Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

Toni.92
Paikkakunta:
Kolari
Liittynyt:
14.12.2007 1:13

ViestiKirjoittanut Toni.92 » 31.8.2009 0:51

Xenon hehkun kestävyys on noin 3000 tuntia ja taas halogenin kesto noin 400 tuntia, tärinää itse polttimo kyllä kestää jos se ei pääse tärisemään itse umpion sisällä, ballastit ei ole niin nuukia tärinän suhteen mutta voin sanoa että jos huolellisesti laitat ballastit kiinni ja tuet hehkun umpioon ja tarkastat ettei se pääse kovin siellä huiskaamaan niin varmasti kestää tuon 3000 tuntia jo pelkkä hehku.



Pientä infoa http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... leistietoa
http://www.motot.net/talli/osat/id11239/ C12

Tarjoa mitoon tasapää mäntää ja kantta sekä tm 35 kaasaria !
Zamppa-
Pyörä:
Kawasaki KX250F, Rollaattori
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
4.11.2005 18:31

ViestiKirjoittanut Zamppa- » 17.9.2009 15:37

Mulla on Kawasaki kx 250f vm 04. Olis tarkotus laittaa valot siihen nii mitä siihen pitää laittaa et saa valoille virran?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.9.2009 22:49

Se on vajaatahdin käämityksellä, eli siellä on yks virtakäämi jouten. Valkonen piuha CDI:lle poikki ja siitä valolle. Saat vähän yksilöstä riippuen alle 20W...liki 30W ulos. Eli katsastusvalot, ei muuta. Vaikka sen käämis uusiks, ei irtoo kuin 5-10W enempi ja toi em. vaihteluvälikin johtunee paljolti magneeteista. 60W siitä saa ulos hankkimalla Ruåtsista uuden vauhtipyörän jytkymmillä magneeteilla ja optimoidun käämityksen (vähän orkkista ohuempi lanka, enempi kierroksia, just niin että vielä kestää).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Zamppa-
Pyörä:
Kawasaki KX250F, Rollaattori
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
4.11.2005 18:31

ViestiKirjoittanut Zamppa- » 17.9.2009 23:14

SMK) kirjoitti:...60W siitä saa ulos hankkimalla Ruåtsista uuden vauhtipyörän jytkymmillä magneeteilla ja optimoidun käämityksen (vähän orkkista ohuempi lanka, enempi kierroksia, just niin että vielä kestää).


sittenkun vielä jostain netin syövereistä löytäis paikan mistä tilata tollanen. Kun ei oikein toi alle 30w riittäis
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 18.9.2009 8:28

Motopalvelu varmaan myy noita Suomessa nykyään. Vauhtipyörän ja staattorin hinta yhteensä oli Ruåttissa -04 n. 450e. Kannattaako vai kannattaako vaihtaa pyörää vai ostaa vaikka 4kpl 5Ah NiMH-akkuja n. 200e?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
roopeli
Pyörä:
Suzuki rm 125, Rieju RR 50
Liittynyt:
20.7.2009 19:40

ViestiKirjoittanut roopeli » 20.9.2009 15:06

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/52751 Ite tein tuommosen.Virtaa tulee staattorilta jossa valokäämitys.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 20.9.2009 17:01

Tarviiko jokainen xenon-poltin oman ballastinsa vai voiko useampi poltin käyttää samaa?

E: Taisin löytää itselleni jo vastauksen.

Sitten, joutuuko pyörästä muuttamaan jotain muuta? Esim. käämitystä? Ja mitäs akkua suosittelisitte 35W /~3A xenonille, että kestäisi n. 1-2tuntia yhtämittaa?
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.9.2009 19:11

roopeli kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/456221/cat/52751 Ite tein tuommosen.Virtaa tulee staattorilta jossa valokäämitys.
eikö toi valo hypi ja tärise niin paljon kun on lokarissa ettei ainakaan pimeessä siitä ole mitään hyötyä?
ranne putos..
roopeli
Pyörä:
Suzuki rm 125, Rieju RR 50
Liittynyt:
20.7.2009 19:40

ViestiKirjoittanut roopeli » 20.9.2009 20:08

lerppa kirjoitti:
roopeli kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/456221/cat/52751 Ite tein tuommosen.Virtaa tulee staattorilta jossa valokäämitys.
eikö toi valo hypi ja tärise niin paljon kun on lokarissa ettei ainakaan pimeessä siitä ole mitään hyötyä?

En usko ku tuo lokari on tuettu tuommosella metallilärpäkkeellä. Mutta en oo vielä päässy testaamaan ajoa pimeellä, viikonloppuna kerron miten paljon heiluu.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 20.9.2009 22:54

Guuna#243 kirjoitti:Tarviiko jokainen xenon-poltin oman ballastinsa vai voiko useampi poltin käyttää samaa?

E: Taisin löytää itselleni jo vastauksen.

Sitten, joutuuko pyörästä muuttamaan jotain muuta? Esim. käämitystä? Ja mitäs akkua suosittelisitte 35W /~3A xenonille, että kestäisi n. 1-2tuntia yhtämittaa?

Jatkan yksinpuhelua. Mistä sais kohtuu hintaa 7" umpion pelkän rungon (H4 tai H1 kannalla)? Tuntuu olevan aivan sikahintasia..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 21.9.2009 8:10

Turhaan laitat 7" umpioo xenonin kanssa, hajoo vaan helpommin. Jos oikeesti meinaat ajaa enskaa pimeässä niin kunnollinen kypärävalo on 6-0 parempi kuin xenoni pyörän keulalla
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 21.9.2009 14:55

33du kirjoitti:Turhaan laitat 7" umpioo xenonin kanssa, hajoo vaan helpommin. Jos oikeesti meinaat ajaa enskaa pimeässä niin kunnollinen kypärävalo on 6-0 parempi kuin xenoni pyörän keulalla

Siis tää 7" umpio tulis nimenomaan kypärään. Sitä ainakin offin puolella oli kovasti käytetty..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 21.9.2009 15:11

TOn täytyi olla huono vitsi??

Offroadin puolella ovat laittaneet noita 7" hellan umpioita pyörään ja sillä koittaneet ajaa esmes päitsin läpi.. tuloksena on pomppiva ja huonosti valaiseva valo, jonka saa hajalle todella helposti!

Kypärään mahdollisimman pieni.. maks. 10cm korkee rakennelma eikä painoakaan montaa sataa grammaa
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 21.9.2009 15:16

tjoo siis sekotin äsken hieman :) Siis esim. http://www.valotukku.fi/tuotteet_endu_umpiot_kuva.htm 70mm korkeahan se oli joo.. Suosittelisitko sitte tohon keulalle mielummin vakiomaskia kuin pyöreää esim. sitä Hellaa?
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 21.9.2009 16:06

Kummassakin hyvät ja huonot puolensa.. Ittellä oli vanhassa Gassissa joskus tuollainen: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=10

Uudemmassa käytin vakio valomaskia, kummassakin xenon toimi OK, suurta eroa en huomannut, tosin pyörän valo oli ainoastaan sellainen varavalo jos kypärävalo hyytyy:)

Kypärässä sitten oli tuollainen kuvan mukainen umpio(saa biltemasta) xenonilla ja riitti meikäläisen ajeluihin yksistäänkin

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/52751