Läheltä piti -tilanteet

kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut kossusukka » 18.10.2011 14:47

Autoilija oli, kun hän ei raaskinut ympärilleen katsoa ja yhtälailla sinä, kun painelet kevyenliikenteenväylillä noin helvetin lujaa.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Wozer
Pyörä:
kahen litran ohc turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella
Liittynyt:
16.10.2011 18:38
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Wozer » 18.10.2011 14:49

Itse olen aina ollut sitä mieltä,että liikenteessä mennään autojen ehdoilla.Ja sinä ilmeisesti ajoit ylinopeuttakin mopolla.Näkyvyys ei varmaan ollut paras mahdollinen,eikä sitä mopoa helposti huomaa välillä kun olen mopoauton ratissa ollut.
Laman ja energiansäästösyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu.Terv. Jumala
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut sahpe » 18.10.2011 19:08

max 10km/h ylinopeutta, ei se vielä paha ole..
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut MB93 » 18.10.2011 20:12

Se 10km/h voi olla juurikin se ratkaiseva tekijä. Reaktioajan aikana mennään pitempi matka, ja jarruttaminen kestää pitempään. Varsinkin kokemattomille kuskeille tuo nopeusero saattaa olla usein se mihin homma kusee. Eihän se tunnu kovalta vauhdilta, mutta auta armias jos vaikka joku pikkulapsi juoksee sivutieltä eteen, toivot ettet olis koskaan siirtyny kolmipyöräistä kovempiin peleihin.
Wozer
Pyörä:
kahen litran ohc turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella
Liittynyt:
16.10.2011 18:38
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Wozer » 18.10.2011 20:22

Yeah,olin itse juuri kirjoittamassa aika samanlaista tekstiä.Mutta joo..tossahan se tuli.Kyllä se 10 km/h on aika isokin ero loppujen lopuksi.
Ja ei aina(ainakaan liikenteessä) voi laittaa syitä toisen niskoille ja todeta ettei vika ollut itsessä.Voi miettiä tilannetta toisenkin näkökulmasta..
Laman ja energiansäästösyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu.Terv. Jumala
Torkki
Pyörä:
Gilera SMT -11
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
16.6.2011 17:41
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Torkki » 18.10.2011 22:00

Nykyisin kun on tämä ajo-opetus mopokortissa, niin tuo 10km/h ero tulee todellakin esille. Itsellä heti ensimmäisen ajotunnin alussa ajo-opettaja havainnollisti tämän, eli ensin ajoi 30km/h ja jarrutti autokoulun auton kohdalta äkkijarrutuksen. Sitten piti mennä pysähtymispaikalle seisomaan, ja ope teki saman mutta vauhtia 40km/h. Kyllä muuten pisti miettimään se ero, että suosittelen tekemään tuon vaikka kaverille joka ajelee usein liian kovaa tms.
Ansku_
Liittynyt:
7.12.2010 11:45
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Ansku_ » 19.10.2011 16:44

Torkki kirjoitti:Nykyisin kun on tämä ajo-opetus mopokortissa, niin tuo 10km/h ero tulee todellakin esille. Itsellä heti ensimmäisen ajotunnin alussa ajo-opettaja havainnollisti tämän, eli ensin ajoi 30km/h ja jarrutti autokoulun auton kohdalta äkkijarrutuksen. Sitten piti mennä pysähtymispaikalle seisomaan, ja ope teki saman mutta vauhtia 40km/h. Kyllä muuten pisti miettimään se ero, että suosittelen tekemään tuon vaikka kaverille joka ajelee usein liian kovaa tms.

Ja kannattaa muistaa, että nopeuden kaksinkertaistuessa jarrutusmatka nelinkertaistuu. Eli kun nopeus kasvaa neljäsosalla, jarrutusmatka tuplaantuu. Kannattaa muistaa.
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 19.10.2011 17:31

Kivasti kiilasi joku äitin pikku kullannuppu keskustassa mopoautolla viereiseltä kaistalta suoraan eteen. Oli ryhmittyny väärin ja edessä oli työmaa. 10cm tais jäädä väliä ettei menny koirankopin muovit vaihtoon, no ainakin säikähti kunnolla. ;)
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut sahpe » 19.10.2011 18:20

No mietitäänpäs toisenkin näkökulmasta. Autolla kerrostalon pihasta pyörätielle, kolmio, ei katso oikealle eikä vasemmalle, ajaa pyörätienyli, huomaa mopoilijan, pysähtyy keskelle pyörätietä ja kattoo ku toinen jarruttaa.

HMM,,,,
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 19.10.2011 19:06

Älä aja sillä mopollas siellä pyörätiellä. Liikenteen sekaan vaan.
Got SPL?
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut sahpe » 19.10.2011 19:34

Vähän vaikea kun tässä tapahtumapaikalla pyörätie ja tie erkani toisistaan vähän matkan päässä :lol: Ajan kyllä useiten tiellä.. :roll:
Extemi
Pyörä:
Husse
Liittynyt:
1.9.2011 0:26
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Extemi » 19.10.2011 22:17

Tänään tapahtui samanlainen skenaario kuin justdoitillä paitsi että peili ja tanko osui auton takakylkeen. Mutta se sattui sitten tiellä, ei pyörätiellä
Tetson
Pyörä:
Zonerii
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.5.2011 16:05
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Tetson » 20.10.2011 13:17

Nyt tuossas äsken oli tiukka tilanne kun olin matkalla motonettiin. Kaikki tapahtui näin olin tulossa liikennevaloihin ennen paikallista siltaa, niin sitten sillalta auto ajoi vastaan tulevaa kaistaa reilua ylinopeutta kohti minua. ilman bussipysäkin levikettä olisin jäänyt alle.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 20.10.2011 13:51

jsut koulusta tulin nii joku saatanan vatipää ajaa perässä autolla ja sit lähtee ohittaan (näin luulin) ja ajaa ihan siinä noin30cm päästä ja kääntyy suoraan mun eestä oikealle, siinä sai kyllä jarruapolkea. onneksi kerkesin siinä jo hiljentää ko se tuli nii lähelle mua
av88
Pyörä:
Derbi X-Race 2007
Liittynyt:
11.5.2011 15:54
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut av88 » 20.10.2011 16:00

Olin tuossa viikko sitten ajamassa risteykseen. Minun takana oli toinen mopo. Risteyksen vasemalle puolelle oli pysäköity autoja joten ei oikein nähny kunnolla tuleeko sieltä ketään. No minulla oli kolmio ja hidastin vauhtia, ja katoin että ei sieltä ketään tule. No jatkoin ajamista oikealle ja se toinenkin mopo mun takana lähti menemään niin tuleehan sieltä joku jäbä mopollaan neljänkympin alueella selvää ylinopeutta vastaan. Eipä siinä kellekkään käyny mitään onneksi mutta pitää välttää sitä risteystä kun siinä on aina vaikka mitä tietyötä ja väärin pysäköityjä autoja :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista