Kuiduttaminen, kittaus ym.

Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 2.3.2010 17:35

Miten tuo kitti tarttuu metalliin? Jalustimen hiomajäljet ois tarkotus paikata.
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 2.3.2010 22:38

Naked kirjoitti:Miten tuo kitti tarttuu metalliin? Jalustimen hiomajäljet ois tarkotus paikata.

Täällä on ainakin kaupssa metallikittiä, luulisi tarttuvan
Ja muovikitinkin etiketissäkin lukee että tarttuu peltiin
Kennolle tallentuneet
Jamis
Pyörä:
W123
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.10.2008 17:56

ViestiKirjoittanut Jamis » 4.3.2010 20:43

Naked kirjoitti:Miten tuo kitti tarttuu metalliin? Jalustimen hiomajäljet ois tarkotus paikata.

Tarttuu tarttuu, koska auton koritöihinhän koko tökötti on tarkoitettukin. Ittekkin oon yhden jalustimen paklannut ja hyvin on pysyny.

E: Tuossa "metallikitissä" on ilmeisesti vaan alumiinirouhetta seassa, ja siitä johtuu nimi?
Kurxi
Liittynyt:
22.1.2009 22:19

ViestiKirjoittanut Kurxi » 5.5.2010 23:20

kellään sattuis löytyy hyvää neuvoo alottelijalle kuka ei oo ennen tehny kuidutus töitä ja pitäis skootterin kate kuiduttaa kasaan ja siihen vielä valo kiinni? neuvot olis tarpeen. (:

Kuva
Tollanen roxin umpio

Kuva
Tollaseen Keeway f-act katteeseen. ainoo ero tuohon on että kate kahdessa osassa. (:

ja jos lopputuloksesta sais

Kuva
Jotakuinkin tuommosen.

löysin nuo kuvat jostain saksalaiselta sivulta ja ajattelin että niist vois olla apuuki ni otin talteen. (:
Fribe
Pyörä:
Peugeot XPS enduro -08
Liittynyt:
19.4.2008 12:35

ViestiKirjoittanut Fribe » 6.5.2010 0:18

Pitäis pösön takakatetta saaha korjattua ku uus maksaa liikaa ja halekeilluhan se on alimman kiinitysruuvin kohalta kaatumisen takia. Täällä ois valkosta lasikuitu jotai korjausainetta, samaa mitä pistetää veneisiin. Näkyykö miten selvästi? Katekin on valkoinen.
moi.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 6.5.2010 10:03

Kurxi: Ite tekisin ton niin, että eka teipil yms tukee ton lampun toho, sitte uretaania pursottee ton reiän täyteen ja sen kuivuttas ihan puukolla/sahalla työstää sen halutun näköseks. Sitten siihen päälle on helppo vaan kuiduttaa. Lopuks ne hartsit sieltä pois putkenavaus aineella (siis ne mil avataan keittiön putkia yms) ja vahvistaa väärältä puolelta viel kuidulla sitä. Sitten vaa hiomista ja pakkelia niin hyvä tulee...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Kurxi
Liittynyt:
22.1.2009 22:19

ViestiKirjoittanut Kurxi » 6.5.2010 21:09

itekki oon scaleo miettiny tollast mut siin on vaa vähä se ku ekaa kertaa tekee ni ei uskalla lähtee kokeilee mitää ihmeempii konstei. (:
jerepe
Pyörä:
Fude RS12 / A4 B8
Paikkakunta:
Uleåborg
Liittynyt:
17.9.2006 13:36

ViestiKirjoittanut jerepe » 7.5.2010 0:32

No aika peruskauraahan tuo on, mutta ehkä ihan ensimmäiseksi kuidutushommaksi en suosittelis. Siinä on äkkiä valo vinossa ja epäsymmetrisesti. Ehdottasin että kokeilet eka esim. katteeseen missä on halkeama, kuiduttaa ehjäksi. Etukatteen tekemine silti kohtalaisen vaativa aloittelijalle. Mm. valon kuidutuksessa on suuri merkitys sillä, mihin kulmaan valo tulee että näkeekö sitten ylipäätään mitään uudella valolla.

Mitä meinaat sillä että kate on kahdessa osassa? Rikki?

Muute samaa neuvon ku Scaleo mut saattasin tehdä sillee ite että päällystäisin vanhan etuvalon elmukelmulla/foliolla tms ja laittaisin kiinni katteeseen normaalisti. Sitten kuitua päälle, ei liikaa(!) ja kun on kuivunu, etuvalo pois, ja kuitu jää valon muotoihin katteeseen. Tämän jälkeen sisäpuolelle vielä vahvistukseksi vähän kuitua. Yleensä katteiden kuidutuksessa suurin osa laitetaan sisäpuolelle katetta. Sitten vain symmetrinen reikä valolle, sen jälkeen uusi valo esim. teipillä tuettuna aukkoon ja kuitua katteen sisäpuolelle... Sen jälkeen pakkelia niskaan ja pirunmoinen hionta. :nörtti:
Seuraa RS12 Projektia täältä :)
Fude RS12 kuvat.
Duello
Pyörä:
Gilera SMT '06
Liittynyt:
19.6.2009 23:50

ViestiKirjoittanut Duello » 9.6.2010 22:15

Tarviis apua tuon hussen lipan kuiduttamisen kanssa, kuidutin reunoille "jatkeet" ja aloin sitten hiomaan. Noh toinen niistä irtosi kun koneella hioin, kuva= http://www.aijaa.com/v.php?i=6305295.jpg
ja nyt se pitäis saada jotenkin kiinni, kuiduttamaan en jaksa enää alkaa, eli joku keino millä tuon sais kiinni vai heitänkö tuolla vesilintua :D
Poliisi
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 9.6.2010 22:42

Duello kirjoitti:Tarviis apua tuon hussen lipan kuiduttamisen kanssa, kuidutin reunoille "jatkeet" ja aloin sitten hiomaan. Noh toinen niistä irtosi kun koneella hioin, kuva= http://www.aijaa.com/v.php?i=6305295.jpg
ja nyt se pitäis saada jotenkin kiinni, kuiduttamaan en jaksa enää alkaa, eli joku keino millä tuon sais kiinni vai heitänkö tuolla vesilintua :D


Kai sä hioit lipasta sen kohdan mihin ton sivun liitit? meinaan josset hionut, niin ei ihme kun ei ole kunnolla tarttunut, hiot nyt vaan ja kuidutat uudestaan kiinni.
Duello
Pyörä:
Gilera SMT '06
Liittynyt:
19.6.2009 23:50

ViestiKirjoittanut Duello » 10.6.2010 0:24

Jepex kirjoitti:
Duello kirjoitti:Tarviis apua tuon hussen lipan kuiduttamisen kanssa, kuidutin reunoille "jatkeet" ja aloin sitten hiomaan. Noh toinen niistä irtosi kun koneella hioin, kuva= http://www.aijaa.com/v.php?i=6305295.jpg
ja nyt se pitäis saada jotenkin kiinni, kuiduttamaan en jaksa enää alkaa, eli joku keino millä tuon sais kiinni vai heitänkö tuolla vesilintua :D


Kai sä hioit lipasta sen kohdan mihin ton sivun liitit? meinaan josset hionut, niin ei ihme kun ei ole kunnolla tarttunut, hiot nyt vaan ja kuidutat uudestaan kiinni.


Noh joo ei vaan huvittais ostaaa 15e edestä hartsia ja kovetetta että saa kuntoon :| pitää kattoo miten sen korjaa jos ees jaksaa :D
Poliisi
jerepe
Pyörä:
Fude RS12 / A4 B8
Paikkakunta:
Uleåborg
Liittynyt:
17.9.2006 13:36

ViestiKirjoittanut jerepe » 10.6.2010 9:44

Duello kirjoitti:Noh joo ei vaan huvittais ostaaa 15e edestä hartsia ja kovetetta että saa kuntoon :| pitää kattoo miten sen korjaa jos ees jaksaa :D


Kärkkäinen ym. tavaratalot myy pieniä parin desin kuidutuspaketteja jossa on mattoa, kovetin ja hartsi mukana ja maksaa sen ~6-7e. Lasikuituveneen korjaussarjan nimellä. Osta sellanen. Ja tee vaikka puolet hartsista eka ja jos tarvii nii lisää. Ja jätä loput varastoo jos tarvii tulevaisuudessa. :nörtti:
Seuraa RS12 Projektia täältä :)
Fude RS12 kuvat.
Makiaa
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.6.2009 23:24

ViestiKirjoittanut Makiaa » 28.7.2010 20:34

Nyt tarvis apua joltai viisaammalta :) Eli penkinjatke meni poikki talvella ja se sitten korjattiin siten että alapuolelle lasikuitua ja yläpuolelle kittiä, noh kaikki oli hyvin kunnes sain maalattua ja huomasin että siinä on halkeamia. Ja oon yrittäny nuita halkeamia kitata umpeen useita kertoja eri kiteillä, kuten kuvista huomaa, mutta heti kun alkaa hiomaan, halkeama tulee esiin, eli kitti jää vain ylimääräiseksi pinnalle. Joten mitä tähän pitäisi tehdä. Halkeama on todella pieni ja mitätön mutta ilkeän näkönen maalatussa katteessa :D (katteessa nyt naarmuja ja hieman koloja koska yhden kerran tuli liikaa kovetetta kittiin mutta tuon hion pois :) )

Kiitos jo etukäteen !
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 28.7.2010 20:50

hio jollain tuota uraa isommaksi, pysyy kitti sielä ainaki
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 28.7.2010 22:46

Tärkeintä on myös lasikuiduttaa kunnolla, ettei muovi pääse taipumaan, jolloin tulee noita halkeamia. Kitti on tasoite, eikä sidosaine.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista