Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Husqvarna tc/te 450

Liittynyt:
27.5.2017 12:17
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut speedyp » 27.5.2017 12:22

Osaako kukaan sanoa passaako putkisto/vaimennin esim -03-04-05 vm 450tc suoraan -06vm tc:hen?? eikös niissä pitäisi olla vielä samat osat?
Pyörä:
Yamaha DT 125R -03 & Kawasaki KX 250 2t -02
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
3.10.2016 16:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut mrknn1 » 21.6.2017 22:40

Mulla ois kiikarissa tollanen Husse tc 450 -05. Kertokaaha onko hyviä ja huonoja puolia? E: Onko tässä pyörässä kuinka pitkät huoltovälit?
Liittynyt:
13.6.2018 15:49
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Whiteee » 13.6.2018 15:56

Mites TE 510 eroaa TC mallista? Pelkästään sähköjen osalta? Onko tehoissa mitään eroa? Onko TE malliin mäntäjumppaa tiedossa kuinka usein,jos ajo on päivittäistä maantiecruisailua? Onko tollasta edes järkevää hankkia ns. Päivittäiseen käyttöön? Saako noihin osia kuinka helposti? Aiemmin oon omistanu muutamia 1000cc kyykkyjä,mutta nyt ku 40v lähenee niin ei enää tee mieli ajella 300km/h :D sen takia tollanen "valkokilpicrossi" houkuttelis.
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 14.6.2018 7:00

TE on enduro, niin siinä on "laajempi" tehon alue kuin crossipyörässä, pehmeämpi jousitus siis vakio tehtaalta tullessaan ja sähköissä eroa, mutta siihen ne jää..

Tuo TE:ssä on sama moottori kuin SMR, siis ainakin 2007-2010 malleissa, eli samat huolto välit, kone auki siinä 10-12tkm kohdalla, voihan sitä venyttää sinne 15tkm, jotkut ajanut 20tkm, mutta itse en välttämättä ottaisi sitä riskiä, koska sitten kun se laukee, niin kalliiksi tulee.
En ole varma miten osia saa näihin 2004 vuoden malleihin enään, myös 2007-2010 malleihin saa varmaan osia, mutta ei välttämättä niin helposti kuin nykyajanpyöriin, jos itse olisin hankkimassa kyseistä pyörää, niin 2009-2010 mallin ehdottamasti ostaisin.
Sitten tuohon päivittäiseen käyttöön, ei koska huollot jne, mutta tietysti riippuu millaiseen päivittäiseen käyttöön, jos ajat hupi ajoa joka päivä, niin kyllä ja miksi ei, mutta jos alat arkista ajoa ajaa, niin tulee kalliiksi huoltojen takia...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Liittynyt:
13.6.2018 15:49
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Whiteee » 14.6.2018 7:14

2011 malli olia kyseessä. Ja työmatkaa 36km/suunta. Eli voi olla vähä turhan kallis ratkaisu ajella töihin joka päivä. Mut jos ajais autolla töihin ja muuten tolla pitäis hubaa,niin olis järkevämpi... tai sit alan kattelee kilvettömii,ku ei sen maalla oo niin välii onko kilvet vai ei :lol: :P :lol:
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 15.6.2018 7:01

Kyllä, itsellä on tuo SM510R, niin jos muutaman kerran viikossa kävisi sillä töissä, matkaa tulee 44km/pvä, matka just sopiva sille. Mutta kalliiksi tulisi, jos miettii että vaihtaa öljyt siinä 500-800km välein, näin minä vaihdan. Mutta jos autolla menee ja tuo hupi pelinä, niin kyllä passeli peli on. Se 2011 taitaa olla niillä uudemmilla katteilla, myös Bmw moottorilla, varmaan ihan ok peli.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
19.5.2012 23:15
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut -rampe- » 27.9.2018 14:02

Tuli ostettua hiljattain tuollainen hva Te 450 2007vm. Smotoilla ja enskat mukana :)
Useamman vuoden ollut mopoilematta joten muutamat yksinkertaiset asiat olis hyvä taas kerrata :D

Mitenkäs tuossa menee tuo jäähdyttimen ilmaus? Oli tuo syylarien välinen letku niin huonossa kunnossa että vaihdoin sen sekä nesteet ja ilmasin samalla.
Nyt tein niin että paisarista korkki auki, syylarista nesteet sisään, letkuja puristellen.
Hieman nyt jännittää onko tuo tehty oikein? Mitään ilmausruuvia en ainakaan nähnyt missään. Onko normaalia että toinen syylari ei kuumentunut 5min ajon jälkeen läheskään niin paljoa kuin toinen?
Mitkäs rattaat näissä on vakiona? Smoto/enska?
Mistähän löytyisi sirommat takakatteet kuin nuo vakiot? Mistähän löytyisi vakio valomaski?
Vinkit, neuvot ym tervetulleita :)
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 29.9.2018 7:24

No tota mä ilmasin ihan sillain että pyörä kävi tyhjäkäyntiä ja puristelin letkuja mitä pysty kuin lämpeni. Mullakaan ei ollut mitään ilmausruuvia, en tiedä kait se ilmaan, ei ainakaan mitää ongelmia ole ollut. Muutaman kerran tarkistanut seuraavana päivän tms että nestettä on.

Löysin googlesta että ratastus vakiona TE on etu13/taka50, en sitten tiedä paikkansa pitävyyttä. Ei nyt löytynyt supermoton vakio ratastusta, mutta kadulla varmaan 14 tai 15 piikkinen eturatas, taakse voi kokeilla tuota 50 tai joku 45 tms..Sen löysin että 14 olis edessä 2006 mallissa edessä. No noita sirompia takakatteita, en oo varma saako esin allright, mp-racing, mut kato vaikka kate sarjaa race-styles.com, jos sieltä löytyy. Vakio etuvalo voi löyty myös noista tai sitten puolestaan kaivat käytettynä, esim täältä foorumilta, kun eikö 125cc oo ollut sama
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään