Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Foorumin epäluotettavat kauppakumppanit

Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Re: Foorumin epäluotettavat kauppakumppanit

ViestiKirjoittanut ville69 » 5.11.2013 20:22

Mulle sattui tämmöinen tapaus että myyjä oli myymässä kytkinvaijeria jossa piti olla vain yksi vaijerin lanka poikki nipan päästä, mutta olikin koko vaijeri katki. En taida olla todellakaan ainuita ketä tämä miksuhh on kusettannut. Että vois ihan tonne mustalle listalle paksummalla tekstillä laittaa... Tutulle lähetti vanteetki missä etu kehä melkei katki. :|

Tossa viel linnki profiiliin. memberlist.php?mode=viewprofile&u=94277
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
Moderaattori
Pyörä:
Yamaha Yzf-R125 ´08

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 6.11.2013 7:00

Näkyy olevan jo tuolla. :)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3

ViestiKirjoittanut ville69 » 6.11.2013 7:52

Niihä tuo on mutta paksummalla tekstillä vois ni kaikki tajuaa ku käy kahtelee. :D
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos

ViestiKirjoittanut fusion7 » 29.11.2013 22:42

Laitoin muutama kuukausi sitten pakoputken myyntiin sivustolle.
Muutaman viikon päästä eräs kaveri tarjoutui ostamaan tuotteen. Kyseli vain tekstiviesteillä eikä uskaltanut vastata edes tuolloin puhelimeen. Lähetin kuitenkin putken seuraavana päivänä postiennakolla Joensuuhun. Paketin lähetettyäni ja seuranakoodin laitettuani kaveri ilmoittaa ettei haluakkaan ostaa tuotetta. Tämän johdosta hän sulkeutui täysin ja lopetti yhteydenpidon. Laitoin viestiä ja soittelin miehenalulle useaan otteeseen mutta vastausta ei kuulunut. Vaikka kauppaa tehdessä viestittely oli ollut hyvinkin hektistä hänen puoleltaan.
Parin viikon kuluttua hän kuitenkin vastaa ja esittää, ettei tiedä kuka olen. Selvitin tilannetta. Edelleen tekstiviestit olivat ainoa kommunikointitapa. Puheluhin ei vastattu edes viestien välissä. Seuraavaksi hän kertoi lähettäneensä minulle sähköpostilla viestin, ettei haluakkaan ostaa tuotetta. En ole saanut viestiä. Ainut mitä tässä vaiheessa enää pyysin oli maksut turhista postitteluista. Kertoi vain, ettei ole rahaa tällä hetkellä.

Nuorukainen siis pyörii täällä foorumilla. En tiedä nimimerkkiä mutta nimi oli

Niko Lampen
utrantie 60
80170 JOENSUU

Kuva
Pyörä:
tön

ViestiKirjoittanut xS4vo » 2.12.2013 0:30

Otto yltiö nimimerkillä täällä foorumeilla ja facebook Ode Yltiö: memberlist.php?mode=viewprofile&u=143948

Olin ostamassa 38mm keihinin kaasaria josta sovittiin watsapissa ja foorumeilla.
Väitti lähettäneensä kaasarin 2vk sitten ja eiole mitään kuulunut pojasta, nytkun pyysin fb kaveriksi niin tottakai estää heti eikä vastaa viesteihin (prepaid hänellä) myy myös kotaria osina joten älkää ainakaan maksako ennakkoon jos käy näin.
Itse onneksi sain hänet suostumaan postiennakkoon joten mitään en menettänyt, mutta säälittävää vain kun ei sitten voida pakettia viedä postiin..

ViestiKirjoittanut Kurwa » 18.12.2013 20:38

Tilasin semmoiselta tyypiltä kuin "Oskuaki" (nimi Aki Hyöky) skyteam monkeyn cdi-boksin,sytytyspuolan,käynnistyskicksin,ja luistin. Kun paketti tuli siellä ei ollut cdi-boksia vaan jännitteensäädin ja sytytyspuola oli rikki, Koitin soittaa tyypille,mutta juurin kun olin selittämässä asiaa se löi luurin korvaan eikä enää vastannut puheluihin. Ei kannata ostaa tältä mitään osia. tässä myynti ilmoitus http://www.motot.net/talli/osat/id35170/
Moderaattori

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.12.2013 21:07

Jälkiviisaana ilmoitusta katsoessa olisi kannattanut miettiä kahteen kertaan kannattaako ylipäänsäkkään lähteä ostamaan yhtään mitään henkilöltä jonka ilmoitus ei ole Mototallin sääntöjen mukainen. Kyllähän se jotain kertoo myyjästä jos ei saa edes kuvaa myytävästä tuotteesta laitettua ilmoitukseen.

Kokeile soittaa muutaman kerran ja laita vaikkapa tekstari ja YV/sähköposti menemään. Jos ei henkilöstä mitään kuulu, rikosilmoitusta tekemään niin saadaan epärehelliset kaupantekijät vastuuseen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.12.2013 20:32

Rikosilmoitus on kyllä ehdottoman tärkeä. Noi kusetukset perustuu juuri siihen, että kusetetaan niin pieni rahasumma ettei se ostaja viittisi sellasen rahan vuoksi mennä tekemään ilmotusta, ja kusettaja pääsee pälkähästä.

Eli kaikki kauppaan liittyvät jutut mukaan, keskustelut, tekstiviestit yms. Mielellään tulostettu ilmotuskin.

Itse olen ottanut tavaksi tulostaa aina ilmotuksen kun jotain ostan netin kautta. Siitä voi olla tälläsissä tilanteissa hyötyä.
Pyörä:
-tön

ViestiKirjoittanut Sudee » 29.12.2013 18:48

Henkilön Sanezki kanssa ei kannata kauppaa käydä. Maksoin osat etukäteen, enkä niitä ole vieläkään saanut. Tapahtuneesta kuitenkin lähes kaksi kuukautta.

Rikosilmoitus tehty, katsotaan miten kaveri vastaa..
Aerox/Nitro osia
Pyörä:
Yömaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Vilzuh » 29.12.2013 21:47

Postissa tapahtui pieni möhläys kun olin lähettämässä pakettia postiennakolla käyttäjälle niko996. Postivirkailija kirjoittikin lappuun 10e liian vähän postiennakkosummaan ja myönsi tämän myös itse. Nyt kun vastaanottaja (Niko) on hakenut paketin tuolla 10e liian pienellä ennakkosummalla, hän on todennut, ettei aijo maksaa minulle tuota loppua kymppiä. Ennen paketin lähettämistä sovimme, että hän maksaa tuotteen hinnan ja postikulut (12,90) ennakolla paketin hakiessaan.

Minun mielestäni hän itse on velvollinen maksamaan puuttuvan summan.
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 30.12.2013 1:09

Minun mielestäni hän itse on velvollinen maksamaan puuttuvan summan.
Aika vaikea juttu ratkasta. Tietysti jos tämä vastaanottaja olisi fiksu, hän tietysti maksaisi ton summan sulle..

Kuitenkaan tuo ostaja ei ole tehnyt mitään väärää. Taitaa nyt jäädä sinun tappioksesi tämä juttu, jollei posti tai tuo kauppa sitä korvaa, kun et tarkastanut sitä hintaa sen jälkeen kun virkailija sen kirjoitti. Kuitenkin sinun päässäsi se moka on käynyt eikä vastaanottajan päässä.

Tai mikä sun mielestäsi velvoittaisi tuon vastaanottajan maksamaan, kun hän on paketin hakenut postista, ja maksanut sen paketissa lukevan summan? Se vastaanottaja ei ole tehnyt mitään väärää, vaan sinä (postivirkailija) olet mokannut hinnan kanssa.

Itse kyllä olisin vastaanottajan puolella tässä tilanteessa. Ne hinnan, rahojen tililletulon sun muiden tarkastamiset on myyjän vastuulla. Ostajan vastuulla on postiennakkotapauksissa hakea se paketti, ja tilisiirtotapauksissa laittaa se oikea määrä rahaa tilille. En nyt leimaisi itse tätä Niko996:sta mitenkään epäluotettavaksi, kun hän kerta haki sen paketin postista.
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!

ViestiKirjoittanut The Eki » 30.12.2013 16:28

Nonni nyt teki mullekkin vähä ikävästi tämän niminen sankari:

Myynti ilmotuksesta lainatut tiedot:
Myyjä
jonas soininen (jonass987)
Sähköposti
jonas.s (miuku) elisanet.fi
Maakunta
Uusimaa

Linkki myynti ilmotukseen: http://www.motot.net/talli/osat/id59823/

Sovimme kyseisen kaverin kanssa kaupat takakatteista ja puhe oli että katteet lähtevät muutaman päivän sisällä postiin ja maksutapano oli postiennakko. no viikon päästä kyselin katteita, oli kuulemma kiireitä ollut ja sanoi että tällä viikolla laitan postiin. (oli torstai päivä). no katteet ei ollu postissa sillä viikolla. no muutamaan otteeseen tuli kyseltyä että onko katteet postissa eikä ollu, oli postin remonttia yms. no sanoin sitte kaverille päivämäärän että jossei siihen päivään mennessä laita katteita postiin niin ei tartte laittaa ollenkaan. kyseli sitten sinäpäivänä että laitetaanko postiin ja sanoin että laita. noh nytten viikonpäästä siitä päivämäärästä kyselin että onko paketti postissa ja kaveri tuumas että katteet on menossa jollekkin toiselle. no minä sitte kerroin kaverille että olishan tuo ollut fiksua ilmottaa ettei vienyt katteita ollenkaan postiin. myyjä tuumas jotain että iteppähän sanoit ettei tartte lähettää ollenkaa. mopo projekti suti siis 17 päivää turhaan paikallaan. noo kerroin sille että aattelin tänne kirjottaa että minkälainen venkula on tuollasen nimen takana nii kaverin vastaus oli: "Jaa.a uutta käyttäjää vaa :)" Tuon vastauksen takia loppupeleissä kirjotinki tästä kaverista tänne.

Eli suhtautukaa varauksella jos tuon niminen kaveri on myyjänä!!

ViestiKirjoittanut jonass987 » 30.12.2013 21:31

Nonii, oikastaampas tätä vähän.

Alkuosa menee juurikin noin kun tuossa lukee^ mutta kohdasta "no kaveri tuumas että on menossa toiselle" pitäis vähän oikasta. Elikkä ostaja sanoi että jos ei tiettyyn päivämäärään (tais olla( 23.12 ) oo viety postiin,niin ei osta katteita sitten. Ja siihenmennessä en saanut katetta postiin vietyä,joten jätin sitten viemättä ja myin toiselle ostajalle.

Tuohon jaa.a uutta käyttäjää vain :) syy on se,että kyseinen ostaja väitti ettei tällä käyttäjällä motot.netissä mitään voisi enään myydä.
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!

ViestiKirjoittanut The Eki » 30.12.2013 22:15

no tuo on tietenkin sun versio . en ala foorumilla tappelemaan.

Alkuosa menee juurikin noin kun tuossa lukee^ mutta kohdasta "no kaveri tuumas että on menossa toiselle" pitäis vähän oikasta. Elikkä ostaja sanoi että jos ei tiettyyn päivämäärään (tais olla( 23.12 ) oo viety postiin,niin ei osta katteita sitten. Ja siihenmennessä en saanut katetta postiin vietyä,joten jätin sitten viemättä ja myin toiselle ostajalle.

käsittääkseni kerroin saman asian eri sanoilla viestissäni. pointti tummennettuna lainauksessa:
no sanoin sitte kaverille päivämäärän että jossei siihen päivään mennessä laita katteita postiin niin ei tartte laittaa ollenkaan. kyseli sitten sinäpäivänä että laitetaanko postiin ja sanoin että laita. noh nytten viikonpäästä siitä päivämäärästä kyselin että onko paketti postissa ja kaveri tuumas että katteet on menossa jollekkin toiselle. no minä sitte kerroin kaverille että olishan tuo ollut fiksua ilmottaa ettei vienyt katteita ollenkaan postiin.

Tuohon jaa.a uutta käyttäjää vain :) syy on se,että kyseinen ostaja väitti ettei tällä käyttäjällä motot.netissä mitään voisi enään myydä.

Ehkä ymmärsit väärin, mutta tarkoitin että voi olla vaikeampi myydä sen takia kun varoitan muita tästä toimituksen nopeudesta yms luotettavuudesta. Tarkemminku tarkastelet meidän välisiä viestejä niin voit huomata että kusetit mua useaan otteeseen ja minä pidän sitä epäluotettavana.
jatketaan yv niin ei sotketa foorumia.

E: Kusetit siis en että katteet lähtee postiin yms. Lisäksi paikallispostit harvoin laittaa putiikin remonttiin juuri joulukiireen alla yms.
Viimeksi muokannut The Eki päivämäärä 30.12.2013 22:36, muokattu yhteensä 1 kerran

ViestiKirjoittanut jonass987 » 30.12.2013 22:26

Juu tuuppa kertomaan miten oon sua kusettanu. :)

eikai ne nyt lähe jossen oo siihen päivää mennessä niitä vieny ku sanoit vikaks lähetyspäiväks...? :D