Tee se itse

Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 30.9.2012 19:13

Tietty varmaan jotenkin onnistuu, mutta ne on kyllä ihan erilaiset joten tosi iso homma ja voi olla ettei saa järkevästi.
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 5.10.2012 15:35

Aattelin kysästä tässä, jotenka siis... Onko mahollista korottaa dt:n takahäkkiä kotikonstein ja helposti? Vai vaatiiko suurempaa muokkausta?
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 5.10.2012 15:46

No teet vain 2 palasta raudasta, niihin reidät ja pistät jatkoksi sinne kiinnitykseen.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut ramba__ » 5.10.2012 15:52

Teinpä sitten mikunin sähköryypystä käsi/vaijeriversion 8)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 5.10.2012 15:57

Yam4ha kirjoitti:No teet vain 2 palasta raudasta, niihin reidät ja pistät jatkoksi sinne kiinnitykseen.

Tätähän mä itsekin ajattelin.. Lähinnä mielessä "ongelmaksi" muodostuu justiin nää jotkut osat että kääntyyhän kaikki varmasti mukana ettei tarvii leikellä ja väännellä mitään. Mutta kiitosta tästä selvennyksestä :P
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 5.10.2012 15:58

ramba__ kirjoitti:Teinpä sitten mikunin sähköryypystä käsi/vaijeriversion 8)


Miten teit sen vaijeritoimiseksi?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut ramba__ » 5.10.2012 16:55

Tuo vaijeriversio on vähän vielä kesken mutta polkupyörän vaijeri+kuori pulttiin kiinni(pulttiin reikä ja nippa siihen) ja vaijerin toiseen päähän koukku ja koukku boxin pohjan läpi boksiin. Sekä boksin kylkeen ruuvi mihin voi koukun laittaa että ryyppy pysyy päällä ilman vaijerista vetämistä.

Ja itse ryypyn muuttaminen kävi että ryypystä päällimmäiset muovikuoret pois, sisältä kaikki sähkövermeet pois sekä se jokin ylimmäinen vastus hässäkkä. Sitten pakka kasaan(myös jousi ja kierretään pultti siihen muoviseen juttuun ryyppymännän päässä.

Vähän vaikea selittää mutta voin laittaa jossain välissä kuvatuksia.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.10.2012 1:11

http://i2.aijaa.com/b/00825/11040661.jpg
Päätimpä tehä tommosen kilventelineen sokuniin. Kellää vinkkejä pellistä tekemiseen?
Kiitokset The Ekille shoppauksesta :D
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut -MJU- » 7.10.2012 1:43

No eihän siinä nyt oikeen muuta kun peltisakset käteen ja leikkaamaan :) suosittelen jotain 2-3mm peltiä niiin ei tärrää niin paljoa.
Tsekkaa galleria
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut XPSsm » 7.10.2012 9:21

Ja sit jos olis ruostumatontaterästä ni ei ruostus. ;) Tietty voihan tavan rautasesta pellistäkin tehä ja sit maalata sen, mutta sit sitä ei voi taivutella oikein maalauksen jälkeen... :)
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 7.10.2012 10:22

masoeman_ kirjoitti:No eihän siinä nyt oikeen muuta kun peltisakset käteen ja leikkaamaan :) suosittelen jotain 2-3mm peltiä niiin ei tärrää niin paljoa.

Aika tuskasta koittaa ees leikata 2-3mm peltiä ja se on kyllä ihan törkeen paksua kilventelineeks. Mielummin jotain 1,5mm ja kiinnittää kunnolla, myös pikkuset kumityynyt kiinnityskohtiin vaimentaa kiitettävästi. 2-3mm peltiä on aika vaikee kantata kotioloissa loppujenlopuks, tietysti voimaa kun löytyy niin ihan hyvä, kyllä kaikkee mahdottomankin olosta saa aikasiks kotona mutta helpottais huomattavasti jos ei tehä hirviän paksusta.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut radon- » 7.10.2012 13:20

Joo 1,5mm pelti riittää hyvin ja käsilläkin saa jo vääntää että saa taipumaan, peltisaksillakin aika mielenkiintoista leikata mutta onnistuu kuitenkin. Millinen pelti on jo sen verran ohutta että taipuu jo sillon kun poraa reikiä porakoneella, mutta 1.5mm on hyvin sopivaa kilventelineeseen..
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Shape » 7.10.2012 13:48

Tehkää ennemmin 2 millin alumiinilevystä. Kevyt, helpompi porata ja taittaa, sekä ei ruostu. Lisäksi hinnaltaan halpaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut -MJU- » 7.10.2012 14:29

Kakkutukka kirjoitti:
masoeman_ kirjoitti:No eihän siinä nyt oikeen muuta kun peltisakset käteen ja leikkaamaan :) suosittelen jotain 2-3mm peltiä niiin ei tärrää niin paljoa.

Aika tuskasta koittaa ees leikata 2-3mm peltiä ja se on kyllä ihan törkeen paksua kilventelineeks.


Nojaa törkeen paksusta nyt entiiä oma vanha teline oli 2mm alumiinia ja mielestäni ihan hyvä. Rälläkällä tosin leikkasin muotoonsa että on kyllä noille saksille vähän turhan jytyä. Ei ainakaan heilunu niinku vanhan omistajan tekemä samanmoinen teline joka oli jotain ohuempaa ja meni melkeen poikkikin tärinästä.
Tsekkaa galleria
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 7.10.2012 14:33

Itsellänihän oli 1mm peltiä jonka leikkasin kaarisaksilla muotoonsa ja laitoin kumia ruuviliitosten väliin vaimentamaan, pysyi asennossaan kunnes ihmiset kehtas taivutella telineen pilalle. Tietysti rälläkällä saa ihan hyvää jälkee jos vaan osaa tehdä. Kysehän oli siitä että 2mm on mun mielestä aika maksimi ettei 3mm kannattas ees ajatella, siinä vaiheessa laittais 3mm x 20mm lattaraudat ja laittaa ne kohilleen ku tekis 3mm levystä...
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista