Yamaha YZ Topic

BlackZ
Pyörä:
Yamaha YZ 250 2T
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.7.2008 6:41

ViestiKirjoittanut BlackZ » 29.7.2008 12:11

PKS kirjoitti:ylöspäin vaihdettaessa ilman kytkintä ei pitäisi olla kummempaa haittaa, alaspäin ainakin itse vaihdan kytkintä käyttäen, tosin niin teen myös ylöspäin vaihtaessa.



Joo niin minäki yleensä alaspäin vaihtaessa käytän kytkintä, mutta ylöspäin lähes aina ilman kytkintä.
Chevrolet Camaro Iroc-Z 1986 Supercharged
Mercedes Benz 500 SEC 1983
Yamaha YZ 250cc 2-stroke 1990
_eXtReMe_
Pyörä:
dt 125x
Liittynyt:
5.1.2007 22:51

ViestiKirjoittanut _eXtReMe_ » 1.8.2008 0:02

mihin momenttii pitäis 85cc yz:n kansi ja sylinteri kiristää? Ja sitte kun männän sisäpuolella on 5PA00 niin tarkoittaako tuo A sitä kokoa? eli ostetaan A mäntä? vai pitäisikö ostaa isompi?
Santala
Liittynyt:
16.3.2008 15:07

ViestiKirjoittanut Santala » 2.8.2008 17:08

Mikä on takaiskarin ja keulan merkki yz250 vm2000? Ei lue manuaalissa eikä ite iskareissa lue mitään.
K31
Liittynyt:
9.12.2004 19:51

ViestiKirjoittanut K31 » 2.8.2008 17:21

Kyllä siinä ihan Kayabalaiset pitäisi olla molemmissa päissä. Jos ei vaihdettu ole.
Santala
Liittynyt:
16.3.2008 15:07

ViestiKirjoittanut Santala » 2.8.2008 18:33

Ei oo vaihettu. Ja kiitos tiedosta.
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 10.8.2008 21:36

Ostin tänään Yz 125 -91 pyörän. Pari asiaa pitäis selvittää. Miten usein mäntä pitää vaihtaa? Onko näissä kovakromi pytty vai porataanko ylikokoon? Nyt ajettu arviolta 35h.
Moni % bensalla olette ajanu? 3-4%? Miten kaasarista säädetään seosta? Pikkusen röpeltää ykkösellä mutta kun vedättää kakkosella niin toimii hyvin, Ilmeisesti hieman liian rikkaalla?
Honda CBR 600 -03
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 10.8.2008 21:58

sylinteri on alkuperäisenä pinnoitettu, ei voi porata, tai sitten putkitettu jälkeenpäin jota voi porata ylikokoon. itse vaihdan männän 40h kohdalla, mutta kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa mäntä koska todellisista tunneista ei taida olla kun edellisen omistajan sana? Bensan sekaan öljyä olen laittanu 2,5-3%
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 10.8.2008 22:18

PKS kirjoitti:sylinteri on alkuperäisenä pinnoitettu, ei voi porata, tai sitten putkitettu jälkeenpäin jota voi porata ylikokoon. itse vaihdan männän 40h kohdalla, mutta kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa mäntä koska todellisista tunneista ei taida olla kun edellisen omistajan sana? Bensan sekaan öljyä olen laittanu 2,5-3%


Jep pitää vaihtaa mäntä kohta puolin. Onko miten vaikea operaatio? Onko tuoosa mäntä rempassa jotain mitä pitäis tietää...? Kytkin ei myös irrota kovin hyvin. Vaihteet menee hyvin päälle mutta kun paikallaan laittaa ykkösen päälle niin pikkusen nykäsee. Levyt loppu vai mikä?
Honda CBR 600 -03
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 10.8.2008 22:26

ei se männänvaihto ole mikään kovin kummonen homma, jos sulla on joku tuttu joka on ennen vaihtanut männän niin kannattaa pyytää henkiseksi tueksi :) sulla voi olla kuluneet massa tai välilevyt, tai kytkinkorissa on syvät hakkaumat. Ne pois viilaamalla kytkimen tuntuma paranee selvästi.
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 10.8.2008 22:48

PKS kirjoitti:ei se männänvaihto ole mikään kovin kummonen homma, jos sulla on joku tuttu joka on ennen vaihtanut männän niin kannattaa pyytää henkiseksi tueksi :) sulla voi olla kuluneet massa tai välilevyt, tai kytkinkorissa on syvät hakkaumat. Ne pois viilaamalla kytkimen tuntuma paranee selvästi.


Kiitos taas vastauksesta. On muuten mukava vehje tuo yz:ta. Piti vielä käydä naapureiden iloksi pikkusen ajaelemassa :lol:
Edit. Onko kytkinkori sama kun kytkinkruunu? Muistui vaan mopo ajoilta että s1:sen moottorissa kytkinlevyt teki syvät urat kytkinkruunuun.
Honda CBR 600 -03
sanhu
Pyörä:
ANKKA'97 ja Booster MHR ´99 projekti
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
23.4.2006 12:21

ViestiKirjoittanut sanhu » 12.8.2008 21:05

Kaveri tartteis bensahanan vuoden 1999 yamaha yz 250:een, nii mistä mahtaisi löytyä suomesta tai ulkomailta? jotain kauppoja suomessa tai ulkomailla missä myytäis osia tällasiin pyöriin? Joo ja yamaha-centeristä varmaan löytyis mutta en ole lottovoittaja :)
ANKKA'97
Pande
Pyörä:
Yamaha yz250 -04
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.8.2007 15:27

ViestiKirjoittanut Pande » 13.8.2008 12:31

sanhu kirjoitti:Kaveri tartteis bensahanan vuoden 1999 yamaha yz 250:een, nii mistä mahtaisi löytyä suomesta tai ulkomailta? jotain kauppoja suomessa tai ulkomailla missä myytäis osia tällasiin pyöriin? Joo ja yamaha-centeristä varmaan löytyis mutta en ole lottovoittaja :)


Ootko kysynyt osan hintaa yamaha-centeriltä? Tai ootko kysynyt esim allrightilta tai sen jälleenmyyjiltä? Vois löytyä, enkä usko että kovin montaa kymppiä maksaa..
kosa^^
Pyörä:
Cagiva Mito & Yamaha yz
Paikkakunta:
Hirvensalmi
Liittynyt:
21.8.2006 13:33

ViestiKirjoittanut kosa^^ » 13.8.2008 20:03

Moi.
Tuossa iski silmään tuollainen valkokilpinen 125cc yz.
Onko tuollaiset 90 alkupuolen yz millaisia pyöriä?
Onko jtn tyyppi vikoja?
Miten paljon männällä ajaa? 60h?
Onko jossain lisää tietoa pyöristä?
Vaihtuuko noissa missä vuos luvuissa rungot? entä käykö miten uudemmat katteet noihin hieman vanhempiin pyöriin?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 13.8.2008 21:57

[quote="kosa^^"]
Miten paljon männällä ajaa? 60h?
Onko jossain lisää tietoa pyöristä?
[quote]

Männän kuluminen riippuu ihan ajovauhdista, mutta et sä sillä varmaan törkeesti tykitä. leguidevert.com sivustolta varmaan löytyy tuostakin pyörästä.
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 14.8.2008 22:03

Miten paljon olette pitäneet kaasarista "seosruuvia" auki? (säätö ruuvi joka on bensaletkun ja ilmanputsarin välissä)
Honda CBR 600 -03