Suuttimien arpominen pyörään, josta ei tiedä ku värin, on aika haastavaa. 170 ja 190 välillä on varmaan se oikea. Kokeilemallahan se selviää. Lisäks se pääsuutin vaikuttaa ylimpään neljännekseen, eli tk-suurin ja neula pitäis kans laittaa sopiviks, ku et sä kummiskaan kokoajan lakse naru kireellä. Huomioi myös, et metsään sopivat säädöt on vähän turhan laihat jäällä ajeluun. Jäällä vehkeet käy myös herkästi liian kylmänä, ku taas umpihanges pelit keittää aika helpostikki. Toisinsanoen yksiselitteisiä ohjeita ei ole, mut yleisesti vois talviajosta sanoa:
- Kaasarin säädöt ajon ja sään mukaan.
- Molemmista syyläreistä noin puolet peittoon.
- Kaasarin ympärille suojaa (huopaa, pahvia yms.), ettei lumi pääse pölisemään/pakkaantumaan kaasariin. Samalla moottorin lämpö pitää kaasarin sulana.
- Ilmanputsarin päälle vaikka muovikanisterista läppä, ettei penkin välistä pääse tippumaan lunta/vettä suoraan putsarin päälle. Muutenkin vähän putsarikotelon tiivistystä niin, ettei lunta pääse pölisemään suoraan putsariin.
- Tarkista, että kaikki nesteet soveltuvat talvikäyttöön