Kiillotus

ernu
Liittynyt:
25.1.2012 0:13
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut ernu » 6.6.2013 3:03

---------------
Viimeksi muokannut ernu päivämäärä 10.2.2014 19:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 6.6.2013 19:17

Anteeks mut mikä idea kuumailmapuhaltimen kanssa oli? Joko hiot hyvin pitkälle ja vahaat muoville tarkoitetulla vahalla tai maalaat. Muovia kun ei sinänsä kiilloteta koska läpivärjäys yms.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
ernu
Liittynyt:
25.1.2012 0:13
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut ernu » 6.6.2013 19:19

------------
Viimeksi muokannut ernu päivämäärä 10.2.2014 19:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 6.6.2013 20:55

Enpä usko että tuo satojen asteiden kuumuus tuo juurikaan sitä haluttua kiiltoa. Tuossahan puhutaan että se "mustuu" muutamissa viikoissa jos oikein ymmärsin. Mutta kannattaako kiillotusaiheessa tästä puhua, koska käsittelee lähinnä metalleja joista tehdään ns. peilikiiltäviä hiomalla ja vahaamalla. Katteistahan löytyy kans oma aihe http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=15&t=80280
En ole vielä nähny juurikaan sellaista pintaa katteessa joka on hiottu ja vahattu ja se näyttäis kromiselta ;) kyllähän tummasävyiset katteet peilaa vaikka mitä mutta siinä on se tummuus pohjalla.
Syy miksi kuumailmapuhallin jättänee epätasaista jälkeä voi olla ehkä katteen huono lämmönkesto sekä kuumailmapuhaltimen kuumuus, satoja asteita! En vain itte käsitä mitenkä tuo kuumailmapuhaltimella _katteiden_ kiillon palautus muka onnistuu.
Kannattaa ehkä kysästä katetopikista vaikkapa. Helpoin lienee maalaus. En tiedä riittäiskö pelkkä lakkauskin?
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 6.6.2013 21:12

Kun muoviosille antaa lämpöä, sen pinta tummenee alkuperäistä vastaavaksi. Toimii juurikin haalistuneisiin puskureihin yms. maalaamattomiin muoveihin. Sen kummempaa kiiltoa tuolla käsittelyllä ei saada aikaiseksi. Kannattaa huomioida että kaikki muoviosat eivät tuosta ylenmääräisestä lämmöstä tykkää, vaan saattavat sulaa tai tummua.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Shape » 6.6.2013 21:28

Tässä esimerkki allekirjoittaneen entisestä pelistä, kun vähän kuumailmapuhallinta näytti haalistuneelle katteelle.

Kuva
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.6.2013 18:49

Kertokaas mulle millä ilveellä ilveellä mä saan papiskan lohkoista ja puhaltimen osista ton ruskeen, täpläsen paskan poies. Vaikka ois muuten peilikirkkaaks kiillotettu ni sinne vaan jää pientä jälkee koneen alapuolelle.
topsu1
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
14.5.2012 14:36
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut topsu1 » 20.6.2013 12:40

Pitäis alkaa putkea kiillottelemaan. Kertokaapas mistä karheudesta pitäisi aloittaa ja mihin lopettaa ? Putki on aika ruosteessa.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 20.6.2013 13:00

Jos putki on paskarautaa niin ei ole hyötyä kiilloittaa, ruostuu samantien.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
topsu1
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
14.5.2012 14:36
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut topsu1 » 21.6.2013 0:12

Onko arrowi sitä "paskarautaa" ? T: tietämätön :o
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 21.6.2013 10:25

Paskarautaa mustaa rautaa jne mitä ikinä siitä sanotaankaan, ruostuva perusteräs on sitä paskarautaa. Rosteri onkin sitten RST eli ruostumatonta ja sitten on vielä monia...
Arrowi on sitä paskarautaa. TG E-nox on näistä perus tehareista RST versionakin.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 15.7.2013 0:04

Elikkä mulla on just tollane rosterinoxi, joka on kuitenkin nähnyt aika paljon ajoa jne, jonka seurauksena karu ulkonäkö. Putkessa löytyy kyllä myös ihan näkyviä naarmuja. Eli pitäskö ennen metalpolishin laittoa hiota putkea 600-1200 vesihiomapaperilla, kun sitä paperia sattuu löytymään hyllyssä?
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 15.7.2013 11:50

Alota vaan karkeemmalla kerta näkyviä jälkiä on. Itte hion yleensä n. 120paperilla jos on isoja naarmuja. Tuo hiontahan vähän liittyy noihin naarmuihin, sillä aina hiotaan edellisen paperin naarmut pois ja tehdään "hienompaa" jälkeä :D noh, suosittelen alottamaan hyvinkinpaljon karkeammasta kuin 600 paperi. Yleensäkin ennen kiillotusta kannattaa hioo pinnat, jos ne vaikuttaa huonolta.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 7.8.2013 10:37

Jammu1234432 kirjoitti:Elikkä mulla on just tollane rosterinoxi, joka on kuitenkin nähnyt aika paljon ajoa jne, jonka seurauksena karu ulkonäkö. Putkessa löytyy kyllä myös ihan näkyviä naarmuja. Eli pitäskö ennen metalpolishin laittoa hiota putkea 600-1200 vesihiomapaperilla, kun sitä paperia sattuu löytymään hyllyssä?


Oman noxini kiillotin:
  • maalinpoisto
  • 320 vesihiomapaperi
  • 400 vesihiomapaperi
  • 600 vesihiomapaperi
  • 800 vesihiomapaperi
  • 1200 vesihiomapaperi
  • 1500 vesihiomapaperi
  • 2000 vesihiomapaperi
  • esikiillotusvaha
  • jälkikiillotusvaha
  • Metal Polish

Kiiltää ku ois kromattu.

Kuva

Kuva
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 8.8.2013 0:16

no huhhuh :D paljon aikaa käytit tohon kiilotukseen? Paisarin hioin 1200 asti, mutta aika huolettomasti n.1 tuntin hiomista ja sitten heitin metalpolishit, ei lähelläkään noin hyvää kiiltoa. Änkkääkin hioin vajaa tunti, mutta meni hermot kun en nähnyt minkäänlaista tulosta niin vedin sitten ton kuoren mustaks:D ois kyl ollu siistimpi tuollane kromiänkkä. Mutta mites on kun kiilotin tuon takavanteen varmaan ekaa kertaa n. 10 vuoteen, niin siihen vanteeseen jää sellaset pienet täplät? Lähtiskö ne irti hiomalla 1200 paperilla?
btw kiillotin tylsyydessäni mankin moottorin, kiiltääkö ees :D Kuva

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista