Yamaha YZ Topic

SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 27.2.2007 23:21

suzukiana kirjoitti:Mikähän mahtaa olla yzissä vikana ku kaasari alkaa kusemaan bensaa siitä kaasarin takana olevasta ylivuoto letkusta melkeen heti ku laittaa hanan auki? Voiskohan vika kohossa, jos se on taipunut ylös tai alaspäin tai jtn...?


Kyllä se kohovikaan viittaisi, tarkista bensapinnan korkeus ja säädä.
Juha.N
Liittynyt:
15.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Juha.N » 28.2.2007 19:54

Tai sitten on kohon neulaventtiili jumissa, tai mikä nyt onkaan oikeelta nimeltä. Koputtele kumipäisellä ruuvarilla siihen kylkeen, jos ei auta niin pura ja kasaa uudestaan kaasari.
Daroth
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
3.5.2005 13:53

ViestiKirjoittanut Daroth » 28.2.2007 21:32

Itellä oli vähän samantapainen ongelma, selvis sillä että otin kaasarin pois ja laitoin takasi. :) Ite veikkailin että jos kaasari ois jotenki ollu huonosti/vinossa, voiko se aiheuttaa ton "tulvimisen"?
Y A M A H A
Liittynyt:
25.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Y A M A H A » 28.2.2007 22:10

Daroth kirjoitti:Itellä oli vähän samantapainen ongelma, selvis sillä että otin kaasarin pois ja laitoin takasi. :) Ite veikkailin että jos kaasari ois jotenki ollu huonosti/vinossa, voiko se aiheuttaa ton "tulvimisen"?
Jos se on paljon ollu vinos ni sit se kyl tulvii, mut kyl toi suzukianan vika kuulosta silt et neulaventtiili on jumis :)
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 28.2.2007 23:52

Pika-kiire-kysymys: tietääkö joku kertoa paljonko on eroa takalokarin leveydessä 85 ja 125 YZ:n (siis uuden/uudehkon). Eli tarviis tunkea semmonen projektimopoon, mutta ensin varmistaa kumman leveys paremmin sopii. Tarpeelliset kohdat on alapäässä takahäkin varsien väli ja toisaalta kohta josta takaloksu tulee taaimmasta/ylimmästä kohtaa kiinni takahäkkiin.

Kiiiiiitti jo etukäteen!
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
teemunummijarvi
Paikkakunta:
karvia
Liittynyt:
3.11.2006 16:53

ViestiKirjoittanut teemunummijarvi » 9.3.2007 16:51

onks tää noista muista 80 crosseista kestävin/tehokkain
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 9.3.2007 18:01

teemunummijarvi kirjoitti:onks tää noista muista 80 crosseista kestävin/tehokkain



Eipä nykysin paljon eroja ole. Näin paperilla(pakko puhua paperilla, ettei tule herneitä) ajateltuna ~84-00 oli. Mutta noissa vanhemmissa malleissa suuremmalla marginaalilla. Ja se kestävyys vähän riippuu, mutta sanoisin että luotettavampaa tekniikkaa kuin esim. kx:ssä ja rm:ssä silloin oli(80-90luvun puoliväli).
teemunummijarvi
Paikkakunta:
karvia
Liittynyt:
3.11.2006 16:53

ViestiKirjoittanut teemunummijarvi » 9.3.2007 20:02

tarkennan 92 yömaha. ite oon saanu semmosen käsityksen et toi yz olis kestävin!
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 9.3.2007 23:50

teemunummijarvi kirjoitti:tarkennan 92 yömaha. ite oon saanu semmosen käsityksen et toi yz olis kestävin!



Joo onhan se paperilla muita japseja tehokkaampi, siis -92(27,4hp@11750rpm). Kestävyys on sitten suhteellinen käsite, jos kaikki paikat 100% tikissä niin kyllä nää kaikki melkein kestää hyvällä huollolla. Mut tekniikka on kyllä luja ja perusvarma yz;ssa.Esim. RM:ssä lastentauteja/sähköongelmia, ja cr:ssä heikot vaihteistot tuohon aikaan, joissain yksilöissä.

Ja siis et voi sokkona mennä yli 10v vanhoja pyöriä ostaan, jos et tunne myyjää ja pyörän historiaa. Nääs valitettavan moni pyörä on täydellisen rempan tarpeessa tän ikäsistä/ paljon ajetuista. Jos vielä kaiken näköstä omistajaa ollut. Eli hyvät voi olla harvassa, mutta ne kyllä löytyy kun osaa etsiä ja maksaa vähän reilummin kuin noista ihan romuista. Tosin eihän näistä silti omaisuuksia tartte pulittaa.

Taikka, jos kunnostuksen tarpeessa olevan läjän ostaa, niin rahaa saa varata monia satkuja peruskunnostukseen. Eihän se vaikeeta ole tehdä paskasta kelpo peliä, mutta rahaa se kyllä vie.
teemunummijarvi
Paikkakunta:
karvia
Liittynyt:
3.11.2006 16:53
parempi

ViestiKirjoittanut teemunummijarvi » 10.3.2007 12:51

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=436073


http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=427637

kumpi noista oliss parempi mietin jos vaikka ostaisin jomman kumman[/b][/url][/list][/code][/quote][/u][/i]
teemunummijarvi
Paikkakunta:
karvia
Liittynyt:
3.11.2006 16:53

ViestiKirjoittanut teemunummijarvi » 10.3.2007 12:53

eikö nois kummaski oo sama kone?
lerpparanne
Liittynyt:
16.12.2006 17:29

ViestiKirjoittanut lerpparanne » 10.3.2007 12:58

Kertoo jotain ton ekan mopon myyjästä kun on jarrukilpi halki eikä haittaa menoa..mua ainakin haittaa jos ilman jarruja ajelen.Ite välttelisin molempia,mutta päätös on sinun
teemunummijarvi
Paikkakunta:
karvia
Liittynyt:
3.11.2006 16:53

ViestiKirjoittanut teemunummijarvi » 10.3.2007 13:07

miks vältte lisit noita crosseja taka jarru taitaa olla aika helppo korjata siihen toi seen on tehty täydellinen kone remontti mitä muuta huonoo nois on
HoLe
Pyörä:
250sxf, sr50 factory & pv
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
28.7.2005 17:09

ViestiKirjoittanut HoLe » 10.3.2007 13:10

teemunummijarvi kirjoitti:miks vältte lisit noita crosseja taka jarru taitaa olla aika helppo korjata siihen toi seen on tehty täydellinen kone remontti mitä muuta huonoo nois on

Vanha on aina vanha. Vanhemmat ovat yksilöitä, jotkut saattavat kestää pitkäänkin ja jotkut taas leviävät ekalla ajolla. Siksi ainakin itse yritän vältellä vanhoja pyöriä.
lerpparanne
Liittynyt:
16.12.2006 17:29

ViestiKirjoittanut lerpparanne » 10.3.2007 14:03

Tossa tilanteessa taitas olla kiinalainen harkitsemisen arvoinen