KTM EXC 125

Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 13.2.2012 18:51

paapeli kirjoitti:
Mmakkee kirjoitti:Mantsamiehet hoi, onko ollu sellasta ongelmaa, että takajarrupolkimen alle tulee niin paljon jäätä että sitä ei pysty painamaan? Onko jotain kikkoja?
Rungon päälle siis kertyy jäätä ja sitte ei mee jarrupoljin tarpeeks alas.. Meinas eilen tulla jännäkakkaa housuun alamäessä :D


Niinsanottua pesusientä sinne väliin. Eli Biltemassa ainakin on sellaista mustaa moottorin ja pohjapanssarin väliin tarkoitettua vaahtomuovia halvalla. Ilmeisesti Kotari kyseessä? Ainakin itsellä sama ongelma..


Juu piikki exc kyseessä. Pitääpä kokeilla tota ;)
Pöö
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 14.2.2012 6:28

mites tosta staattorista saa mitattua valopuolen toiminnan ? pyörä toimii muuten mutta valot eivät, joten veikkaan että se pimeä. Ehjää jännitteensäädintä koitettu ja koko pyörän johtosarja käyty läpi eikä missään murtummia. myös polttimo vaihdettu. pyörä on tosin 250exc mutta kysyn täälä koska toi oikee topicci on niin kuollut..
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MSJD » 14.2.2012 14:18

Palaako jarruvalo? Jos palaa, niin epäilisin itse valokytkintä. Itsellä oli kulunut 08 exc niin pahasti se, että pitkät ja lyhyet yhdistyivät, joten miksi ei voisi yhdistyä valot ja maakin.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 14.2.2012 20:01

MSJD kirjoitti:Palaako jarruvalo? Jos palaa, niin epäilisin itse valokytkintä. Itsellä oli kulunut 08 exc niin pahasti se, että pitkät ja lyhyet yhdistyivät, joten miksi ei voisi yhdistyä valot ja maakin.
kävin koittamassa ja paloihan se takavalon, mutta vain sillon kun oli pelkkä parkkivalo päällä (jossa ei ole edes poltin kiinni) kuin laitto lyhyet tai pitkät valot päälle niin takavalo sammuu, eikä mikään muukaan valo pala. oliko sulla näin ? toi valokytkin on aika vittumainen avata, joutuu näköjään ne nastat poraan rikki.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MSJD » 15.2.2012 18:47

Eikös toi oo aika selvä? Kotariin kun tulee aina jarruvalolle virta, jos on vaan käynnissä. Ja kun laitat lyhyet/pitkät, niin se maadottaa suoraan virran ja jarruvalo ei saa virtaa. Otas valokatkasimen liitin irti ja laita jostain akulta vaikka +12 katkasimen jatkuvaan +12. Tämän jälkeen laitat vaikka lyhkäsille ja katot mihin nastaan/nastoihin tulee virta yleismittarilla.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 19.2.2012 20:21

MSJD kirjoitti:Eikös toi oo aika selvä? Kotariin kun tulee aina jarruvalolle virta, jos on vaan käynnissä. Ja kun laitat lyhyet/pitkät, niin se maadottaa suoraan virran ja jarruvalo ei saa virtaa. Otas valokatkasimen liitin irti ja laita jostain akulta vaikka +12 katkasimen jatkuvaan +12. Tämän jälkeen laitat vaikka lyhkäsille ja katot mihin nastaan/nastoihin tulee virta yleismittarilla.
tosiaan vikahan oli tossa katkasimessa, löytyhän se vika vihdoin ! kiitoksia sulle. Purin sen katkasija (porasin ne niitit rikki) ja laitoin sen pelkän pohjan paikalleen tankoon. Pistin pyörän käyntiin ja irtonaisella johdolla yhdistin jatkuvan virran ja valojen nastat katkasimen pohjasta, wolaa valot palaa. Tutkin tota katkasimen kantta ja ei menny jakeluun mikä siinä sitten rikki on, mutta paskana kuitenkin. Pyörällä ajettu 100h ja tota nappia on painettu ehkä 10 kertaa sinä aikana ja paskaks menee. Tollasta roskaa en uutta osta vaan jonkun yleismallisen on/off kytkimen tilalle joka toimii varmasti.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MSJD » 1.3.2012 18:09

Kertokaas nytten mikä vika tossa kotarissa. Koneremontoitu 5h sitten, jossa vaihettu laakerit, stefat, kampiakseli ja mäntä. Eli pätkii 1 vaihteella ennen piikkiä ja tehopiikilläkin erittäin laiska. Kiihtyy melkeen samaa vauhtia kuin ennen piikkiä. Ja voi olla, että vaihteistoöljyä katoaa, ei kuitenkaan vuoda ulos ja tyhjäkäynnillä ei savuta, vähän just savuttaa kun kaasuttelee, tosin tankissa on 3% seokset kun on tosiaa just rempattu.
Pakoaukonsäätimen putsasin ja voitelin, että toimii herkästi ja pitäis olla oikein kaikki, kun ohjeiden mukaan kasailin. Ja tosiaan pätki 1 vaihteella ennen piikkiä jo ennen koneremonttiakin. Mutta piikki oli sillo kyllä kunnollinen. Kaasarin säädöt on 178 ps, Nozd neula 4 lovessa, 50 tk ja 0,75 seosruuvi. Ilmanpuhdistin on juuri putsattu ja uusi tulppakaan ei vaikuttanut.
E: Tarkastin nyt pakoaukonsäätimen ja kyllä liikkuu kun lyö kaasua. Kaasu pohjassa kaks viiva on kohdakkain.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
hengga96
Pyörä:
yamaha yzf450 -06
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
20.11.2011 20:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut hengga96 » 1.3.2012 20:15

MSJD kirjoitti:Kertokaas nytten mikä vika tossa kotarissa. Koneremontoitu 5h sitten, jossa vaihettu laakerit, stefat, kampiakseli ja mäntä. Eli pätkii 1 vaihteella ennen piikkiä ja tehopiikilläkin erittäin laiska. Kiihtyy melkeen samaa vauhtia kuin ennen piikkiä. Ja voi olla, että vaihteistoöljyä katoaa, ei kuitenkaan vuoda ulos ja tyhjäkäynnillä ei savuta, vähän just savuttaa kun kaasuttelee, tosin tankissa on 3% seokset kun on tosiaa just rempattu.
Pakoaukonsäätimen putsasin ja voitelin, että toimii herkästi ja pitäis olla oikein kaikki, kun ohjeiden mukaan kasailin. Ja tosiaan pätki 1 vaihteella ennen piikkiä jo ennen koneremonttiakin. Mutta piikki oli sillo kyllä kunnollinen. Kaasarin säädöt on 178 ps, Nozd neula 4 lovessa, 50 tk ja 0,75 seosruuvi. Ilmanpuhdistin on juuri putsattu ja uusi tulppakaan ei vaikuttanut.
E: Tarkastin nyt pakoaukonsäätimen ja kyllä liikkuu kun lyö kaasua. Kaasu pohjassa kaks viiva on kohdakkain.


Ookko mitannu puristuksia? ku noi laiskalta vaikuttaa
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MSJD » 1.3.2012 21:42

En ole mitannut puristuksia, mutta enemmän huollestuttaa toi vaihteistoöljyjen häviäminen. Pinta laskenut ehkä 2cm ja kotari saa olla melkeen 45 asteen kulmassa kallistettuna ennen kuin mitään alkaa tarkastuspultista näkymään. Voikos vuotaa keskilohkojen välistä kampikammioon? Kone ei valuta öljyä pihalle ja purkasin tänään kytkinpuolen ja kytkinpuolen stefa oli kunnossa silmämääräisesti ja vaihoin koneremontin yhteydessä myös holkin sinne ja stefan. Kampiakseli on wisecon. Ja kaasuttaessa muuten savu oli välillä mustaa (viittaa varmaan että vaihteistoöljy palaa?) Ja voikos kokeilla vuotaako se lohkojen välistä kaatamalla kampikammion täyteen öljyä?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 1.3.2012 21:48

Jos se pyörä syö vaihteistoöljyä niin silloin on kyllä savua kun raatteen tiellä,ei tarvi epäillä et savuttaako
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Cross@r » 1.3.2012 21:51

Vähä laiskalta se ainaki tuntuu ku vaihteistoöljyt vuotaa kampikammioon. Mulla oli kerran sama. Ei kyllä meinannu vetää ees tehopiikille asti. Pyöriikö kone kuitenki hyvin ku magneetosta pyörittää? Kaverin kotkasta oli runkolaakeri menossa ni muuttu kans laiskaks.
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MSJD » 1.3.2012 21:54

No tyhjäkäynnillä ei savuta ollenkaan, mutta kaasuttaessa savu on harmaata ja välillä mustaa. Ja tulee sitä ehkä enemmän kuin normaalisti. Mihin muualle ne öljyt vois kadota? Ulospäin ei vuoda mistään. Ja jäähdytysneste on kirkkaan vihreetä.
E: Runkolaakerit on uudet. Mutta miten voi testata vuotaako se stefasta vai lohkojen tiivisteestä? Kytkinpuoli on siis purettuna. Mielummin jättäisin koneen purkamatta...
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 7.3.2012 21:51

Mistö löytäisi pakoaukon säätimen purku/kasausohjeen tai räjäytyskuvan.
missä näissä on pakoaukonsäätimen säätöruuvi? se taitaa olla tuo pytyn molemmilla puolilla oleva 10 mm ruuvi? onko vinkkejä säätämiseen kun räväkkyyttä kaipais? kummalta puolelta kannattaa säätää?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 7.3.2012 22:01

Säätö on koneen oikeassa kyljessä vesipumpun päällä. Se kiiltävä kuppi pois (22mm?) ja sieltä alta löytyy itse säätöruuvi.

Ja tämän mukaan itse säädin sen. Jos vain enkku sujuu :)

http://motocross.transworld.net/1000014 ... ktm-125sx/
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 7.3.2012 23:21

SimplemÄÄn kirjoitti:Säätö on koneen oikeassa kyljessä vesipumpun päällä. Se kiiltävä kuppi pois (22mm?) ja sieltä alta löytyy itse säätöruuvi.

Ja tämän mukaan itse säädin sen. Jos vain enkku sujuu :)

http://motocross.transworld.net/1000014 ... ktm-125sx/


ihan hyvin on hallussa juu mutta miten nuo cylinder side covers mitä koppia nuo tarkoittaa ja ne voi siis avata ilman että mitään leviää?

sitten tämä : Loosen the retainer bolt located at 4 o’clock on the governor housing of the right side case(10 mm bolt). mitäs pulttia tuolla meinataan ja missä se on?