Yamaha YZ Topic

timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 13.5.2010 0:03

Henrijaakola2 kirjoitti:missä vika kun yz 250 -05 syö tulpan ainaku laitetaa kylmänä käyntii tulpat on normitulppia ei platinakärki. Pitäskö käyttää vaa noita platinakärkitulppia?

Ei se siitä tulpasta ole kiinni.Muistaakseni yammussa on b8eg tulppa kesäajoon.Sulla on liian rikas seos ryyppy päällä.Laita std.suuttimet ja kasi tulppa.
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 18.5.2010 23:59

Paljonko tulee öljyä etupumppuihin tuollaiseen vuoden 84 250cc yamahaan? Auttaisi myös jos tietäisi mitä tuon tyylisiin pumppuihin yleensä laitetaan sitä ölppää jos vastausta ei löydy..?
bombermuumi
Pyörä:
Gixxer
Liittynyt:
27.1.2008 20:53

ViestiKirjoittanut bombermuumi » 19.5.2010 17:49

-yamaha yz250f -07¨
Mikä ku pistää kytkimen pohjaan vaihepääl nii pyörä liikkuu hieman ja eikä saa käynnissä paikoillaan vapaalle millään..? mistä mahtaa johtua..?
-CRF-
Liittynyt:
28.7.2009 14:46

ViestiKirjoittanut -CRF- » 19.5.2010 18:55

Kerokaas kuka tietää mikä osa kuuluu olla Yamaha yz 250 v2004 pyörässä tuossa sylinterin etupuolella oikeassa yläreunassa lähellä kantta.
Pyörän ollessa käynnissä siitä kuitenkin valuu öljyä ulos.

Eli minkä "tulpan" paikka siinä kuuluu olla ja mikä merkitys sillä on?
Tälle "tulpalle" näkyy olevan myös lukitus ruuvi pytyn kyljessä.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 19.5.2010 19:23

bombermuumi kirjoitti:-yamaha yz250f -07¨
Mikä ku pistää kytkimen pohjaan vaihepääl nii pyörä liikkuu hieman ja eikä saa käynnissä paikoillaan vapaalle millään..? mistä mahtaa johtua..?


kokkeileppa vaihtaa öljyt näin ensiksi ja säätää vaijeria kireämmälle, jos ei auta niin sulla on kytkinlevyt vaihtokunnossa
mad-e
Pyörä:
Suzuki rmz 450
Liittynyt:
31.8.2009 16:29

ViestiKirjoittanut mad-e » 19.5.2010 21:24

Nyt lähtis halvalla yammuun vanne! http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... =953239&PN[0]=own_ads&PL[0]=listOwnerPart.php?sortCol=@ord=
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
yz 250 -84 keulaöljyt

ViestiKirjoittanut mikulov » 19.5.2010 22:08

aksutus kirjoitti:Paljonko tulee öljyä etupumppuihin tuollaiseen vuoden 84 250cc yamahaan? Auttaisi myös jos tietäisi mitä tuon tyylisiin pumppuihin yleensä laitetaan sitä ölppää jos vastausta ei löydy..?

moi, laita sae 10 -keulaöljyä niin paljon että teleskooppi täysin kasaan painettuna(ilman jousta) öljyn pinta on 125mm putken yläreunasta(pumppaa hissukseen ilmat vaimentimen sokkeloista, niin tulee tarkka määrä öljyä molempiin putkiin).
mr_cagiva
Paikkakunta:
Tku
Liittynyt:
9.11.2002 17:14

ViestiKirjoittanut mr_cagiva » 20.5.2010 0:23

Varmaan joku kysynyt aiemminkin, mutta sopivatko esim 1993-1995vm katteet 1989vm 250 yz:aan?
Pyörä hakusessa
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 20.5.2010 0:40

No mitäpä lottoot? 1993 vs. 1989
TeKaMOTO@Youtube
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 20.5.2010 10:18

mikulov kirjoitti:
aksutus kirjoitti:Paljonko tulee öljyä etupumppuihin tuollaiseen vuoden 84 250cc yamahaan? Auttaisi myös jos tietäisi mitä tuon tyylisiin pumppuihin yleensä laitetaan sitä ölppää jos vastausta ei löydy..?

moi, laita sae 10 -keulaöljyä niin paljon että teleskooppi täysin kasaan painettuna(ilman jousta) öljyn pinta on 125mm putken yläreunasta(pumppaa hissukseen ilmat vaimentimen sokkeloista, niin tulee tarkka määrä öljyä molempiin putkiin).


Kiitos tästä! Vielä kuitenkin ennen öljyjen laittoa pitäisi saada stefa vaihettua iskarin sisälle, mutta en saa tuota pumppua purettua. Iskarin yläpään olen saanut auki ja sieltä tuli joku holkki ja jousi pihalle, iskarin alapäässä on kuusiokolo kantainen pultti joka pyörii tyhjää koska iskarin sisällä olevat romut pyörii pultin mukana ja siksi se ei lähde aukeamaan. Tarviiko tuohon hommaan ruuvipenkkiä tai putkipihtejä yleensä*?
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 20.5.2010 11:16

aksutus kirjoitti:Iskarin yläpään olen saanut auki ja sieltä tuli joku holkki ja jousi pihalle, iskarin alapäässä on kuusiokolo kantainen pultti joka pyörii tyhjää koska iskarin sisällä olevat romut pyörii pultin mukana ja siksi se ei lähde aukeamaan. Tarviiko tuohon hommaan ruuvipenkkiä tai putkipihtejä yleensä*?

Ite puran toisessa järjestyksessä, että ensimmäisenä iskarin yläpää hieman auki(kolmiopaloissa kiinni aukasee sen yläpäänkorkin, että se alkaa aukeamaan)
Iskari irti ja ympäri. Sitten iskaria kokoon painamalla saa jousipaineella "lukittua" sisäosat niin, että sen iskarin alapäänpultin saa narahtamaan auki. Sitten voi pyöritellä korkit ja pultit irti kokonaan.

Nyt kun olet purkanut sen niin pitkälle, että sisukset eivät ole kasassa niin parhaaksi katsomalla tavalla on pidettävä kiinni tai tehtävä työkalu, että saa pysymään sisukalut paikallaan. Ei ole tietoa minkälainen se keula on niin, ei pysty auttamaan enempää. Väkivaltaa ei noiden osien kanssa tartte, EIKÄ PIDÄ käyttää.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 20.5.2010 12:52

Täräytät pulttipyssyllä auki niin ei tartte pitää mistään kiinni.
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 20.5.2010 16:46

Nyt on iskariremontti melkein ohi, pulttipyssyllä se alapultti lähti tosi helposti auki. Jäi vain hieman harmittamaan kun tuossa neljä tuntia nuita värkkäilin, niin siivosin siinä työkaluja poissa ja mikäs muu siellä työkalujen alla pilkotti ku VITTU RIKKA, joka oli hyvinkin tutun näköinen, ja se tulee pölysuojan ja stefan jälkeen. Kävin jo koeajollakin pyörähtämässä ilman sitä rikkaa ja pysyi kai tuo iskari kasassa, vaan pitää se sinne vielä laittaa ennen kuin lähtee tosissaa peltoa kyntämään.. (en olisi ajanut jos oisin tiennyt että se prikka puuttuu sieltä)
Janii_kk
Liittynyt:
27.5.2010 18:39
Yamaha Wr 250cc vm1996

ViestiKirjoittanut Janii_kk » 27.5.2010 21:57

Ostin tuollasen Yamaha Wr 250cc. Kone rempan jälkeen ajettu n10tuntia. Mitä tulppaa tuossa kannattaa käyttää, nyt oli paikoillaan ngk br9e. Mistä kannattaa lähteä säätämään kun 1 ja 2vaihteella ei toimi keskikaasulla hyvin, rupeaa booaamaan vaan. Kiitoksia vaan jos joku viitsii vastata, ei ole näiden crossien kans tullu kovin paljoa pelattua. Viime kesänä oli 900 cbr, mutta sitä ei tarvinut pahemmin säädellä onneksi :)
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 27.5.2010 22:58

Janii_kk kirjoitti:Ostin tuollasen Yamaha Wr 250cc. Kone rempan jälkeen ajettu n10tuntia. Mitä tulppaa tuossa kannattaa käyttää, nyt oli paikoillaan ngk br9e. Mistä kannattaa lähteä säätämään kun 1 ja 2vaihteella ei toimi keskikaasulla hyvin, rupeaa booaamaan vaan. Kiitoksia vaan jos joku viitsii vastata, ei ole näiden crossien kans tullu kovin paljoa pelattua. Viime kesänä oli 900 cbr, mutta sitä ei tarvinut pahemmin säädellä onneksi :)

br8e tulppa,vaihdat bensat uuteen(jos yli 4kk vanhat),tarkista yamaha centeriltä std.suuttimien koot(pää ja tyhjäkäynti suutin,neulan std.lovi),ilmanputsarin kunto/puhtaus...noista aloitat