Läheltä piti -tilanteet

Juho`
Pyörä:
...
Paikkakunta:
Pudasjärvi/Kempele
Liittynyt:
7.12.2006 11:58

ViestiKirjoittanut Juho` » 14.2.2010 18:32

Tepitin kirjoitti:
Juho` kirjoitti:Itellä kävi ihan samanlailla ku ajelin yhen ala-asteen ohi. ajelin jotai 40km/h ja yhtäkkiä lähti pari lasta menemään tien yli kahtomatta tuleeko sieltä ketään niin piti jarrut lyyä pohjaan ja yrittää ohjata vasemalle mopoa ettei osuis niihin ja en onneksi osunu. -Meinas pikkusen tärisyttää sen jälkeen :D

][/quote]Kesällä ei ole ongelma, kun aina näkee että jos on pienempiä tulossa suojatielle, niin osaa varautua. Mutta nyt talvella kun joku ilman heijastimia siihen hyppää, niin ai että säikähtää.
Ja tuossa vielä oli, että minun edelläni ajoi auto, ja nämä ala-astelaiset hyppäsivät minun ja tämän auton väliin.][/quote]

Niin kesällä ei olis ongelmaa mutta tuossa mun tapauksessa oli talvi ja vastasatanutta lunta tienpinnala ja pimeäki alko olla.
Derbin kuvia-->
http://www.motot.net/galleria/50459
Motorsport24
Pyörä:
Keeway f-act focus 07
Liittynyt:
4.2.2009 9:03

ViestiKirjoittanut Motorsport24 » 14.2.2010 19:28

Tepitin kirjoitti:Miten autoilijoilla voi olla tuosta sanomista? Kun auto alkaa takaa lähestyä, niin reilusti menee sivuun. Jos ei ketään ole lähellä, niin saa ajettua paljon vakaammin siinä auton renkaan urassa.
Tai sitten tajusin jotain väärin.



Sitä en tiedä, olin jo mennyt normaalisti pientareelle ja auton mentäessä ohi, painoi tämä töötin pohjaan. Sama juttu toisella autolla, joka ajoi aiemman auton takana. Saa toki ajettua vakaammin siinä urilla siitä ei ole kysymystäkään. Ei ole tullut kyseistä asiaa vastaan enää nyt, mutta tuo yksi kerta laittoi vähän miettimään.
Jynkky69
Pyörä:
Yamaha BW's '96
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
25.5.2009 19:48

ViestiKirjoittanut Jynkky69 » 14.2.2010 20:09

Pientareella ajosta tuli puheeks..

60 alueel ajoin siin oikeenpuolimmaisessa urassa. Pientareella vähän turha ajaa, kun penkan ja sen uran välinen väli ehkä puoli metriä.. Autoja alko kertyy taakse ja yritin väistää hiukan oikeammalle vielä niin ei rengas noussu urasta ja meinasin kaatuu :D Alko melkonen letka olla takana niin annoin tietä pysähtymällä bussipysäkille, kun niiden kohdalta oli aurattu se ura matalemmaksi. BMW kuljettaja nosti sentään kättä kiitokseksi. Tuli "hyvä" mieli. :)
Yamaha BW's, kuvia galleriassa: http://www.motot.net/galleria/g48255_yamaha

Vilkaise pois!
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 14.2.2010 20:38

Talvella ajan aina siinä auton urassa, pientareelle ei ole toivoakaan mennä. Jos autoilijoilla on ongelmana ajaa 60km/h 60km/h-alueella, niin voivat kyllä mennä ohi. Kesällä voi väistellä pientareelle päin.
Jos on lunta satanut niin monesti pienemmillä teillä pysähdyn tien viereen jos auto(ja) tulee taakse. Vähentää huomattavasti stressiä kun voi liukastella rauhassa, ilman että kukaan on persauksessa kiinni.
Kennolle tallentuneet
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 14.2.2010 23:31

Ja leveistä aurauksista puhumattakaan...
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 18.2.2010 20:50

kävi paripäivää sitte sillai että auto lähti iha nenän eessä etee stop merkin takaa :seko: jotai 65 tai kovempaa ajoin siinä, katoin et joo hyvä auto pysähtyy toho, mutta sitte se kuitenki ajo siihe etee prkl, melkei perää :eek: varmaa päässy vähä unohtumaa mitä stop merkki tarkottaa...
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
veikkaappa
Pyörä:
Beta RR 125 LC, ex Masai DB 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
22.8.2009 22:04

ViestiKirjoittanut veikkaappa » 18.2.2010 23:12

Se tuppaa olee välillä autoilijoilla ku ne kattoo että mopo se vaan on, kyllä mä tästä kerkeen. Ja mopon vauhtia on muutenki vaikeempi arvioida. Talvella varsinki vähän paska juttu koska ei kerkee jarruttaa, itekki meinasin tänää vetää pannut kolmion takaa tulleen pakettiauton kylkee.
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 18.2.2010 23:26

Itse on tullut pari kertaa semmoinen tilanne, että autoilija ei selvästi ole mainannut huomata, ja pannuthan siinä olisi tullut jos eivät olisi ajoissa huomanneet. Kerrankin yksi auto veti lievät paniikkijarrut, kun oli jo risteyksestä kääntymässä tielle, ja huomasi vasta sitten minut.
Kennolle tallentuneet
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 19.2.2010 16:21

Siks sun pittääkin, aina muistaa kahtoo jo ajoissa, että huomaako se autoilija sua. ;) Vaikka se olis sitten autoilija vika, kun tulee vaik kolmion takaa, niin sua siinä sattuu enemmän.
Skipidiveinau
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 19.2.2010 16:30

Yzä kirjoitti:Siks sun pittääkin, aina muistaa kahtoo jo ajoissa, että huomaako se autoilija sua. ;) Vaikka se olis sitten autoilija vika, kun tulee vaik kolmion takaa, niin sua siinä sattuu enemmän.

Juu, mutta kun ajaa auton perässä 15m päässä, ja sitten se auto alkaakin yhtäkkiä sielä tulemaan, niin ei siinä paljoa ehdi. Eli alkaa pysähdyksissä oleva auto tulemaan minun edellä ajavan auton ja minun väliin.
Kennolle tallentuneet
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34

ViestiKirjoittanut AAte » 27.2.2010 12:59

veikkaappa kirjoitti:Se tuppaa olee välillä autoilijoilla ku ne kattoo että mopo se vaan on, kyllä mä tästä kerkeen. Ja mopon vauhtia on muutenki vaikeempi arvioida. Talvella varsinki vähän paska juttu koska ei kerkee jarruttaa, itekki meinasin tänää vetää pannut kolmion takaa tulleen pakettiauton kylkee.


Juu, koska ne mopot jotka yleesä näissä tilanteissa on mukana on viritettyjä. Varsinki ku sitä mopoa pitää vinguttaa koko ajan täysillä. Meikä ei ainakaa tykkäis, että joku paahtaa pyörätieltä 80km/h mopolla autoni kylykee. Iha sama mikä Stoppi mulla ois, ni se mopoilija siinä tekee väärin. Mopolla täytyy ajaa 45km/h tilanteissa, joissa on muitaki liikenteessä, varsinki tilanteissa jossa nopeuden arviointi on tärkeää.

''Kyllä mä tästä kerkeen'' meinaa sitä, että se mopo tuliki kaheksaa kymppiä, eikä viittäkymppiä. Kanttii mietti toisiltaki kannoilta asioita, eikä nii, että ite on aina oikeassa.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 27.2.2010 13:59

Ainahan se tulija voikin olla moottoripyörä, ettei sen varaan kannata laskea että, onhan tuo mopo. Itsekin olen jonkun kerran yllättynyt, kun vastaantulija onkin enskapiikki eikä mopo. Varsinkin vähänkään hämärällä sieltä näkyy vai yksinäinen valokiila ja joku kaksipyöräinen vehje
Kennolle tallentuneet
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 27.2.2010 14:08

AAte kirjoitti:Juu, koska ne mopot jotka yleesä näissä tilanteissa on mukana on viritettyjä..

Totta. Aina oletetaan, mikä onkin ihan normaali olettamus, että mopo tulee sitä sille sallittua nopeutta. Mutta taas riittää niitä pösilöitä, jotka nopeusrajotuksista vähät välittää esittäen kylän kovinta bomberia. Moottoripyörän ja mopon etäisyyden ja nopeuden arviointi ei joka tilanteessa kovin helppoa ole, ja sitä nyt tuskin helpottaa ylinopeus, toimimattomat valot jne.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 27.2.2010 14:41

Itte pyrin aina ajamaan nopeusrajoitusten mukaan, ja jos siinä takana ei oo ketään ajan keskellä kaistaa (wbn.moottoripyörä) mutta silti ne tulee etee :(
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34

ViestiKirjoittanut AAte » 27.2.2010 16:45

khor kirjoitti:
AAte kirjoitti:Juu, koska ne mopot jotka yleesä näissä tilanteissa on mukana on viritettyjä..

Totta. Aina oletetaan, mikä onkin ihan normaali olettamus, että mopo tulee sitä sille sallittua nopeutta. Mutta taas riittää niitä pösilöitä, jotka nopeusrajotuksista vähät välittää esittäen kylän kovinta bomberia. Moottoripyörän ja mopon etäisyyden ja nopeuden arviointi ei joka tilanteessa kovin helppoa ole, ja sitä nyt tuskin helpottaa ylinopeus, toimimattomat valot jne.


Mopolla ajetaan myös tien reunassa sen takia, että muut tietävät, että ajoneuvo tulee hitaasti. Ei voi olla niin vaikea ajaa sillä mopolla vuotta niillä säännöksillä, mitä mopoille on annettu tieliikenteeseen.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista