Stunttailu

allahi
Liittynyt:
20.9.2006 15:16

ViestiKirjoittanut allahi » 26.7.2009 12:10

tiger-94 kirjoitti:Kyllä toi Pv:ki keulii :D oon vaan nii pitkä etten oikee paljoo viittis kulmaa pistää :D

No kui pitkä oot ite 183cm ja keulaa meni entisel peeveel +1km ja kulmaa helposti siis toi +1km suora loppu keske ja päissä ysikymppi mutkat.
Ariete^
Pyörä:
joskus sitte
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
16.6.2007 14:29

ViestiKirjoittanut Ariete^ » 26.7.2009 19:45

Endotessa kannattaa ensin ottaa jotkut reilu 40km/h vauhit ainakin, puristaa jaloilla tiukasti mopon kylkiä ja sitte ottaa kiintopiste, esim joku kivi, kolo tjsp. asvaltissa ja pitää katse kokoajan siinä (onnistuu huomattavasti helpommin kuin ilman) ja joku 10m on hyvä etäisyys vauhdeista riippuen. Ei se rengas siihen vaikuta niin paljoa toisin kuin etuhaarukka. Eli löysemmillä pumpuilla helpompi. Alkuun pieni rivakka näpäytys ja siitä sitte höllää, ei se yli mene. :) Paljon helpommin heittää keulat yli kun endon. Ja ihan vinkkinä märällä säällä/asvaltilla EI kannata yrittää edes.. :lol:
ogo
Pyörä:
ch racing wxe
Paikkakunta:
stadi
Liittynyt:
9.4.2008 22:32

ViestiKirjoittanut ogo » 26.7.2009 19:55

Ar$ka kirjoitti: Paljon helpommin heittää keulat yli kun endon.

ei pidä kyl paikkansa...
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 26.7.2009 20:00

ogo kirjoitti:
Ar$ka kirjoitti: Paljon helpommin heittää keulat yli kun endon.

ei pidä kyl paikkansa...


Keuliessa on jarru, sillä pelastaa kyllä pahastakin paikasta, mut mitäs teet kun endo pomppaa nokalleen
Sliven
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
5.9.2008 7:55

ViestiKirjoittanut Sliven » 26.7.2009 20:21

Voisko joku kertoo, että onko toi mun dt:n eturengas jo niin vanha ja "kovettunu", että ku yrittää endoa niin se vaan aina lukottaa. :roll: Oon kyllä lämmittäny renkaan ennen ku yritän endota, mutta se vaan aina menee lukkoon.
Vaasa-miitit Klikkaa!
henkka890
Pyörä:
RcR 07
Paikkakunta:
akaa/kylmäkoski
Liittynyt:
21.12.2008 14:16
endoominen

ViestiKirjoittanut henkka890 » 26.7.2009 22:50

voisko joku neuvoo miten toi endoominen onnistuu oikeen kun osaan endota niinkun sillai ett ajan ehk 20km/h ja sitten jarrutan niin ett nousee perä mutta en osaa endota metriikään vaan sillai että peränouseee paikallaa miten se onnituu että menee vähän matkaa endoten?
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 26.7.2009 23:01

Enemmän vauhtia, pompautat perän ilmaan sekä painat jarrua ja sen jälkeen sopivasti löysäät jarrua ettei mee yli
henkka890
Pyörä:
RcR 07
Paikkakunta:
akaa/kylmäkoski
Liittynyt:
21.12.2008 14:16
hehe

ViestiKirjoittanut henkka890 » 26.7.2009 23:09

pitää yritää kerran kokeilin 60km/hsta sitä ja en löysänny jarruu :nolo: niin meni ympäri
henkka890
Pyörä:
RcR 07
Paikkakunta:
akaa/kylmäkoski
Liittynyt:
21.12.2008 14:16

ViestiKirjoittanut henkka890 » 27.7.2009 11:32

Ar$ka kirjoitti:Endotessa kannattaa ensin ottaa jotkut reilu 40km/h vauhit ainakin, puristaa jaloilla tiukasti mopon kylkiä ja sitte ottaa kiintopiste, esim joku kivi, kolo tjsp. asvaltissa ja pitää katse kokoajan siinä (onnistuu huomattavasti helpommin kuin ilman) ja joku 10m on hyvä etäisyys vauhdeista riippuen.Paljon helpommin heittää keulat yli kun endon.

totaa en tajunnu tota kiintopiste hommaa miks sellanen tarvis olla? :roll: meinaan tarkotikko siittä mistä alkaa endota tai mihin lopettaa?
KmÖmÖ
Pyörä:
Malaguti XSM, PeeVee, Dt, xtreme
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
24.11.2007 21:51

ViestiKirjoittanut KmÖmÖ » 27.7.2009 11:33

henkka890 kirjoitti:
Ar$ka kirjoitti:Endotessa kannattaa ensin ottaa jotkut reilu 40km/h vauhit ainakin, puristaa jaloilla tiukasti mopon kylkiä ja sitte ottaa kiintopiste, esim joku kivi, kolo tjsp. asvaltissa ja pitää katse kokoajan siinä (onnistuu huomattavasti helpommin kuin ilman) ja joku 10m on hyvä etäisyys vauhdeista riippuen.Paljon helpommin heittää keulat yli kun endon.

totaa en tajunnu tota kiintopiste hommaa miks sellanen tarvis olla? :roll: meinaan tarkotikko siittä mistä alkaa endota tai mihin lopettaa?


eiku siin pysyy tasapaino paremmin
tsek ilmoitukset
henkka890
Pyörä:
RcR 07
Paikkakunta:
akaa/kylmäkoski
Liittynyt:
21.12.2008 14:16

ViestiKirjoittanut henkka890 » 27.7.2009 11:52

eiku siin pysyy tasapaino paremmin[/quote]
aah, otetaanko se sitten niinkun edestäpäin suoraa (tyhmäkysymys) endoomisella voi mennä mun mielestä paremmin ympäri kun endoo niin ei voi pysäyttää sitä mitenkää
KmÖmÖ
Pyörä:
Malaguti XSM, PeeVee, Dt, xtreme
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
24.11.2007 21:51

ViestiKirjoittanut KmÖmÖ » 27.7.2009 12:42

henkka890 kirjoitti:eiku siin pysyy tasapaino paremmin

aah, otetaanko se sitten niinkun edestäpäin suoraa (tyhmäkysymys) endoomisella voi mennä mun mielestä paremmin ympäri kun endoo niin ei voi pysäyttää sitä mitenkää[/quote]
juu edestäpäin suoraan :D
tsek ilmoitukset
laukkanen-
Pyörä:
Aprilia sr -97
Liittynyt:
9.8.2008 15:22

ViestiKirjoittanut laukkanen- » 27.7.2009 16:35

endoo sellaset suht koht kovat vauhit ja sit näpäyttää etujarrun pohjaa ja laskee suunnillee puolee välii ja sil säätelee sit kulmaa.
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 27.7.2009 17:03

Ja katse vaikka 10m päähän moposta, eikä tuijota siihen tankoon, niin lähtee endot rullaamaan paremmin. ;)

Ite ihan muutenvaan eilen ajattelin pyörällä endota, ensin en saanu kun stoppien, sit illemmalla meni jo ~3m.
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 27.7.2009 19:43

Noniin eilen tuli könyttyä 2 kertaa :D : Eka oli endotessa, nostin perän, vähän matkaa meni hyvin, heitte perän sivulle ja lensin kyydistä.

Toinen kerta oli kun harjottelin ympyrää : Sain yhen ympyrän keulittua, laskin keulaa sitten lähti kaatumaan sivulla ja sitten oltiinkin maassa :D

Menee muute yllättävän helposti tuo ympyrä ku ottaa kunnon kulman ja antaa vaan kallistua.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista