Talvisäädöt

h3rmo
Pyörä:
350exc 13
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.9.2010 12:58
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut h3rmo » 10.1.2012 17:08

Seosruuvista kun kääntää auki niin menee rikkaammalle.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut Kervine » 10.1.2012 21:13

48 tk suutin, seosruuvi 2 kierrosta auki, 178 pääsuutin ja vakio neula keskimmäisessä lovessa niin pelaa. kesät talvet.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut FOX151 » 10.1.2012 21:46

Meinaakko että toimii samoilla säädöillä ympäri vuoden? Täytyypä kokeilla. Kiitos
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut jot » 11.1.2012 17:28

ei ainakaan loistavasti. Itse tulee säädettyä kesä/talvi säädöt ja joka ajokerralla seosruuvi.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut FOX151 » 11.1.2012 17:45

Jep, mutta täytyy kokeilla noita eri vaihtoehtoja ja kattoo mikä toimii parhaiten.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut Kervine » 11.1.2012 19:28

Todellakin toimii. Laita vaan nuo ja anna mennä. Pääsuuttimen vaihto esim. 178 --> 180 on niin turha temppu ettei kukaan huomaa radalla perstuntumalla eroa. Edes penkissä seosmittarilla mitattuna ei tahdo eroa huomata. Eikä seosruuvia tarvitse joka ajokerralla säätää tai on jotain vikaa päässä tai itse pyörässä.
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 11.1.2012 22:47

Ootteko kuulleet siitä että pyörät ovat yksilöitä? Jokainen tarvii omat säädöt eikä kukaan niitä säätöjä osaa kertoa. Ne pitää itse kokeilemalla löytää. Hyvä lähtö kohta on pistää vakio suuttimet ja siitä ruveta säätämään. Ja teillä pyörät jopa eri vuosimallia.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut jot » 11.1.2012 22:50

Kervine kirjoitti:Todellakin toimii. Laita vaan nuo ja anna mennä. Pääsuuttimen vaihto esim. 178 --> 180 on niin turha temppu ettei kukaan huomaa radalla perstuntumalla eroa. Edes penkissä seosmittarilla mitattuna ei tahdo eroa huomata. Eikä seosruuvia tarvitse joka ajokerralla säätää tai on jotain vikaa päässä tai itse pyörässä.


Jossei seosruuvin vaikutusta huomaa niin on perstuntumassa vikaa. Pääsuuttimen vaihtoa en kyllä hirveästi 4tssä huomaa mutta neula ja tyhjäkäynti seoksen huomaa helposti.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut Kervine » 11.1.2012 23:09

Seosruuvin huomaa helposti mutta sitä en kiistänytkään. Sitä ei vaan kyllä tartte mihinkään muuttaa jos kerran on laittanut kohdalleen. lollero; Tiedätkö mitä eroa on 08 ja 09 vuosimalleissa? Minä tiedän eikä todellakaan mitään säätöihin vaikuttavaa.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut FOX151 » 12.1.2012 0:26

Ilmoittelen sitten miten pelaa kunhan saan suuttimia hommattua. Ja se vielä pitänee mainita, että pakokaasu mitä revvatessa välillä tulee on mustaa.

Kaippa tuollainen käyttäytyminen on säädöistä, eikä mistään vakavammasta kuten venttiilit ym. konepuoli?

Voin ottaa pätkän videota, jos se auttaa.

Kiitokset kuitenkin jo näistä tiedoista
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut willik » 12.1.2012 8:11

jo kirjoitti:ei ainakaan loistavasti. Itse tulee säädettyä kesä/talvi säädöt ja joka ajokerralla seosruuvi.

Kappas kun itselläni sama ajatus kuin Kervisellä. Omassa jo edesmenneessä nelipätkä kotarissa tarvinnu kuin tyhjäkäyntisuutinta isontaa vakiosta ja sillä pelas kesät talvet.

Mutta mielipide sekin tietysti.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Tommi Toukola
Pyörä:
KTM 200EXC
Liittynyt:
27.1.2011 10:56
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut Tommi Toukola » 12.1.2012 18:00

Uskoisin myös että toimii kesät talvet samoilla, varsinkin nelari. Se että välillä tulee mustaa revvatessa johtuu rikkaasta seoksesta ja se taas siitä että revvattu on. Eli palamatonta kertyy ja se tuprahtaa sitten mustana. Vaikka paikallaan kaasutellessa saa nopealla ranteen liikkeellä koneen booaamaan johtuu laihasta seoksesta. Se taas siitä ettei kiihdytyspumppu pysynyt mukana, tai jos se vaihtoehto on eliminoitu pois ja vielä tekee samaa on kiihdytyspumpun purkaus suutin pieni. Pystyykö sitä näissä edes vaihtamaan? Sitten on vielä se mahdollisuus että kaasun kääntö on ollut niin nopea ettei polttoaine yksinkertaisesti alipaineen ansiosta vielä kerennyt imeytyä kurkusta koneeseen, edellisen lisäksi siis. Ja vielä yksi vaihto ehto, pieni tk-suutin. Pitääkö sitä varikolla pumppailla. Mikäli toimii ajossa niin kaikki ok. Vaihtoehtoja samalle ilmiölle siis on useita.
Tommi Toukola
Pyörä:
KTM 200EXC
Liittynyt:
27.1.2011 10:56
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut Tommi Toukola » 12.1.2012 18:11

Minulla on kyllä vaikeuksia huomata seosruuvin säädöstä johtuva ongelma, miten se oireilee ehjässä lämpöisessä moottorissa tyhjäkäynnillä käydessään.Oletetaan että ruuvi on luistin ja läppien välisellä alueella. Siis luistin etupuolella jolloin se säätää bensanmäärää eikä ilmanmäärää.
Juho_
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
14.12.2002 17:12
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut Juho_ » 13.1.2012 21:50

Moro!

Pyörinä Yamahan yz250f -07 ja yz450f -08. Tarttisko tehdä sen kummempia talvisäätöjä kaasarille? Onko minkälaisia kokemuksia miten toimii hieman kylmemmillä keleillä?
^risto^
Pyörä:
Yamaha yzf 250 & monkeyt -82
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
18.2.2006 19:01
Re: Talvisäädöt

ViestiKirjoittanut ^risto^ » 15.1.2012 18:54

Juho_ kirjoitti:
Pyörinä Yamahan yz250f -07 ja yz450f -08. Tarttisko tehdä sen kummempia talvisäätöjä kaasarille? Onko minkälaisia kokemuksia miten toimii hieman kylmemmillä keleillä?


Itsellä on juuri tuon ikäinen pikkunelari Yamaha. Vaihdoin pääsuuttimen ja tyhjäkäynti suuttimen isompaa. Jos oikein muistan niin pääsuutinta n. 5 numeroa isompi ja tyhjäkäynti suutinta pari kokoa isompi. Seosruuviakin pitäisi säätää vähän.

Tyhjäkäynnillä pyörittäessä nopealla kaasunlaitolla pyörä booaa ja sammuu, jos pitää kaasun pohjassa. Tämä ilmeisesti johtuu siitä kun en itse vielä ole seosruuvia säätänyt ?