Yamaha YZ Topic

Revenge
Liittynyt:
18.6.2009 19:08

ViestiKirjoittanut Revenge » 8.8.2010 19:17

Onko kukaan laittanu piikki yz:taa kilpii?
Pitäs vaan valot ja mittari laittaa ja kuristaa kunnolla, mutta onko hirvee homma noissa sähköissä?
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00

ViestiKirjoittanut Cross@r » 8.8.2010 21:11

Revenge kirjoitti:Onko kukaan laittanu piikki yz:taa kilpii?
Pitäs vaan valot ja mittari laittaa ja kuristaa kunnolla, mutta onko hirvee homma noissa sähköissä?

Yz:aa ei saa kilpiin ilman tyyppihyväksyntää. Kilvelliset yleensä vuosimallia 90-93. Itsehän olen tuollaisen kuristanut 21kW-->4,9kW. Rikka putkeen, tehonmittaukseen ja sitten katsastuskonttorille. Valojen asennus ei nyt sinänsä ole vaikeaa jos yhtään sähköistä ymmärtää ;) Kannattaa ostaa valmiiksi kilvissä oleva ja vaikka kuristaa pääsee paljon helpommalla verrattuna sellaiseen mikä ei koskaan ole ollut kilvissä.

Kilvitettävä yz on vuosimallia?
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Ally^^
Pyörä:
Suzuki PV, Yamaha DT 125 X
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
17.1.2009 17:45

ViestiKirjoittanut Ally^^ » 9.8.2010 10:27

jarisaka kirjoitti:
Ally^^ kirjoitti:
Ally^^ kirjoitti:Mikähän ois vikana kun ostin tommosen yamaha yz 80 vm 84 kun yläkierroksilla röpöttää eikä ota tehopiikkiä ollenkaan? Viikaa sytytyksessä vai kaasarissa? ite vähän miettiny että oisko se vika tuol kaasarissa?

Eli suutinta oon nyt vaihtanu tuloksetta eli röpötys jatkuu. Kattelin vähän magneettoo niin käämit aika huonossa hapessa ja nyt ettiny käytettyjä käämejä niin oon löytänyt vm 1988 yzetan käämit elikkä pitäis tietää käykö nuo tohon mun pyörään jos joku asiantuntia tietäis kun en haluais turhaan ostaa?? :roll:

kokeiles huvikseen että otat putsarin irti..mulla teki samaa ja otin putsauttimen irti ni johan lähti kierroksia ottaan ;) hommasin sit sellasen vapaavirtaus suodattimen ja toimii hyvin..


Oon nyt kokeillu ilman putsaria , suuttimen vaihoin monta kertaa, tulpan vaihoin, tulpanhatun vaihoin ja nyt vaihoin sitte käämitkin kun ostin e baystä uudet mutta ei vieläkää toimi. Alkaa nyt vähä ottaa päähä tää homma. :paha: Voiskohan se johtua siitä että pytty sen verra väljä että ei ota kierroksia?? Ja vauhtipyörä heiluu pari milliä sivuttain että laakerit varmaa väljänä niin sekin vois vaikuttaa jos se heittää sytytykse perseellee jotenki??
mitsu^^
Pyörä:
yamaha yz 250 -89
Liittynyt:
8.1.2007 0:01

ViestiKirjoittanut mitsu^^ » 14.8.2010 21:54

Ally^^ kirjoitti:
jarisaka kirjoitti:
Ally^^ kirjoitti:
Ally^^ kirjoitti:Mikähän ois vikana kun ostin tommosen yamaha yz 80 vm 84 kun yläkierroksilla röpöttää eikä ota tehopiikkiä ollenkaan? Viikaa sytytyksessä vai kaasarissa? ite vähän miettiny että oisko se vika tuol kaasarissa?

Eli suutinta oon nyt vaihtanu tuloksetta eli röpötys jatkuu. Kattelin vähän magneettoo niin käämit aika huonossa hapessa ja nyt ettiny käytettyjä käämejä niin oon löytänyt vm 1988 yzetan käämit elikkä pitäis tietää käykö nuo tohon mun pyörään jos joku asiantuntia tietäis kun en haluais turhaan ostaa?? :roll:

kokeiles huvikseen että otat putsarin irti..mulla teki samaa ja otin putsauttimen irti ni johan lähti kierroksia ottaan ;) hommasin sit sellasen vapaavirtaus suodattimen ja toimii hyvin..


Oon nyt kokeillu ilman putsaria , suuttimen vaihoin monta kertaa, tulpan vaihoin, tulpanhatun vaihoin ja nyt vaihoin sitte käämitkin kun ostin e baystä uudet mutta ei vieläkää toimi. Alkaa nyt vähä ottaa päähä tää homma. :paha: Voiskohan se johtua siitä että pytty sen verra väljä että ei ota kierroksia?? Ja vauhtipyörä heiluu pari milliä sivuttain että laakerit varmaa väljänä niin sekin vois vaikuttaa jos se heittää sytytykse perseellee jotenki??


kannattaa katsoa myös että vauhtipyörä on täysin kunnossa,omassa pyörässäni oli vauhti pyörä ottanut osumaa sen verran että oli hajonnut varmaan ne magneetit sieltä,ja sytytys heittikin sen jälkeen todella paljon aikaseen,lähti se jopa taka perin käyntiin,oli siinä ihmettelemistä kun vehe lähtee pakittaan ku löysää kytkimen :)
Ally^^
Pyörä:
Suzuki PV, Yamaha DT 125 X
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
17.1.2009 17:45

ViestiKirjoittanut Ally^^ » 15.8.2010 17:10

Vauhtipyörässä kyllä magneetti tallella ainakin siitä päätellen että nappas työkalut siihe kiinni aika tiukkaa :P mutta nyt sitten aloin aukasemaan konetta, pytty ja mäntä iha hyvässä kunnossa, varmaan vaihettu ihan äskettäin mutta puristuksia ei ollu että mistähän johtuu? kicksin saa kädellä alas helposti ja konetta pystyy pyörittään vauhtipyörästä ilman ongelmia mutta pytty ei ollu väljänä :roll: Kannentiiviste on joku vanha paska joho sotkettu jotain tiivistemassaa tai jotai että voisko siitä johtua?? en nyt haluais konetta alkaa purkamaan totaalisesti kun vaihepoljin hitsattu kiinni niin uutta akseliakin joutus kahtelee jostai eikä nyt oikee innostais kun jos sais toimimaan ilman lohkojen aukaisua :paha:
Edit : ja onko pieni kampuran sivuttaisliike normaalia kun vauhtipyörästä kokeilee ??
mitsu^^
Pyörä:
yamaha yz 250 -89
Liittynyt:
8.1.2007 0:01

ViestiKirjoittanut mitsu^^ » 15.8.2010 17:41

juu kyllä mullakin oli magneetti tallella mutta ilmeisesti halkeillut,koska eräs asiantuntija sanoi että todennäköisesti se magneettikenttä oli muuttunut.
jos pytty ja mäntä ja männänrenkaat on kerta hyvässä kunnossa niin veikkaisin että tuo puristusten puute johtuu hyvinkin tosta vanhasta kannen tiiviste viritelmästä.
ja kampuran sivuttais liikkeestä en tiedä tarkemmin,ei ole yleensä omissa peleissä muistaakseni heilunut,koska laakerit on aika lujassa joskus siinä kampurallakin,että jos se kovin kauheena heiluu niin kannattaa avata se kone ja tarkastaa laakerit sun muut,mutta jos siinä joku ihan pieni sivuttais välys on mutta ei kuitenkaan ylös alas liiku niin eiköhän sen pitäs kestää.
Ally^^
Pyörä:
Suzuki PV, Yamaha DT 125 X
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
17.1.2009 17:45

ViestiKirjoittanut Ally^^ » 15.8.2010 18:13

mitsu^^ kirjoitti:juu kyllä mullakin oli magneetti tallella mutta ilmeisesti halkeillut,koska eräs asiantuntija sanoi että todennäköisesti se magneettikenttä oli muuttunut.
jos pytty ja mäntä ja männänrenkaat on kerta hyvässä kunnossa niin veikkaisin että tuo puristusten puute johtuu hyvinkin tosta vanhasta kannen tiiviste viritelmästä.
ja kampuran sivuttais liikkeestä en tiedä tarkemmin,ei ole yleensä omissa peleissä muistaakseni heilunut,koska laakerit on aika lujassa joskus siinä kampurallakin,että jos se kovin kauheena heiluu niin kannattaa avata se kone ja tarkastaa laakerit sun muut,mutta jos siinä joku ihan pieni sivuttais välys on mutta ei kuitenkaan ylös alas liiku niin eiköhän sen pitäs kestää.


No pitänee ottaa vauhtipyörä irti ja tilata uus yläpään tiiviste sarja niin kahtoo vähä jos vihdoin pääsis ajelee :D
mitsu^^
Pyörä:
yamaha yz 250 -89
Liittynyt:
8.1.2007 0:01

ViestiKirjoittanut mitsu^^ » 15.8.2010 23:43

meni yz:tasta petilaakeri,eli kyseessä 89 vuoden 250 yz,niin osaisko kukaa äkkiseltään sanoa missä hinnoissa pyörii nuo laakerit?
kisaosa.fi
Liittynyt:
3.5.2010 16:02

ViestiKirjoittanut kisaosa.fi » 16.8.2010 15:13

mitsu^^ kirjoitti:meni yz:tasta petilaakeri,eli kyseessä 89 vuoden 250 yz,niin osaisko kukaa äkkiseltään sanoa missä hinnoissa pyörii nuo laakerit?



Noin 30 Eurolla saa sarjan joka sisältää laakerit ja stefat.
mitsu^^
Pyörä:
yamaha yz 250 -89
Liittynyt:
8.1.2007 0:01

ViestiKirjoittanut mitsu^^ » 16.8.2010 23:25

kiitokset nopeasta vastauksesta,täytyypäs tilata sitten se
mr_cagiva
Paikkakunta:
Tku
Liittynyt:
9.11.2002 17:14

ViestiKirjoittanut mr_cagiva » 20.8.2010 7:50

Jos jollakulla on 250 cc yz:n osia jäänyt nurkkiin niin yv! vm 89-93..
Pyörä hakusessa
Ally^^
Pyörä:
Suzuki PV, Yamaha DT 125 X
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
17.1.2009 17:45

ViestiKirjoittanut Ally^^ » 22.8.2010 21:54

Ally^^ kirjoitti:
mitsu^^ kirjoitti:juu kyllä mullakin oli magneetti tallella mutta ilmeisesti halkeillut,koska eräs asiantuntija sanoi että todennäköisesti se magneettikenttä oli muuttunut.
jos pytty ja mäntä ja männänrenkaat on kerta hyvässä kunnossa niin veikkaisin että tuo puristusten puute johtuu hyvinkin tosta vanhasta kannen tiiviste viritelmästä.
ja kampuran sivuttais liikkeestä en tiedä tarkemmin,ei ole yleensä omissa peleissä muistaakseni heilunut,koska laakerit on aika lujassa joskus siinä kampurallakin,että jos se kovin kauheena heiluu niin kannattaa avata se kone ja tarkastaa laakerit sun muut,mutta jos siinä joku ihan pieni sivuttais välys on mutta ei kuitenkaan ylös alas liiku niin eiköhän sen pitäs kestää.


No pitänee ottaa vauhtipyörä irti ja tilata uus yläpään tiiviste sarja niin kahtoo vähä jos vihdoin pääsis ajelee :D


Tietäiskö kukaan mistä saa ton magneeton ulosvetäjän toho yzetaan kun en mistää oo löytäny ?? :) kyse on siis yz 80 vm 1984
tgamini
Pyörä:
Yamaha yz 125 1988 ja 89, Aapolla tt-r 90 2004
Paikkakunta:
Tervo
Liittynyt:
6.10.2009 19:44

ViestiKirjoittanut tgamini » 23.8.2010 21:02

Ally^^ kirjoitti:
Ally^^ kirjoitti:
mitsu^^ kirjoitti:juu kyllä mullakin oli magneetti tallella mutta ilmeisesti halkeillut,koska eräs asiantuntija sanoi että todennäköisesti se magneettikenttä oli muuttunut.
jos pytty ja mäntä ja männänrenkaat on kerta hyvässä kunnossa niin veikkaisin että tuo puristusten puute johtuu hyvinkin tosta vanhasta kannen tiiviste viritelmästä.
ja kampuran sivuttais liikkeestä en tiedä tarkemmin,ei ole yleensä omissa peleissä muistaakseni heilunut,koska laakerit on aika lujassa joskus siinä kampurallakin,että jos se kovin kauheena heiluu niin kannattaa avata se kone ja tarkastaa laakerit sun muut,mutta jos siinä joku ihan pieni sivuttais välys on mutta ei kuitenkaan ylös alas liiku niin eiköhän sen pitäs kestää.


No pitänee ottaa vauhtipyörä irti ja tilata uus yläpään tiiviste sarja niin kahtoo vähä jos vihdoin pääsis ajelee :D


Tietäiskö kukaan mistä saa ton magneeton ulosvetäjän toho yzetaan kun en mistää oo löytäny ?? :) kyse on siis yz 80 vm 1984

125 yz käy pv Suzukin ulosvetäjä en tiiä käykö 80 mut jos jollain kaverillas sattuu olemaan pv ulosvetäjä niin kokeile.
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 24.8.2010 18:44

Ilmoituksista sitten katsomaan loistava kuntoista yamahaa ;)
Ally^^
Pyörä:
Suzuki PV, Yamaha DT 125 X
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
17.1.2009 17:45

ViestiKirjoittanut Ally^^ » 25.8.2010 11:01

tgamini kirjoitti:
Ally^^ kirjoitti:
Ally^^ kirjoitti:
mitsu^^ kirjoitti:juu kyllä mullakin oli magneetti tallella mutta ilmeisesti halkeillut,koska eräs asiantuntija sanoi että todennäköisesti se magneettikenttä oli muuttunut.
jos pytty ja mäntä ja männänrenkaat on kerta hyvässä kunnossa niin veikkaisin että tuo puristusten puute johtuu hyvinkin tosta vanhasta kannen tiiviste viritelmästä.
ja kampuran sivuttais liikkeestä en tiedä tarkemmin,ei ole yleensä omissa peleissä muistaakseni heilunut,koska laakerit on aika lujassa joskus siinä kampurallakin,että jos se kovin kauheena heiluu niin kannattaa avata se kone ja tarkastaa laakerit sun muut,mutta jos siinä joku ihan pieni sivuttais välys on mutta ei kuitenkaan ylös alas liiku niin eiköhän sen pitäs kestää.


No pitänee ottaa vauhtipyörä irti ja tilata uus yläpään tiiviste sarja niin kahtoo vähä jos vihdoin pääsis ajelee :D


Tietäiskö kukaan mistä saa ton magneeton ulosvetäjän toho yzetaan kun en mistää oo löytäny ?? :) kyse on siis yz 80 vm 1984

125 yz käy pv Suzukin ulosvetäjä en tiiä käykö 80 mut jos jollain kaverillas sattuu olemaan pv ulosvetäjä niin kokeile.


joo on mullakin pv ulosvetäjä kun pv:n omistan mut noissa vahoissa 80 yzetoissa on tommone pikkune vauhtis... mut pitänee jostai keksii .