Yamaha YZ Topic

kerberosss
Liittynyt:
16.2.2009 9:58

ViestiKirjoittanut kerberosss » 15.4.2009 12:36

Jay_|P kirjoitti:möin koko romun ennen isoo remonttia :D




Ja minä taisin sen sun romus ostaa.. :D Enpä ole muuta kerenny tekemään kun remonttia.. 15min kerkesin viimeks ajamaan uusilla petilaakereilla (KOYO) konerempan jälkeen ku toinen jo paskana..

Pyttykin kävi italiassa asti pinnotuksessa ja tuosta särkyneestä laakerista irtos mujua ja tietenkin pytyn pinnassa muutamat vekit..
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 15.4.2009 13:29

no voi perkele :nolo:
ei siinä mulla ollu sen isompia ongelmia, kerran leipo kiinni mutta ei sen isompaa jälkee tehnyt onneks. Eipä mullakaan ollu sen parempaa tietoo pyörän historiasta. Ihan sormet ristissä mää sillä ajelin ja rukoilin että älä hyydy.

myy nyt äkkiä jo se..
kerberosss
Liittynyt:
16.2.2009 9:58

ViestiKirjoittanut kerberosss » 16.4.2009 12:49

Jay_|P kirjoitti:no voi perkele :nolo:
ei siinä mulla ollu sen isompia ongelmia, kerran leipo kiinni mutta ei sen isompaa jälkee tehnyt onneks. Eipä mullakaan ollu sen parempaa tietoo pyörän historiasta. Ihan sormet ristissä mää sillä ajelin ja rukoilin että älä hyydy.

myy nyt äkkiä jo se..




Älä huoli.. en varmaks nyt sentään tiedä onko tuo pyörä sinulta.. :D varkaudesta oman ostin ja ties myyjä kyllä tasan tarkkaa mitä oli myymässä ja kun tulee vielä luotettua toisten puheisiin.. Mutta nyt on pyörä käyty läpi ja ei paljon uutta häpeä.. 8)
Foge
Pyörä:
CRF 250R -09
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.3.2009 16:04

ViestiKirjoittanut Foge » 17.4.2009 15:50

Moi, mulla käy 2006 YZ 125 rikkaalla eli pakoputkesta valuu hieman öljyä ajon jälkeen. Vaihdoin suuttimiksi 410/35 vakioiden 430/40 tilalle ja nostin neulaa yhden pykälän. Neulassa sokka nyt toiseksi ylimmässä lovessa. Ilmaruuvia kokeilin myös kiertää hieman enemmän auki kuin vakio 2 1/4. Silti edelleen putkesta valuu aina ajon jälkeen hieman öljyä. Öljynä oon käyttäny Castrol TTS ja 1:30 seosta. Tulppa on myös öljyinen kun sen tarkistaa. Onko haittaa että käy hieman rikkkaalla? Mielummin rikkaalla tietenkin kun laihalla mutta haluaisin saada säädöt kohdalleen. Ajattelin nostaa neulaa vielä yhden pykälän ylimpään rakoon jos se auttaisi. Minkälaista seossuhdetta ootte käyttäny? Onko ohjekirjan suosittelema 1:30 liikaa?
JKY
Pyörä:
EGS360/TS50/S1
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
29.10.2005 15:14

ViestiKirjoittanut JKY » 17.4.2009 16:48

Ei se öljyn tulo välttämättä kerro seoksen rikkaudesta..
Foge
Pyörä:
CRF 250R -09
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.3.2009 16:04

ViestiKirjoittanut Foge » 17.4.2009 18:41

Mutta tulppa on siis myös öljyinen.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 17.4.2009 19:19

mä oon ajanu 2,5% tts suuttimet tk 37,5 (jos nyt muistan oikein) pää 540 ilmaruuvvi yleensä 1,5 kiekkaa auki, neula taitaapi olla 4. eli keskimmäisessä lovessa tällä hetkellä (06 taitaa olla 5lovinen neula 4. lovi ois vakio) ja vpowerilla ollaan menty.
eikä oo kyllä tulppia syöny tai kastellu tai karstannu..
toki 540 pää olisi vakio pyörälle aivan liian karski..

etkö muista pitää narua kireällä? ;)
vai vetääkö laatikosta öljyä? millon oot viimeks koneen levittäny?
Faber
Pyörä:
YZ125 1999
Liittynyt:
25.9.2007 9:16

ViestiKirjoittanut Faber » 18.4.2009 13:30

Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.

Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 19.4.2009 15:02

Faber kirjoitti:Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.

Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.


saako sitä käynnistyspoljinta booreilla yhtä pykälää eteempäin nii että polkasuvaraa ois enemmä sit. voit myös kokeilla isompaa tyhjäkäyntisuutinta.
STS
Pyörä:
Yamaha YZ 125cc -02
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.1.2006 15:36

ViestiKirjoittanut STS » 19.4.2009 15:33

Johani kirjoitti:
Faber kirjoitti:Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.

Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.


saako sitä käynnistyspoljinta booreilla yhtä pykälää eteempäin nii että polkasuvaraa ois enemmä sit. voit myös kokeilla isompaa tyhjäkäyntisuutinta.


ite just tossa piikissä kokeilin huviksee ku kasasin pyörää nii ottaa se polin putkeen kiinni jos siirtää eteenpäin pykälän mut en sit tiiä mite tos puolikkaassa. :roll:
http://www.motot.net/galleria/34760 <---- Pistäkäähän kommenttia.

MYYDÄÄN HONDA MONKEY!!!!!---> http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=73565
hondafani
Paikkakunta:
konnevesi
Liittynyt:
18.8.2006 11:10

ViestiKirjoittanut hondafani » 20.4.2009 21:42

Faber kirjoitti:Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.

Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.



Voisit kokeilla, että lisäät sen käynnistyspolkimen palautinjousen jännitystä. Piikissä kyllä aika helposti ottaa poljin putkeen kiinni, mutta itsellä jännityksen lisääminen autto.
kyllä se näin on ja vähän ehkä näinkin!
Tukezi
Liittynyt:
23.6.2007 20:38

ViestiKirjoittanut Tukezi » 21.4.2009 0:21

Faber kirjoitti:Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.

Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.


Kai ryyppyä käytät kun kylmänä käynnistät?
Faber
Pyörä:
YZ125 1999
Liittynyt:
25.9.2007 9:16

ViestiKirjoittanut Faber » 21.4.2009 20:11

Ryypyn kanssa tottakai käynnistän kylmänä. Poljin kyllä palauttaa ihan hyvin joten ei tuntuis olevan palautinjousessa ihmeempää ongelmaa.
endstand
Pyörä:
Yamaha YZ 125
Paikkakunta:
LPR
Liittynyt:
23.4.2009 23:40
tarrasarjat yz -00

ViestiKirjoittanut endstand » 29.4.2009 22:05

mistähän löytyis esim. monsterin tai metal mulishan tarrasarjoja -00 125 yz:taan? 02-06 löytyy kyllä mut eivät taida käydä 2000-malliin?
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 30.4.2009 17:50

mikä osa on nimeltään se mihin tuli kytkinvaijeri kiinni. täytyisi sellanen tilata, mutta en tiedä osan nimeä. vm. on siis 2005