Husqvarna tc/te 450

Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 30.4.2015 16:00

Hyvät videot ainakin..
Tuo eka video kuulostaisi kyllä jotenkin liittyvän, juuri ecu, bensa pumppu ongelmaan, siis myös että bensan suodatin olisi tukossa tai joku, suutin ei ole ihan kunnossa tai kävisi jopa liian laihalla tai jotain tälläistä.
Mutta tuo startin rele onkin sitten joku muu, miten sen testi meni, kun tuossa se kuulosta että sekin olisi rikki...
Tää on jo vähän arvailua, mutta kun jos se rele on rikki, niin vaikuttaa tuohon toiseen releeseen kait..
Mites ne mittarin ilmoitukset kun teet tuota samaa kuin tuossa bensapumpussa, kun jos ne loppuu kun otat johdot pois pumpusta, niin silloin kova epäillys olisi siinä pumpussa, tuota ootko kokeillut että akun johdot irti eli nollaat vikakoodit, mitä käy..



PS. Tuota tuossa vikassa videossa näkyy, että sulla ei ole vielä tehty tuota bensa pumppu varmistus mode, eli suosittelen laittamaan paremmat nippusiteet ja vielä tuplana


Edit, mitä "virityksiä" suolla on pyörässä, siis onko vakio, putkisto, jne..
Eli onko mahdollista että saat sen vakioksi, siis ihan vakioksi??
Ja ne mittarissa vilkkuvat fail1 tai fail2, oliko ne alusta asti näkyvillä vai tuliko siinä yhteydessä kuin se bensa valo??
Mites minkä näköinen tulppa on tuon käyttämisen jälkeen...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 30.4.2015 16:21

Oon koittanut katetta just tota pumppua, että se valkonen suodatin mikä siinä on olis hyvin ja ettein siinä ole mitään paskaa. mistä seuraavaks kannatias kattoa?

Siis siinä mittarissa ei lue niitä vikakoodeja ellei koita polkea käytiin. Ja akku on ollut monta kertaa irti ja vastaavaa eikä ole ollut vaikutusta.

Joo vois tehdä ton varmistuksen tohon nytten kun otan irti seuraavan kerran.


Siinä on toi arrowin äänenvaimemmin ja sit se pu kit. Ennen siinä kun käynisti tuli vain SEL 1 eikä muuuta


Tarkistan ton tulpan ja en releen nyt vaan kun kerkeis...

Edit: vois laitaa viestii vaikka tonne cafe huskyyn, jos jolloin olis vaikka jotain ideaa
ja kanssa kun kone oli ton vähän aikaa käynissö, niin sieltä vasemmalta puolelta putkea, missä on sellanen liitos kohta tuli jonkun verran savua ja hais vähän oudolta :eek:
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.5.2015 9:27

No niistä suodattimista kun ei oikein ikinä tiedä...

Tälläistä ohjetta on annettu yhdessä käynti ongelmassa Husqvarnaan
Maybe check your main EARTH {from battery to chassis /engine]
Run a jump lead or thick wire from battery - earth to a clean solid metal point on motor
Also make sure u have full battery volatge 12.62v at different points the bike [eg starter. ignition switch. fuses etc


Oli jäänyt lukematta tuo yksi lause kunnolla, eli mitä sulla on virta siinä akussa, tuota jos siellä ei ole mitään jännitteen alentajia missään kohtaan ennen noita releitä, niin kyllä minusta sieltä pitäisi tulla se 12v eli se 10.6 volttia kuulostaa alhaiselta, tietysti tärkeämpi olisi saada siihen startin releeseen se 12v kun painaa startti nappia, jos ei, niin sitten se relee on rikki tai akussa vikaa

Eli ei ole mitään enempää viritystä, tuo powerkit-up riittää just ja just tuohon änkkäriin. Noista SEL1/SEL2 ja fail jutusta vielä,
Mulla alkoi tulemaan molempia tekstejä siihen mittariin kun laitoin oman pyörän siihen "fullpower" eli powerki-up, mutta silti pyörä on toiminut ok, sama oli veljen pyörässä.
Eli ei ainakaan mulla ollut mitään ongelmia. Siihen bensa valoon en osaa sanoa, jos siellä pumpussa on johdot kiinni ja kaikki siihe valoon liittyvää on kunnossa ja ei ole palanut aikasemin, niin se vo joku vikokoodi sitten
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 1.5.2015 11:00

Tänään on aikaa ja teen nyt lähes tulkoon kaiken just niikun järjestyksessä

-Lataan akkua
-Testaan sen releen
-Uus tulppa ja katotaan minkälainen vanha
-Kiinnitetään se pumppu paremmin
-Katotaan samalla se suodatin
-Mikäs toi injector on sitten?
-ja missä toi maadotus johto on?
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.5.2015 11:35

Se injector on se suutin siinä ruiskussa, joko vihreä tai ruskea, muovinen.
Ainoa oikeastaan kotikonstein sille voi tehdä on "pestä" bensassa.
Eli huljuttelee molemmat päät bensassa, eli oikastaan ei mitään itse.
Eli jos haluaa varmistaa, niin vie sen missä on suuttimen pesua/testausta, eli joku paja..

Tuota en itse ole ollut tekemisessä pyörän kanssa noin 1.5 vuoteen, eli en muista enään missä se maadoitus johto, mutta se on yleensä rungossa kiinni, paksuhko johto..

Mä meen huomenna kattomaan mun pyörää, niin teen itsekkin samalla yhden testin, siihen startti releeseen, mutta nyt ei oikein pysty tekee siellä, tuskin on aikaa.

Edit
Mä laitan tämäkin tänne
Put a voltmeter on the battery, it should be 12.7v or higher when bike is OFF.
Then press the electric starter, the battery should not go below about 10.5 volts .
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 2.5.2015 16:10

Eli jos tota injectorii haluaa tarkastalle niin otetaan ruisku irti koneesta?

Nyt on tulppa vaihdettu ja akkukin latauksessa. Eilen kun koittelin tota akkua, niin näytti sellasta 10,6v kokoajan, ja nyt kun otin akun irti ja toin sisälle lataukseen nii oli vieläkin toi sama 10,6v.

illalla toivottavasti ehtis päästä täyteen akku ja koittaa pistää pyörää tulille ja kattoo mitä taphatuu. Ja sitten kokeilemaan minkälaista virtaa muut osat saavat kun akkukin täynnä

eilen sain tehtyä paremman kiinityksen siihen bensapumppuun http://aijaa.com/g2L4Ue


Koitin katella sitä maadotus johtoa, mutta ei mitään hajua minkälainen se on tai missä sijaitsee nii ei löynynyt, mutta kattelen netistä missä se on.
Irrotin ja katoin kaikki liittimet mitä vaan löysin, avasin ne ja katoin ettei niiden sisällä ollut mitään likaa tai happetummia yms.

http://aijaa.com/sNN7cX siinä kuva tulpasta, propsit kännykälle noinkin laadukkaasta kuvasta :roll: mutta se näyttää ihan hyvältä
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 2.5.2015 17:50

Sen suuttimen(injector) jos haluat ottaa irti sen, niin ruisku pois koneesta ja ne kaksi ruuvia auki, siinä ruiskun päällä, niin se lähtee suutin lähtee pois, mutta en esim muista pitikö siitä ottaa esim bensa letku irti, siis ihan siitä bensa kiskosta, jos sinne jää painetta jostain syystä ja ne ruuvit on sitten tosi kovaa kiinni, itse jouduin käyttämään lyönti meisseliä ja kun en saanut kiristettyä niin kovaa kiinni, niin käytin siitä sinistä kierre lukitetta....Mutta silti "jäi" pieni varmuus että onko kiinni..

Mutta suosittelen odottaa sitä akun lataamista ensin

Mulla on sama 10.6 volttia ja tuo "älylaturi" ei edes aloita lataa sitä, idea oli että kun käyn kattomassa omaa pyörää, niin kokeilen tuota omaa akkua pyörään ja mitä se tekee, luulen että se naksuttaisi vain sitä startin relettä, koska akun virta ei riitä siihen.
Siitä taas en tiedä miten paljon riiippuvainen se pyörä on siitä akusta, kun voisin kuvitella että ei toimi kunnolla kun akku on huono, koska on paljon elektroniikka laitteita pyörässä.
Tuskin se akku edes tuosta vielä paranee, no kokeile, lataa mitä lataa sitä, sitten kun ottaa laturin irti, niin odota noin 30min ennen kuin mittaat sen akun uudelleen.


Tuo kiinnitys bensapumpussa on erittäin hyvä, tuolla se estettyä sen että luistaisi pois tuosta telineestä.
Tuosta tulpan kuvasta, no mitä siitä nyt tuossa näkee, niin minusta ei ainakaan käy laihalla, kun se on noin tumma...

Niin ja ne kaksi relettä mitkä on siinä vasemmalla puolla, eli ne mistä laitoit kuvat, niin ne on
- Relay for light and injection system, on the L.H. side of the frame

Tuosta maajohdosta, suosittelen katsomaan tuolta, tuolla on hyvä ohjeet myös juuri noihin ongelma kohtiin mittaamista sähkömittarilla ja testaamista jne
http://docs.wavenetworks.us/manuals//2010%20TC-TE-TXC-SMR%20310-450-510.pdf
Se maajohto näyttää tuon yhden kaavion perusteella olevan se toinen johto siinä startti moottorissa, eli sen kun tarkistaa ettei ole mitään hapettumaa, myös sivulla 312 viimeinen kuva...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 2.5.2015 20:55

Nyt oli ollut akku täynnä ja näytti sen 12,6v, mutta ei se auttanut. Pyörä lähtyy kylläkin helpommin käytiin, varmaan johtuen uudesta tulpasta.

Koitin kanssa tota startti releen testiä, ja kun syöttää siihen siitä akusta sitä virtaa niin oikeen mitään ei tapahtu, välillä se saatto pitää sellasta ääntä ja hypähtää vähäsen. ja kun pistin siihen sen sähkömittarin samalla kiinnni niihinn B M niin niistä ei tullut mitään arvoja.

Sitten kanssa kun kuuluu sitä tikitys ääntä ja koittaa sähköstarttia niin se tikitys lakkaa.

Alkaa pikkusen tulemaan sellanen fiilis, että se rele on paskana ja se sekottaa koko pyörää.

Pistin perjantaina mp-racigilli hinta kysyleä, ei tullut vastausta pe ja la aikana, ja jos ei tuu maanatina nniin soitan sinne sitten
Iloinen pyörän omistaja!:)
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 3.5.2015 14:39

Koitin tossa äsken käynistellä, se käynistyy hyvin mutta sitten se sammuu aika nopeesti.
Koitin pistää kaasun pohjaan, mutta kieroksset ei noussut kun max 2800, mutta erikoista se pysy käynnissä, mutta pakoputki "räjähteli" hirveesti ja tosi kovaa, ei kuullostanut todellakaan hyvältä.

Sekä kun akku on täynnä siinä 12,6v niin kun tekee pari kertaa jotain sähköillä niin tippuu sinne 10,6v taas
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 3.5.2015 21:15

Ei tuohon osaa kyllä sanoa mitään, joko se akku on sökö tai sitten siellä on jotain vikaa jossain elektroniikka laitteessa..Eli joko se sun akku on rikki tai siellä on niissä releissä jotain vikaa, mulla tulee tuosta paukuttelusta mieleen, että se käy liian laihalla, eli se vakio ecu ei riitä siihen slipariin, mutta kun sun tulppaa katson, niin se näytti samalta kuin mun, kun omasta katsoin sitä tänään
Eli sitä pitäisi päästä katsomaan joko sillä ibeat järjestelmällä tai sitten vaihtaa osia, kun vika voi olla pumpussa, niissä releissä tai jopa siinä ruiskussa.


Tuossa kävin kokeilee omaa pyörää, niin se kyllä lähti kun palmun alta, seissyt noin 1 vuoden tuolla, akkussa oli van 11.5v, mutta tuo puolipuristin auttoi asiaan..
Kun veljen DD-pyörässä taas oli akussa 12.2v kun kokeiltiin, se lähti myös käyntiin, mutta se meni sammuttaa sen, niin ei enään se 11.8v riittänytkään käynnistämään, eli 705cc v-twin ei lähtenyt käyntiin, se teki samaa kuin sulla, startin rele naksuu vain, sitten annettin tuolla minun huonolla akulla apuvirtaa, niin lähti käyntiin, mutta nyt siihen tuli joku vika koodi, kun en tiedä olisiko sille saanut antaa apuvirtaa, vai onko aina uusi akku, kun vanha ei käy tai toimi....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 3.5.2015 22:47

Soittelen huomenna tohon läheiseen korjaamoon ja kysyn olisko niillä tota ibeatii..ja annan vaikka korjata koska vituttaa vaan kun pyörä seisoo pihassa vielä kun näin hienoja kelejä

Mutta se lähtee kicksillä kuitenkin käkäytii, mutta käy nii huonosti nii voiko se muka akussa olla?

Mut toi slipari on ollut siihen lähes tulkoon aina ja toiminut hyvin nii en usko että se yht äkki alkais lakkaamasta toimia..
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 3.5.2015 23:02

Joo, jossain kohtaan tulee se seinä vastaan ettei pysty tekee mitään ja yleensä seuraava ongelma on se että joutuisi vaihtaa osia ja kun toiset on niin kalliita sitten, ettei tule mitään turhia osien vaihtoa....

Tuota jos viet johonkin korjaamoon, niin kerro sitten mikä oli vikana, siis oireet ja vian korjaus, tekisi sellaisen yhteenvedon, niin toisetkin saa seuravalla kerralla jotain suuntaa-antavaa korjausta, jos vika on about sama...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 4.5.2015 9:28

Se kun en oikein tiedä mitä tekis, ja en haluisi sokkana mennä kaikkia osia vaihtamaan, koska nopeesti voi tulla kallis keikka.

Joo mä ajattelin tehä sellasen yhteenvedon mitä oon tehnyt ja mitä vikana, että jos jollekin tulee samoja ongelmia nii osataan auttaa ;)
Iloinen pyörän omistaja!:)
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 4.5.2015 13:16

Sain tarjoukseb mp-racingiltä jossa olis se releet 9e/kpl ja se sähkästartti olis 32e/kpl ja sitten jotku 30e postit jos muistan edellisistä tilauksista. Samalla sais noi u-boltit 7e/kpl

Oon nytten tässä 50/50 pitäiskö tilata ja toivoa että auttaa vai vieläkö huoltoon jossa ne sais varmasti kuntoon eika menis "turhaa" rahaa hukkaan. Ja tuskin se huolto nytten hirveästi kuitenkaan tulisi maksamaan kun puolituttu huoltajana siellä
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 4.5.2015 14:51

Tuo on kyllä paha paikka....No jos sä odotat osien tilaamista, viet korjaamolle.
Kait se onnistuu, jos vika selvii ja ne on just noi osat, niin hakee pyörän pois ja maksaa laskun ja sitten tilaa???

En tiedä tuo on siitä kiinni miten on rahaa, silloin kun itse olin, niin eka itse koittaisin, sen jälkeen korjaamolle jos itse ei pysty, toisissa tilanteissa se on juuri väärin, että itse yrittää ja ei onnistukkaan, niin joutuu viemään...
Tuota heitä kolikkoa :D
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään