Männät

tomu
Liittynyt:
18.5.2002 15:04

ViestiKirjoittanut tomu » 28.2.2006 21:48

Millä sä mittailet sitä? viivottimella?
Äsken oli 46 ja nyt 47.. milli sinne, milli tänne.
Likonen
Pyörä:
HM-Honda CRF450 -09 Supermoto
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.12.2005 21:23

ViestiKirjoittanut Likonen » 28.2.2006 21:54

NO huonossa valossa viivottimella huono mittailla. Ja muuta kokoa kuin 50mm ei ole saatavilla, en tiedä tuskin valmistetaankaan.. Pakkohan tuo on nyt kunnolla mitata työntö mitalla
tomu
Liittynyt:
18.5.2002 15:04

ViestiKirjoittanut tomu » 28.2.2006 22:03

varmaan kannattas joo mitata se sillä työntö mitalla
Likonen
Pyörä:
HM-Honda CRF450 -09 Supermoto
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.12.2005 21:23

ViestiKirjoittanut Likonen » 28.2.2006 22:05

Joo pitänee mittaa koulussa kun ei himassa toistaiseksi ole työntömittaa...
s304
Liittynyt:
5.5.2005 18:52

ViestiKirjoittanut s304 » 28.2.2006 23:52

Likonen kirjoitti:NO joo ihmettelen sitä kun männän laessa on merkki 50 . Ja jos 50 pitäisi olla oikea koko mutta minä sain männän kooksi joku 47mm? Pitää nyt ottaa asiasta selvää


Se 50 tarkoittaa 0.5mm ylikokoa vakimäntään verrattuna.
Likonen
Pyörä:
HM-Honda CRF450 -09 Supermoto
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.12.2005 21:23

ViestiKirjoittanut Likonen » 1.3.2006 10:38

EI mut kokona lukee siellä sivulla että 50.00
ZimZim-
Liittynyt:
3.4.2005 21:36

ViestiKirjoittanut ZimZim- » 1.3.2006 12:24

helpoiten pääset sillain että meet se mäntä mukana johonkin alan liikkeeseen ja käsket niitten mitata ja tulkita ne numerot mitä siinä männässä on!
MotoXer
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
2.2.2006 11:38

ViestiKirjoittanut MotoXer » 1.3.2006 18:31

Joo ja mäntävalmistajat yleensä ilmoittaa vain porauksen koon eli viisastut vähän enemmän jos mittaat sylinterin tai vaan tiedät mikä sinne kuuluu...Todennäköisesti porattu ylikokoon ja laitettu viiskymmpiä isompi mäntä.
-HeNe-
Paikkakunta:
oolu
Liittynyt:
28.4.2005 17:08

ViestiKirjoittanut -HeNe- » 1.3.2006 18:35

Itse aattelin kohta ostaa tuohon omaan pyörääni Wisecon takomännän.Luulisi sen kestävän ihan hyvin.
Likonen
Pyörä:
HM-Honda CRF450 -09 Supermoto
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.12.2005 21:23

ViestiKirjoittanut Likonen » 1.3.2006 19:03

MÄNTÄ WISECO, 50,00, HONDA, CR80R, ´83

Toi on sen tuotteen nimi niin eikö toi 50,00 kerro sen halkasijan? ja toi on ainoo koko mitä on olemassa vissiin.. ja kaikissa muissa männissä tuotta on nimikkeessä kanssa tuo männän koko.. Ja toi on ainoa tieto mitä siitä männästä on..
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 1.3.2006 19:23

rxhuilaa kirjoitti:Itse aattelin kohta ostaa tuohon omaan pyörääni Wisecon takomännän.Luulisi sen kestävän ihan hyvin.



Kyllä Wiseco on hyvä mäntä, kunhan muistaa lämmittää motin kunnolla, niinkuin pitää tehdäkin mäntä merkistä riippumatta, mutta en nyt tähän hätään muista lämpölaajeneeko tuo takomalla valmistettu mäntä nopeammin kuin "valumäntä", kovempaa tavaraa se ainakin on.
Peltsii|
Pyörä:
Yamaha R1 ja Husaberg FC 550
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.5.2004 9:25

ViestiKirjoittanut Peltsii| » 1.3.2006 19:31

Siis se lämpenee juuri hitaammin kuin valettu sylinteri ympärillä ;)


Itselläni on wiseco sisällä, ja tuntuu niinkuin kone ei lämpiäisi ikinä


Myös se on tärkeää muistaa, että käyttää ajon jälkeen konetta tyhjäkäynnillä hetken ennekuin sammuttaa sen, niin ei ole suurta kiinnileikkaamisriskiä
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 1.3.2006 20:15

Takomännistä tunnutaan olevan kahta mieltä. Siinä pitäis kiinnileikkamisriskin olla pienempi, mutta se on painavempi (laakerit rasittuu enemmän, ja vähemmän kierrosherkkä)
Kotard
Liittynyt:
3.5.2004 19:35

ViestiKirjoittanut Kotard » 1.3.2006 20:44

everton kirjoitti:Takomännistä tunnutaan olevan kahta mieltä. Siinä pitäis kiinnileikkamisriskin olla pienempi, mutta se on painavempi (laakerit rasittuu enemmän, ja vähemmän kierrosherkkä)


Lainaus Allrightin luettelosta (wiseco):

KEVEYS: Taottu materiaali on kestävämpää, siksi männät voidaan valmistaa ohuemmiksi ja keveämmiksi. Keveämmän männän ansiosta kiertokanki ja kampiakseli laakereineen rasittuvat vähemmän ja kestävät pidempään.

Tämä löytyy siis Allrightin 2006 offroad-luettelosta...
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 2.3.2006 8:55

Koneistamon jätkät oli sitämieltä että takomäntä olis painavempi, kun kysyin heidän mielipidettään kys. aiheesta.

Siinä koneistamossa ne tekee paljon mm. jääratafillareita.