Läheltä piti -tilanteet

TuplaBonus
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
16.10.2010 13:33
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut TuplaBonus » 29.7.2011 16:58

Itellä kävi tossa viikko takaperin kanssa aika läheltä piti tilanne ihan omaa tyhmyyttään. Käännyin risteyksestä oikeelle kaks kaistaselle tielle ja piti vaihtaa kaistaa vasemmalle nii vilkasin vaa peilistä kun luulin et ei sieltä risteyksestä ketää mun viressä ajanu nii olin keski viivan pääl kun huomasin että perkele siinähä on pitsa-auto sentin pääs.
Onneks kerkesin väistää, mutta siitä eteen päin oon kyllä aktiivisesti kääntäny päätä aina eli muistakaa se kuollu kulma.
Mikkis-
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.8.2007 18:22
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Mikkis- » 30.7.2011 0:14

^Jep, monelta onnettomuudelta olisi vältytty, jos olisi katsonut tarkemmin.
_T3_
Pyörä:
kolaroitu Mbk Ovetto -99 ¤Red Fighter¤ ja EX Kymco agility 50
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
26.2.2010 21:02
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut _T3_ » 2.8.2011 10:48

itellä kävi kaverin kaa semmonen juttu et olin kääntymässä meijän toiselle tielle maantieltä ja tietenkin siinä tienpäässä oli kauhee läjä pehmeetä hiekkaa. Lähti keula alta mutta sain onneks pienen luisun jälkeen pidettyä mopon pystyssä. Tulihan siinä melkeen ojaan mentyä mielessä oli vaan et vittu mä pidän tän mopon pystyssä vaikka väkisin :lol:
Kattokaa galleria ja kommentoikaa
JUHOKAN
Liittynyt:
29.6.2010 16:48
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut JUHOKAN » 10.8.2011 15:08

Läheltä piti tilanteita mielummin kun tälläsiä :itku: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081 ... 0_uu.shtml
EDIT: Toinen samana päivänä tänään, silloin kun pääsin koulusta niin yks justiin 6 luokalle päässy tyyppi mun koulusta jäi junan alle.. :/
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Läbä » 10.8.2011 15:52

Itekki piti pistää toi mutta psitetään nyt toi juna juttukin http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081 ... me_oneline Itse en kumpaakaan tunne kovin hyvin mutta vesilahdessa kuolleella oli kaverin, viritetty, kilvetön (ainaki viikko sitten oli) mopo. Sille soitettiin että mopollas on kolaroitu että tulis noukkimaan :s
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Tepitin » 10.8.2011 20:20

JUHOKAN kirjoitti:Läheltä piti tilanteita mielummin kun tälläsiä :itku: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081 ... 0_uu.shtml
EDIT: Toinen samana päivänä tänään, silloin kun pääsin koulusta niin yks justiin 6 luokalle päässy tyyppi mun koulusta jäi junan alle.. :/

Itselläni kävi kerran hieman samankaltainen tilanne joskus ensimmäisenä mopokesänä:

Jäteauto kääntyi kiskan pihaan, ja minä jatkoin matkaa suoraan. Tämä jäteauto ei ilmeisesti nähnytkään minua, ja teki äkkinäisen liikkeen takaisin ajoradalla (Oletin että tämä menisikin kiskalle tyhjentämään roskiksia). Äkkinäinen väistä vastakkaiselle kaistalla, jossa sitten tulikin auto. Hieman sydän pamppaa kun auton keula onkin aivan naaman edessä ja oikean kyljen vieressä monen tonnin jäteauto.

Jollain ihme ninjaliikkeellä kerkesin väistää taas omalle kaistalle kun pääsin jäteauton ohi ja onnistuin välttämään auton keulan. Kyllä siinä hiukan sydän pamppasi
Tosin tarkoituksena ei ollu ohittaa tuota jäteautoa, vaan väistin tuota liikettä jonka se teki
Kennolle tallentuneet
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut MB93 » 10.8.2011 22:33

Eipä tässä muuta, joku akka meinas tulla Ooppelillaan Amican kyljestä läpi, olin risteyksestä kääntymässä vasemmalle, vilkku oli päällä ja kun käännyin niin eikös vasemmalta vaan ohi ja jatkaa suoraan. Mikäs siinä, risteysalueella ei tietääkseni saa ohittaa eikä varsinkaan vasemmalta jos olen sinne kääntymässä. Onneks en ollu mankilla liikenteessä, vois olla tilanne vähän huonompi kun tuo Amica sentään kiihtyy sen verran hitaasti...
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Hepex » 11.8.2011 0:17

Sillä ooppelilla kun ois tullu muovikoppaa päin ni sehän ois levinny miljoonaan osaan :DDD
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut MB93 » 11.8.2011 0:24

Ö-höm. Ovet peltiä, koppa lasikuitua. /OT
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut AGK » 11.8.2011 7:10

Palasiksi se olis revenny silti. (Ot ainaki mun osalta stoppas just. ;) )
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut buubaa » 11.8.2011 9:08

Eiköhän se mopokin solmuun mee kun auto päälle tulee.
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.8.2011 15:30

JUHOKAN kirjoitti:Läheltä piti tilanteita mielummin kun tälläsiä :itku: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081 ... 0_uu.shtml
EDIT: Toinen samana päivänä tänään, silloin kun pääsin koulusta niin yks justiin 6 luokalle päässy tyyppi mun koulusta jäi junan alle.. :/

No mutta aika lailla oma vika. Miks pitää lähtee ohittaa rekkaa mutkassa, mopolla?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Jonttu_96
Pyörä:
125 rieju marathon ex Rieju Smx Pro -08, yamaha pw 80 ja kawasaki kx 65
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.2.2011 15:54
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Jonttu_96 » 11.8.2011 16:31

No kerran käännyin ristekyksestä vasemmalle ja sieltä vasemmalta tuli paku jolla väistämisvelvollisuus niin se ei nähny kun mul oli vilkku päällä vaan lähti ajamaan päälle. no siinä oli mulla jonkun verran aikaa jarruttaa niiin lähin sit jarruttaa suht voimakkaasti ja kierrätin mopoo et se huomais no sit se huomas mut ja laitto lukot ja pysähty melkein keskelle tietä no sit kun ajan ohi niin muija vaan näyttää pakust keskarii no vastasin itse takas samalla mitalla ja olin sillee mitä vittuu, saatanana seko pää, ei ollu mun vika.

No sit tapahtu ennen tuota yks toinen vaarallisempi tilanne. Eli ajoin suoraan ja katoin et valkone paku vasemmalla kolmion takana ja huomasin kun se pysähty ja jäi odottaa et meen, noh sit se antokin kenkää pakulle ja ajo suoraan mun eteen. Painoin jarruja vaan niin saatanasti ja sit eturengas lukittu mut hölläsin taas jarruu ja sit lisää sit se paku oli ihan metrin pääs must ja käännyin oikeelle päin rotvallia kohti. Mun eturenkaan välis oli rotvalliin ehk 10cm ja pakun viereen tangost ehk 10cm, et oli niin saatanan lähel. No tööttäsin sille pakulle kun se jatkoi mun edes mut se ei reagoinu mitään vaan jatkoi vaan rajotusten mukaan. Siitä lähtien oon varonu pakuja ja muutenkin kattonu enemmän autoilijoita et näkeeks ne mua oikeesti kun käännyn vasemalle tai ajan suoraan ja joku auto on risteyksen takana.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.8.2011 16:36

Vaikka olis autolla väistämisvelvollisuus, ni mopolla kyllä mielummin annan sen jonku mennä eka, kun että itse änkeisin siihen eteen vaikka sillä oliski velvollisuus väistää. Kumminkin se mopo aina häviää sille autolle, niin mielummin otan vähän varman päälle enkä tapata itseäni.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Jonttu_96
Pyörä:
125 rieju marathon ex Rieju Smx Pro -08, yamaha pw 80 ja kawasaki kx 65
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.2.2011 15:54
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Jonttu_96 » 11.8.2011 16:40

Niin varmaan sen takia että jotkut autoilijat on niin paskiaisia että eivät kunnioita mopilijoit vaa heidän mottonsa on "Yksi mopoilija sinne tai tänne". No kyllä silti itsekkin olen joissain tilanteissa antanut autoilijoiden mennä ensin, mutta joka tapauksessa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista