Husqvarna wr-keskustelua

mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut mikulov » 23.8.2011 17:19

välzy kirjoitti:wat? radalla oman maun mukaan 0.8-1.0 eteen sekä taakse, kadulla sitten enempi :roll:

joo, itse käytän edessä 0,9 ja takana 0,8.
Cride
Pyörä:
Husqvarna wr 250 -01
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
25.6.2007 10:09
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut Cride » 27.8.2011 13:23

Tota tota, mitäs minkä verran pistätte vaihteisto öljyä ja mitä öljyä? (wr 250 2t -01) Ei löydy mitään ohjekirjaa niin pitää nää perusasiat sit selvitellä täältä.
Kiitti
JaBa_MX
Pyörä:
HVA Wr 250 -02
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
12.7.2005 21:35
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut JaBa_MX » 3.9.2011 17:53

Cride kirjoitti:Tota tota, mitäs minkä verran pistätte vaihteisto öljyä ja mitä öljyä? (wr 250 2t -01) Ei löydy mitään ohjekirjaa niin pitää nää perusasiat sit selvitellä täältä.
Kiitti


Motulin 2t transoil:ia oon käyttäny ja sitä menee 8dl sinne lootaan. Tai ainakin 2002 mallis on 8dl ja on kyl varmaan sama kone.
JaBa_MX
Pyörä:
HVA Wr 250 -02
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
12.7.2005 21:35
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut JaBa_MX » 3.9.2011 17:55

Olis semmonen kysymys et mistä vois johtua et kun pyörä on suorassa paikallaan niin kohokammion ylivuotoletkusta ruikkii bensaa?? Koho ei oo jumissa eikä oo kaasari likanen...
Pyörä on siis vm.2002 Wr 250 eli kaasari on Mikuni TMX38
TEHOPUTKI123
Pyörä:
Peugeot xps 2010 MBK Booster -98
Liittynyt:
2.4.2010 17:59
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut TEHOPUTKI123 » 3.9.2011 18:15

Mitä kaikkea eroa näissä WR malleissa on kun vertaa vaikka wre ?
0Pi
Pyörä:
TM SMR 125 -11, YZ 125 -09 ([EX]DRD Pro -09, Tunturi Super Sport & Maxi)
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
4.6.2009 19:18
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut 0Pi » 3.9.2011 22:47

JaBa_MX kirjoitti:Olis semmonen kysymys et mistä vois johtua et kun pyörä on suorassa paikallaan niin kohokammion ylivuotoletkusta ruikkii bensaa?? Koho ei oo jumissa eikä oo kaasari likanen...
Pyörä on siis vm.2002 Wr 250 eli kaasari on Mikuni TMX38


Jos olet varma ettei koho jumita niin taitaa sitten neulaventtiili vuotaa. Tarkista ettei neulaventtiilissä ole roskaa ja että se on ehjä (ne kumiosat). Tai voihan sen toimivuuden tarkistaa suoraan niin että ottaa kohokammion irti ja avaa bensahanan -> kun kohon painaa ylös pitäs bensan tulon loppua.
Ride Hard Live Forever
<-KUVEJA
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut välzy » 4.9.2011 0:47

TEHOPUTKI123 kirjoitti:Mitä kaikkea eroa näissä WR malleissa on kun vertaa vaikka wre ?

wre katuenduro, wr ihan eripeli. Eroa mm, iskarit, takahaarukka ja häkki, linkut, tkappaleet, vanteet, jarrut, kone ja sen apulaitteet, ei käytännössä sama peli ollenkaan.
JaBa_MX
Pyörä:
HVA Wr 250 -02
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
12.7.2005 21:35
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut JaBa_MX » 4.9.2011 10:46

0Pi kirjoitti:
JaBa_MX kirjoitti:Olis semmonen kysymys et mistä vois johtua et kun pyörä on suorassa paikallaan niin kohokammion ylivuotoletkusta ruikkii bensaa?? Koho ei oo jumissa eikä oo kaasari likanen...
Pyörä on siis vm.2002 Wr 250 eli kaasari on Mikuni TMX38


Jos olet varma ettei koho jumita niin taitaa sitten neulaventtiili vuotaa. Tarkista ettei neulaventtiilissä ole roskaa ja että se on ehjä (ne kumiosat). Tai voihan sen toimivuuden tarkistaa suoraan niin että ottaa kohokammion irti ja avaa bensahanan -> kun kohon painaa ylös pitäs bensan tulon loppua.


Kyllä se koho ainakin liikkui ihan herkästi kun kokeilin onko se jumissa. Kokeilin myös loppuuko bensan tulo kun painaa kohon ylös ja se loppui. Mutta mahtaakohan bensan pinta nostaa kohoa yhtä paljoa kuin se nousee kädellä painamalla?? Pitää vielä avata se ja katsoa tarkemmin missä kunnossa se neulaventtiili ja sen tiivisteet on...
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut proppu » 4.9.2011 12:50

välzy kirjoitti:
TEHOPUTKI123 kirjoitti:Mitä kaikkea eroa näissä WR malleissa on kun vertaa vaikka wre ?

wre katuenduro, wr ihan eripeli. Eroa mm, iskarit, takahaarukka ja häkki, linkut, tkappaleet, vanteet, jarrut, kone ja sen apulaitteet, ei käytännössä sama peli ollenkaan.

WRE= yamaha dt vastaava, WR= ktm yms. kisapiikkiä vastaava.
Tosin kummassakaan tapauksessa niitä ei voi verrata ku husse vie molemmat. :D
Motul
Pyörä:
Enduro & MX, Raptor700, R1
Paikkakunta:
Etelä
Liittynyt:
20.1.2004 23:53
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut Motul » 4.9.2011 17:49

Eidit: Meni jo.

Etuvanne oli pirun piukassa akselillaan, kun edellinen omistaja ei ollut ilmeisesti koskaan rasvannut koko akselia.... :eek:
0-100 hetkessä! Entäs 100--> hmm...
Cride
Pyörä:
Husqvarna wr 250 -01
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
25.6.2007 10:09
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut Cride » 4.9.2011 22:26

Tässä vähä mietiskelly että tossa meikän pyörässä ei ole ollenkaa tappokatkasijaa ni pitää periaatteessa sammuttaa aina "stögäämällä". Eli kannattaisko jotenki viritellä oma tappokatkasija vai voikohan sitä huoletta jatkaa samaantapaan stögäämällä sammuttamista, voiko siitä olla mitään haittaa?
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut proppu » 5.9.2011 14:52

Kannattaa se nappula laittaa. Vaikka maadotat puolalle menevän pulssijohdon.
0Pi
Pyörä:
TM SMR 125 -11, YZ 125 -09 ([EX]DRD Pro -09, Tunturi Super Sport & Maxi)
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
4.6.2009 19:18
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut 0Pi » 5.9.2011 17:56

JaBa_MX kirjoitti:Kyllä se koho ainakin liikkui ihan herkästi kun kokeilin onko se jumissa. Kokeilin myös loppuuko bensan tulo kun painaa kohon ylös ja se loppui. Mutta mahtaakohan bensan pinta nostaa kohoa yhtä paljoa kuin se nousee kädellä painamalla?? Pitää vielä avata se ja katsoa tarkemmin missä kunnossa se neulaventtiili ja sen tiivisteet on...


No neulaventtiili taitaa sitten olla ihan kunnossa. Onkos se koho minkä mallinen, siis umpinainen vai ontto? Jos se on ontto niin kannattaa tarkistaa heiluttelemalla ettei sen sisällä ole mitään (lähinnä bensaa). Lisäksi jos yhtään epäilyttää niin voihan tietenkin tarkistaa ettei bensan pinta ole yksinkertaisesti säädetty liian ylös.

PS. Mistäs kohtaa kaasaria se letku lähtee josta sitä bensaa tulee?
Ride Hard Live Forever
<-KUVEJA
JaBa_MX
Pyörä:
HVA Wr 250 -02
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
12.7.2005 21:35
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut JaBa_MX » 6.9.2011 23:21

0Pi kirjoitti:
JaBa_MX kirjoitti:Kyllä se koho ainakin liikkui ihan herkästi kun kokeilin onko se jumissa. Kokeilin myös loppuuko bensan tulo kun painaa kohon ylös ja se loppui. Mutta mahtaakohan bensan pinta nostaa kohoa yhtä paljoa kuin se nousee kädellä painamalla?? Pitää vielä avata se ja katsoa tarkemmin missä kunnossa se neulaventtiili ja sen tiivisteet on...


No neulaventtiili taitaa sitten olla ihan kunnossa. Onkos se koho minkä mallinen, siis umpinainen vai ontto? Jos se on ontto niin kannattaa tarkistaa heiluttelemalla ettei sen sisällä ole mitään (lähinnä bensaa). Lisäksi jos yhtään epäilyttää niin voihan tietenkin tarkistaa ettei bensan pinta ole yksinkertaisesti säädetty liian ylös.

PS. Mistäs kohtaa kaasaria se letku lähtee josta sitä bensaa tulee?


Bensaa tulee siitä letkusta joka lähtee ihan sieltä kaasarin pohjasta... Koho oli mallia ontto mut ei sielläkään ollu mitään kun ravistelin. Vika tais kyllä jo korjaantua kun vaihdoin siinä "putkessa" johon se neulaventtiili menee niin yhden o-renkaan kun vanha oli melkein poikki. Eikä sen jälkeen vuotanut kun nopeesti testasin. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten sitä bensan pintaa säädetään??
0Pi
Pyörä:
TM SMR 125 -11, YZ 125 -09 ([EX]DRD Pro -09, Tunturi Super Sport & Maxi)
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
4.6.2009 19:18
Re: Husqvarna wr-keskustelua

ViestiKirjoittanut 0Pi » 7.9.2011 16:23

Noniin, hyvä jos toimii! Ja hyvä että kuitenkin tarkistit sen neulaventtiilin vaikka minä jo ajattelin sen olevan kunnossa... :D

Eli sitä bensan pintaa säädetään siis taivuttamalla sitä kohon "vartta" siitä kohtaa mihin se neulaventtiili kiinnittyy. Ideana siis säätää sitä kohtaa missä neulaventtiili menee kiinni eli bensapinnan suurinta korkeutta - jos tuo nyt yhtään helpottaa ajattelua.
Ride Hard Live Forever
<-KUVEJA