SMK;-) kirjoitti:JOS sen ajan lehdissä noita on penkitetty, niin niitä selaamalla. Muuten ei mitenkään. Jos vaikka löydätkin jostain valmistajan imoittamat pollet, niin niilläkin voi pyyhkiä korkeintaan p****ttä. Mm. YZ125WR -94 luvattiin 38 pollea, -05 mitattu taisi olla ihan 34, mietippä siitä. Eikä ne tehot ole tosiaankaan laskeneet. Sitä paitsi, huipputeholla ei ole paskankaan väliä, jos yhdessä koneessa on 8-11 000rpm välillä min. 28hp + huiput 33hp ja toisessa min. 20hp + huiput 35hp niin se ensimmäinen kulkee takuulla paremmin!
Jep, sattu ny jo tää hieman vanhempi viesti silmää. Tuota nuo tehoilmotukset tosiaan kusee verrattuna mitattuihin arvoihi. No esim. Biken testeissä taitaa 125cc takapyörätehot pyörii enintää siinä jossai 30hp:n tuntumas, siis nyky crosseis. Ja valmistajat ilmottelee tehoiks jotai 40+, mut eihä nuo oo toki takapyörätehoja, eikä taija olla ees kampiakselitehoja, vaa jotai teoreettisia tehoja männänpäältä tai jotai. Jos ny viel oikee muistan ni menikös se suunnillee sillei et kampiakselilta kytkimelle tulee tehohäviöö noin 3% ja kampiakselilta takarenkaalle noin 13%. Ja jos noita lukuja hieman laskee yhtee ni mistä tulee 40+hp???
Ja sori jos ny oon ihan väärässä, mut jos joku enemmä tietää näist jutuist ni kertokaa!?