Talvisäädöt

-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 3.1.2010 16:25

Kervine kirjoitti:Otat sen muovikopan pois minkä alla kaasuvaijerit ovat. Siellä vivustossa ei ole kuin yksi ruuvi niin väärää et pysty säätämään. Itse säädän niin, että käännän ajoituksen niin aikaiselle että osuu jo luistiin ja siitä sitten pikkuhiljaa myöhäisemmälle.
Joo kiitos vielä kerran. Nyt tuli säädettyä, mutta testaamaan pääsee vasta kun hommaan uuden toisen kaasuvaijerin, kun se oli näköjään aika rispaantunut. Aika helppoahan tuo olikin sitä suihkua säätää.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.1.2010 1:39

Kervine kirjoitti:Ei Hondassa kyllä suuttimien vaihtoa varten tartte purkaa yhään mitään. Neulan nostoon pitää tankki ja penkki käyttää irti.


Mitä sää selität??? Ota nyt silmä käteen ja ellei auta, niin meisselit, EI MILLÄÄN pääse Hondan kaasari kääntyyn siellä palkkirungon välissä, pakko vetää takakautta pois. Hondarossin omistajalle lohdutukseks, X-mallissa sit vielä kaiken lisäks ei pääse ohjaileen sitä kumikurkkua sormin pakoilleenkaan, että silikooni vaan ja koittaa muljauttaa samaan aikaan kuin takahäkin... ol kyllä niiiiiin perseeestä vehe säätää, vielä sen kukkuraks että sitä tartti oikeesti säätää toisin kuin Jamppia (kerran ja kunnossa aina, eikä tarvinnu kun löysää pari klemmaria).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 4.1.2010 9:51

SMK) kirjoitti:
Kervine kirjoitti:Ei Hondassa kyllä suuttimien vaihtoa varten tartte purkaa yhään mitään. Neulan nostoon pitää tankki ja penkki käyttää irti.


Mitä sää selität??? Ota nyt silmä käteen ja ellei auta, niin meisselit, EI MILLÄÄN pääse Hondan kaasari kääntyyn siellä palkkirungon välissä, pakko vetää takakautta pois. Hondarossin omistajalle lohdutukseks, X-mallissa sit vielä kaiken lisäks ei pääse ohjaileen sitä kumikurkkua sormin pakoilleenkaan, että silikooni vaan ja koittaa muljauttaa samaan aikaan kuin takahäkin... ol kyllä niiiiiin perseeestä vehe säätää, vielä sen kukkuraks että sitä tartti oikeesti säätää toisin kuin Jamppia (kerran ja kunnossa aina, eikä tarvinnu kun löysää pari klemmaria).


Kyllä ne ainakin hondan pikkunelarissa pystyy suuttimet vaihtaan alakautta. Ainakin mulla on niin että kun ottaa ketjusuojan irti niin pääsee pitkälläkin ruuvarilla ruuvaamaan sen tyhjäkäynti suuttimen irti.

Just vaihdoin talvisuuttimet sisään. Neulan säätöön pitää se tankki ja penkki ottaa pois.
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 4.1.2010 12:50

juurikin niin. itse vaihdoin kanssa vain kaasaria kääntämällä. millaset talvisäädöt tohon 08 pikkunelkkuun pitäis olla. vaihdoin pelkän pääsuuttimen 180, muut suuttimet on vakiot ja pyörä on vakio tekniikaltaankin.
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 4.1.2010 13:18

Itsellä on 52 alasuutin ja 175 ylä ja neula kolmannessa. Mulla on tosin säädetty tuosta kaasarista kiihdytyspumppua ja voisi vieläkin isomman alasuuttimen laittaa. Ja peli on -06

Se taulukkohan antaa näille noin -10 keleille sen 172 ja 45 ala. Yleensä ne pitää kohtuudella paikkansa.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 4.1.2010 13:58

Oon vaihtanu pääsuuttimen ihan räikällä ja TK:n pitkällä meisselillä. Laita siihen 08 malliin pääsuutin kirjan mukaan 180 tai 182 ja TK suutin 45 tai 48. Jos tuntuu että pyörii laihalla 1/4 kaasulta niin tilaa siihen satkun tai kaksi vakiota ohuempi neula.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 4.1.2010 13:59

SMK) kirjoitti:
Kervine kirjoitti:Ei Hondassa kyllä suuttimien vaihtoa varten tartte purkaa yhään mitään. Neulan nostoon pitää tankki ja penkki käyttää irti.


Mitä sää selität??? Ota nyt silmä käteen ja ellei auta, niin meisselit, EI MILLÄÄN pääse Hondan kaasari kääntyyn siellä palkkirungon välissä, pakko vetää takakautta pois. Hondarossin omistajalle lohdutukseks, X-mallissa sit vielä kaiken lisäks ei pääse ohjaileen sitä kumikurkkua sormin pakoilleenkaan, että silikooni vaan ja koittaa muljauttaa samaan aikaan kuin takahäkin... ol kyllä niiiiiin perseeestä vehe säätää, vielä sen kukkuraks että sitä tartti oikeesti säätää toisin kuin Jamppia (kerran ja kunnossa aina, eikä tarvinnu kun löysää pari klemmaria).


Eläkä aina viisastele vai pittääkö ottaa video miten vaihdan ne suuttimet? ;)
_amo_
Pyörä:
80cc malossi pv | ktm exc 125 -07
Paikkakunta:
kotka
Liittynyt:
20.12.2009 13:00

ViestiKirjoittanut _amo_ » 4.1.2010 22:14

moro! mulla on honda cr80 vm.2001. honda on alkanut äkillisesti kastelee tulppii eikä lähe edes käyntii, ei ees lupaa. oon vaihtanu tulpan ja ilmanputsarin monta kertaa mutta ei silti lähde käyntiin :s auttaisiko jos vaihtaisin isomman suuttimen? :| samaan aikaan alkoi kovat pakkaset :roll:
ei oo häpee olla nopee !
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 4.1.2010 22:31

Click kirjoitti:moro! mulla on honda cr80 vm.2001. honda on alkanut äkillisesti kastelee tulppii eikä lähe edes käyntii, ei ees lupaa. oon vaihtanu tulpan ja ilmanputsarin monta kertaa mutta ei silti lähde käyntiin :s auttaisiko jos vaihtaisin isomman suuttimen? :| samaan aikaan alkoi kovat pakkaset :roll:

juu kattele ny kaasarin säädöt alkuun..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
h3nCCa
Liittynyt:
1.1.2010 19:48
Ktm sx-f 250 -08

ViestiKirjoittanut h3nCCa » 4.1.2010 22:44

morjensta. pitää ny lähtee neuvoa kysymään talvisäädöistä. eli pyöränä sx-f 250 kisasäädöissä. bensan sekaan oon laittanu jäänestoo ja toisen syylärin eteen viritelly pahvin, että sais lämmöt pysymään.
pitäiskö suutimmia vaihtaa isompaan, kun ajelen yleensäkkin vaa pienillä pakkasilla -5 - +5 ja tähän asti pyörä toiminu koko kierrosalueella samaan tapaan kuin ennenkin?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.1.2010 23:15

Kervine kirjoitti:
Eläkä aina viisastele vai pittääkö ottaa video miten vaihdan ne suuttimet? ;)


No kävinpä itse ottamassa sen silmän käteen ja niin vaan näyttäis kääntyvän ihan siinä paikallaan, että pääsee alaviistosta jopa näkeen mitä tekee. Eipä tainnut sittenkään olla siinä -04 X:ssä suuttimien vaihto se syy miksi kaasari tartti irti ottaa. Olin kyllä ihan varma, mutta näin se muisti vaan pettää joskus ja pahasti. Kiitokset sulle maltillisesta vastaanotosta, nyt oikeen hävettää :nolo:
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 5.1.2010 9:42

Luulenpa, että oot Leak Jettien kanssa rustaillu kuun kaasarin olet irroitellu. Sekin kyllä onnistuu kulmameisselillä ilman irroitusta.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.1.2010 11:05

No varmasti senkin, koska sen pyörän ongelma oli nimenomaan ne äkkikuolemat kaasun avaukseen, minkä takia se kaasari oli useammankin kerran kädessä. Oli kyllä ensimmäinen ja viimenen nelari, jonka kanssa piti tukin ylityksiinkin ajaa kytkimellä kuin 2T:lla, pelkällä kaasulla oli ihan fifty-sixty sattuuko nokka nouseen vai sattuuko nokka sukeltaan.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 5.1.2010 15:44

OA19 kirjoitti:Nyt mä oon sitten lopullisesti ihan sekasin noiden talvisäätöjen kanssa. Yks kerta nyt ajettu nastoilla n.15? asteen pakkasessa kesäsäädöillä, ihan reippaastihan se kulki, mutta mua huolestuttaa että olis laihalla, ja lämpeni tosi hitaasti.

185 pääsuuttimen vaihdoin 195:een kun sattu löytyyn sellanen tallista, mutta pitikö sitten neulaan, tk-suuttimeen tai seosruuviin koskea?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.1.2010 15:59

tk pykälän isommaks ja toi pääsuuttimen muutos sulla on aika rankka, koittasin ensin mieluummin 190:llä ja jos ei täyskaasulel heitettäessä kyykkää, miksi suurentaa ylipäänsä? Neulan kanssa mieluummin niin, että ellei se kyykkää nopeessa kaasun avauhksessa, anna olla koskematta.
Nelari kyllä räkii ja paukkuu ja kyykkää nopeissa kaasun muutoksissa, jos on laihalla. Seosruuvia voi vähän avata, jos tuntuu hankalalta käynnistää tai kokeilla ainakin vaikuttaako, jos räkii kaasusta päästäessäs.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413