Läheltä piti -tilanteet

Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 31.7.2010 18:42

tulipas taas koettua melkonen tilanne jonku penikan kans. Ajoin tiellä joku parisataametriä ennen risteystä. kohta risteyksestä, vasemmalta kääntyy reilusti alaikänen kuski (tälläkertaa jopa kypärä pääsä, varmaan 3 kertaa oon nähny sen ajavan ilman kypärää) ja kyyisä istuu ympäripäissään oleva mopon kuski. Jätkä tuli nii lujaa ku kiinaskodesta lähti koko mutkan ja joutu ajaan mun kaistalle kovasta vauhdista johtuen. Sen jälkeen tyyppi ei oikassutkaan omalle kaistalle vaan jäi kattelemaan maisemia mun kaistalla. Ihmettelin että mitä tyyppi hommaa ja jouduin hiastamaan melkeen kävelyvauhtiin ja kääntymään penkalle. Joku 10-15m minusta tyyppi huomas mut ja vaihto kaistaa, ilmettäkään muuttamatta. Jälkeenpäin oli puhetta kavereiden kans ja tuli ilmi että kuski menee 7 luokalle.

Saman henkilön kans meinas kerran aikasemminki tulla kolari, aivan alkukesästä heti ku lumet oli sulanu. Loivasa mutkasa yllätysyllätys kyseinen tyyppi ajaa mun kaistaa toisen kaverin skootterilla eikä edes vaihtanu kaistaa vaikka jouduin pysähtyyn ennen mutkaa. Ajo vaan ohi eikä edes kattonu mua, ei varmaan edes huomannutkaan :roll:
Misä on poliisit kun niitä kerranki tarvitaan!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 31.7.2010 23:38

Soita hyvä mies poliisille heti kun näet taas tyypin huristelemassa, äkkiä tommoselle järjettömyydelle loppu!
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
JVN_
Pyörä:
Suzuki s 80cc ja gas gas ec50 74cc
Paikkakunta:
Alavieska
Liittynyt:
16.6.2007 21:35

ViestiKirjoittanut JVN_ » 31.7.2010 23:43

Tuo nyt on muutenki aivan urpo koko tyyppi.. tekkee aivan mitä sattuu.. Siis tuo kooteri kuski.
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 1.8.2010 0:43

Tänään ajo joku amis-sierra ihan perseessä kiinni ku ajoin jtn. 80@40, ja ajo sit siihen vierelle ja huus jotai ja sit kiilas mut penkan puolelle ja laitto lasinpesunesteet/kaljat niskaan. Seuraavsta hidastetöyssystä sit ohi ja ajamaan sen auton eteen 15-20 km/h keskellä kaistaa kilometrin verran. :D

Jätkältä meni varmaan puol tankkia ku kaasutteli sielä mun takana. Veti senjälkeen liikenteenjakajan väärältä puolelta varmaan satasta, ja senjälkeiseen kurviin perä heittäen väärää kaistaa.
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 1.8.2010 2:49

Suiza_88 kirjoitti:Tänään ajo joku amis-sierra ihan perseessä kiinni ku ajoin jtn. 80@40, ja ajo sit siihen vierelle ja huus jotai ja sit kiilas mut penkan puolelle ja laitto lasinpesunesteet/kaljat niskaan. Seuraavsta hidastetöyssystä sit ohi ja ajamaan sen auton eteen 15-20 km/h keskellä kaistaa kilometrin verran. :D

Jätkältä meni varmaan puol tankkia ku kaasutteli sielä mun takana. Veti senjälkeen liikenteenjakajan väärältä puolelta varmaan satasta, ja senjälkeiseen kurviin perä heittäen väärää kaistaa.

Vitun pahis. Kaveriki ajo cebarilla (minä kyydis) 110@50 ja ei saanu bemarii kiinni. Ja sit ku se bemari käänty ajettii 110 yhtee kurvii, sanottaisko et että oli vähä lähellä ettei menny pitkäks. En mee toista kertaa sen kyytii.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Virheilmoitus
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
19.3.2008 21:16

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 4.8.2010 13:07

Täältäkin löytyy noita bemarikuskeja joilla se auto kulkee nii paljo ettei näköjään keskustiellä voi alle 80km/H ajella.
420
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20

ViestiKirjoittanut shule » 4.8.2010 17:31

Olin kääntymäs oikeelle 90 asteen mutkan, ajoin aika lujaa ja sielt tulee rekka vastaan. Sit jouduin vetää mutkan suoraks jalkakäytävälle. Jos ei olis ollu jalkakäytävää niin olisin ojas tai rekan puskuris :D
Alqq
Liittynyt:
3.4.2010 21:06

ViestiKirjoittanut Alqq » 4.8.2010 19:01

MSJD kirjoitti:Vitun pahis. Kaveriki ajo cebarilla (minä kyydis) 110@50 ja ei saanu bemarii kiinni. Ja sit ku se bemari käänty ajettii 110 yhtee kurvii, sanottaisko et että oli vähä lähellä ettei menny pitkäks. En mee toista kertaa sen kyytii.


OFFTOPIC: Heheh :D Cebarikuskit ne tuppaa olemaan vaarallisia, johtuen varmaankin lähinnä siitä että moni joilla ei ole minkäänlaista aiempaa kokemusta mopoista eikä moottoripyöristä, ostavat ensimmäiseksi pyöräkseen sen johtuen halvasta hinnasta, vähästä kulutuksesta sekä huoltovapaudesta. Täälläkin pari kaveria ajavat vähän miten sattuu juurikin kyseisillä pyörillä. En toki yleistä ettäkö näin olisi kaikkien kuskien kanssa, vaan vaikka onhan tuo kovin yleistä.
Janiih
Pyörä:
Derbi DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.9.2009 20:46

ViestiKirjoittanut Janiih » 7.8.2010 1:05

:D Poliisiauto (maija) meinas peruuttaa mun päälle, eli ajelin parisataa metriä maijan perässä ja pysähtyy yhtäkkiä. Aattelin että antaa jonku auton mennä koska maijalla ja mulla oli kolmio. Noh yhtäkkiä maija alkaa peruuttamaan :D Siinä sitte äkkiä käännyn kävelytielle oottamaan että maija on peruuttanu ja jatkan matkaa kotiapäin.
Ostetaan jännitesäädin jossa mukana vilkkurele Derbi DRD PRO:hon! Jos löytyy niin pistä YV
Lantti
Pyörä:
Liukuri ja thunturi
Paikkakunta:
Honkajoki-City
Liittynyt:
20.11.2006 19:39

ViestiKirjoittanut Lantti » 7.8.2010 16:50

Oltiin kerran menossa kohti seinäjokea, sitte siinä ajaa tien sivus pari blondia skoboilla. No yhtäkkiä molemmat kääntää tien yli, ei eres vilkuttanu, ja autot 80+ lasis takana - oli sitte lähellä että ei blondit olis autojen alle jääny, ja kaikki 3 autoo peräs jarrut pohjaan ja melkeen törmättiinki... Siinä kans prkl oli yksiä BLONDIA :D
Epäonnistumisen riski on suuri, kun taidoton yrittää opettaa halutonta tekemään tarpeetonta.

75cc - 22mm - Gianelli - 14/28 - 84km/h - Ja kirjaimellisesti huutaa pitempiä välejä
hassukka
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Helsinki, Etelä-Haaga
Liittynyt:
30.7.2009 17:19

ViestiKirjoittanut hassukka » 7.8.2010 20:49

Tänäänkin ajelin perus 62@40 ja sitten takana joku volvokuski ajaa ihan kiinni mopossa, menin sitten niin reunaan kun voin niin ohi mentiin jtn arviolta 80+ 8o
OT: tosta CBR jutusta vielä, kaverille ostettiin just se uus CBR, kuulemma menee sen faijankin mukaan vakiona 180 :lol: Hieman kateellisia toisen kaverin hussesta yms :D
Virheilmoitus
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
19.3.2008 21:16

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 7.8.2010 22:00

Näin vähän ohi aiheen, mutta olenko ainoa vai rupeaako muitakin yleensä naurattamaan jos käy joku todella läheltä piti tilanne ? :roll: Tänään ajoin rekan eteen, mutta onneksi alta kerkesin.. Niin pienen hetken jälkeen ei enään pokka pitänyt vaan piti pysähtyä yksinkertaisesti nauramaan ja miettimään mitenkä lähellä oli taas ettei tässä todellisuudessa enää päristeltäis. Omalaatuinen huumorintaju tjsp ;)
Eikö ne muka kulje 180 :(
420
rZln^
Pyörä:
mbk nitro -07
Paikkakunta:
kouvola
Liittynyt:
7.6.2010 13:32

ViestiKirjoittanut rZln^ » 7.8.2010 22:46

Tänään oli sitten tollanen "läheltä piti" tilanne kun ajelin kaupan pihassa. Näen/tiedän asfaltin olevan puhdas ja lähden kanttaamaan sen minkä uskallan jalat katteen sisällä. No, se menee niinkuin pitääkin ja lähden kanttaamaan toiseen suuntaan. Sekin sujui ihan mallikkaasti. Ajan pari kymmentä metriä ja alan kääntyä parkki paikan läpi menevälle tien pätkälle. Kanttaan niinkuin enenkin mutta tällä kertaa hidastin vauhtia etu jarrulla käännöksen aikana. olin juuri alkeissa kiihdyttää kun kuulin metallin raapaisevan asfalttia ja huomasin perän olevan tulossa vierelle. jotenkin oonistuin potkaisemaan itseni takaisin pystyyn ja sitten alkaa se ihmettely: "MITÄ VITTUA? MIKÄ SIIN OIKEE OTTI MAAHAN? näkiköhän kukaan?". Alan katsella ympärilleni rullaten eteen päin ja huomaan huvittuneen näköisenä minua tuijottavan nais henkilön auton takana kymmenisen metrin päässä mutkasta.
Lopulta pysähdyn parkkipaikan toiseen päähän tarkastelemaaan vahinkoja. Onnekseni kilpi ei ottanut vahinkoa (laitettu tuntia aijjemmin uudella kiinnikkeellä variaattorin kopan päälle), osuma oli tullut seisonta tuen ns. polkimeen.

Myöhemmin tänään kävin katsomassa tapahtuma paikkaa ja sielä oli sitten muutaman metrin vaalea raita asjaltissa...

jooo... tuli sitten kirjoteltua :D
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47

ViestiKirjoittanut Lape » 7.8.2010 23:57

Helpostihan se seisontatuki ottaa maahan, ei pysty yleensä skoballa sen puolelle mitään hirveitä mutkannuolemisia vetämään. Ei muuten kannata varsinkaan tiukoissa kurveissa kovin tiukasti painella sitä etujarrua koska keula lähtee silmänräpäyksessä alta asvaltillakin..
Bobi.
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -07, KTM sx 125 -94
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.4.2010 18:52

ViestiKirjoittanut Bobi. » 12.8.2010 12:21

No itellä kesän alussa oli läheltä piti tilanne: keuliskelin pv:llä nyt sen minkä osaan :s.
En siis osaa vetää mitää 12 o'clock:ia, nii aloin sittenkin yrittää kulmaa ja parin vedon jälkeen tuli ikäväs kohtaa piikki, ja se vetäs vähä yli 12 kulman (pv:n vakio leikatulle lokarille), sit saakelisti jarrua ja nauramaan yllättävän hyvästä munkista :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista