Honda Cr 250 94-98

malaco
Pyörä:
Yamaha YZ125
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
28.4.2007 16:42

ViestiKirjoittanut malaco » 8.12.2008 16:53

JuDe93 kirjoitti:Yks pikkupoika väittää että cr250 kulkee vakio väleil ym. 160km/h, eikö se oo ihan päivän selvää ettei mahollista muutakun lentokoneesta tiputtamalla?: D
ei kulje, mutta mitä väliä sillä on :roll:
Jasuuuu
Pyörä:
Ktm gs 125 -93 ,Husqvarna wre -03
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
12.11.2007 15:21

ViestiKirjoittanut Jasuuuu » 10.12.2008 18:44

malaco kirjoitti:
JuDe93 kirjoitti:Yks pikkupoika väittää että cr250 kulkee vakio väleil ym. 160km/h, eikö se oo ihan päivän selvää ettei mahollista muutakun lentokoneesta tiputtamalla?: D
ei kulje, mutta mitä väliä sillä on :roll:


Niimpä :) Ei kulje ,ei tarvi
Peltilaatikko
Paikkakunta:
SavitaipaleCity
Liittynyt:
3.9.2006 15:12
Honda CR250R -99

ViestiKirjoittanut Peltilaatikko » 22.3.2009 22:39

Pyörä nyt on vuoden uudempi kuin topiikin rajoissa sanotaan. mutta eiköhän oo samankokosen männät kyseessä, eli kyselisin mikä on Honda CR 250R -99 VAKIO MÄNNÄN KOKO? kun pitäs alkaa tilailee uutta wiseco mäntää ku ajettu tol männäl noin 30tuntii. ja mikä olisi hyvä vaihto väli sellases kevyes ajos, ei montulla? itse ajattelin viimeistään sitä 40-50 tunni hujakoil! parempi ennemmin kuin liianmyöhään!
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 23.3.2009 0:04

Peltilaatikko kirjoitti:Pyörä nyt on vuoden uudempi kuin topiikin rajoissa sanotaan. mutta eiköhän oo samankokosen männät kyseessä, eli kyselisin mikä on Honda CR 250R -99 VAKIO MÄNNÄN KOKO? kun pitäs alkaa tilailee uutta wiseco mäntää ku ajettu tol männäl noin 30tuntii. ja mikä olisi hyvä vaihto väli sellases kevyes ajos, ei montulla? itse ajattelin viimeistään sitä 40-50 tunni hujakoil! parempi ennemmin kuin liianmyöhään!

Piikissä joskus 40-50h, mut puolikkaas varmaankin jossain ~100h.
rämä
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
15.9.2007 13:43

ViestiKirjoittanut rämä » 12.5.2009 9:37

aattelin hommata tälläsen vähän vanhemman puolikkaan hondan niin mitä mieltä olette että kumpi olisi parempi alu-vai teräs runkonen ja onko nää kuinka kestäviä kun toi mun suzuki on aika epäluotettava niin olis mukava saada tilalle jotain kestävämpää
Terzi99
Liittynyt:
5.6.2008 4:25

ViestiKirjoittanut Terzi99 » 12.5.2009 11:16

rämä kirjoitti:aattelin hommata tälläsen vähän vanhemman puolikkaan hondan niin mitä mieltä olette että kumpi olisi parempi alu-vai teräs runkonen ja onko nää kuinka kestäviä kun toi mun suzuki on aika epäluotettava niin olis mukava saada tilalle jotain kestävämpää


Paha sanoa, aika on tehnyt tehtävänsä molempiin. Onnenkauppaa, ton ikästen kanssa ota parempikuntoinen, oli sit alu tai teräs.

Noin karkeasti ottaen viimenen teräsrunkonen oli parempi ajaa ku eka alurunkonen mut eka alurunko kesti paremmin ku vika teräsrunko ainakin kilpailukäytössä.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Honlei CR250 -98

ViestiKirjoittanut CR250 » 22.5.2009 23:22

...tuli ostettu parin kymmenen tauon jälkeen mx:ä. Sattui harrastekäytössä, hyvässä pidossa ja huollettu peli. Aikoinaan tuli ajeltua 80cc ruoskilla ja kyllähän tuo pitemmän tauon jälkeen varttinen vinhalta tuntuu.

Pyörä keulii tai sitten ampuu hiekat ja kivet takana tulijan silmille. Keket pystyssä mennään vaihteella kuin vaihteella ja vääntöä on ihan kivasti pienilläkin kierroksilla. Vaatii jo vähän totuttelua ja pitää vähän tietää mitän on pyörän kanssa tekemässä, muuten lepikko raikaa.

Ainakin 97-01 malleissa on Keihinin kaasari, joka on yllättänyt positiivisesti toiminnallaan. Aikoinaan sai Mikunien kanssa leipoa bensapinnan kanssa ja milloin oli mitäkin ongelmaa, mutta Keihini pelittää hyvin.

Epäilin itsekin vähän tuota alurungon kestävyyttä ja omassanikin on hitsailtu tuota rungon takaosaa, mutta tuo ei ajoa haittaa ja on helposti korjattavissa, jos sattuu pompussa tipahtamaan.

Jotain teknistätietoa Hondasta
http://world.honda.com/news/1998/2980603.html
Tmulen
Pyörä:
exc / cr
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
18.3.2006 19:32

ViestiKirjoittanut Tmulen » 6.9.2009 17:41

meneekö -94:seen noitte uudempien ( -95 ) muovit suoraan, vai pitäiskö paljoki modailla ? mustat muovit olis hakusessa... :)
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 10.9.2009 15:10

T¤3 kirjoitti:meneekö -94:seen noitte uudempien ( -95 ) muovit suoraan, vai pitäiskö paljoki modailla ? mustat muovit olis hakusessa... :)


94-96 pitäisi olla samat muovipalikat.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Pakoaukonsäädin

ViestiKirjoittanut CR250 » 2.10.2009 0:37

..löytyskö keltään tuohon säätimeen manuskaa, miten hilut laitetaan sisään. Ilmeni tehon puutetta alakierroksilla osien putsailujen jälkeen, joten heräsi epäilys, että tulikoon laitettua namiskuukkelit oikein sisälle. Eli alavääntö on vähän kateissa roplailujen jälkeen....
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Vanteet -98 CR:ään

ViestiKirjoittanut CR250 » 8.11.2009 11:50

Suomessa tarjonta on aika huonoa, eikä kokonaisia vanteita tahdo enää näin vanhaan "ruoskaan" löytyä mistään. Jenkkilästä saisi WARP9 pakettia kohtuu hintaan, mutta mistään ei oikein tahdo löytyä infoa ko. vanteista..

http://www.warp9racing.com/mxwheels/mxwheels.php
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Taulukon mukaiset suuttimet

ViestiKirjoittanut CR250 » 13.11.2009 22:12

Olisko kellään tiedossa millaiset on Hondan suosittelemat suuttimet eri keleille puolikkaaseen -98 CR:ään?

Brandtilta löytyy 2004 taulukko, mutta taitaa olla sen verta uudempiin malleihin ettei pitele kutiaan -98 mallin kanssa, kun kaasarikin on vaihtanut merkkiä ja mallia

http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... 202004.pdf
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 13.11.2009 23:05

Vakiosäädöt ovat; tk suutin 55, neula 1369 keskilovessa ja pääsuutin 175.
Jäällä meillä oli muistaakseni tk suutin väliltä 55-60, neula vakio ja pääsuutin 185-195.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 14.11.2009 16:56

Kervine kirjoitti:Vakiosäädöt ovat; tk suutin 55, neula 1369 keskilovessa ja pääsuutin 175.
Jäällä meillä oli muistaakseni tk suutin väliltä 55-60, neula vakio ja pääsuutin 185-195.


Thnx,

Täytyy laittaa sarja tiluuseen.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 16.11.2009 21:30

Kervine kirjoitti:Vakiosäädöt ovat; tk suutin 55, neula 1369 keskilovessa ja pääsuutin 175.
Jäällä meillä oli muistaakseni tk suutin väliltä 55-60, neula vakio ja pääsuutin 185-195.


Jep.. hyllystä löyty 182 ps tuolla pelitteli nollakelissä hyvin, tk-suutin täytyy vielä katsoa, kun en muista enää kokoa. Kuitenkin vaikuttaa liian suurelta, kun tahtoo ruikata reippaan puoleisesti öljyä putken päästä ja +5 kelissä tuntui alakierroksilla tukehtuvan ja kasteli/karstoitti äkkiä tulppaa.

Toisaalta jäällä tulee kyllä käytettyä moottorijarrua, niin ehkä tuo isompi tk-suutin vähentäisi koneen kilahtamisen riskiä? ...ja ei siinä paljoa tyhjäkäynnillä ajella.