Moposi/moposkootterisi huiput #3

LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 24.10.2011 18:21

Juuri näin, hyvä et nyt löyty ihmisiä jotka tajuaa mitä tarkotetaan, ku kavereistaki suuri osa on noita jotka sanoo et tk on paska, koska eivät tajua mite lähetään.

Turbokitillä ja muilla kiekkaputkilla just toi lähtö on vähä vaikeampi, jos tippuu tehoalueelta, ni ei anna yhtään anteeksi, vähän sama ku skootterissa ois niin löysät kytkinjouset et nappaa alle piikin, ei se yksinkertasesti liiku mihinkään.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut radon- » 24.10.2011 21:47

Kyllähän se tk huipputehoissa ehkä on paras, mutta ei sillä järin mukava oo ajaa ku kokoajan on kierrokset tapissa. Ja jos tk:lla menee 95km/h, ja e-noxilla 85km/h, valittisin kyl ennemmin sen e-noxin koska sillä ajaminen ei oo pelkkää huudatusta, vaan "tehoa" on muuallakin kuin yläkiekoilla, vaikka tottahan se on et ei näistä alavääntöä saa mitenkään ja mopot liikkuu melkeenpä poikkeuksetta korkeilla kierroksilla, niinku melkolailla seuraava kuutioluokkakin joskin vähemmissä määrin.

Itselläkin tosin on turbokitti autotallissa, yks päivä kokeiltiin pistää sitä paikalleen, mutta ei mennyt jostain syystä, varmaankin pitää joskus ottaa äänenvaimenninta ja jäähdytysletkuja taivutella eri paikkaan niin saattasi mennä. Ja huiput jos sais 80km/h paremmalle puolelle, niin olisi hyvä, tavotteena 90km/h mut se taitaakin jäädä tavotteeksi ainakin tällä kertaa.

ps. viewtopic.php?f=15&t=81231

Nii ja tällä hetkellä moponi huiput ovat 45km/h koska vakio, tänään just pistin vakiosuuttimen ja kurin putkeen, talvella sitten mahdollisesti tulee turbokitti kehiin ja lasketaan sekunteja kuinka kauan kestää huippuja ajaa ennen kun kone sanoo ittensä irti. :lol:
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 24.10.2011 22:04

niinku melkolailla seuraava kuutioluokkakin joskin vähemmissä määrin.
Vähän kaikki 2 pyöräset kisavehkeet johonkin 250cc asti kulkee suht kovilla kierroksilla kun tehoa lähdetään ulos ottamaan, joten en tuosta seuraavasta kuutioluokasta tiedä...Taitaa noissa 250 ylöspäin kestävyys alkaa romahtamaan aika kovasti, jos laitettaisiin ne kiertämään samalla tavalla mitä joku satapiikki.

Kyllähän se tk huipputehoissa ehkä on paras, mutta ei sillä järin mukava oo ajaa ku kokoajan on kierrokset tapissa. Ja jos tk:lla menee 95km/h, ja e-noxilla 85km/h, valittisin kyl ennemmin sen e-noxin koska sillä ajaminen ei oo pelkkää huudatusta,
Kysehhän ei ollut ajomukavuudesta, vaan siitä kumpi lähtee kovemmin, ja kummalla kerätään paremmat huiput nopeemmin.



Ps. Mikään ei ole offtopiccia siihen asti kun mode siitä tulee sanomaan, ja eikö "Mopon huiput" topicissa saa puhua siitä, saadaanko ne huiput paremmin X kokoonpanolla vai Y kokoonpanolla?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut radon- » 24.10.2011 23:03

Kyllä voisin olettaa muiden viestiketjujen olevan sitä varten, tämä ketju (nimenomaan ketju, ei keskustelu) on lähinnä yksi näistä turhista jossa vain tylysti ilmoitetaan kokoonpano ja lopputulos, kuuluen samaan luokkaan kuten mm. "Tänään hankittu osa", "Mikä hajosi tänään?" ja taisi joku muukin vastaava ketju olla. Tehoputkien tehoeroista puhuminen ei todellakaan kuulu "Moposi huippunopeus" ketjuun, vaan mm. tekniikkapuolella olevat viritysketjut soveltuvat sisällöltään huomattavasti paremmin tähän keskusteluun, juurikin tuo Tehoputket ja esimerkiksi Virityssylinterit -ketju.. Offtopiccia katsos voi estää syntymästä ohjaamalla keskustelun siihen kuuluvaan ketjuun, ei ne moderaattoritkaan joka paikkaan ehdi.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 24.10.2011 23:20

Offtopiccia katsos voi estää syntymästä ohjaamalla keskustelun siihen kuuluvaan ketjuun, ei ne moderaattoritkaan joka paikkaan ehdi.
Entä jos oma linjasi onkin eri mitä motot.netin linja? Tällöin hommahan kusi täydellisesti, kukaan ei tiedä saako nyt puhua vai ei...Tämän ainoan syyn vuoksi wnb modeilu on perseestä.

Eikö topiceissa modeilun sijaan olisi paljon käyttäjäystävällisempää/älykkäämpää, juuri tuon yllämainitun asian vuoksi, käydä vaikka häiriköt topicissa ilmottamassa tämä topic modeille, jotka sitten voivat kattoa tulevatko antamaan huutia vai ei?

Muistelisin että moderaattoritkin olisivat jotain tolalsta puhuneet joskus jossain, voin myös muistaa väärin.



Saat viimeisen sanan, en ala vääntämään tästä asiasta täällä, enkä oikein jaksa kyllä muuallakaan alkaa vääntämään näin yksinkertaisesta asiasta...




Aanotaampa vielä jotain topicciin liittyvää. Sain pappatunan menemään 55 kun laitoin ton ihme virityskannen tohon kiinni.
dmx^
Pyörä:
auto on kovasana
Liittynyt:
25.2.2011 18:17
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut dmx^ » 24.10.2011 23:40

+1 (Y)
Täysin samoilla linjoilla kun slerpa.

Jottei offiksi mene, nii sain derbin ottamaan 26 km/h (vissii läpät paskana + sytkäpuoli pätkii)
med tg+13/65+17,5mm lortto
If assholes could fly, this place would be an airport
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Throttle » 24.10.2011 23:41

Slerpa_ kirjoitti:
niinku melkolailla seuraava kuutioluokkakin joskin vähemmissä määrin.
Vähän kaikki 2 pyöräset kisavehkeet johonkin 250cc asti kulkee suht kovilla kierroksilla kun tehoa lähdetään ulos ottamaan, joten en tuosta seuraavasta kuutioluokasta tiedä...Taitaa noissa 250 ylöspäin kestävyys alkaa romahtamaan aika kovasti, jos laitettaisiin ne kiertämään samalla tavalla mitä joku satapiikki.

Ei se tilavuus määrää moottorin huipputehokierroslukuja vaan iskunpituus! ;) Näin kärjistettynä.
Toisaalta kyllä mitä isompi tilavuus, tilavuus ikäänkuin korvaa kierrosluvut väännöllä.
Mutta on myöskin monta monta muuttujia, vaikkapa liikkuvien osien massa, lämpölaajeminen, vaikka mitä.

Oli pakko työntää lusikkani soppaan :)
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut radon- » 25.10.2011 0:03

Slerpa_ kirjoitti:Saat viimeisen sanan, en ala vääntämään tästä asiasta täällä, enkä oikein jaksa kyllä muuallakaan alkaa vääntämään näin yksinkertaisesta asiasta...

Ei tämä kenenkään maailmaa kaada, eikä totta puhuen minun elämänlaatuani mihinkää muuttanut, mutta oma linjani tosiaan on se että ennemmin ketjussa puhuttaisiin otsikossa mainittavasta aiheesta, eikä offtopicista ja offtopic sijoitettaisiin aina sille sopivaan ketjuun, mutta motot.netin linja olkoon motot.netin linja, turha siihen tosiaan on puuttua vaikka noin tuossa teinkin. Mutta tämä nyt viimenen viesti tähän keskusteluu, minun puolestain ainakin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.10.2011 0:34

Ei se tilavuus määrää moottorin huipputehokierroslukuja vaan iskunpituus! ;) Näin kärjistettynä.
Toisaalta kyllä mitä isompi tilavuus, tilavuus ikäänkuin korvaa kierrosluvut väännöllä.
Mutta on myöskin monta monta muuttujia, vaikkapa liikkuvien osien massa, lämpölaajeminen, vaikka mitä.
TIlavuudelle ja iskunpituudelle pitää löytää oikea suhde. EI ole mitään iloa, jos vehje kiertää 15000, mutta tehoa siitä saadaan saman verran mitä jostain pitempi iskusesta koneesta saadaan 7000 kierroksella. Huuhteluitten ja muitten röörien ajotukset saadaan paremmin toimimaan pitkäiskuisella koneella, ja pitkäiskuinen kone on vääntävämpi mitä lyhyt iskuinen.

Mutta, käytännössähän homma menee juuri niiin että satapiikkiin asti naukuvat vehkeet kovaa, ja siitä ylöspäin 250, ja isommat ovat tasasemmin vääntäviä, ja kiertävät vähemmän.

Esimerkkinä vaikka vanhat RMmät

Satapiikeissä huipputeho on kutakuinkin 10 000 rpm paikkeilla, 250cc vehkeissä se on jossain 7500 kohdilla, ja 400cc vehkeessä on 6500 rpm kohilla.

Ilmeisesti kestävyys laittaa noissa isoissa eniten hanttiin kiertävyyden kannalta, on sen 400cc RMmän mäntä jo sellanen möhkäle, ja isku sen verran pitkä että kone varmaan kosahtaisi aika äkkiä jos sille annettaisiin samalla tavalla jenkaa mitä satapiikille. TIetenkin koneet oltaisiin voitu suunnitella lyhyt iskuseksi, mutta mitä iloa olisi ollut isoista kierroksista, mutta samasta tehosta? EI sitten mitään.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 25.10.2011 17:36

Mut tosiaa puhe tästä kuutiosodasta lähti tuosta et enox on mukavampi yleisesti ku toi tk, ni täysin totta, kummatki putket omistaneena ja niillä aika paljo ajaneena.

Aika kuraa tol tk:l ajaa muuta ku rallia, hyytyy heti ku koittaa ajaa nätimmi.

Ja esim. piikissä jo huomaa oikein hyvin ton väännön lisän, pystyy vaa heittämää kutose pesää ja ajelemaa 80 tota tietä, mäetki ylös, ei onnistu trbokitil yhtää tollane et ajat vaik 60 kutosel piikin alapuolel.
maironi
Pyörä:
Aprilia Rx 50, MBA KART temmin 125 koneella
Liittynyt:
12.1.2011 2:01
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut maironi » 26.10.2011 18:59

repikää tästä: mulla menee minarellin koneella 112 (valumuotti, uudet 113) pytyllä, 15mm kaasarilla, metralla ja 12 ja 48 rattaalla 105 naviin :) olen itsekkin tyytyväinen
Ei riemulla rajaa kun kotarilla ajaa!
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Sami L » 26.10.2011 19:51

Eipäs revitä mitään, aika monella foorumilla olet trollaillut noiden viestien kanssa..

minarellin koneella 112 (valumuotti, uudet 113) pytyllä

Niin että mitä??
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.10.2011 22:37

Ilmeisesdti koittaa sanoa, että on vanhan mallin valurauta pytty?
Wozer
Pyörä:
kahen litran ohc turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella
Liittynyt:
16.10.2011 18:38
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Wozer » 26.10.2011 22:44

Jollei juteltaisi noille trolleille?
Laman ja energiansäästösyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu.Terv. Jumala
FXStar
Pyörä:
Yamaha WR125X -09, 4 pyörää (Honda Accord -98), Suzuki Street Magic -98, Yamaha DT50R -04 [EX]
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.4.2011 16:51
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut FXStar » 26.10.2011 22:56

No nyt katoin GPS:llä millanen on DT kulkemaan; huiput tasasella about 65km/h. Tuolla mennään :lol: Kuriton vakioputki, liian pieni suutin (87) ja 10/62 välit.

Tänä aamuna meni GPS:ään 38km/h alamäkeen kaasu pohjassa ! Peltikuri failas, no heiteltiin mäkeen semmoset, iskä vaan halus kattoo mitä DT semmosesta tuumaili :lol: Ei Detsi tykännyt, alamäen jälkeen päätti vaan sammua

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista