Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

CemBalo
Pyörä:
Piaggio NRG Power DD
Liittynyt:
22.12.2010 0:25
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut CemBalo » 5.7.2012 11:23

Itellä ainakin löivät otteeseen konttorilla leiman "Kilpi/kilvet tilattu xx.xx.xxxx. Lupa käyttää omatekoista kilpeä xx.xx.xxxx asti." :)
Myynnissä Piaggio NRG Power DD -10!
maironi
Pyörä:
Aprilia Rx 50, MBA KART temmin 125 koneella
Liittynyt:
12.1.2011 2:01
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut maironi » 8.7.2012 20:31

noni 3 vuoden ajelun jälkee lähti kilvet. enskamopo smotoilla sanooko katsastusmies mitään, entäs kun takajarruvalo toimii napista kaasun vieressä ja ei heijastimia missään??
Ei riemulla rajaa kun kotarilla ajaa!
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut -MJU- » 8.7.2012 20:38

Mulla ainakin katto renkaat ihan vitun tarkkaan. Takarenkaan vierintä kehä 28mm pitempi kun vakio nakeilla niin tästä valitti ja pitkään. Jarruvalosta sulle voi kyllä tullla sanomista ja eikös noi heijastimet oo lain mukaan pakolliset ?
Tsekkaa galleria
maironi
Pyörä:
Aprilia Rx 50, MBA KART temmin 125 koneella
Liittynyt:
12.1.2011 2:01
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut maironi » 8.7.2012 20:40

heijastimet ei oo ongelma mut toi jarruvalo ja renkaat on ISO ongelma, pitääköl jarruvalo toimii molemmista vai riittääkö pelkästään takaa??
Ei riemulla rajaa kun kotarilla ajaa!
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut -MJU- » 8.7.2012 20:44

Mulla katto molemmista
Tsekkaa galleria
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 8.7.2012 23:41

Riippuu aika paljon katsastusmiehestä miten tarkkaan kattoo kaikki renkaat jne. Jos ne kilvet lähti sen takia, että mopo kulki liikaa niin varmasti katsovat että vakioputki paikallaan niin se toivottavasti vie huomion pois noista renkaista :lol: Tuo ei kuitenkaan oo minkään vanhan räiskän näkönen. Minimanista saa jollain vajaalla kahdella eurolla noita polkupyörän punaisia heijastimia, sellaanen vaan pellinpätkällä kilventelineeseen kiinni kilven alapuolelle.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
miksuhh
Liittynyt:
13.7.2009 22:30
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut miksuhh » 9.7.2012 3:30

doddiih tässä drd pron katsastus yritys rupeisi pikku hiljaa häämöttämään, kaikki toimii juuri niinkuin pitääkin tällä hetkellä. Mutta pari asiaa mietityttää viellä, onko sillä merkitystä jos keulan stefa vuotaa vähän? Kokeillaanko mopon nopeutta katsastuksen yhteydessä?

Itse kuvittelisin, että ei mutta viisammat kertokoot.
Koneremontteja (derbi, gilera, aprilia) , kysy
http://www.motot.net/talli/osat/id53967/
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 9.7.2012 10:54

Tuossa kesän alussa myin nitron pois ja nyt pukkaa vaakutusmaksuja meikälle. Se uusi omistaja ei ole käynyt vaihtamassa omiin nimiin sitä eli mulle tulee vakuutusmaksut vielä 2 kuukauden ajan?

Tyhmä ku olin, niin en ottanut kopiota siitä lapusta, jossa oli ne kaikki nimet yms. että voi lähettää sinne vakuutukseen, ettei mun tarvi enään maksaa siitä.

Pakko soittaa sinne ja jos alkaa mursuileen, niin haen nitron kotia kun senhän minä omistan vieläkin..
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Zoneri » 9.7.2012 11:44

miksuhh kirjoitti:doddiih tässä drd pron katsastus yritys rupeisi pikku hiljaa häämöttämään, kaikki toimii juuri niinkuin pitääkin tällä hetkellä. Mutta pari asiaa mietityttää viellä, onko sillä merkitystä jos keulan stefa vuotaa vähän? Kokeillaanko mopon nopeutta katsastuksen yhteydessä?

Itse kuvittelisin, että ei mutta viisammat kertokoot.


Kannattaa vaihtaa keulan stefa ettei ne ala siellä itkemään. Katsastusmiähet yleensä testaa kuis kovaa kulkee mutta mulla ne ei testannu koska mopo ei lähteny käyntiin katsastusaseman pihalla. :D Kaasuvaijeri oli irronnu. Katsastusmiäs repes oikeen kunnolla kun kiinanraato ei lähteny käyntiin. :lol:
Paska mikä paska.
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut mza » 10.7.2012 21:37

Onko kukaan käyny katsastamassa mopoa muulla kuin vakioputkella?

Mulla on Aeroxissa Tecnigas Next R, ja ymmärtääkseni se on E-hyväksytty ja valmistajan sivulta löytyy vaadittavat dokumentit? http://www.tecnigas.com/o/homologacions ... &idioma=en

Meneekö näillä läpi? Mopo ei kulje yli 45km/h ja ääni on siedettävä.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 10.7.2012 21:40

Läpihän sen pitäisi mennä että heilahtaa, topikin aloitusviestissä on viittaus lakitekstiin joka tässä yhteydessä näyttäisi täyttyvän mitä parhaimmin.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
pusax3
Liittynyt:
4.5.2011 22:55
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut pusax3 » 11.7.2012 9:14

pääseköhä sitä läpi jos etu rengas on normaalia isompi, ei ole mitää heijjastimia ja välit ei ole vakiot mutta kulkee laillisuuksissa, etu valossa toimii vain pitkät ja pitäsköhän naapirajoitin ottaa pois? kiitos
sarvinen
Pyörä:
Derbi DRD xtreme 2012
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.4.2012 23:37
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut sarvinen » 11.7.2012 10:30

No ei varmana mene. Luehan tuo: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078
Heijastimet ainakn pitää olla, nappirajoitin ei ole sallittu.
Myös etuvalon kuviosta oli säädetty joten pelkät pitkät tuskin riittänee, pelkät lyhyet riittäisi. Jos en vannetta ole vaihtanut pitäisi renkaan olla ok. Tarkista nuo välit vielä, niistä en oo varma.
http://reissuli.fi
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut joltsu » 11.7.2012 11:06

Laita vakiovälit, minulla se katsastusmies katsoi virityksenestotarrasta ne välit ja laski takarattaan piikit (muutama minuutti siinä meni) ja tietysti myös eturattaan katsoi.
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut mza » 11.7.2012 18:31

mza kirjoitti:Onko kukaan käyny katsastamassa mopoa muulla kuin vakioputkella?

Mulla on Aeroxissa Tecnigas Next R, ja ymmärtääkseni se on E-hyväksytty ja valmistajan sivulta löytyy vaadittavat dokumentit? http://www.tecnigas.com/o/homologacions ... &idioma=en

Meneekö näillä läpi? Mopo ei kulje yli 45km/h ja ääni on siedettävä.


No eipä mene... putki on kyllä E-hyväksytty, mutta siinä on väärä numerosarja (tyypitetty CPI:lle)... Aeroxin kohdalla pitää olla toinen sarjanumero. Lisäksi tämän sarjanumeron pitää näkyä myös äänenvaimentimessa, mutta tuossa putkessa se on stanssattu vain käyrään.

Hakusessa on siis Tecnigas Next R Chromed Aeroxiin, jonka kyljestä löytyy E-koodi 060937512. Myyntiosastolla oli pari myynnissä, mutta jostain kumman syystä ne on sotkettu kaikki mustaksi?!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista