Kaikki TM VRX 125!

SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 3.10.2006 21:37

Niihin kaikkiin 80-125 menee sen sama. Mut 6.5dl huokaa jo osan yli, sen verran vaan jos kone on ollut auki.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
TMer
Paikkakunta:
Loviisa, Itä Uusimaa
Liittynyt:
2.4.2005 21:14

ViestiKirjoittanut TMer » 4.10.2006 20:58

Asiasta toiseen tässä on pieni ongelma temmin kanssa nimittäin peli ei oikeen tahdo kulkea puhtaasti.

Kun väntää kahvan puolikaasu asentoon niin kauhea röpötys alkaa ja pukkaa savua niin pirusti sama jatkuu 3/4 kaasulle mutt temmi alkaa kulkemaan täyskaasulla hyvin.
Puhdistin filterin ja pistin uudet voiteet samoin tarkistin kaasarin mun temmissä kaasarina on Dellorto VHSB 38.
Kun vika on kerran 2/4 ja 3/4 kaasulla niin ajattelin että neulan laskeminen auttaisi mutt kun avasin kaasarin niin huomasin että sokka oli jo ylimmässä asennossa. Joten pienennin pääsuuttimen 210:stä 205:n kun menin kokeilemaan tuntui että röpötys vain paheni.

Katsoin TM:n saksalais maahantuojan sivulta kakstahti pyörin kaasaritiedot niin sielä luki että mun temmin 38mm VHSB:ssä on alunperin 225 kokonen pääsuutin.

Kesällä kaikki toimi moitteettomasti mutta nyt syksyllä tämä röpötys alkoi eli mikä neuvoksi?
k31f
Pyörä:
Tm smr -08
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
20.5.2005 23:31

ViestiKirjoittanut k31f » 4.10.2006 21:02

Ja viime aikoina et oo sylinteriä irrottanut?
-
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 4.10.2006 22:43

No oletkos tullut katsoneeksi sitä neulaa ja neulaputkea tarkemmin? Taitaa olla vika kuluneisuudessa.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
TMer
Paikkakunta:
Loviisa, Itä Uusimaa
Liittynyt:
2.4.2005 21:14

ViestiKirjoittanut TMer » 5.10.2006 13:18

Hesenkastike- kirjoitti:Ja viime aikoina et oo sylinteriä irrottanut?


Ei oo ollu irti.

SMK;-) kirjoitti:No oletkos tullut katsoneeksi sitä neulaa ja neulaputkea tarkemmin? Taitaa olla vika kuluneisuudessa.


Täytyy tutkia.
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 12.10.2006 21:08

Itekkin pähkäillyt tässä kun temmiä olen myynyt, niin että kannattaako pidemmän päälle vaihtaa johonkin isompaan pyörään.

Tulin tulokseen, että jatkan temmillä, koska hyvä pyörä on ja hyvässä kunnossa, niin on johonkin japsiin tai kotariin vähän ennakkoluuloja itellä, voipi olla vanhahkot nelarit yms. aika pommeja kuitenkin, niin ei viittis konetta 1h oston jälkeen purkaa...

Tietääkö joku muuten, paljonko uusi penkinpäällynen maksaa 1997 tm:ään, kysyn vaan huvikseni, kun en ole vielä tilaamassa...
TMer
Paikkakunta:
Loviisa, Itä Uusimaa
Liittynyt:
2.4.2005 21:14

ViestiKirjoittanut TMer » 13.10.2006 19:51

Niko901 kirjoitti:.
Tietääkö joku muuten, paljonko uusi penkinpäällynen maksaa 1997 tm:ään, kysyn vaan huvikseni, kun en ole vielä tilaamassa...


Mäkin kyselin sellasta purolta toss kesällä niin halvimmat siinä 70 kympin luokassa.
Halvemmaks kyll varmasti tulee jos tilaa tavallisen mustan esim verhoomosta.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 13.10.2006 20:26

Motocross-x.com:sta tais saada jotain gripper-päällistä 49e. Otat semmosen missä ei ole minkään merkin logoa, kyselet vähän kavereilta että minkä pitunen penkki missäkin vehkeessä on ja otat sillä perusteella. Muistaakseni Kawin KXF:n oli sopivan pitunen uusiin temmeihin.

Mistään verhoomosta et saa kyllä samaan rahaan kunnolla pitävää päällistä, jos ollenkaan.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
=Kesämies=
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
27.6.2006 19:34

ViestiKirjoittanut =Kesämies= » 14.10.2006 18:41

Onko sellaisessa crossissa kuin Tm mx 125 paljon vikoja yleensä? Kestääkö kone ja koko pyörä hyvin? Onko jotain haittapuolia näin yleisesti ottaen? Pistin tänne VRX juttuun tän ettei tulis niitä turhia topiceja.
1080
Liittynyt:
1.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut 1080 » 14.10.2006 18:46

=Kesämies= kirjoitti:Onko sellaisessa crossissa kuin Tm mx 125 paljon vikoja yleensä? Kestääkö kone ja koko pyörä hyvin? Onko jotain haittapuolia näin yleisesti ottaen? Pistin tänne VRX juttuun tän ettei tulis niitä turhia topiceja.

Hyviähän noi on ku huoltaa.
=Kesämies=
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
27.6.2006 19:34

ViestiKirjoittanut =Kesämies= » 14.10.2006 19:14

=Kesämies= kirjoitti:Onko sellaisessa crossissa kuin Tm mx 125 paljon vikoja yleensä? Kestääkö kone ja koko pyörä hyvin? Onko jotain haittapuolia näin yleisesti ottaen? Pistin tänne VRX juttuun tän ettei tulis niitä turhia topiceja.
Muiden mielipiteitä sitten myös Asiasta ^^^
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 14.10.2006 19:40

=Kesämies= kirjoitti:
=Kesämies= kirjoitti:Onko sellaisessa crossissa kuin Tm mx 125 paljon vikoja yleensä? Kestääkö kone ja koko pyörä hyvin? Onko jotain haittapuolia näin yleisesti ottaen? Pistin tänne VRX juttuun tän ettei tulis niitä turhia topiceja.
Muiden mielipiteitä sitten myös Asiasta ^^^


Ite nyt jonkin verran piikkisellä temmillä jo ajaneena voisin sanoa, että helvetin hyvä pyörä ajaa, kestää siinä missä muutkin, sekä kaikki varaosat osat on hyllyssä maahantuojalla(puromotor), eli hyvin saa osaa.

Itse ostin ton -97 mx temmin(galleriassa kuvia) 1600e, ja 1h oston jälkeen junttas vaihteiston jumiin. elikkäs vaihteistosta oli mennyt pari laakeria ja sokkia yms.
Eli ikävä remppa oli, kun koko motin joutui purkamaan.

Tälläisiä ongelmia ei ole kun osaa huoltaa pyörää kunnolla yleensäkään missään pyörässä, mutta käytetyt on aina/yleensä käytettyjä laitteita, ja jos on huonolla pidolla ollut, niin saattaa oston jälkeen hajota kamaa jostain.

Itse huolsin temmin ja nyt oon jonkun 5-7h ajanut ja täydellisesti toimii. Pitää vaan talveksi alkaa ostelemaan isompia pääsuuttimia yms, ettei laihalla pääse käymään...
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 15.10.2006 17:53

Nih, huollosta se nyt lähinnä riippuu. Vaikka kyllä niillä laatikon laakereillakin jossain vaiheessa tulee tunnit täyteen vaikka miten huoltais. Asiallisella käytöllä, hyvillä öljyillä ja riittävän usein vaihdettuna ehkä 200-300 tuntia.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Latexdude
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
24.6.2004 19:37

ViestiKirjoittanut Latexdude » 16.10.2006 11:00

Hehee, tm:stä on ollut pakoaukonsäädin ilmeisesti koko ajan pois käytöstä, se varsi mikä tulee koneen sisältä ja ohjaa sitä tankoa joka sitten kääntää säätimiä, sen tangon ja varren välissä oleva tappi oli poissa kun pytyn avasin. Männänrengas oli sulanu kiinni pakoaukon puolelta, pytyssä ei naarmuja onneksi, saa luultavasti hoonaamalla kuntoon. Kannen ja männänlaen välissä ollut jtn sinne kuulumatonta materiaalia...

Onkos tuo palotila vaihdettavissa tuosta kannesta, meinaan toi kannen palotila on aika pahan näköinen.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 16.10.2006 12:42

Onkin varmaan tehnyt tosi hyvää sylinterille kun pakoaukon säätimet hakkaa siellä omia aikojaan ees taas. Fiksua. Ja ihmettelit joku aika sitten kun menee tulppia vai mikäs se ongelma olikaan?

Taas on yks oikein superraato ja tismalleen sen arvonen omistaja löytäny toisensa. Ja vielä vaihdettava palotila, mistäs jos ottasit kannen käteen ja katsoisit onko se vaihdetta??? Mistä täällä kukaan voi tietää vaikka siellä oliskin joku omatekonen valuratakansi vaikka!
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)