Keuliminen

varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 18.4.2014 11:54

Kyllä, sit rupeet ottaa kokoajan isompaa kulmaa ja jarrulla vaan alas.
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut hopper91 » 18.4.2014 21:53

itellä gilera smt kuriton putki 17.5mm kaasari välit 11-62 ja välit loppuu kesken mut ei sais mennä yli 65 nii oisko rajotin hyvä jos laittaa eri välit ja mitkä välit ois hyvät. en oo mikää ammattilainen vaa alottelemasa ja muitaki vinkkejä saa antaa :roll:
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut betasane69 » 4.5.2014 18:05

Itte oon betalla alkamassa keulimaan ja tarttois hiema vinkkejä! :D. Eli tätä aikasemmin kiinanskopella keulinu! Siitä onkin ongelma että kun koittaa kytkinpommia antaa niin pakolla koittaa sormet jäädä siihen kahvaan(koska skopen takajarru) joten kytkin cain luistaa. Noh olen siitä päässyt jo aika hyvin yli ja keula nousee mukavasti 2 vaihteella pienellä kytkinpommilla, mutta sillä on paha alkaa matkaa keulimaan kun huutaa. Eli pitäiskö harjotella isommalla vaihteella matkaa ennenkun alkaa vaihteita harjottelee?
Ja pittää varmaan tuota nostotyyliä vielä harjotella sekä kaasun ajotusta siihen nykäsyyn.

Mites nopeesti ootte oppinu keulimaan kun tossa 4 viikon päässä ois miitti niin pääsis keulimaan sinne?

Vireinä on kuriton putki ja 12-56 välit jaksaisko nostaa paremmin 11 eturattaalla tai jos vaihtas taakse modatun derbin 65?
Olisin kiitollinen vinkeistä yms
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Driver7 » 5.5.2014 23:02

Ensiksi opettelisin jarrun käyttöä ja keulimaan semmosessa kulmassa ettei se ala ihan heti keräämään älyttömästi kierroksia. Sitten vasta suurempaa vaihdetta. Tosin voithan sä kolmosella harjotella nostamaan, jos kakkosella se on jo luontevaa.

Täytyy miettiä jaksaako enää tänä kesänä keulia. Viime kesänä luulin jo, että jarrun käyttö on jotenkin kunnossa, mutta ympäri mentiin eikä sen jälkeen niin hirveästi ole huvittanut keulia. Jonkun matkaa (30-40m) sai keulittua kakkosvaihteella, mutta se oli semmosta sopivassa kulmassa keulimista ilman jarrun käyttöä.

Pitää varmaan vaihtaa jarrupalat, niin tulisi vähän luottoa tohon jarruun. Nykyään ei varmaan saa edes lukkoon asfaltilla. Ympärikeulimisesta ei ole oikeastaan paljon muistikuvaa miten se tapahtui, joten en ole varma menikö jarrun vai kuskin piikkiin :lol:
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Hoofy » 7.5.2014 21:14

jooh elikkäs, mankilla opittu nyt keulimaan kunnolla matkaa. Kolme ympärikeulimista vaati että alko oppiin tuon jarrunkäytön :D nyt menee sujuvasti matkaa, ja jarruakin osaan jo painaa (:D). Mutta mites tuota kulmanhakua sais harjoteltua hyvin ja helposti? Kun yritän sillai että keulin vähän matkaa, sit kaasulla iha vähä isompaa kulmaa ja kytkin pohjaan mut keula laskee heti :( Pokka ei riitä kauheesti siihen että nojaisin taaksepäin, kun kauhee pelko että heittää ympäri.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 7.5.2014 22:01

Opettele ekana manuaalaamaan ja siitä sitten rupeet pikkuhiljaa hakemaan isompaan kulmaan.
_tonyvaltteri
Pyörä:
Gilera RCR '07
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
16.7.2013 23:12
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut _tonyvaltteri » 9.5.2014 23:30

Mitkäs ois optimaaliset välit Gileraan Technigas Enoxin kanssa? Ja siis nimenomaan keulimiseen. Edessä 13 ja vain takaratas ois suunnitteilla vaihtaa.. mites 13-60?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 10.5.2014 13:15

Itellä 13/62 jotka on melkeen samat kuin nuo. Mukava on keulia kun ei tartte olla kokoajan pykältämässä ja nousee keula millä vaihteella tahansa. :D
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut hopper91 » 11.5.2014 13:54

miten saan keulittua suoraan ku aina lähtee johonki kallistuu? :nolo:
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Hoofy » 11.5.2014 17:02

en osaa tuohon kyllä vastata hyvin, mutta jostain oon lukenu että takarenkaan paineet vaikuttais siihe että ku keulii nii meneekö suoraan vai heittääkö aina sivulle.. En oo varma ! Jotai semmosta että jos on liikaa ilmaa takarenkaassa ni heittäs sivuille kokoaja... itellä ainaki mankissa ainaku rengas täytetty ni otettu sit viel vähä ilmaa ulos nii keulii suoraan ;)
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 11.5.2014 19:31

Jep takarenkaan paineet vaikuttaa siihen ja toinen on vauhti. Hiljasemmissa vauheissa lähtee helposti hakemaan sivulle toisin kun kovemmissa. ;)
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut hopper91 » 11.5.2014 19:51

Joo mul on jotai 1.7 bar takarenkaas ja just aika hitaista vauheista keulin ku ei nouse isoilla
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Retroilija » 11.5.2014 21:12

Pistä ny 2.2 ainaki. Vaikka en keulikaan ni toi on ajoonki aivan liian matala.
sanjuro2
Liittynyt:
18.8.2012 13:56
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut sanjuro2 » 16.5.2014 22:38

Hei!
Kyselisin että kuinka paljon ja mitä mopon osia keuliminen kuluttaa? Eli vaikuttaako suuresti kytkimen taikka koneen kuntoon tuo keulimen. Etenkin jos lähtee kytkin pommilla keulimaan. :)
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Haatsi » 16.5.2014 23:34

Eipä se kytkimeen juurikaan vaikuta, mopoissa kuten useimmissa moottoripyörissäkin on märkäkytkin eli kytkin on kokoajan öljykylvyssä eikä sen luistattaminen yms pommittaminen sitä vahingoita. Tässä tietty tulee aiheelliseksi vaihtaa vaihteistoöljyt silloin tällöin.

Jousitus on tietty keulimisessa aika kovilla, joten jos on vanhempi mopo niin kannattaa miettiä koska etupumppujen öljyt vaihdettu ettei sitten anna periksi jousitus tai jouset pohjaa. Sama juttu vanteille, kannattaa katsoa että pinnat on ja pysyy kireällä.

2-tahti moottorilla keuliminen on hyvin vaaratonta. Nelitahti moottorilla aiheelliseksi tulee jaksaako öljypumppu pumpata öljyä keulittaessa, varsinkin jos öljypumpussa on vikaa jo ennestään niin keuliessa se yleensä sitten pettää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista