Huolto & korjaus

SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 8.10.2012 22:56

:eek: Ohoh! No täytys sitte alkaa varmaa vähä useemmin rasvailee ettei kävis näin. :P
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut josko » 9.10.2012 7:35

Kannattaa ostaa jotain laatuvaseliiniä sinne linkkuun ja myös ohjauslaakereihin. Rupee kestämään paremmin kun tuon 6h. Itellä on jotain Redlinen tököttiä, joka kestää lämpöäkin jonkin verran.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut everton » 9.10.2012 7:57

Mä oon käyttäny CRC:n vesivaseliini nimikkeellä motonetissä myytävää vaseliinia, lämpöä tuo tuskin kestää mutta linkuissa hyvin. Aina ne rasvat on paskaset mutta se rasva pysyy eikä oo sen jälkeen ruostunut.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 9.10.2012 8:23

Bel Rayn kamaa siellä on ollu sisässä, tiedä sitten. Ja siis kyllähän ne laakerit kesti ilman välystä sitten sen 40h kun 6h välein availi.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jukke96 » 9.10.2012 9:58

onko tuo ohjauslaakereiden rasvaus / vaihto kova homma?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
öö2
Pyörä:
Suzuki Rm 250
Paikkakunta:
Pöytyä, Riihikoski
Liittynyt:
8.5.2007 21:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut öö2 » 9.10.2012 14:45

jukke96 kirjoitti:onko tuo ohjauslaakereiden rasvaus / vaihto kova homma?



itse juuri pyörän hankkineena ja ohjauslaakerin ensimmäistä kertaa vaihtaneena voin sanoa että ei ole suuri työ vaihtaa.


tangosta kaikki irti. jarrusatula+letku+säiliö kokonaisena irti

tanko pois

yläkolmion päältä mutteri auki siitä lähtee se ylä-kolmio ihan nostamalla/kumivasaralla.

sitten tulee sen alta toinen mutteri se auki ja tässä vaiheessa keula on periaatteessa irti.

onnistuu ilman renkaan irroittamista bilteman huoltopukilla. takaisin laittaminen onnistuu myös helposti.

ja laakerien kehät lähtevät helposti irti jos aijot vaihtaa niin hitsaamalla laakerinkehää pitkin saumaa ja kun tarpeeksi on hitsannut niin tulevat ihan sormivoimalla ulos.

keulassa jos ja kun laakeri on tiukassa niin itse vedin dremelillä lähes halki ja löin kiilalla sen irti.

vähän sekavasti kirjoitettu mutta noin pääpiirteittäin.

aikaa itselläni meni n. 2h
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 9.10.2012 16:19

rasvailin tosta uudesta kawasta linkuston ja swingin eilen, ja eipä sielä tehtaan jäljiltä ollut mitään rasvoja, ainoostaan joku asennus sprayliukaste että hiukan oli kostunut. Onneks tuli tehtyä toi.. VIä pitäs toi ohjauslaakeri rasvata ku sielä vissiin sama homma, mutta sen yläkolmion alla oleva mutteri oli hiukan erikoinen vaatii jonkun erikoistyökalun ? Onko toi muissa pyörissä ihan normaali mutteri ?
öö2
Pyörä:
Suzuki Rm 250
Paikkakunta:
Pöytyä, Riihikoski
Liittynyt:
8.5.2007 21:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut öö2 » 9.10.2012 16:25

Jan_ne89 kirjoitti:rasvailin tosta uudesta kawasta linkuston ja swingin eilen, ja eipä sielä tehtaan jäljiltä ollut mitään rasvoja, ainoostaan joku asennus sprayliukaste että hiukan oli kostunut. Onneks tuli tehtyä toi.. VIä pitäs toi ohjauslaakeri rasvata ku sielä vissiin sama homma, mutta sen yläkolmion alla oleva mutteri oli hiukan erikoinen vaatii jonkun erikoistyökalun ? Onko toi muissa pyörissä ihan normaali mutteri ?



aa aivan niin onkin sellainen missä on niitä koloja paljon.. itsellä lähti melko helposti jälkiä jättämättä kun puntilla löi niihn koloihin.
Tuoppii_
Pyörä:
Honda cr 250 -96 Yamaha Dt 125 peugeot xps-08 yz 80cc
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
4.5.2010 15:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Tuoppii_ » 9.10.2012 17:31

Kuuluisiko takaiskarin yläpään laakerissa olla yhtään väljää.
Ruskeata nestettä tuli ainakin paljon. Sivuttain siinä on heittoa muttei ylös eikä alaspäin.
Broadspeed
Pyörä:
Hornet 2005, Monkey Rothmans 1988, RM 125 -98
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
4.12.2009 8:52
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Broadspeed » 10.10.2012 11:21

Voiko noita sähköosia jotenkin testata itse?

Tapaus on RM125 -98

Ostin pyörän kipinävikaisena. Tilasin uuden staattorin ja a vot, alkoi pelaamaan. Pyörällä ajettu max 3h uudella staattorilla ja taas kärähti.. No, tilasin uuden staattorin ja paikalleen, mutta ei kipinää :s

Mitä tuohon alkaisi seuraavaksi vaihtamaan??
jukuski
Pyörä:
Honda CRF 250
Liittynyt:
9.2.2007 11:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jukuski » 10.10.2012 22:22

Tuoppii_ kirjoitti:Kuuluisiko takaiskarin yläpään laakerissa olla yhtään väljää.
Ruskeata nestettä tuli ainakin paljon. Sivuttain siinä on heittoa muttei ylös eikä alaspäin.

Ei kuulu olla väljää pituus suunnassa, mutta poikittais suunnassa väljyys ei juuri mitään haittaa. Se ruskea neste taitaa olla ruosteista vettä..? ;)
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Sportivee » 11.10.2012 20:41

Aikaisemmin kirjoittelin Yamaha DT200WR käyntiongelmasta, epäilin sähkövikaa mutta nyt sain selville että saa liikaa bensaa ja tukehtuu sen takia.
Eli oireet on sellaiset että lähtee käyntiin kylmänä ja tukehtuu noin minuutin päästä. Kun bensaa säännöstelee bensa hanalla niin ei tukehdu. Sen verran testasin että neulaventtiili toimii kaasarissa. Miten käyttäytyy jos läpät on poikki? Tuli vaan mieleen kun viime kesänä kasasin konetta että läpät oli muovia ja olivat parhaan päivänsä jo nähnyt.
Honda CBR 600 -03
Henkkaq
Pyörä:
Yamaha YZ 125
Liittynyt:
24.7.2011 21:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Henkkaq » 12.10.2012 14:38

Joo olis vähä kipinä ongelmaa.. pyörä on siis yamaha yz 125 ja viime viikolla levis vauhtipyörä siitä ja nyt on uus vauhtipyörä ostettu ja laitettu paikalleen ( painavampi kuin edellinen ).. Mutta nyt on heikko kipinä, mutta antaa kuitenkin pienen kipinän. Kun polkee niin välillä antaa jaloille ja putkessa pamahtaa.. Sytkää oon säädelly, mutta ei mitään vaikutusta asiaan. Tulppia on kokeiltu monenlaisia ja työntämälläkään ei lähde käyntiin..
Ja kone -90 ja sähköinä toimii ducatin perus sähköt kun ei tarvitse muille kun valoille ja sytytykseen, ennen toiminut täydellisesti noilla sähköillä..
Kiitos jo etukäteen!
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kervine » 12.10.2012 20:08

Broadspeed kirjoitti:Voiko noita sähköosia jotenkin testata itse?

Tapaus on RM125 -98

Ostin pyörän kipinävikaisena. Tilasin uuden staattorin ja a vot, alkoi pelaamaan. Pyörällä ajettu max 3h uudella staattorilla ja taas kärähti.. No, tilasin uuden staattorin ja paikalleen, mutta ei kipinää :s

Mitä tuohon alkaisi seuraavaksi vaihtamaan??


Kampiakseli kiero ja runkolaakerit valmiit? Ottaa kenttään kiinni ja polttaa CDI:n sekä staattorin?
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kervine » 12.10.2012 20:08

Henkkaq kirjoitti:Joo olis vähä kipinä ongelmaa.. pyörä on siis yamaha yz 125 ja viime viikolla levis vauhtipyörä siitä ja nyt on uus vauhtipyörä ostettu ja laitettu paikalleen ( painavampi kuin edellinen ).. Mutta nyt on heikko kipinä, mutta antaa kuitenkin pienen kipinän. Kun polkee niin välillä antaa jaloille ja putkessa pamahtaa.. Sytkää oon säädelly, mutta ei mitään vaikutusta asiaan. Tulppia on kokeiltu monenlaisia ja työntämälläkään ei lähde käyntiin..
Ja kone -90 ja sähköinä toimii ducatin perus sähköt kun ei tarvitse muille kun valoille ja sytytykseen, ennen toiminut täydellisesti noilla sähköillä..
Kiitos jo etukäteen!


Vauhtipyörän kiila ja sytkän ajoitus?