No jos kylmänä käynnistät, niin on tärkeää että et koskekkaan kaasuun ja ryyppy on päällä. Koska jos menet avaamaan kaasua, avautuu luisti (no shit!), joka avautuneena päästä enemmän ilmaa lävitseen ja siten laihentaa seosta. Kylmänähän erittäin rikas seos on tarpeen, koska bensaseosta kondensoituu sylinterin kylmiin seinämiin. Ryypyn kanavat on suunniteltu sen kokoisiksi että seos on sellaisenaan hyvää kylmänä käynnistymiseen.
Jos taas kuumana käynnistää, on käynnistäminen hyvinkin päinvastaista. Eli ryyppy pois päältä, ja kaasua jonkin verran tai paljon.
Jos kaasari tulvii, on mahdollista että seos muodostuu kylmänäkin liian rikkaaksi, jolloin tarvii hieman avata kaasua(=laihentaa seosta). Ja mikä pahinta, tulviminen yleensä käynnistämisen yhteydessä saa aikaan sen, että tulppa "kastuu"(eli bensiini kondensoituu tulpan kärkien väliin. Silloin on ihan turha polkea. Tulppa pitää irroittaa ja puhdistaa kärkiväli.
Ja tästä pääsinkin seuraavaaan aiheeseen. Oletko tarkistanut tulpan kärkivälin? Mitä suurempi se on, sitä suuremman jännitteen se vaatii että kipinä syntyy. Eli on mahdollista, että se on liian suuri ja polkemalla aikaansaatu kierrosnopeus ei riitä tuottamaan tarpeeksi suurta jännitettä kärkien välille. (Tämä siis aika epätodennäköistä, koska kärkivälin pitäisi olla todella paljon pielessä. Mutta tulipahan mieleen)