KTM EXC 125

niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 19.4.2009 11:51

Ei toimi vaikka mäntä on niin alhaalla kun voi olla.Vaikka kaikenjärjenmukaan pitäs toimia.
icecold
Liittynyt:
25.1.2008 16:27

ViestiKirjoittanut icecold » 19.4.2009 13:14

......
Viimeksi muokannut icecold päivämäärä 3.3.2014 2:09, muokattu yhteensä 1 kerran
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 19.4.2009 14:33

Ei vuoda,alkoi äskön toimia kun laitoin sen männänlukkoprikan toisinpäin.Semmonen pieni hakanen paino sitä mäntää millin ylöspäin niin sen takia ei toiminut. ;) Eli taas omaa kädettömyyttä.
joni8393
Pyörä:
ktm egs 125cc, suzuki pv, jincheng Q7, pappatunturi.
Paikkakunta:
karstula
Liittynyt:
13.5.2007 13:54

ViestiKirjoittanut joni8393 » 19.4.2009 21:36

Pystyykö tuohon kytkimen työsylinteriin vaihtamaan joitain o-renkaita? Kun kytkin toimii aina yhden päivän, mutta seuraavana aamuna kahva on taas ihan lörppö ja kytkimessä ei ole mitään eloa. Ilmauksen jälkeen pystyy ajelemaan koko päivän, mutta sama homma on tehtävä taas seuraavana aamuna. Ei innostaisi koko työsylinteriä vaihtaa kun pyörä on vasta ostettu ei tosin uusi vm98.
Samis*
Pyörä:
Tm
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
16.6.2008 19:41

ViestiKirjoittanut Samis* » 20.4.2009 16:00

Kyllä pystyy.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/76486
joni8393
Pyörä:
ktm egs 125cc, suzuki pv, jincheng Q7, pappatunturi.
Paikkakunta:
karstula
Liittynyt:
13.5.2007 13:54

ViestiKirjoittanut joni8393 » 20.4.2009 19:40

pitääkö siihen olla vähän pienempi kuin se alkuperäinen, koska ostin samankokoisen o-renkaan joka ei mitenkään mennyt paikalleen sinne työsylinteriin siinä männässä kiinni, että oiskohan se vanha hieman venähtänyt? eli kannattaako vaan ängetä se samankokoinen paikalleen vai ostaa 0,5-2mm pienempi o-rengas?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.4.2009 9:26

Ai venähtäny. Mitähän lientä siellä kun kytkimessä on ollu?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 21.4.2009 9:37

Ostitko jonku tarvikekaupasta löytyvän yleismallisen O-renkaan vaiko just tuohon sopivan?
joni8393
Pyörä:
ktm egs 125cc, suzuki pv, jincheng Q7, pappatunturi.
Paikkakunta:
karstula
Liittynyt:
13.5.2007 13:54

ViestiKirjoittanut joni8393 » 21.4.2009 17:11

mineraali öljyjä on kykimessä ollu ja joo se oli yleismallinen o-rengas kun vasta parin viikon päästä saisin sen alkuperäisen.
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 21.4.2009 18:18

Et oo sit mitannu että se ostamasi on varmasti vähän paksumpi kuin sinne kuuluva.. eikä näin sinne ehjänä tule menemään...
joni8393
Pyörä:
ktm egs 125cc, suzuki pv, jincheng Q7, pappatunturi.
Paikkakunta:
karstula
Liittynyt:
13.5.2007 13:54

ViestiKirjoittanut joni8393 » 21.4.2009 21:40

mitattiin se mauserilla ja nyt siellä on paikallaan ympärys mitaltaan noin 1-2mm pienempi joka pelittää moitteettomasti. siinä ensimmäisessähän oli siis ympärys mitta ilmeisesti oikea, mutta varmaan paksuus oli pikkuisen liian ohut jonka takia se jäi "mutrulle". minkäs vahvuista mineraali öljyä sinne kannattaa laittaa?
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 21.4.2009 22:12

Muistaakseni noissa piti käyttää suht ohkasia keulaöljyä, eli jotain 5W. Sillä onko se mineraalia tai synteettistä ei oo merkitystä. Mitään moottoriöljyjä ei kannata kaataa, ovat vähän turhan paksua tavaraa sinne. Jarrunestettä ei noi nitriilikumiset tiivisteet kestä, että jos sitä haluat käyttää, niin ilmeisesti fluorikumiset tiivisteet pitäis iskeä kiinni.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.4.2009 22:21

Epäilykseni nesteestä heräsi, koska moinen venähtäminen ei ole normaalia, viittaa turpoamiseen. Eli onko kotarissa nyt Magura pääsylkky vai onko vaihdettu kenties AJP? AJP:n vaihto on ollut aika yleistä, koska Magura alkaa kesiä sisältä ja vuotaa painetiivisteen ohi (ilman ulkosta vuotoa siis), AJP:n vaihdolla kytkin kevenee ja AJP:n saa myös trial-myyjiltä, jolloin hinta on alle 100e. Sama osa maksaa Purolla liki 200e, Cellellä 93e, Luhtiksella 85e, "trial" nicci tais myydä 80e?

AJP on jarrunesteelle, jolloin työsylkän tiiviste tarttis vaihtaa vastaavalle matskulle. Oretna, jos ohje on mineraaliöljyä, pitää käyttää mineraaliöljyä. Useimmat sille speksatut tiivisteet ei synteettisiä kestä. 2.5 tai 5 keulaöljy on ok.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
tapsuu
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
27.6.2006 12:40

ViestiKirjoittanut tapsuu » 22.4.2009 8:55

Mikäs se 200h kohdalla oleva remontti on? Kiertokanki, petarit, tiivisteet ja stefat? Onko ns. pakollinen remontti, kuten männän vaihtokin? -08 pyörään siis kyselen ajettu nyt 170h
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.4.2009 11:00

No mä kyllä avaisin lohkot ja vaihtasin ihan kaikki laakerit + veivin ja tasapainotuksen moottorikoneistamossa tai muussa em. työtä suorittavassa firmassa. Pyttykin sun kantsii katsoa, jos on hoonausjäljet kiillottunu jo lähes kokonana pois, niin hoonauttamalla uudestaan saa tuntuvasti enemmän potkua koneeseen kuin pelkällä männän vaihdolla.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413