Kouluratsiat

R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut R20+ » 17.8.2012 19:01

Mopollahan saa parkkeerata kuin polkupyörää. Ei mitään järkeä todellakaan. Ilmoita poliiseille, lähetä iltasanomiin ja jne.. niin varmasti poistavat tuon käytännön. Kokeile, et menetä mitään. Omalla vastuullasi sit :) Mut joo, onko porissa useita ratsioita??
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.8.2012 20:09

Eikö siitä voi muutaman kympin tienatakkin jos antaa juttuvinkin?
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 17.8.2012 20:12

No antakaa sitten älkääkä täällä vinkuko :lol: "Eikun anna sinä, eikun anna sinä"
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Haatsi » 17.8.2012 20:15

Ihan turha yrittää vinkata mihinkään iltalehteen.

Juttu etenee näin:

1. Mopoilijat on pahoja ja rikkoo lakia.
2. Mopoilijat haluais vaan koulun sijaan ajella kaiket päivät mopolla.
3. Mopolla ajaminen on vaarallista.
4. Mopoilu pitäis kieltää kokonaan.
5. Hyvä vaan että koulu yrittää rajoittaa nuorten mopoilua.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Gogge » 17.8.2012 20:31

Ei sitä kukaan ole kieltänytkään, mutta lähinnä periaate kysymyshän tämäkin on. En minäkään suostu mihinkään mikä minun tekemisiä rajoittaisi, tai voisi rajoittaa, ellen siitä itse hyödy. Nimeeni en moiseen roskaan pistäisi, vaikka en mopoa omistaisikaan, eli se ei näin ollen mun tekemisiä rajottaskaan.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
sarvinen
Pyörä:
Derbi DRD xtreme 2012
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.4.2012 23:37
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut sarvinen » 17.8.2012 21:42

Minäpä kiellän.millä valtuuksilla? -te kysytte :D Ei tehdä tästä nyt yhtään suurempaa juttua. Iltasanomissa asia etenisi juuri edellä kuvatulla tavalla, ja todellisuudessa minä en saisi kuin vihaisia katseita.
Olen yrittänyt vältellä aihetta, mutta taitanee olla väistämätöntä mainita että, äitini opettaa samassa koulussa. Kaveritkin vittuilee aina välitunnilla äidin kävellessä ohi: Ville ettei vaan ois viritetty mopo sulla?" :) Ymmärrätte ehkä kuinka kiusallista minun on aiheuttaa minkään näköistä hälyä tai "kapinoida" esimerkiksi tästä sopimuksesta. Joten voitte vain kuvitella mitä tämän sopimuksen lähettämisestä iltasanomiin seuraisi.. Niimpä poistin kuvan. Anteeksi.
http://reissuli.fi
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut kossusukka » 17.8.2012 22:30

Lyhyesti: Ei näin.

Vaikka soppari olisikin sitätasoa että sitä vessapaperina voi käyttää, eikä pätisi yhtään missään paitsi rehtorin märissä päiväunissa, sellaisiin ei omaa puumerkkiä pukata jos itseä vähänkään epäilyttää. Ihan lyhyesti vain, ei.

Mutta tapahtunut mikä tapahtunut, huokauksella tuota voi vain kommentoida. Ja pitää korvan takana miten ihmeellinen ja järjetön koulu teillä voi olla.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut R20+ » 17.8.2012 22:40

Sarvinen viisaasti toimittu, jos ei itse, niin joku muu sitten ;)
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Dementikko » 18.8.2012 0:10

En kyllä tajua miten äidin opettajuus vaikuttaa siihen pistääkö poika oman nimensä järjettömään sopimukseen vai ei.

Mutta eipä siinä mitään, toivotan mukavia koulupäiviä...
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 18.8.2012 0:27

Ei varmaan vaikutakkaan mutta omalle äidille ei oo varmaan mukava alkaa "vidduilee", voi vaikka lähteä viikkorahat tai vastaavaa ku ne äidit tuppaa kiristämään tollattis :)
Jonttu_96
Pyörä:
125 rieju marathon ex Rieju Smx Pro -08, yamaha pw 80 ja kawasaki kx 65
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.2.2011 15:54
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Jonttu_96 » 18.8.2012 9:39

No joo hyvä et sanoit ny et mutsis on oetteja :). Ymmärrän yskän jos äiti tais isä on opettaja :lol: on nimittäin mullakin toinen vanhemmista opettaja...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.8.2012 13:10

Olen Kossun kanssa samoilla linjoilla. Vaikka äitisi on opettajana, pitää sulla silti olla sen verta valtaa ettet joka paikkaan nimeäsi laita. Kuitenkin kysyttiin sinun nimeäsi. Jollei sinun oma mielipiteesi kiinnosta, oltaisiin kysytty vain huoltajan nimeä, tai opettajat olisi vain lisänneet nämä järjestyssääntöihin. Jos omaa allekirjotusta kysytään, päätös kirjoittaa tai olla kirjottamatta on sinulla eikä kellään muulla. Äitisi/opettajasi/sukulaisesi saa antaa neuvoja (ei tarkota painostamista ja kiristämistä), mutta lopullinen päätös on sinulla. Allekirjotuksessa on aina mahdollisuus sanoa ei. Nyt kun kirjotit, sinulla ei ole mitään valtaa sanoa vastaan, koska allekirjotuksesi on siinä paperissa.

Tämäkin on sellanen että opettaja saa sanoa että oppilailta on kysytty ja he ovat vapaaehtosesti allekirjottaneet. Eivätkä muista sanoa sitä että oppilas on allekirjottanut tolkuttoman painostuksen alla.

i varmaan vaikutakkaan mutta omalle äidille ei oo varmaan mukava alkaa "vidduilee
Ei tarvitse vittuilla, asioista voi keskustella ihan asiallisestikkin. Hommat sujuu paljon nätimmin kun menee ja asiallisesti sanoo sen syyn miksei allekirjota (esim. sopimus on tosi tulkinnan varanen, koulu ylittää valtuutensa, sopimus rajoittaa paljon siihen nähden mitä siitä saa), eikä mene sinne huutamaan että "Vittu en tällästä paskaa allekirjota, homo opet, Enkä varmasti noudata vaikka allekirjottaisin!!!!". Jollei oma opettaja kuuntele, niin sitten rehtorille puhumaan. Kyllä koulusta luulisi joku keskustelukykyinen löytyvän, ja joku kuka ymmärtää sinunkin kantaasi. Ainakin itse pystyin koulussani asiallisesti keskustelemaan/väittelemään opettajien kanssa, vaikken tosin oman luokanvalvojan..


Mutta, tehty mikä tehty.
kimsami
Liittynyt:
2.8.2012 22:08
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut kimsami » 18.8.2012 18:55

Täällä oulussa kaakkurin koulus ainaki ope lupas et tulee ainaki 2 ratsiaa tälle vuodelle et se on ite ollu yhteyksis poliisii ja poliisi oli kuulemma innostunu...........
Sako600
Liittynyt:
30.4.2012 12:02
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Sako600 » 18.8.2012 19:08

Sehän on hyvä ku opettaja ilmottaa etukäteen ratsian olevan tulossa. Osaa jättää sen tehariderbin sitten kotia. :D
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Kouluratsiat

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 18.8.2012 19:58

Kyllähän niitä oli aika montakin jotka pyörällä alkoi kulkea. Mä kuljin 2 viikkoa bussilla. Ei huvittanu enää ottaa veroja kun kevarikorttia jo aloin suorittaamaan :lol:
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista