Männät

Dirt
Pyörä:
250f
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
22.9.2004 16:53

ViestiKirjoittanut Dirt » 3.7.2006 16:22

Tossa pienemmän halkasian mallissa.
Näin on
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 4.7.2006 1:15

Varman päälle pelatessas otat pienemmän ellet muka tiedä mikä siellä oli. Männissä on useita eri kokoja sen mukaan minkä kokoinen sylinteri on. Eurooppalaisissa noita sylinterin tarkan halkaisijan mukaisia mäntiä on ollu iät ja ajat.

Jos laitat liian ison, niin leikkaa kiinni. Viisainta olisi mitata sylkky jos siellä on jokin mäntä sisällä, missä ei ole kokoa tai epäilet, että satkun isompikin menisi.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Hemppa67
Paikkakunta:
Härmä
Liittynyt:
29.5.2006 16:30

ViestiKirjoittanut Hemppa67 » 4.7.2006 10:06

No noita satkun välein olevia mäntiä on sitä varten että jos pinnoitettu sylinteri vähän kuluu niin voi laittaa satkun pari isompaa mäntää ja uuteenkin sylinteriin voi laittaa B männän mutta pitää ajaa hetken sisään sitä
std mäntää ei periaatteessa tarvi ajaa sisään
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 4.7.2006 16:53

Ei, vaan sitä varten, että sylinterit ovat hiukan eri kokoisia, aina.

Kulumisen myötä voi sitten hyödyntää satkun isompaa, jos pytyssä on ollut esim. hoonauksella selvitettävää pientä naarmua.

Usein kuitenkin tehdastolenransseilla pyörällä voi ajaa paljon kuumemmassakin kelissä ja siitä syystä satkun isompikin voi toimia ihan ok täällä.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
yz125--
Pyörä:
Honda CBR 600 F4i
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
19.6.2006 15:31

ViestiKirjoittanut yz125-- » 4.7.2006 23:38

MX-Ukko kirjoitti:Tokimoto Oy

en oo 100% varma, mutta aika varma...


Kiitoksia....
Wussy
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
5.7.2006 0:50

ViestiKirjoittanut Wussy » 5.7.2006 2:14

Takomännästä ja valumännästä..

Mielestäni takomännässä on isommat välykset kuin valumännässä. Tästä johtuu, että takomäntä kolisee kylmänä ja valu mäntä on hiljaisempi..

Mäntien koosta..

Mäntien ilmoitetut koot ovat niitä kokoja joihin sylinteri pitää porata! Männän valmistajat ovat laskeneet lämpölaajenemis välykset valmiiksi ;) Jos valmistaja ilmoittaa männän kooksi 55mm se voikin todellisuudessa 54,93mm (Riippuu tietenkin vielä siitä, että onko tako vai valu.).

Joskus ottaa päähän, kun koneistamot takuun pelossa koneistavat esim. 55mm(54,93) männälle 55,08 reiän!!

Tästä johtuu, että juuri koneistetusta pytystä meinaa tipuua seuraavan koon mäntä läpi!!
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 5.7.2006 18:30

Minkähän pappatunan männistä sä oikein puhut kun en ole millin tarkkuudella ilmoitettuun männän kokoon tällä vuosikymmenellä törmännyt.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Wussy
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
5.7.2006 0:50

ViestiKirjoittanut Wussy » 5.7.2006 20:50

Joskus viimeksi viime vuosituhannella olen pyttyjä hoonannut/sorvannut.

Lohkoja oon porannut, veivejä kampiakseleita ja nokkia hionut, kansia laskenut, lohkoja putkittanut, 2-t putkia jakopäällä tehnyt, ..

MUTTA en itsekkään tiedä, mistä männistä puhun ;)

Otin noin esimerkkinä pyöristetyn kantaluvun, mut v*tuiks heti män..
koiratehdas
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
3.11.2005 13:34

ViestiKirjoittanut koiratehdas » 14.7.2006 13:33

Tyhmä kysymys: Kasvaako sylinterin koko kun se pinnoitetaan, eli laitanko sinne isomman männän mikä siellä ennen pinnoitusta on ollut?
Kotard
Liittynyt:
3.5.2004 19:35

ViestiKirjoittanut Kotard » 14.7.2006 16:31

koiratehdas kirjoitti:Tyhmä kysymys: Kasvaako sylinterin koko kun se pinnoitetaan, eli laitanko sinne isomman männän mikä siellä ennen pinnoitusta on ollut?


sehän ennemminkin pienenee, niinku n itsekin tajuasit jos käyttäisit aivoja...
^WannaBeBomber^
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
15.10.2005 11:49
Kawasaki kx männän vaihto

ViestiKirjoittanut ^WannaBeBomber^ » 17.7.2006 19:08

Joo eli pitäskö tos kawasaki kx 80cc 20-25h välein vaihtaa mäntä?
mxmx
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
28.6.2006 12:15

ViestiKirjoittanut mxmx » 17.7.2006 20:26

Riippuu niin paljon miten ajaa, pahimmassa tapauksessa pitää. Itse ajoin varmaan tuplasti tuon verran junnuna, kun oli vielä kyseinen pyörä ja silloin mäntä oli aika pahassa kunnossa.
^WannaBeBomber^
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
15.10.2005 11:49

ViestiKirjoittanut ^WannaBeBomber^ » 18.7.2006 17:43

Selvä
s304
Liittynyt:
5.5.2005 18:52

ViestiKirjoittanut s304 » 24.7.2006 20:26

Kokemusta Duellin myymistä Namura männistä?
wilsson
Paikkakunta:
ikaalinen city
Liittynyt:
21.2.2006 20:19

ViestiKirjoittanut wilsson » 26.7.2006 0:06

mitenkäs ku mulla on toi kx80 87 vuosimallia, ja nyt täs pari päivää sitte avasin sen sylinterin ja huomasin että mäntä oli kulunu imu aukon puolelta niin helkkaristi että se mäntä päääsi heilumaan siellä sylinterissa aivan hulvattomasti, niin mikä olis hyvä mäntä tuohon kyseiseen vehkeeseen. jokku sanoo että se wisecon männällä vaan pörisee eikä mee mihkää.
kyllä se sen kestää