Moposi/moposkootterisi huiput #3

Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 24.9.2011 16:50

Furia menee Tecnigas E-Boxilla, piperillä ja 11/54 väleillä OMAAN mittariin n85.
Got SPL?
samppoo
Liittynyt:
14.10.2010 11:52
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut samppoo » 25.9.2011 14:11

80km/h teinikitillä 12/60 väleillä :)
Rimpula
Pyörä:
Derbi drd pro 73cc, Suzuki pv 80cc
Paikkakunta:
Isokyrö
Liittynyt:
28.3.2010 17:19
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Rimpula » 26.9.2011 14:26

Derbi mene gepsiin 109km/h raskaammilla menis varmahan enemmänki. Pv taas meni 80cc zetalla ja lasketulla kannella vähintäänki samanverran 14/28 väleillä :)
lollero17
Liittynyt:
11.12.2010 21:10
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut lollero17 » 27.9.2011 22:37

Itellä meni gilera smt 10 turbokitillä 95 gepsiin välit 14-53 :D
wee-pee
Pyörä:
Pitpro Standard Derbi drd limited edition
Paikkakunta:
kajjjaani
Liittynyt:
25.12.2008 16:59
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut wee-pee » 8.10.2011 14:26

Derbi metralla, vakioväleillä n:80 gps.. Vakioputkella sitten se 60.
FXStar
Pyörä:
Yamaha WR125X -09, 4 pyörää (Honda Accord -98), Suzuki Street Magic -98, Yamaha DT50R -04 [EX]
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.4.2011 16:51
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut FXStar » 8.10.2011 17:05

Ennen DT reipas 70, nyt sitten olivat huollossa välit menny muuttamaan (kuriton siis edelleen) nii vähän yli 50 :roll: Hmm säästyypähän ratsiassa...
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut radon- » 8.10.2011 20:45

Ja kone tykkää... Ovat sitte aika reilulla kädellä lyhentäneet välityksiä, jos 70km/h vauhti putosi viiteenkymppiin. No eipähän hyydy ainakaan ihan heti vastatuuleen ja ylämäkiin...

Oman kulusta ei oo nytte tietoa kun välitykset vaihdoin 10/55 -> 11/62 (pitäisi kyllä vastata melko paljolti toisiaan), talven tullen pistän 12 tai 13 piikkisen eturissan ja sitte katotaan paljonko menee, varmaan sen verta ettei uskalla liukkailla keleillä ajaa.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Dumppi95
Pyörä:
Yamaha DT 50r -06 -EX-, Aprilia RS 125 -01 -EX-, Kinroad Windbell-kiinanskootteri (stunttipeli)
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
18.11.2009 21:27
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Dumppi95 » 9.10.2011 1:55

Oma DT menee sen 100-110 omaan mittariinsa olosuhteista riippuen, eli oikesti sen 95-100 ja noihn lukemiin päästään Hebo Manston Replica 70cc-pannulla, Arrowilla, 19mm Dellortolla ja 13-53 väleillä ja ois ihan helposti vara laittaa pidemmätkin kun ykkönen tuntuu melko turhalta vaihteelta.. :)
latezii
Liittynyt:
6.10.2011 13:49
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut latezii » 9.10.2011 21:27

mun "melkee" vakio aprilia sr menee suoralla mittariin sen 75km/h ja alamäkeen olen saanut 105km/h ja 90@GPS :D
tr0ll1
Liittynyt:
9.10.2011 22:15
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut tr0ll1 » 13.10.2011 17:51

gepsiin 105 virit:
-top performance pink racing 80cc
-arrowin putki
-19mm kaasari
-rajoittamaton cdi boksi
-uni filtteri
-14-53 välit
Tinöö_
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
12.2.2011 17:05
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Tinöö_ » 17.10.2011 12:36

Pösö meni jotain 60km/h
Roxi menee Next-R:llä n. 75km/h
Toinen roxi pitäis vielä kasata, siinä 70cc, 21mm, Pro Replica yms. Toivottavasti pääsis yli 90. :D
Mitoon osia halvalla
Fägg
Liittynyt:
16.8.2008 18:47
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Fägg » 21.10.2011 12:31

Roxi meni kaverin kemmun mittariin meni 90km/h (oikee nopeus 80-85 välillä) pienessä vastatuulessa ja ilman "munarii". Vireinä siis kuriton Stage6 pro replica ja variaattorin osia vaihdeltu.
Betamon
Pyörä:
Peugeot Speedfight 2 EX: Beta RR50
Paikkakunta:
Piikkiö
Liittynyt:
23.3.2011 21:46
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Betamon » 22.10.2011 21:43

Beta kulkee sen n. 100

Virit:
-Kuriton vakio putki
-13-50 välit

Kulkee ja kiihtyy ihan helvetin hyvin ;))

EDIT: Omaan mittariin!! (kusettaa n. 6)
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 24.10.2011 17:56

LaneKit kirjoitti:Työ ette osaa luistattaa oikei sillä tk:lla, yläkiekkaputkel lähtee iha yhtä hyvi jos uskaltaa haistattaa kytkintä tarpeeks.

Lentäväs lähös vaik 40 vauhista metra ja leo jää siis nii hyvi tulemaa :lol:

Omasta mielestä alakiekkaputket o n niille ketkä ei osaa käyttää vaihelaatikkoa, järkeä niissä ei ole jos ei aja pitkää matkaa tai paljo 2päällä, tehon kannalta ne ovat aika vitsi, ei siitä 50cc:stä saa mitää varsinaista alavääntöä, teho haetaan korkealta.

Ja noi pyörät oli siis aika samanlaisia, minarelleja ja derbejä, vakiopytyt ja kaasarit.


^ihan totta :lol: mulla kans kamelissa turbokitti ja lähti väljällä koneella turbokitin kanssa ihan pirun hyvin ku turbokitilläki just osaa lähtee ja sit ku piikkialue loppuu ja vaihtaa isommalle, niin kierrokset osuu piikkialueelle suoraan :P sen takia turbokitti on parempi jos tykkää kiihdytellä, eikä välttämättä aja pitkää matkaa tai täysiä kokoajan... nyt 70cc kiinni.. katotaan miten sillä lähte ;)

Ja tuolla joku sanoi myös että alavääntö vie sen ekat 10 metriä mut sit menee turbokitti ohi, nii eiks se oo tärkein, kumpi on ekana siellä tietyssä määränpäässä? ;)

Oma derbi meni vakio putkella ja muutenkin väljällä koneella ym. nii mittariin 80km/h ja gepsiin 65km/h :D turbokitin kans mittariin ~95km/h joten oikea nopeus ~75km/h isommalla suuttimella ois voinu kiertää paremmin molemmissa tapauksissa :) 12/62 välit..

Skootteri taas meni mittariin 2 päälle ~70-72km/h ja oikee oli ~65km/h, huijaa 7-8km/h
Yhtäpäälle meni saman verran

Putsasin kaasarin kaikesta paskasta kokonaan ja meni yhtä päälle mittariin 80km/h eli oikee ~+70km/h ja kylmä ilmakin vaikuttaa asiaan... on siis menny ennenki ton 80 mittariin mut on saanut hetken vinguttaa mut nyt menee kevyesti kiihtyen :)

Skootterin virit: Ainoa kuristus pois eli kuparitappi kaasarin yläpäästä pois, mikä estää kohon nousemisen. Mopo on merkiltään kiinalainen "Moto Zeta" sama mopo kuin esim. Solifer xtr 50, mutta 2 etuvaloa, soliferissa yleensä 1 soikea
Viimeksi muokannut [leipuri] päivämäärä 24.10.2011 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Moposi/moposkootterisi huiput #3

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 24.10.2011 18:10

Työ ette osaa luistattaa oikei sillä tk:lla, yläkiekkaputkel lähtee iha yhtä hyvi jos uskaltaa haistattaa kytkintä tarpeeks.
Joo, ja kierrosten tulee olla tapissa jo ennen kun lähdetään liikkeelle. Kytkin pohjassa, kierrokset melko tappiin ennen kun lähdetään liikkeelle, ja sellanen sopiva luistatus, ettei kierrokset tipu niin alavääntösillä putkilla ei ole mitään jakoa. VÄhän liian usein näkee niitä, kun mopo käy tyhjäkäyntiä, ja kun lähettäjä lähettää mopot matkaan, lähtee jannu siitä ihan samalla tavalla kuin se liikenteessä lähtisi normaalisti liikenteeseen. Eihän niin tietenkään mitään hyviä kiihtyvyyksiä saada kun ei ole koko mopo edes tehoalueella.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista