Kuiduttaminen, kittaus ym.

Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Éki » 4.11.2012 21:20

Hiekkapaperi pohjatöissä, vesipaperilla viimeistely. Pohjamaalille riittää 320p pintamaalille sitten joku 600p. Totta tosiaan, ne säästötalo paperit menee tukkoon kun ne ei oo tarkotettu muoville, taikka kitille. Automaalaamosta / oheisia tuotteita myyvästä liikkestä käytte ostamassa kunnollisia papereita, niin ei mee tukkoon ;)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.11.2012 23:12

Alko kyllä kiinnostaa, että mikäs näissä "erikoisammattipapereissa" sitte on erilasita, että toimii ihan erilailla?

Ja paljonkohan on hintaakin, helpommalla luulis pääsevän kun ostaa vaan motonetistä tai jostain vesipaperia samalla kun muutakin tavaraa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Éki » 4.11.2012 23:50

En osaa tarkkaan sanoa, mutta mitä nyt koulussa käyttänyt näitä 'erikoisammattipapereita' niin eivät mene yhtään niin helposti tukkoon ja kun alkaa menemään tukkoon, pari napautusta polvea vasten niin on taas kuin uusi. Eroa niissä ainakin on ja paperia menee paljon vähemmän.

Hinta on kovempi mitä säästötalopapereissa, mutta tuskin ne missään automaalaamossakaan paljon kehtaa pyytä jos vain pari paperia käyt pyytämässä.
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut aeroxman » 5.11.2012 0:39

Sama se on kyllä täälläkin päin. Ensin vetäny karkealla ja kuivalla sinne asti kunnes ei enään ole minkäänlaisia kittauksia jäljellä, sitten alkanut vetämään vesihiomapaperia kuivan karkeudesta aina eteenpäin. Vittumaista se minun mielestä on alkaa sen veden kanssa läträämään, vaikka ulkona itsekkin tuli tehtyä viime kesänä. Kuten Eki sanoikin niin hyvin se pystyy kuivalla vetämään, kun vetojen jälkeen aina tapsauttaa vaikka pöytään tai käteen niin lähtee pölyt pois. Tapoja on monia ja kaikki vetää oman kaavan kautta. Itse todennut tuon melko hyväksi taktiikaksi.
peugeot50cc
Liittynyt:
9.12.2012 23:09
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut peugeot50cc » 20.5.2013 23:27

Jäähän nuo kuidut hyvin muoviin kiinni jos karhentaa ihan kunolla? Ku takalipasta pala lähteny nii se pitäis kuiduttaa ja ehkä vähä muotoja lisää. Ja jos tekee jotain kohoumia takalippaan esim finfoamilla nii onko ne paras tehdä nii että tekee ne muodot siitä finfoamista ja vaikka liimaa ne palaset kiinni lippan ja kuiduttaa vaan päälle ja jättää ne finfoamit alle?
ruoste
Pyörä:
derbi x-race -04
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
14.5.2012 20:01
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut ruoste » 7.6.2013 19:38

Kyllähän sen pitäisi tarttua jos et radikaalisti mene sitä hommaa kusemaan. Itse en kyllä keksi miksei onnistuisi noin kuten sanoit, eli jättämällä muotit kuidin alle.
Mopo ei ole mitään ilman patentteja.
R0X1
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.6.2012 19:38
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut R0X1 » 7.10.2013 21:56

Millähän tavalla onnistuis helpoiten ja siisteimmin bcd ducktailin, takakatteiden ja underin liittäminen yhteen tasaiseksi pinnaks? :)
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Vegemon » 5.12.2014 0:38

Moro.
Pitäs kuiduttaa tommonen DRD pron takalippa läjään ja siihen kaipaisin vähän vinkkiä.
Tässä kuvaa lipasta:
http://i58.tinypic.com/2b4lll.jpg
Hommassahan ei olisi mitään ongelmaa jos tuo puuttuva palanen olisi tallella, muttakun ei ole.

Miten mun kannattaisi alottaa ton työstäminen?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.12.2014 1:19

Pahvista tai jostain muotoilet sopivan muotin, sit jotain siihen päälle ettei kuitu tartu muottiin. Kuitua vaan päälle niin monta kerrosta kun tarvii, sit ankaraa hiomista.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Vegemon » 5.12.2014 1:39

Kuinkas paljon lasikuitua kannattaa tollaseen kohtaan varata?
Riittääkö tommonen 0,3 neliön matto?
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 22.12.2014 2:53

Sama ongelma!

Etukate meni paskaksi jääendurossa (:D) ja nyrkin kokoinen pala putosi. Jos ei löydy tuota puuttuvaa niin meinasin lasikuiduttaa kasaan.

Riittääkö tuommoinen setti missä on 0,3 m2 mattoa?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista