Tee se itse

AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut AceFin » 24.7.2013 18:42

Vaihdoin ketjut ja rattaat, niin tuli tehtyä vanhoista rattaista kello autotalliin:
Kuva
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 24.7.2013 19:24

Ohhoh :eek: Tosi hyvältä näyttää, kerrankin jotain oikeesti hienoa tässä topickissa :D
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut radon- » 24.7.2013 20:36

Tulipa tossa tehtyä jonkunnäkönen patentti, ei karhunkieli ollut hyvä suodatin kun meni heti tukkoon, takarengas visko kaiken pölyn siihen. Jospa nyt toimis paremmin kun hörppää ilmansa jostain muualta kuin takarenkaan edestä, testailut jatkuu.
KuvaKuva
Rupes mopokin kulkemaan vähän paremmin kun vaihto likasen suodattimen uuteen, tarvitsi mm. 10 numeroa isomman pääsuuttimen ja neulan noston verrattuna vanhaan karhunkieleen :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut arsori » 24.7.2013 21:29

On muuten perhanan nätti kello! ;)
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 24.7.2013 22:25

Itsellä projektina kello jarrulevystä ja jarrun osista! :D Mut perhanan nätti kello, tollasia ku sais kaupastakii :p
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut XPSsm » 25.7.2013 11:52

Hitton on muuten oikeesti upea kello! :eek: Mitä sie tuon ny johonkin autotalliin piilotit, olohuoneen seinälle tommonen ois kuulunu! :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
sarvinen
Pyörä:
Derbi DRD xtreme 2012
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.4.2012 23:37
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut sarvinen » 25.7.2013 12:22

Tein eillen kilventelineen. Ei mikään erikoisuus, 4 kulmaraudalla ja ruuveilla toteutettuna. Nuo team10 takavalot ei tunnetusti ole kovin kestäviä, joten porasin tuohon jo valmiiksi reät isommalle takavalolle mikä löytyi autotallin perältä.

Kuva
Kuva
http://reissuli.fi
naapuri
Pyörä:
peugeot xp street evo3, hyena evo, aprilia sx ja sr, honda monkey 93
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
23.4.2012 21:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut naapuri » 25.7.2013 19:22

mistä kannattais tehä ketjulaahari? ikean leikkuulautaa koitettu ja jotain mustaa paksua viemäriputkea.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut AceFin » 25.7.2013 20:20

XPSsm kirjoitti:Hitton on muuten oikeesti upea kello! :eek: Mitä sie tuon ny johonkin autotalliin piilotit, olohuoneen seinälle tommonen ois kuulunu! :D
No alunperin se oli tarkotus laittaa omaan huoneeseen, mutta tuli vahingossa valittua tikittävä kellonkoneisto enkä kestä sellasta tikitystä kun menee nukkumaan :D
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Jiitu
Pyörä:
Pv, Rieju Mrt -09, Thumpstar
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
25.2.2013 23:02
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Jiitu » 25.7.2013 20:42

naapuri kirjoitti:mistä kannattais tehä ketjulaahari? ikean leikkuulautaa koitettu ja jotain mustaa paksua viemäriputkea.

Itellä on lattiamattoa, kannattaa kokeilla.
naapuri
Pyörä:
peugeot xp street evo3, hyena evo, aprilia sx ja sr, honda monkey 93
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
23.4.2012 21:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut naapuri » 26.7.2013 8:34

meinaatko sellasta paksua kumi mattoa?
Jiitu
Pyörä:
Pv, Rieju Mrt -09, Thumpstar
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
25.2.2013 23:02
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Jiitu » 26.7.2013 12:13

Ihan normaalia lattiamattoa miulla on. Oven alareunaan tarkotettu laahuskumi ei kestäny kun 20m ajon...
mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
28.2.2011 23:11
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut mikerin » 10.8.2013 10:42

Ketkä on tehny reikiä katteisii? Tarvis vähä neuvoo et millä sen reijän tekis, ja millä ne reunat hioo sileeks.
Neuvoja tarvis pikkuse.
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut jari1996 » 10.8.2013 14:31

Nylonia suosittelen ketjulaahaimeksi tai sitten vaikka skeittilaudan pyörää laakereineen. Itselläni on pösössä tiger aquan ketjurulla, kun alkuperäinen paskasötös hajosi.

Reikiä voi tehdä porakoneella, itse olen joskus ruuvimeisselillä painanut ja pyörittänyt (ristipää, torx) Hiominen tapahtuu yleensä hiomapaperilla, myös moottorisahan teräketjuviilalla voi pyyhkästä. Jos ei ole noin paljoa mielikuvitusta, että millä reikä tehdään tai millä hiotaan, niin kannattaa olla muualla tee-se-itse topiikista. Kuten myös nuo kuvat itse tehdyistä kilventelineistä. Tosi hankala leikata pala peltiä, muutama reikä ja heittää kiinni mopoon.
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
sarvinen
Pyörä:
Derbi DRD xtreme 2012
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.4.2012 23:37
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut sarvinen » 10.8.2013 20:40

Naapuri kysyi materiaalia ketjulaahariin, ei ketjurullaan, jotka ovat tietääkseni 2 eri asiaa. Enkä oikein näe, kuin skeittilaudan pyörästä laakereineen saa ketjulaaharin.


Ole hyvä, ja etsi minulle parempi topikki postata kuvia kilventelineestäni. Voit myös kertoa minulle, miksi en saisi postata kuvaa tekemästäni kilventelineestä, vaikka sen tekeminen ei kovin vaikeaa olekkaan.
Kuva saataa kuitenkin antaa joillekkin ideaa kuinka kuinka ko. Homman voisi tehdä. Mielestäni Tee-se-itse-kulttuuriin kuuluu juurikin nippuside patentit, ja muut helpot väkerrykset. Voit myös kertoa mitä tähän topikkiin sitten saa postata ja mitä ei, kun sinä sen kerta tiedät.


Mikerin tuskin haki antamaasi vastausta. Luullakseni hänen tarkoituksenaan oli kysellä miten muut ovat asian hoitaneet, ja mikä olisi järkevin tapa. En tiedä, onko teillä amiksessa sellainen tapa, että eka tehdään ja sitten mietitään että mikä meni vikaan, mutta minut on ainakin opetettu siihen että kannattaa kysyä ensin jos ei ole varma. Lienee itsestään selvää, että porakoneella voi tehdä reiän, mutta reiän voisi tehdä myös kolvilla polttamalla. Näin hiontaa ei tarvita, kun muovi palaa nätisti puhki.


Ylipäätään, ärsyttää kaltaisesi viestittelijät. Rakentavaa kritiikkiä saa, ja pitää antaa, mutta viestisi perusteella jäi sellainen kuva, että haluat vain ärsyttää muita. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, voi olla myös hiljaa. Jatka yksityisviestillä jos haluat, ettei mene enään enempää offtopikiksi.
http://reissuli.fi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista