Läheltä piti -tilanteet

BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 7.9.2010 22:08

Rieju_poika kirjoitti:Viime perjantaina kun lähdin koulusta niin oli aikamoinen läheltäpiti tilanne.
No hommahan alkoi niinkuin normisti, että rennosti parkkipaikalla Riejua lämmittelin ja puin ajokamoja päälle, kaikki oli ok ja lähdin kiihdyttämään. Rupesin kanttaamaan parkkipaikan mutkaan ja ei helvetti tiukka jarrutus ja endoa loppuun. Siinä sitten vetäisin syvään henkeä ja huomasin, että ei ollut paljoa eturenkaalla ja auton keulalla väliä. Mikä oli syy sitten tällaiselle liikkeelle?
No joku oli päättänyt turrata autollansa kiellettyyn ajosuuntaan päin hakemaan penskojaan koulusta. No tapahtuman päätteeksi huusin, että opetteleppas liikenne sääntöjä ja heristin hieman nyrkkiä.

Onneksi ei mitään kummempaa sattunut, vaikka eipä minun viaksi olisi voitu luetella!

Meni ohi.. Siis tienvarteen pysähtyneen auton keulaan meinasit ajaa? Ja tämä EI OLLUT sun syysi että..? Ookke. Ei muuta.
http://www..com/yamaha/dt/986386
sempron
Pyörä:
Keeway x-ray
Liittynyt:
29.6.2009 14:46

ViestiKirjoittanut sempron » 7.9.2010 22:09

M-65 kirjoitti:Kaveri veti tänään kyl niin huippu suorituksia: lukkojarrutus ihan edessä,sisäpuolen ohituksia, ja kaikkee mahollista sähläystä muutenkin :D no katotaan kuinka kauan on enään kortti kun pari viikkoo sitten sai :lol:


Tollasia löytyy... Ei ne heti opi miten liikenteessä pitää ajaa. Ehkäpä ekan kolarin jälkeen (jos on elossa) on ajotapa toisenlainen ellei ole kunnolla siihen muuten puututtu.

Täälläkin eräs henkilö ajeli kamikaze tyylillä. 2 viikon sisään useita kertoja kääntynyt pakun eteen (kolari tosi lähellä) ja mm. ns. sivutieltä katselematta liikennettä lähti tielle (meinas +80kmh ajavat kevarit (3kpl) tulla päälle ja joutuivat väistämään vastaantulevien kaistalle mutkassa. onneks se oli tyhjä)
Rieju_poika
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Posio
Liittynyt:
16.7.2009 12:21

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 8.9.2010 10:33

BigPaaryna kirjoitti:
Rieju_poika kirjoitti:Tekstiä......

Meni ohi.. Siis tienvarteen pysähtyneen auton keulaan meinasit ajaa? Ja tämä EI OLLUT sun syysi että..? Ookke. Ei muuta.


Vähän vaikeaselitteinen asia kun sitä parkkipaikan muotoa ei voi selittää niin, että saisi jonkinlaista hahmotusta. Melkein voisi kuvan käydä ottamassa, että ymmärrettäisiin.
Ja kyseinen auto oli siis liikkeessä ja ajoi minua kohti.
J-Koo
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 SM
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
3.10.2009 10:38

ViestiKirjoittanut J-Koo » 8.9.2010 11:41

Jos se autoilija ajaa kiellettyyn ajosuuntaan, niin sillonhan se on autoilijan vika. :roll:
BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 8.9.2010 15:05

Rieju_poika kirjoitti:
BigPaaryna kirjoitti:
Rieju_poika kirjoitti:Tekstiä......

Meni ohi.. Siis tienvarteen pysähtyneen auton keulaan meinasit ajaa? Ja tämä EI OLLUT sun syysi että..? Ookke. Ei muuta.


Vähän vaikeaselitteinen asia kun sitä parkkipaikan muotoa ei voi selittää niin, että saisi jonkinlaista hahmotusta. Melkein voisi kuvan käydä ottamassa, että ymmärrettäisiin.
Ja kyseinen auto oli siis liikkeessä ja ajoi minua kohti.

No joku oli päättänyt turrata autollansa kiellettyyn ajosuuntaan päin hakemaan penskojaan koulusta.


Oot aika selvänäkijä jos pystyt kertomaan ilman et auto on pysähdyksissä ja nassikoita ravaamassa sisään tuon. Mut joo, ota se kuva ja sit jatketaan.
http://www..com/yamaha/dt/986386
Rieju_poika
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Posio
Liittynyt:
16.7.2009 12:21

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 8.9.2010 15:38

BigPaaryna kirjoitti:Oot aika selvänäkijä jos pystyt kertomaan ilman et auto on pysähdyksissä ja nassikoita ravaamassa sisään tuon. Mut joo, ota se kuva ja sit jatketaan.

Klik

No tuossa on paint kähöstys tilanteesta. Kärjet osoittaa menosuunnan ja auto tuli melkein heti mutkan takana vastaan. Ymmärtääkö nyt? Ja mitä selvänäkijä kykyjä siihen tarvii, että kun koulu loppuu niin joku ei tulisi lapsiaan koulusta hakemaan....
bloodragon
Pyörä:
Yamaha Aerox -10
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
14.8.2010 18:17

ViestiKirjoittanut bloodragon » 8.9.2010 20:47

Mulla oli melko lähellä ettei auto kääntynyt päälle kun Prisman pihasta lähettiin. Siinä on siis 2 kaistaa, toinen josta saa kääntyä vain vasemmalle (jolla minä olin) ja toinen josta sai mennä yli tai kääntyä oikealle. Pysähdyin siihen koska autoja meni tiellä, ja samalla rinnalle tulee auto. Noh, lähden siitä sitten kääntymään vasemmalle, ja hieman ennemmin tämä auto lähti myös kääntymään vasemalle. Oli muutaman sentin päässä etten olisi ajanut siihen kylkeen kiinni, autosta mies vaan näytti keskaria ja kirosi.
Virheilmoitus
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
19.3.2008 21:16

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 8.9.2010 23:22

Itselle ei mitään tapahtunut, mutta kaveri ajoi melkein taksin päälle risteyksessä kun ei katsonut tuleeko autoja. Taksi tuli oikealta n. 100km/h ja kaveri n. 60km/h ja aikoi ajaa suoraan katsomatta tuleeko autoja, pääsi juuri ja juuri ylitse kunnes taksi tulee renkaat ulvoen vasenta kaistaa ohitse. Kaveri ei tajunnut edes koko tapausta ennekun hänelle selitin sitten kaupan pihassa. Ei se kevarikortti paljoa kuskia näköjään paranna.
420
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 9.9.2010 15:33

Hitto,

Eipä ole moneen vuoteen ollut näin pelottavaa tilannetta mopon kanssa. Olin mopolla tulossa normaaliin tapaan kotia kohti ja tulin risteystä kohden oikealla ollutta kevyenliikenteenväylää pitkin. Edessä oli valoilla varustettu suojatie. Hidasta normaaliin tapaan reilusti ja suojatien valot muuttui vihreäksi. Samalla vilkaisin varmuuden vuoksi autoilijoiden valoja ja oikealle suojatien yli kääntyville oli punainen nuolivalo. Vasemmalla autotiellä auto hidasti risteystä kohden ja painoin kaasua ennen suojatietä. Nopeasti vielä vilkaisin oikeelle ja käännän kaasun pohjaan.

Vaan eikös se vasemmalla ollut auto lopettanut jarruttamisen ja kääntyi punaisia päin suojatielle! Jumalauta haki sormet nopeasti jarrukahvoja ja töötti painui pohjaan. Autoilija ei reagoi paskan vertaa, se oli päättänyt näköjään vetää ihan tosissaan katsomatta päin punaisia. Ja ne eivät olleet mitkään vanhat vihreät, vaan ne olivat palaneet jo yli 5 sekunttia. Mopoilijat muka pahimpia törttöjä liikenteessä, paskat sanon minä.. Näköjään ne ovat nelikymppiset "kiireiset" töissäkäyvät miehet.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Pag0n
Pyörä:
CPI Aragon S
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.7.2010 23:09

ViestiKirjoittanut Pag0n » 9.9.2010 17:05

Ei jumalauta ku oli tänään kuumottava tilanne ku ajoin perus koulumatkaani kotiin päin, edessä oli mopoauto ja joku katumaasturi. Kaikki me 3 ajetaan jotain 40 km/h, kunnes se helvetin katumaasturi päättää tehdä viime hetken jarrutuksen ja iskee jarrut pohjaan ja kääntyy oikealle _VILKKUA KÄYTTÄMÄTTÄ_. No siinä puolen sekunnin reaktiointiajalla laitoin molemmat jarrut pohjaan ja maasturi vetää rennosti oikealle ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, ja minä oon siinä mopoauton takana vitunmoisissa täpinöissä ihmettelen mitä juuri tapahtui.
Omasta mielestäni jos unohtaa, että olisi pitänyt kääntyä johonkin voi ajaa risteyksen ohi ja kääntyä seuraavassa mutkassa ja tulla samaa tietä mutta eri suuntaa takaisin ja kääntyä haluamaansa suuntaan.

Vähän samanlainen tilanne (samana päivänä, samalla matkalla) oli kun vastaantulevien puolelta joku idiootti ajatteli tehdä U-käännöksen virtaavaan auto- ja mopolinjaan joka kulki hänestä katsottuna vastakkaiseen suuntaan suoraan edessä ajavan auton eteen. Tässäkin tilanteessä tärinöillä ja äkkijarrutuksella selvittiin. Hengestäni saan varmaan jatkossakin kiittää levyjarruja.
BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 9.9.2010 18:09

Rieju_poika kirjoitti:
BigPaaryna kirjoitti:Oot aika selvänäkijä jos pystyt kertomaan ilman et auto on pysähdyksissä ja nassikoita ravaamassa sisään tuon. Mut joo, ota se kuva ja sit jatketaan.

Klik

No tuossa on paint kähöstys tilanteesta. Kärjet osoittaa menosuunnan ja auto tuli melkein heti mutkan takana vastaan. Ymmärtääkö nyt? Ja mitä selvänäkijä kykyjä siihen tarvii, että kun koulu loppuu niin joku ei tulisi lapsiaan koulusta hakemaan....

Ymmärrän jos tuo on yksisuuntainen. Jos ei ole niin en. Case closed.
http://www..com/yamaha/dt/986386
BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 9.9.2010 18:11

Pag0n kirjoitti:Ei jumalauta ku oli tänään kuumottava tilanne ku ajoin perus koulumatkaani kotiin päin, edessä oli mopoauto ja joku katumaasturi. Kaikki me 3 ajetaan jotain 40 km/h, kunnes se helvetin katumaasturi päättää tehdä viime hetken jarrutuksen ja iskee jarrut pohjaan ja kääntyy oikealle _VILKKUA KÄYTTÄMÄTTÄ_. No siinä puolen sekunnin reaktiointiajalla laitoin molemmat jarrut pohjaan ja maasturi vetää rennosti oikealle ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, ja minä oon siinä mopoauton takana vitunmoisissa täpinöissä ihmettelen mitä juuri tapahtui.
Omasta mielestäni jos unohtaa, että olisi pitänyt kääntyä johonkin voi ajaa risteyksen ohi ja kääntyä seuraavassa mutkassa ja tulla samaa tietä mutta eri suuntaa takaisin ja kääntyä haluamaansa suuntaan.

Vähän samanlainen tilanne (samana päivänä, samalla matkalla) oli kun vastaantulevien puolelta joku idiootti ajatteli tehdä U-käännöksen virtaavaan auto- ja mopolinjaan joka kulki hänestä katsottuna vastakkaiseen suuntaan suoraan edessä ajavan auton eteen. Tässäkin tilanteessä tärinöillä ja äkkijarrutuksella selvittiin. Hengestäni saan varmaan jatkossakin kiittää levyjarruja.

Pro tip: Riittävä turvaväli.
http://www..com/yamaha/dt/986386
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 11.9.2010 16:38

Mopoaikojen alussa oltiin kaverilla kanssa papalla liikkeellä, niin mentiin yhtä kaupungissa hyvin tiukkaa L mutkaa, menin ekaa kertaa sinne mopolla, enkä tajunnut pitäisi jarruttaa.
Noh kanttasin ja ajattelin samalla että hyödytän koko tien leveyden (vauhtia liikkaa nääs)
Sieltä tuli corolla ja perkele, ajoin corollan ja kävelytien välistä ohi :lol:
Kyllä tuo tilanne opetti ja paljon.
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47

ViestiKirjoittanut Lape » 15.9.2010 0:13

Pag0n kirjoitti:Ei jumalauta ku oli tänään kuumottava tilanne ku ajoin perus koulumatkaani kotiin päin...


Älä viitti tulla tänne itkemään jos et itse osaa pitää kunnon turvaväliä.. Saa ajamassa ollessa välillä todella ihmetellä mopopoikien liikenteessä perseilyä. Ja kyllä, olin itsekin mopoikäisenä ihan samanlainen.. ;)
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 15.9.2010 10:55

Kävi aika läheltä, kerrotaas

Tässä selventävä kuva http://www.aijaa.com/v.php?i=6718339.png . Tässä siis molempiin suuntiin menee 2 kaistaa, ja tapahtui keskustassa.

Eli Minä ja Auto 1 ajetaan samaan suuntaan, Auto 1 hieman minun edelläni, kunnes lähtee kääntymään suoraan eteeni nuolen osoittamaan suuntaan sivutielle. No minä väistän jarrut pohjassa töötti soiden vittua huutaen vastaantulevien kaistalle. Onneksi Auto 2 ehti väistää minua reunaan nuolen osoittamaan suuntaan.

Tämän jälkeen Auto 1 kiihdyttää nopeasti pois paikalta :s .

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista