Talvisäädöt

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.1.2011 23:43

No näillä pakkasilla toi tulppa on ensinnäkin turhan kylmä, puolikkaaseen käy jopa 7, piikkiin 8 ainut oikee talveksi. Sit kun seokset menee vielä paksulle, eli tulpan jäähdytys entisestään paranee, oot ihan mettässä ja suorastaan hämmästelen että pääsit tunteja minuuttien sijaan... sit kun vedät rajotinta vasten päässuutimella, voi 9 nippa nappa mennä ilman lunta putsarissa.

E: on muuten aiak tyhmää ajaa etuvastuksettomalla ja etenkin etusvastuksettomalal liika kylmällä tulpalla, kohta taas joku kyselee CDI:tä kun saa sen tapettua risalla väärällä tulpalla....
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
ktm exc 250

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 7.1.2011 12:07

mikähän laisia säätöjä oikein pyörä tarvis jäälle ? entä nämä nesteet että minkälaisia ? pyörä on ktm 250 4-tahti ?
^J0R1^
Pyörä:
honda crf250r 08, pv 60cc, honda monkey, crz 125cc
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
12.8.2009 20:33

ViestiKirjoittanut ^J0R1^ » 7.1.2011 12:40

Isompi tyhjäkäynti ja pääsutin. välit isommaks jos vingutat jäällä ja tarvitaessa neulaa yks rikkaammalle...
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 7.1.2011 13:40

ok kiitos, tarviiko nesteille tehdä jotain ?=)
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 7.1.2011 16:10

Bensaan tenua, eipä sitä muuten pitäs ihmeempiä tarvita tehdä. Jäähdyttäjiä kannattais varmaan jäälle peittää? Vaikka puolet ja puolet molemmista syyläreistä.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 7.1.2011 16:39

Ei varmaan olisi pahitteeksi tarkistaa minkälainen pakkasen kesto jäähdytysaineella on. Varsinkin jos ei itse ole nesteitä syylariin laittanut.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
eunikki
Pyörä:
CRF -10
Liittynyt:
19.12.2007 0:22

ViestiKirjoittanut eunikki » 5.2.2011 23:37

onkos porukka muokannu mitenkään noita ruiskupyöriä talvella??? tarviiko syyläreitä peitellä jne?? pyörällähänä ajettasi enskaa ja mopeti on 250 -10 Crf
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 6.2.2011 21:53

eiköhän niitä syyläreitä joudu peittämään jos ei tarpeeks lämpimänä käy, voithan sitä kokeilla ilman niin sitten tiiät
SolidBop
Pyörä:
Suzuki GSR750 -12, Suzuki DR650SE -97, Yamaha YZ250F -03
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
3.12.2005 20:25

ViestiKirjoittanut SolidBop » 7.2.2011 22:50

Kuinkas muilla nämä 4-t crossit lähtee talvella käyntiin pikku pakkasilla, kun oma pyöräni YZ250F -03 ei tunnu sitten käynnistyvän millään. Onko jotain hyviä vinkkejä mistä kannattais vikaa etsiä vai onko tämä joku pyörän ominaisuus että ei vain tykkää pakkasista? Suuttimet vaihdeltu isommiksi Pilot 42, Main 185 ja muut suuttimet onkin alkuperäiset sekä neula nostettu 5. loveen.
Hyviä varaosia YZ250 -91:
http://www.motot.net/talli/osat/id18636/
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 7.2.2011 23:39

Ja venojen välykset pakkasessa oli? Vai oliko lainkaan?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 12.3.2011 13:07

Nyt kun on taas lunta niin että riittää ja spoorit on kunnossa niin tuli tämmöistä talvisäätöä tehtyä:

Kuva

Elikkäs laiskan/köyhän miehen gripper-seat :D Ajattelin koittaa, kun aikaisemmin ollu vaikeuksia pysyä satulassa kun lunta pöllyää hanurin ja satulan väliin niin se on niin pirun liukas. Satula toimi upeasti! Perse ei menny verille ja satulassa pysy todella hyvin! Se on toteutettu vetämällä ilmastointiteippiä satulan alle normaalisti kiinni, vedetty reunan yli, pyöritetty rullalle ja uudestaan alle kiinni. Huolella kun teki niin meni 15min ja teipit kestää ajaa ja pysyy hyvin paikoillaan kun laitto tarpeeks kireelle.

Kuva
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 12.3.2011 13:18

Ompa komia :lol:

Oletko kokeillut käyttää kitkasprayta?
pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 12.3.2011 13:31

zeizei125 kirjoitti:Ompa komia :lol:

Oletko kokeillut käyttää kitkasprayta?


En. Enkä ajatellutkaan kokeilla, en usko että se toimii kun lippaa ja satulan päälle tulee lunta ja housut on lumessa. Ja eikös se sotke?
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 12.3.2011 15:22

Sotkee niin perkeleesti, ainakin mitä autojen kanssa tullu kitkasprayta käytettyä.
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 12.3.2011 16:11

Justiinsa hyvää tavaraa, en ainakaan huomannu mitenkään ihmeenpää sotkeutumista. Melkein kaikkihan sitä käyttää, ainakin suosittua tavaraa kilpakuskien keskuudessa.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/