Talvisäädöt

Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 2.3.2004 23:00

No kaasari pitää tietysti säätää sopivaks.
yuomu
Paikkakunta:
Rmk
Liittynyt:
3.4.2003 21:34

ViestiKirjoittanut yuomu » 8.3.2004 23:41

mitkähän mahtais olla sopivat suuttimet tohon 250cc, mikuni tmx 38 kaasariin nyt talveksi? ei oo mitään hajua
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52

ViestiKirjoittanut josko » 8.3.2004 23:52

sano ne vakio suuttimet nii jonkun olis varmaan helpompi neuvoa sua.
tai mee asiantuntevaan liikkeeseen nii sieltä varmaan osataan neuvoa.
yuomu
Paikkakunta:
Rmk
Liittynyt:
3.4.2003 21:34

ViestiKirjoittanut yuomu » 9.3.2004 17:37

eli vakio suuttimet on: high speed jet 400,
low speed jet 35
starter jet 80
metering pin slot 3rd

sanoin sillon ku ostin ton et heittää isommat suuttimet kinni, mut unohdin kysyy et mitkä se laitto. täytyy avaa toi kaasari tänään ja vilkaista.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 9.3.2004 17:54

No sain laskukaavalla tällaset; pää 480, tyhjäk. 42, ja tuo ihme "starttisuutin" 96, mikä tuo sitten lieneekään. Neulan laitat vaikka rikkaimpaan asentoon ja kokeilet. Ja nuo suuttimet ovat luultavasti aivan yläkantissa.
yuomu
Paikkakunta:
Rmk
Liittynyt:
3.4.2003 21:34

ViestiKirjoittanut yuomu » 9.3.2004 21:20

pää suutin näytti olevan 410 ja neulan prikka keskellä. muita ei viel ehtiny katsomaan, ku piti taas lähtee juoksee kaikkialle. tulipa ainakin haettua peräkärry valmiiksi.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 9.3.2004 21:48

No jos 400 on vakio niin 410 on taatusti liian laiha. Osaisko joku kertoa mitä helvetin suutin tuo starteri on?
Ritari ässä Eläkeläinen
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Ritari ässä » 9.3.2004 22:51

Ettei tarkottaisi ryyppysuutinta.
yuomu
Paikkakunta:
Rmk
Liittynyt:
3.4.2003 21:34

ViestiKirjoittanut yuomu » 10.3.2004 17:59

tollako taulukolla pitäs suuttimet katsoo?http://www.husqvarnausa.com/ownersManuals/WR-CR250-360manual.pdf
sivut 207-208 kun ei ota selvää...

onx niihin suuttimiin mitään laskukaavaa ja jos on niin millainen?
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 10.3.2004 18:53

No prkl. tietysti se on ryyppysuutin. Sitä ei tarvii sun vaihtaa. No tämmönen kaava on että jos vakiosuutin on vaikka 400 nii 400*1.15-1.25. Tuolta 1.15-1.25 väliltä kun ottaa kertojan niin rupee yleensä löytymään. Ite oon laskenu silleen että 1.25 kertaa vakiokoko ja sitten jos röpöttää niin vaihtaa pienempää suutinta. Ei ainakaan pyörä hajoa.
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 4.11.2004 9:33

Nyt kun tämä on taas ajankohtaista, niin kannattaako sitä masinolia laittaa tankkiin? On vähän kumpaakin mielipidettä. Ajattelin laittaa pohjapanssariinkin pahvia, jos öljyt pysyisivät vetreämpinä. Onko tässä mitään ideaa? Tarkoitus ei ole jäärataa ajaa vaan ihan kilttiä enduropyörittelyä ja pilkillä käyntiä.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 4.11.2004 11:34

Olen semmosen jutun ton mopon kansa huomannut että öljyn määrä bensan seassa vaikuttaa todella paljon säätöihin,noista öljyistä tulee pakkasilla niin paksut ja jäykät että se "tukkii" suuttimen kevyehkösti liian suurella öljymäärällä määrällä,vaihto 3%--->5% voi saada seokset niin laihalle ettei pyörä edes käy enää.Eli kun niitä talvisäätöjä haetaan niin kannattaa valita joku %määrä ja sitä käyttää sitten läpi talven.Toki kelkkaöljyillä saadaan parannus/korjaus tähän asiaan.
May the torque be with you
stabi
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
5.10.2002 21:34

ViestiKirjoittanut stabi » 4.11.2004 15:17

Nemo kirjoitti:Nyt kun tämä on taas ajankohtaista, niin kannattaako sitä masinolia laittaa tankkiin? On vähän kumpaakin mielipidettä. Ajattelin laittaa pohjapanssariinkin pahvia, jos öljyt pysyisivät vetreämpinä. Onko tässä mitään ideaa? Tarkoitus ei ole jäärataa ajaa vaan ihan kilttiä enduropyörittelyä ja pilkillä käyntiä.


Mikä pyörä sulla on? Ite en oo rossilla koskaan kylmemmilläkään ilmalla käyttänyt masinolia ja hyvin toimii. Luulisin, että öljyt on ihan tarpeeks vetreät kunhan kone lämpeää kunnolla.
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 4.11.2004 16:48

Jos tarvetta masinolille ei ilmene, niin ei kannata käyttää, koska kuivattaa myöskin moottoria, laihentaa seosta enemmän, kuin bensa, eli moni suosittelee käytettävän silloin pikkasen enemmän öljyä (n.½% yksikköä).
Alle -15 asteen pakkasilla ei hirveästi kannata ajella, koska siinä tuhoaa ensinäkin renkaat ja toisekseen se rupeaa rasittamaan äkkiä myös ihan koko pyörää, koska lämpötilavaihtelut ovat jo niin suuria. Ei se myöskään ole enään oman terveydenkään takia ihan kaikkein järkevintä.
Nemo, olikos sulla nelari? Jos oli niin ei välttämättä, varsinkaan endurokäytössä, koska siinä nyt aina välillä joutuu sitä pyörää vähän repimäänkin, jolloin lämmöt äkkiä nousevat, joten ei välttämättä ole niin hyvä että jokapaikka on ihan tukittu, mutta toisaalta, jotkuthan käyttävät superlonia pohjapanssarin ja lootan välissä, jolloin sinne ei pääse kertymään sitä paskaa, eli kesälläkin ihan toimiva systeemi
Erska
Liittynyt:
21.12.2002 15:25

ViestiKirjoittanut Erska » 4.11.2004 19:24

Kerros Nemo mikä pyörä sulla on kun et ole varmaan koskaan sitä maininnut? :o