Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 5.7.2015 22:11

Runko on siis lain silmissä se mopo. Jos sä 2003 runkoon laitat kaikki osat 07 moposta niin silti se on 2003. Soita nyt vaan Trafiin, tää on aika kinkkisen olonen juttu, etenkin jos vakuutusyhtiö on sen rungon ostanut. Jos jätkä osti itse rungon, on kyseessä yksinkertaisesti rikos.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.7.2015 22:21

Periaatteessa olet siis ostanut kilven paperien kanssa, etkä mopoa. Eihän se mitään auta, että on paperit ja kilvet, mitkä ei kuulu siihen mopoon ollenkaan, eli on väärä numero.

Mä en usko että vakuutusyhtiö olis uutta/"väärää" runkoa siihen ostanut, koska noi runkohommat menee kuitenki lunariin. Eli jätkä on ottanu korjausrahat, ostanu toisen rungon, joku on vaihtanu sen, ja tietämättömyyttää/tyhmyyttään on jatkanut väärillä papereilla ja kilvillä, mikä on laitonta
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut derbinisti » 6.7.2015 3:24

Tuleeko jarruvalon syttyä sekä etu- että takajarrua painaessa? Nimittäin itsellä anturi kokonaan irti etujarrukahvasta ja valo syttyy ainoastaan takajarrua painaessa. Ja onko katsastuksessa jokin raja että puutteita saa olla pari ja silti menee läpi, vai pitääkö päästä täysin puhtain paperein?
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
otka1
Pyörä:
ruoska derbi
Paikkakunta:
kiiminki
Liittynyt:
3.7.2015 18:38
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut otka1 » 6.7.2015 9:33

Reetuhai2 kirjoitti:Periaatteessa olet siis ostanut kilven paperien kanssa, etkä mopoa. Eihän se mitään auta, että on paperit ja kilvet, mitkä ei kuulu siihen mopoon ollenkaan, eli on väärä numero.

Mä en usko että vakuutusyhtiö olis uutta/"väärää" runkoa siihen ostanut, koska noi runkohommat menee kuitenki lunariin. Eli jätkä on ottanu korjausrahat, ostanu toisen rungon, joku on vaihtanu sen, ja tietämättömyyttää/tyhmyyttään on jatkanut väärillä papereilla ja kilvillä, mikä on laitonta

Joo.. Vanha runko kuulemma oli mennyt lunastukseen. Miten olisi pitänyt toimia edellisen omistajan? Ja pitää soitella trafiin, mutta joudunko maksaa sakkoja jos palauutan kilvet samalla kun haen omiin nimiin?
If one day the speed kills me, don't cry because i was smiling.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.7.2015 11:35

No vanhan omistajan olis yksinkertaisesti pitäny poistaa romuttunut runko kilvistä ja hakea kilvet nykyiselle rungolle. Jos nykyisestä ei ole papereita niin se voi tosiaan olla vaikka varastettu ja sulla on laiton menopeli.
otka1
Pyörä:
ruoska derbi
Paikkakunta:
kiiminki
Liittynyt:
3.7.2015 18:38
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut otka1 » 6.7.2015 16:31

Trafilta meinas, et pitää saada varmuus että niin on käyny.. sit ne vois vaihtaa rungon numeroa pitää mennä rennolle katsastusasemalle..
If one day the speed kills me, don't cry because i was smiling.
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 7.7.2015 2:17

otka1 kirjoitti:Moro! Ostin tuosa Gileran, johon on vaihdettu runko, ja numero on eri kuin rekisteriotteessa.. Entinen omistaja sanoi, että auto ajanut pahki, runko vääntynyt ja vakuutus oli antanut rahat uuteen. Mopo on siis rekisterissä, mutta väärällä runkonrolla. Pitääkö se katsastaa jotenkin? Rungosta kilvet palautettu, runkonumero näkyvissä, eli ei varmaan varastettu. Ostanko uuden rungon, vai saako tuon helposti muutoskatsastettua? Jos ostan esim. Paperillisen 2003 rungon, muuttuuko vuosimalli? Rungossani ei ole papereita.
Kiitos tietäjälle :)

Saanko udella mistä ostit mopon? Kuulostaa ihan kaverin mopon tarinalta ja tiedän siitä tarinasta joka käänteen.
Sakkoja sakkoja
otka1
Pyörä:
ruoska derbi
Paikkakunta:
kiiminki
Liittynyt:
3.7.2015 18:38
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut otka1 » 7.7.2015 13:14

MeRiejusta kirjoitti:
otka1 kirjoitti:Moro! Ostin tuosa Gileran, johon on vaihdettu runko, ja numero on eri kuin rekisteriotteessa.. Entinen omistaja sanoi, että auto ajanut pahki, runko vääntynyt ja vakuutus oli antanut rahat uuteen. Mopo on siis rekisterissä, mutta väärällä runkonrolla. Pitääkö se katsastaa jotenkin? Rungosta kilvet palautettu, runkonumero näkyvissä, eli ei varmaan varastettu. Ostanko uuden rungon, vai saako tuon helposti muutoskatsastettua? Jos ostan esim. Paperillisen 2003 rungon, muuttuuko vuosimalli? Rungossani ei ole papereita.
Kiitos tietäjälle :)

Saanko udella mistä ostit mopon? Kuulostaa ihan kaverin mopon tarinalta ja tiedän siitä tarinasta joka käänteen.

Sehän se :D tuu yv
If one day the speed kills me, don't cry because i was smiling.
J0N1B0Y
Liittynyt:
5.4.2015 23:36
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut J0N1B0Y » 8.7.2015 14:33

Mitä tuo kilven tilaamine tarkottaa et tilataan trafilta, katsastuskonttorilta vai mistä ja pitääkö rekisteröintikatsastaa? :roll:
otka1
Pyörä:
ruoska derbi
Paikkakunta:
kiiminki
Liittynyt:
3.7.2015 18:38
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut otka1 » 8.7.2015 16:18

Konttorilta sano, et viime omistaja, ja ostopvm tietoo nii vaihtaa runkonoo eli kaivertaa uuen..
If one day the speed kills me, don't cry because i was smiling.
Piiroone
Pyörä:
Aprilia Sx50 -14
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
18.5.2015 20:25
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Piiroone » 10.7.2015 20:46

Eli ymmärsinkö mä nyt oikeen, että jos hankin mopooni e-hyväksytyn teharin ja vien sen muutoskatsastukseen kaikkine papereineen niin saan ajaa sillä laillisesti tieliikenteessä?
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Vireboy » 10.7.2015 22:12

Kyllä, mutta vain jos mopo kulkee sallitut 45. Lisäks mopon virityksenestotarran viereen tai johki pitäis tulla joku tarra siitä putkesta
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 24.7.2015 12:31

Tarviiko tulevan haltijan olla mukana konttorilla, kun papereihin merkitty omistaja käy laittamassa pyörän omiin nimiinsä ja samalla rekisteröi sen haltijalle? Onko siinä mitään ongelmaa, jos tekee omistajan vaihdoksen ja liikennekäytöstäpoiston samaan aikaan?
¿
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut .Juho » 24.7.2015 12:46

Ei tarvitse olla haltijan mukana.
Liikennekäytöstä poistosta en osaa sanoa.. luulisi sen onnistuvan siinä samalla.
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut joonasfin » 24.7.2015 23:25

ajattelin pv takahaarukkaa pidentää vain hienontaakseni sitä omaan silmään, muttta onko se lailista ajaa pidennetyllä takahaarukalla

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista