80/85cc Crossi infoa.

Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 11.7.2007 12:34

ei tohon kasiaiseen saa pahemmin vääntöä ehkä jollain teharilla saattas vähän tulla ja jotai muuta, sano kaverille et opettelee ajamaan agressiivisesti eli vinguttamalla:D sillä se kulkee.

E= puromotorilta saat kaikki osat tohon pyörään
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
race-x
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
28.6.2007 15:00

ViestiKirjoittanut race-x » 11.7.2007 16:00

Onko tollane isopyöräne 80cc tai 85cc turhan pieni 175cm kuskille...entä pikkupyöräne??!!?
Jode
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
padasjoki
Liittynyt:
22.10.2004 21:41

ViestiKirjoittanut Jode » 11.7.2007 16:53

race-x kirjoitti:Onko tollane isopyöräne 80cc tai 85cc turhan pieni 175cm kuskille...entä pikkupyöräne??!!?


Molemmat aivan liian pieniä, vähintään piikkiä alle
race-x
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
28.6.2007 15:00

ViestiKirjoittanut race-x » 11.7.2007 20:33

Jode kirjoitti:
race-x kirjoitti:Onko tollane isopyöräne 80cc tai 85cc turhan pieni 175cm kuskille...entä pikkupyöräne??!!?


Molemmat aivan liian pieniä, vähintään piikkiä alle


Ainaki mitä oon testanu tollasta isopyöräistä honda cr 80cc vm.jotain -99 nii kyllä se tehojen puolesta ainaki on melko passeli...kun ei uskalla vaihtaa enää neloselta vitoselle...;)
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 11.7.2007 20:42

Speedy-94 kirjoitti:mä kyllä sanosin, et 85cc kawasakista,(2007) ei saa vakiona millään kaikkee tehoo irti, ja teho uupuu varsinki alakierroksilla. Homma hoituu, jos laittas teharin, mut se vaan on aika kallista. Kotarista sitte vaan sitä, että se on mun mielesta sillai aika "siro" ja kapea. Niissä 85cc kotareissa joita oon kokeillu on kyllä ottanu alakierrokset tosi hyvin,ja kaasuun vastaavuus on ollut hyvä.Kotari ois hyvä pyörä aloittelijalle, mutta se on 1000e muita kalliimpi, vaikka muuten tehoiltaan/laadultaan/kestävyydeltään ihan sama kuin muutkin pyörät. Jos on tonni ylimääräistä rahaa, osta Kotari, ja jos ei, niin Kawasaki on hyvä vaihtoehto.


Vai että teharin :D

Siis vähän riippuu minkä putken sinne tilalle vaihtaa, että lähteekö potku alhaalta pois vai tuleeko ylös lisää, mutta se pelkkä putki ei juurikaan kasiaiseen auta, et varmaan kovinkaan pitkään ole ollut crossin parissa, kun ei tietämyskään kova ole sinulla.

Kotari siro ja kapea?
Siis crossipyöränhän pitää olla kapea, ei liian leveällä pyörällä vaan yksinkertasesti voi ajaa crossia.
race-x
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
28.6.2007 15:00

ViestiKirjoittanut race-x » 11.7.2007 21:29

Niko901 kirjoitti:
Speedy-94 kirjoitti:mä kyllä sanosin, et 85cc kawasakista,(2007) ei saa vakiona millään kaikkee tehoo irti, ja teho uupuu varsinki alakierroksilla. Homma hoituu, jos laittas teharin, mut se vaan on aika kallista. Kotarista sitte vaan sitä, että se on mun mielesta sillai aika "siro" ja kapea. Niissä 85cc kotareissa joita oon kokeillu on kyllä ottanu alakierrokset tosi hyvin,ja kaasuun vastaavuus on ollut hyvä.Kotari ois hyvä pyörä aloittelijalle, mutta se on 1000e muita kalliimpi, vaikka muuten tehoiltaan/laadultaan/kestävyydeltään ihan sama kuin muutkin pyörät. Jos on tonni ylimääräistä rahaa, osta Kotari, ja jos ei, niin Kawasaki on hyvä vaihtoehto.


Vai että teharin :D

Siis vähän riippuu minkä putken sinne tilalle vaihtaa, että lähteekö potku alhaalta pois vai tuleeko ylös lisää, mutta se pelkkä putki ei juurikaan kasiaiseen auta, et varmaan kovinkaan pitkään ole ollut crossin parissa, kun ei tietämyskään kova ole sinulla.

Kotari siro ja kapea?
Siis crossipyöränhän pitää olla kapea, ei liian leveällä pyörällä vaan yksinkertasesti voi ajaa crossia.


Valaisetko sitten hieman muaki että miten saa kasiaisesta kaiken tehon irti ;)
Mx62
Liittynyt:
29.10.2005 20:36

ViestiKirjoittanut Mx62 » 11.7.2007 22:23

race-x kirjoitti:
Niko901 kirjoitti:
Speedy-94 kirjoitti:mä kyllä sanosin, et 85cc kawasakista,(2007) ei saa vakiona millään kaikkee tehoo irti, ja teho uupuu varsinki alakierroksilla. Homma hoituu, jos laittas teharin, mut se vaan on aika kallista. Kotarista sitte vaan sitä, että se on mun mielesta sillai aika "siro" ja kapea. Niissä 85cc kotareissa joita oon kokeillu on kyllä ottanu alakierrokset tosi hyvin,ja kaasuun vastaavuus on ollut hyvä.Kotari ois hyvä pyörä aloittelijalle, mutta se on 1000e muita kalliimpi, vaikka muuten tehoiltaan/laadultaan/kestävyydeltään ihan sama kuin muutkin pyörät. Jos on tonni ylimääräistä rahaa, osta Kotari, ja jos ei, niin Kawasaki on hyvä vaihtoehto.


Vai että teharin :D

Siis vähän riippuu minkä putken sinne tilalle vaihtaa, että lähteekö potku alhaalta pois vai tuleeko ylös lisää, mutta se pelkkä putki ei juurikaan kasiaiseen auta, et varmaan kovinkaan pitkään ole ollut crossin parissa, kun ei tietämyskään kova ole sinulla.

Kotari siro ja kapea?
Siis crossipyöränhän pitää olla kapea, ei liian leveällä pyörällä vaan yksinkertasesti voi ajaa crossia.


Valaisetko sitten hieman muaki että miten saa kasiaise
sta kaiken tehon irti ;)







No esim FMF:ffän tehari + fmf änkkä, antaa tosi paljon paukkuu alhaalle ja keskikierroksille. Ja sit jos laittaa vielä takomännän, (esim. wiseco) saa kyllä enemmän tehoo ylhäälle. Ja jos meet vertaamaan kotaria ja kawaa, ni huomaat kyllä ku istut kumpienki päällä, et kotari on sirompi ja kapeempi.
HoLe
Pyörä:
250sxf, sr50 factory & pv
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
28.7.2005 17:09

ViestiKirjoittanut HoLe » 11.7.2007 22:24

Tehari kiinni, kansi vaihtoon, CDI parempaan + kierrosten rajotinta vois vähän säätää. Sitten vähän viilausta ja muuta pientä... Noita siis huipputehojen hakijalle.
Mx62
Liittynyt:
29.10.2005 20:36

ViestiKirjoittanut Mx62 » 11.7.2007 22:26

ja kyllähän se kaiken tehon ulossaanti onnistuu, vaan pitää olla kyllä jo aikamoine lahjakkuus. 3 hyvää esimerkkii on Davi Millsaps, Ken Rotzen ja Harri Kullas. on se sen verran vaikeeta. :D
race-x
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
28.6.2007 15:00

ViestiKirjoittanut race-x » 11.7.2007 23:09

Speedy-94 kirjoitti:
race-x kirjoitti:
Niko901 kirjoitti:
Speedy-94 kirjoitti:mä kyllä sanosin, et 85cc kawasakista,(2007) ei saa vakiona millään kaikkee tehoo irti, ja teho uupuu varsinki alakierroksilla. Homma hoituu, jos laittas teharin, mut se vaan on aika kallista. Kotarista sitte vaan sitä, että se on mun mielesta sillai aika "siro" ja kapea. Niissä 85cc kotareissa joita oon kokeillu on kyllä ottanu alakierrokset tosi hyvin,ja kaasuun vastaavuus on ollut hyvä.Kotari ois hyvä pyörä aloittelijalle, mutta se on 1000e muita kalliimpi, vaikka muuten tehoiltaan/laadultaan/kestävyydeltään ihan sama kuin muutkin pyörät. Jos on tonni ylimääräistä rahaa, osta Kotari, ja jos ei, niin Kawasaki on hyvä vaihtoehto.


Vai että teharin :D

Siis vähän riippuu minkä putken sinne tilalle vaihtaa, että lähteekö potku alhaalta pois vai tuleeko ylös lisää, mutta se pelkkä putki ei juurikaan kasiaiseen auta, et varmaan kovinkaan pitkään ole ollut crossin parissa, kun ei tietämyskään kova ole sinulla.

Kotari siro ja kapea?
Siis crossipyöränhän pitää olla kapea, ei liian leveällä pyörällä vaan yksinkertasesti voi ajaa crossia.


Valaisetko sitten hieman muaki että miten saa kasiaise
sta kaiken tehon irti ;)







No esim FMF:ffän tehari + fmf änkkä, antaa tosi paljon paukkuu alhaalle ja keskikierroksille. Ja sit jos laittaa vielä takomännän, (esim. wiseco) saa kyllä enemmän tehoo ylhäälle. Ja jos meet vertaamaan kotaria ja kawaa, ni huomaat kyllä ku istut kumpienki päällä, et kotari on sirompi ja kapeempi.


Ok...kiitos kun laajensit aivokapasiteettiäni...:)
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 11.7.2007 23:40

Speedy-94 kirjoitti:ja kyllähän se kaiken tehon ulossaanti onnistuu, vaan pitää olla kyllä jo aikamoine lahjakkuus. 3 hyvää esimerkkii on Davi Millsaps, Ken Rotzen ja Harri Kullas. on se sen verran vaikeeta. :D


HALUSIT alakierroksille potkua. Putki ei paljoa auta. Ja se mitä putkella sinne alas saadaan verrattuna aikaisempaan(vähä), lähtee ylhäältä huipputehoa pois. ja tämä koskee kasiaista ei isompia pyöriä niinkään hirveesti.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 12.7.2007 0:09

Speedy-94 kirjoitti:

Ja sit jos laittaa vielä takomännän, (esim. wiseco) saa kyllä enemmän tehoo ylhäälle.


Nyt kun sulla on noi asiat niin hyvin hallussa niin kerro ihmeessä miten se esim. Wisecon takomäntä vaikuttaa moottorin luonteeseen?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 12.7.2007 1:41

Kotarissa on runko ja iskarien laatu ok, kone ja jarrut ihan lasten leluja lujuudeltaan. Ja aika paljon saa tehdä kampuran linkuista alkaen, että noihin saa alas puhtia. Teknisesti KTM (ja toinen kallis kasikybä eli temmi) on kyllä hintansa veroisesti japsien yläpuolella. Jamppi on ainoa, joka on lähellä, mutta sen koneeseen ei loihdi alas ja ylös vääntöä edes velhot ;-)
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 12.7.2007 2:07

SMK;-) kirjoitti:Kotarissa on runko ja iskarien laatu ok, kone ja jarrut ihan lasten leluja lujuudeltaan. Ja aika paljon saa tehdä kampuran linkuista alkaen, että noihin saa alas puhtia. Teknisesti KTM (ja toinen kallis kasikybä eli temmi) on kyllä hintansa veroisesti japsien yläpuolella. Jamppi on ainoa, joka on lähellä, mutta sen koneeseen ei loihdi alas ja ylös vääntöä edes velhot ;-)


tarkotit varmaan kampuran limppuja...

kottarassahan on wp iskarit, pitäs olla aika kova kunnolla sääjettynä... eikä tuo koneen kestävyyskään kyllä millään pelkällä teharilla lopu...
mutta haittaako se menoa ??
Jopezi
Liittynyt:
6.6.2007 13:16

ViestiKirjoittanut Jopezi » 12.7.2007 8:45

Et sä siihen sun kassarii juurikaan tehoa saa vaikka hommaisit tehomännät ja putket.. Sillon kannattais harkita jos ajaisit kilpaa mutta eipä sunnuntaiharrastelijalle kannata semmosta rahamäärää tuhlata johonkin mistä ei ole edes nimellistä hyötyä..