Honda Cr 250 94-98

Pyörä:
Suzuki RM 250 '06
Liittynyt:
20.2.2002 3:00
Honda Cr 250 94-98

ViestiKirjoittanut MotoX » 14.9.2004 11:47

Elikkä tänne kaikki aiheet tästä pyörästä. Olisin hankkia tämmösen joten voisitteko kirjoittaa mielipiteitä ja kokemuksianne kyseisestä pyörästä tänne. Suosittelisitteko CR:än vai KX:än?

Esim. Huolto, Tyyppiviat jne...

Millaisessa hintaluokassa tällainen pyörä liikkuu? Saako niitä ~2000 eurolla? (94-98 mallit, hyväkuntoiset...)

Mikä näistä vuosimalleista olis paras hintaansa nähden? ja onko näillä paljonkin vaikeampaa ajella kuin 125 kuutioisilla crosseilla? Onhan niisä kuitenkin "vähän" enemmän voimaa...
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 14.9.2004 13:19

Ite oon kanssa ajatellut tuon vuotista puolikasta HONDRAA.
Pyörä:
GSX-R 1000 -01
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.8.2003 10:54

ViestiKirjoittanut Pärrääjä » 14.9.2004 15:11

No tuosta KX ja CR suosittelen vahvasti hondaa luetettavuudensa takia, mutta jokaisella on tietenkin omat mielipiteensä.

Piikki on radalla paljon köykäsempi ajettava joka käyttäytyy helpommin esimerkiksi mutkissa joissa sillä voi tosiaankin aja akovaa. Puolikas taas menee mutkista tasasemmin urien päältä ja mutkassa kaasun oainaminen saattaa johtaa eritapaan kuin oiikillä lepikkoon.

Myös kone on luonteeltaan erillainen. Sillä piikillä tuttu koko ajan huudattaminen/kutkimen painelu on vääisempää. Esimerkiksi pystyt puolikkaalla ajamaan vaikkapa 3 vaihteella kävely vauhtia eteen päin ja kaasua painaessa pyörä taas lähtee kiihtymään.

Liian rajuna en puolikasta kuitenkaan pitäisi, sillä niihinkin tehoihin tottuu pian, mutta piikin tapaan, niitä käytetään harvemmin. Eli ei huudateta konetta viimisillään rata ajossa.
"Tärkeintähän elämässä on olla tekemättä lainkaan virheitä.!
Pyörä:
Suzuki RM 250 '06
Liittynyt:
20.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut MotoX » 15.9.2004 8:25

kaasun oainaminen saattaa johtaa eritapaan kuin oiikillä lepikkoon.

Mitä toi tarkoittaa? Onko muuten helpompaa ajaa etupää ilmassa puolikkaalla kuin piikillä? Voiko noilla crosseilla ajaa yhtään maantiellä? (Lyhyitä matkoja tietysti)
Onko se puolikas muuten kömpelö vehje piikkiin verrattuna?
Liittynyt:
26.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut nasu » 15.9.2004 10:16

MotoX kirjoitti:kaasun oainaminen saattaa johtaa eritapaan kuin oiikillä lepikkoon.

Mitä toi tarkoittaa? Onko muuten helpompaa ajaa etupää ilmassa puolikkaalla kuin piikillä? Voiko noilla crosseilla ajaa yhtään maantiellä? (Lyhyitä matkoja tietysti)
Onko se puolikas muuten kömpelö vehje piikkiin verrattuna?


P ja O on varmaankin vaihtaneet paikkaansa. Eli suomeksi: kaasun painaminen puokilla mutkassa ei laita mopoa nurin lepikkoon. Siis, puolikkaalla ja piikillä pitää mutkat ajaa vähän eritapaan. En kyllä tiiä, molempia koittaneena ihan yhtälailla ne mutkat ajetaan, puolikas vaan lähtee paljon ärhäkämmin.

Tietysti puolikkaalla on helpompi keulia, kun vääntö/tehokäyrä on paljon tasaisempi. Noihin muiihin en sano mitään.
Lahjattomat harjoittelee, tyhmät lukee ja viisaat eivät tee mitään.
Pyörä:
KX 250 -03 & YCF 150 Classic 2012
Paikkakunta:
Tku
Liittynyt:
19.3.2002 10:25

ViestiKirjoittanut RedRider » 15.9.2004 10:30

Noinkin vanhoissa pyörissä kuin 94-98 ratkasee kyllä se yksilö, itselläkin oli tarkoitus ostaa vain ja ainoastaan Honda CR, mutta löysin hyvin pidetyn ja huolletun kawan. KX on jonkun verran helpompi ajettava kuin Honda, moottorin luonteen takia.

Ja tosiaan tavallinen narukäsi ei puolikkaan ylimääräisiä tehoja pääse paljon radalla käyttämään. Itsellä pyörä on lähinnä soramonttu ajossa.
Pyörä:
Suzuki RM 250 '06
Liittynyt:
20.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut MotoX » 15.9.2004 14:38

Onko "viisasta" ostaa tommosen? Meinaan että onhan ne aika vanhoja jo...ettei niitä vain pitäis ruuvata koko ajan...Mutta saako niitä ~96 vuosimallisia noin 2000 eurolla?
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 16.9.2004 12:44

Pärrääjä kirjoitti:No tuosta KX ja CR suosittelen vahvasti hondaa luetettavuudensa takia, mutta jokaisella on tietenkin omat mielipiteensä.

Piikki on radalla paljon köykäsempi ajettava joka käyttäytyy helpommin esimerkiksi mutkissa joissa sillä voi tosiaankin aja akovaa. Puolikas taas menee mutkista tasasemmin urien päältä ja mutkassa kaasun oainaminen saattaa johtaa eritapaan kuin oiikillä lepikkoon.

Myös kone on luonteeltaan erillainen. Sillä piikillä tuttu koko ajan huudattaminen/kutkimen painelu on vääisempää. Esimerkiksi pystyt puolikkaalla ajamaan vaikkapa 3 vaihteella kävely vauhtia eteen päin ja kaasua painaessa pyörä taas lähtee kiihtymään.

Liian rajuna en puolikasta kuitenkaan pitäisi, sillä niihinkin tehoihin tottuu pian, mutta piikin tapaan, niitä käytetään harvemmin. Eli ei huudateta konetta viimisillään rata ajossa.


Puhut varmasti kokemuksella,ja siitä hondan luotettavuudesta niin sun cr askihan toimii täydellisesti,vaihteet ei varsinkaan hyppää pois päältä.

Eiköhän se luotettavuus ja kesto johdu ihan siitä miten huoltaa/ajaa,eli kunto siinä ratkaisee.En kyllä tiedä miks mutta jotenkin kammoan rm.
May the torque be with you
Pyörä:
Suzuki RM 250 '06
Liittynyt:
20.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut MotoX » 20.9.2004 11:49

Paljonko tollaisesta pyörästä pitäis maksaa? Miten niitä sitten huolletaan (öljyt, männät)

Mistä niitä löytyy käytettyinä?
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 20.9.2004 14:44

MotoX kirjoitti:Paljonko tollaisesta pyörästä pitäis maksaa? Miten niitä sitten huolletaan (öljyt, männät)

Mistä niitä löytyy käytettyinä?


Hinta riippuu pitkälti kunnosta ja vm,sen verran että pärräjä taisi maksaa jotain päälle donan sen 92-94 cr,pyörä näytti kuvan perusteella ihan hyvältä mutta aski levis kahden/kolmen ajokerran jälkeen.

Männän vaihdat sen 50h välein,laatikon öljyt vaihdat 5-10h välein,Sitten putsari olisi hyvä puhdistaa joka ajokerran jälkeen,ainakin jos olosuhtete ovat olleet pölyisät.Ja hieman rasvausta aina välillä paikkaan jos toiseen tekee hyvää.
May the torque be with you
Paikkakunta:
tuulen alapuolella jumalan persereiän lähettyvillä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut kaninruoka » 28.9.2004 15:42

mulla ainakin on kyseinen pyörä ja paskana on... ei anna kipinää käämi on uus, mutta impulssianturin vastus on liian suuri veikkaan että vika on siinä, mutta mistään en vain tälläistä osaa saa, koska sitä ei myydä tarvikkeena eikä alkuperäisenä erikseen... käytettynä se pitäis jostain löytää ja olisin kiitollinen jos joku olisi valmis myymään tällaisen osan sopivaan hintaan, että saisin pyörän tulille... niin tosiaan jos aion saada ostettua tuon osan alkuperäisenä niin joudun ostamaan kaikki sähkövehkeet vauhtipyörästä lähtien yhtenä sarjana ja se maksaa 670 euroa... eli saan koko koneen käytettynä samaan hintaan...
ostakaa mun gasgas hp2400€!
Liittynyt:
20.9.2004 15:34

ViestiKirjoittanut hellcross » 28.9.2004 17:39

no ainakin se sutii. :)
Se tulee halvemmaksi kun pitää öljyt koneessa.
Pyörä:
Kylän nopein
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
30.12.2002 16:18

ViestiKirjoittanut thor41 » 28.9.2004 17:54

hellcross kirjoitti:no ainakin se sutii. :)

Ja sekö on pääasia?
Liittynyt:
19.1.2004 19:32

ViestiKirjoittanut -Tommi- » 28.9.2004 17:55

ThoR kirjoitti:
hellcross kirjoitti:no ainakin se sutii. :)

Ja sekö on pääasia?
taitaa olla tälle "crossarille"
Liittynyt:
20.9.2004 15:34

ViestiKirjoittanut hellcross » 28.9.2004 18:07

Tommi_ kirjoitti:
ThoR kirjoitti:
hellcross kirjoitti:no ainakin se sutii. :)

Ja sekö on pääasia?
taitaa olla tälle "crossarille"
no tottakai sora lentämään,keulintaa ja kunnon hyppyjä
Se tulee halvemmaksi kun pitää öljyt koneessa.