KTM SX 125

HRC250
Liittynyt:
14.8.2003 22:45

ViestiKirjoittanut HRC250 » 28.9.2005 20:22

Homma ois jo puoliks valmis, toinen on jo paikoillaan. Se paluun onkelmakkii ratkes, ei sieltä mikkää rikki oo, vaan kun sitä kääntää tarpeeks kiinni päin, eli myötäpäivän, "ruuvi", jota tämä musta muovinen säätönamiska kierrittää ja samalla työntää alaspäin, menee sen verran alas ettei tuo säätöpalikka enää siihen ylety vaan jää ikäänkuin ilmaan pyörimään. Kun säädintä kierrittää auki eli vastapäivään, se toppaa silloin kun ruuvin yläosa ottaa kiinni olakkeeseen ylätulpan sisällä? Vai toppaa muilla kun paluuta käännetään kiinni? Ja mihinkä asentoon nuo ois hyvä aluks laittaa? MItes tuon esijännityksen vois kattoo? EIkös tuo ylätulppa pidä kiriä sen omista 4 reijjästä, eikä sitä saa esim. kiriä tuolla esijännityksen mutterilla? Öljyn pinnan laitoin 130mm.

Siinä taas kasa kysymyksiä :D
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 29.9.2005 11:14

Niistä rei'istähän se esijännitysmutterilla varustettu WP:n telarin korkki tosiaan kuuluu kiristää. Esijännityksen voi "kattoo" niin, että vetää sen mutterin ihan auki tai kiinni ja laskee sitten kierrokset.

En enää ihan muista WP:n sisuskaluja, mutta korkkihan ruuvataan ensin kiinni siihen jengaan tikussa joka on iskarin sisällä, ja sen jälkeen ulkoputken sisäpuolella olevaan kierteeseen.

Luulisin, että se tikun ympärillä oleva "mutteri" pyörii siinä jengassa, ja voi jäädä "liian ylös"(kuuluisi olla ihan pohjassa), jolloin korkkia ei saa kierrettyä tarpeeksi syvälle tikun ympärille, ja tulee noita ihmeongelmia paluuvaimennussäätöjen kanssa.
HRC250
Liittynyt:
14.8.2003 22:45

ViestiKirjoittanut HRC250 » 29.9.2005 11:28

Juu, se tosiaan kiritään eka siihen tikkuu, ja 2 avaimenlla kiritään keskenään kiinni. Sitte se KOrkki kiinni. Onko tuolle esijännitykselle jotain mittoja sitten, kun iskarit on pyörässä kiinni ja pistetäänkö sinne päin? Ennen purkua ne säätömutterit olivat täysin auki eli jännitys ilmeisesti löysimmillään? kö?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 29.9.2005 14:00

Joo, täysin auki esijännitys on löysimmillään. Vakioarvot löytyvät varmaan pyörän mukana tulleista WP:n ohjekirjoista ja ehkä siitä varsinaisesta KTM-opuksestakin.
HRC250
Liittynyt:
14.8.2003 22:45

ViestiKirjoittanut HRC250 » 29.9.2005 20:31

Se musta mokkula ottaa siihen ruuvviin missä on semmonen risti kolo mihin se musta muovinen menee. Se ruuvi pitää laittaa siihen iskarin korkkiin alakautta ja musta säädin yläkautta. Eli ei voi laittaa niin kuin joku mainitsi, että eka ruuvi kiinni säätimeen ja sitten kiertää kiinni. Kun näin on tehty ja testaa ja kierrittää aukipäin, säädin toppaa tottakai kun ruuvista loppuu kierre kun se nousee ylöspäin. Kun alaspäin eli kiinni ruuvataan paluuta, kun musta säädin ei enää ylety ruuvin ristinmuotoiseen uraan loppuu ruuvin pyöriminen vaikka kuinka pyörittelisit mustaa säädintä. Tämä ei tosin haittaa kun testaa korkin ollessa kädessä montako naksua sieltä auki asennosta on siihen pisteeseen kun ruuvin liike lakkaa.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 29.9.2005 21:35

Tosta kuvauksesta yhä päättelisin, että korkki ei ole "pohjassa". Palautusvaimennuksen säätimen pitäisi oikeasti pohjata kun se säätötikku(siis se pitkä pilli ihan keskellä iskaria) ei enää pääse sen toisen tikun sisällä pidemmälle.
Skimba
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
6.11.2003 17:50

ViestiKirjoittanut Skimba » 3.10.2005 17:15

onko kellään tietoo tosta kotarin kytkimestä, että pitääkö ne kytkinkruunussa olevat jousia paikallaan pitävät ruuvit vetää pohjaan asti vai jätetäänkö ne kelluun niitten jousien varaan?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 3.10.2005 17:21

Jos ei ole jotain ihan omaa ratkaisua, niin tappiin asti vedetään ne jousia kiristävät pultit.
Fleshgear
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 13:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 3.10.2005 21:19

Totta helvetissä pohjaan.
Juuei siisjoo.
Samppa@
Paikkakunta:
Karkkila
Liittynyt:
10.8.2005 10:53

ViestiKirjoittanut Samppa@ » 4.10.2005 17:22

oisko kellää myyä sx:än etulokaria mulle?
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 4.10.2005 17:44

Mulla on vielä kaks kotkan etulokaria tuolla tallissa. -03 sx:n lokarit (sama se on kuitenkin kaikissa noissa), toinen on oranssi ja toinen musta. Molemmat on kuin uusia. Hinnaks voitais sopia vaikka 40e/kpl. Kumman niistä haluut?
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
HRC250
Liittynyt:
14.8.2003 22:45

ViestiKirjoittanut HRC250 » 4.10.2005 19:20

Täh noin halvalla? Tigru saanko ostaa ne eka tai myy mulle sitte vaikka toine?
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 4.10.2005 19:38

Tota joo, Allrightin luettelossa sx:n etulokari 22 euroo kappaleelta, MUTTA eihän se oo hullu joka pyytää, vaan..Ja nyt vielä oolraitissa on se muuttomyynti, joten kaikista tuotteista saa alennusta.
HRC250
Liittynyt:
14.8.2003 22:45

ViestiKirjoittanut HRC250 » 4.10.2005 19:59

HÖHÖÖHÖ
Samppa@
Paikkakunta:
Karkkila
Liittynyt:
10.8.2005 10:53

ViestiKirjoittanut Samppa@ » 4.10.2005 20:20

no ostakaa vaa noi etulokarit poies en mä oo ostamassa tolla hinnalla