Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut 201262 » 14.2.2012 18:10

Eihän se teho ja vääntö ero tule esiin kuin +100 kmh nopeuksissa, kun ilmanvastus alkaa vaikuttamaan ja käytetään suurempia vaihteita. You tubessa on kyllä pätkiä jossa vedetään oikeasti pitkää suoraa ja kyllä se nelari jää todella selvästi isommilla vaihteilla. 2T 500 :ssa kuitenkin kolmanneksen suurempi max vääntö.Irtonainen alusta tasoittaa tehoeron myös tehokkaasti, pito ja lähtötekniikka ratkaisee lyhyellä pätkällä. Esim. puomitreeneissä (lue sarjacrosseissa) parhaat kasikympit monesti kärjessä. Loppujen lopuksi yksi mukinen 500cc pyörä asfaltilla katurenkalla ja välityksillä on todella tossu, oli se sitten 2t tai 4t. Mistä toi hymiö tuli?
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Oo- » 8.3.2012 20:49

Olis kiva nähdä vastaava ero vaikka jonkun uudemmalla geometrialla ja iskareilla varustetulla 500cc 2t pelillä. 23v kuitenkin eroa noilla pelillä ja ero on noin pieni. Vetopito ja muut asiat on kuitenkin mennyt melkoisesti eteenpäin.
Kyllähän se on fakta että uusi nelari on mahtava ja helppo ajaa verrattuna 500cc 2t peliin, riippumatta missä rungossa se on.




M-Racer kirjoitti:Tossa velipojan duunissa poiketessani näin vihdoin ton lehtijutun, missä Motorradissa testattiin meidän 1989 KX500:sta ja 2012 Honda Crf 450. Testiä tehtiin viime syksynä sänkipellolla ja siinä oli ihan hauskaa knoppitietoa kiihtyvyydestä. Honda on jonkun verran nopeampi vaikka Kawassa oli tehoputkea ym.

0-40km/h
Kawa 1,9 s / 9,7 m
Honda 1,8 s / 9,2 m

0-60km/h
Kawa 3 s / 24 m
Honda 2,9 s / 24 m

0-80km/h
Kawa 4,7 s / 56 m
Honda 4,4 s / 54 m
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut M-Racer » 8.3.2012 21:06

Olen ajellut aika paljon noilla meidän Hondan ja Kawan viissatkuilla ja ei ne koneet (tehoputkillakaan) mitenkään ylitehokkailta tunnu moderniin nelipuolikkaaseen verrattuna. Jengillä on vaan se fantasia noista viissatkuista, että ne jotenkin repii, mutta radalla se tärinä ja rempoilu väsyttää, ei se että tehoa olisi liikaa. Sänkipellolla räpätessä vaan pettyy kun ei ne ei kiihdy niin kuin on fantasioinut ja vääntöalue on niin kapea.
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut 201262 » 9.3.2012 10:34

Eihän se vääntö alue ole yhtään kapeampi, alkaa vain alempaa, ja loppuu alempaa.Käyttökelpoinen kierrosalue kummassakin n.4000 rpm.Laita asfalttikumit alle, ja harvempaa toisiovälitysta ja varttimailille, alkaa eroa syntymään...
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut mikulov » 9.3.2012 17:25

ajoin kerran ns. kylmiltään supermotokisan cr viissatasella; päivää ennen sain 36 hampaisen takarattaan ja ei kun kisaan, nappularenkaat alla! ..kyllähän honda kulki!, tuntui paljon tehokkaammalta kuin crossivälityksillä, jostain syystä(?).
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut 201262 » 9.3.2012 22:08

Crossivälityksillä 2t puutuu asfaltilla helposti, kun ei veny yläkierroksilla
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut mikulov » 10.3.2012 11:58

kerran myin ison 2-tahtikotarin, 89 -mallia ja parin päivän kuluttua tuli ostaja valittamaan että kakspuolikas cagiva jättää sen starteissa! ,sanoin että ei varmana jätä, kävin näyttämässä oikean ajotavan, eli isoa vaihdetta "pesään" eikä huudattamalla.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut paapeli » 10.3.2012 14:18

On muuten loistavaa kuntotreeniä ajaa vaikka spoorissa isolla pyörällä.. :)
faidros
Liittynyt:
23.5.2005 9:49
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut faidros » 25.3.2012 11:34

Takavuosien monikertainen maailmanmestari Georges Jobe sairastaa leukemiaa.

http://www.racerxonline.com/2012/03/23/racerhead-12
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut leppape1 » 30.4.2012 2:04

Hyvinkään MM 250cc 1989.
1.erä
2.erä
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 30.4.2012 7:42

leppape1 kirjoitti:Hyvinkään MM 250cc 1989.
1.erä
2.erä
Vehkoset vaan oli/on kovia jätkiä
Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Yam66 » 30.4.2012 10:43

leppape1 kirjoitti:Hyvinkään MM 250cc 1989.
1.erä
2.erä


Täytyypi sanoa että ompahan hyvinkään radan alue muuttunut sitte kaheksankytluvun.. Ois mulle voinu ihan menestksekkäästi väittää että ajetaan vaikka ruotsissa.. :lol:
thirtyplus
Liittynyt:
29.9.2004 1:18
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut thirtyplus » 5.5.2012 2:38

Kiitos leppape1 ! Sinulta löytyy hienoja videoita motocrossin (mielestäni)hienoimmalta ajalta!
RaceServiceMX
Liittynyt:
8.11.2011 16:48
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut RaceServiceMX » 21.5.2012 21:17

Nyt alkaa olee projekti Suzuki RM 125 1987 melkein valmis.

http://www.raceservice.palvelee.fi/albu ... m_selector
Motocross huollot ja viritykset. RacePaint designs kypärämaalaukset.
www.raceservice.fi
RaceServiceMX
Liittynyt:
8.11.2011 16:48
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut RaceServiceMX » 16.8.2012 18:35

Classic motocross cup 2012 11.8 Heinolan kisasta kuvia. Rata oli aivan mahtavassa kunnossa.

http://tony1.kuvat.fi/kuvat/Heinola+classic+mx+2012/
Motocross huollot ja viritykset. RacePaint designs kypärämaalaukset.
www.raceservice.fi