Läheltä piti -tilanteet

deeteemies
Pyörä:
Yamaha DT125r -03, Yamaha dt50r -01, suiza s1-94
Liittynyt:
22.10.2008 16:39

ViestiKirjoittanut deeteemies » 8.9.2009 21:58

Poliisien kanssa tuli tänään aika lailla läheltäpiti tilanne... käännyin risteyksestä ja katoin taustapeliin ni eikös maija ajele siellä saatana perässä kiinni sydän huus hoosiannaa ku detsi menee noin 70, ja takavalo ei toimi kuten ei myöskään jarruvalo, toinen vilkku poikki ja vielä kilpi takahaarukassa sellasessa kulmassa ettei varmaa nää. Ihmetyttää kyllä mikseivät pysäyttäny, eikä niillä mikää kiirekkää tuntunu oleva. ;)
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 8.9.2009 22:35

deeteemies kirjoitti:Poliisien kanssa tuli tänään aika lailla läheltäpiti tilanne... käännyin risteyksestä ja katoin taustapeliin ni eikös maija ajele siellä saatana perässä kiinni sydän huus hoosiannaa ku detsi menee noin 70, ja takavalo ei toimi kuten ei myöskään jarruvalo, toinen vilkku poikki ja vielä kilpi takahaarukassa sellasessa kulmassa ettei varmaa nää. Ihmetyttää kyllä mikseivät pysäyttäny, eikä niillä mikää kiirekkää tuntunu oleva. ;)

~50-100km välein minä näen poliiseja (35km sisään kolmet poliisit viime viikolla), joskus olen Mondeon perässä ajellut/maija ajallut lähellä, ja kerran ovat pysäyttäneet.
Ei niitä oikeasti ne mopot pahemmin kiinnosta.
Kennolle tallentuneet
Irkus
Pyörä:
Honda X8R-S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
15.8.2007 22:19

ViestiKirjoittanut Irkus » 8.9.2009 22:53

Joskus aikoinaan ajelin liikenneympyrään ja siinä sitten odottelin vuoroani. Noo, auto näytti vilkkua noin 5 metriä ennen sitä risteystä missä odotin, joten lähdin ajamaan. No kuinkas sattuikaan, auto ajaa risteyksen OHI melkein minua kylkeen? Vilkun oikeaoppinen käyttö <3 Oli kuskilla vähän nolo ilme kyllä :D
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 9.9.2009 17:16

Suurin osa autoilijoista on ajanut kortin silloin, kun tässä maassa ei ole ollut "ainuttakaan" liikenneympyrää. Ne ovat yleistyneet joka puolelle vasta viime vuosina. Harvalle vanhemmalle kuskille opetettu miten siinä ajetaan, fiksut ovat ehkä lehdistä lukeneet tai radiosta kuulleet.

Toki nykyään se opetetaan autokoulussa automaattisesti. Eilenkin meinasi yksi 50v herrasmie sportti-hundaillaan tulla kylkeen, kun ei tajunnut että liikenneympyrässä ajavaa pitää väistää vaikka tulisi itse oikealta.
Käärvönen
Pyörä:
Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
21.11.2008 21:43

ViestiKirjoittanut Käärvönen » 9.9.2009 22:20

Ittellä kans ollu liikenneympyräs useampiki läheltäpiti-tilanne kun meinaavat kylkeen/eteen tulla yhtäkkiä
Mikkis-
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.8.2007 18:22

ViestiKirjoittanut Mikkis- » 9.9.2009 22:32

Mulla on kans ollu monta läheltä piti-tilannetta ympyräs. Kiilaajan piikkiin menee jos ajan normaalisti ja hän ajaa kylkeen kolmion takaa :D
puukka
Pyörä:
Rieju spike-x 08
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
10.9.2009 16:24

ViestiKirjoittanut puukka » 10.9.2009 17:46

En tiiä kuinka liittyy mutta kyllä kait se aika läheltä piti.

Olin girlfrendin kanssa sen solikalla ajelulla nii vedin semmosta "oikopolkua" tielle ja kiersin valot väärältä puolen ku ei jaksanu alkaa härväämään siinä. Katoin että joku autohan sieltä tulee mutta en sitte kiinnittäny huomiota nii ajoin semmosen 100 metriä ja katoin peilistä nii polizaihan se siellä vilkuttaa valoja nii pysäytin pöötterin ja, muistin pienen "maistiasihömpsyn" kotoa ja alko se sydän hakkaamaan.
Lisäksi tyttö oli kännissä ja minu eestinmaanviinit laukussa. =S Poliisi pysäytti ku ei ollu valot päällä ku ne syö akun nii ei ole mulla päällä koskaan =) kysy kortin ja rekisteriotteen (joka ei ollut mukana)
Ne katto sitte koneelta joka oli rikki nii pääsin sitte lähtemään siitä ilman mitään =)) (Ja nollathan mie puhalsin)
Läheltä piti- oli kait siinä että ei vissiin saa päihtynyttä kyydittää eikä sais olla alkomahoolia alaikäsenä.
en sitte tiiä mitä siitä olis tullu mutta eipä tullu ;)
BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 10.9.2009 17:53

Miks ei sais päihtynyttä kyydittää? Jos ei aiheuta kuskille vaaraa niin mikäs siinä..

Kävi viellä siinä ajoradalla pomppimassa, en olisi väistänyt, jos siihen olisi jäänyt..


Mä ainakin nauraisin itteni höpöks ihan silkkaa vahingoniloani jos ajat kännistä päin kakspyöräsellä ja ite siinä kovimmat damaget otat.
http://www..com/yamaha/dt/986386
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 10.9.2009 20:37

puukka kirjoitti:En tiiä kuinka liittyy mutta kyllä kait se aika läheltä piti.

Olin girlfrendin kanssa sen solikalla ajelulla nii vedin semmosta "oikopolkua" tielle ja kiersin valot väärältä puolen ku ei jaksanu alkaa härväämään siinä. Katoin että joku autohan sieltä tulee mutta en sitte kiinnittäny huomiota nii ajoin semmosen 100 metriä ja katoin peilistä nii polizaihan se siellä vilkuttaa valoja nii pysäytin pöötterin ja, muistin pienen "maistiasihömpsyn" kotoa ja alko se sydän hakkaamaan.
Lisäksi tyttö oli kännissä ja minu eestinmaanviinit laukussa. =S Poliisi pysäytti ku ei ollu valot päällä ku ne syö akun nii ei ole mulla päällä koskaan =) kysy kortin ja rekisteriotteen (joka ei ollut mukana)
Ne katto sitte koneelta joka oli rikki nii pääsin sitte lähtemään siitä ilman mitään =)) (Ja nollathan mie puhalsin)
Läheltä piti- oli kait siinä että ei vissiin saa päihtynyttä kyydittää eikä sais olla alkomahoolia alaikäsenä.
en sitte tiiä mitä siitä olis tullu mutta eipä tullu ;)

Kannattaisi kierrellä ne valot oikealta puolelta ja pitää valot päällä. Eikä kannata otella hömpsyjä. Jos on alkomahoolia tiedossa, niin fillari tai jalat alle. Tai sitten pitää itsensä siellä paikassa tarpeeksi kauan.
En nyt laieista tiedä, mutta ei mitään örvelökunnossa olevia kannata ottaa kyytiin, kaataa vielä mopon.
Kennolle tallentuneet
FaiberGlass^
Liittynyt:
6.11.2005 15:59

ViestiKirjoittanut FaiberGlass^ » 10.9.2009 20:49

On muuten jännä noi liikenneympyrät. Jos lähdette venäjälle ajelemaan niin väistäkää niitä, jotka tulee liikenneympyrään. ;)
Humalaista ei saa kyyditä jos se vaikeuttaa / vaarantaa ajoneuvon hallittavuutta.
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 15.9.2009 18:46

Meinasi tänään auto runtata alle kolmion takaa, melkein kyllä jäi alle.
Olin ajamassa isoa tietä eteenpäin, kun sitten S-Marketin pihasta tulevalta tieltä tuli auto, ja siellä on kolmio.
Katselin että auto tuolta tulee, ja varmasti hidastaa kohta. Siinä sitten kun ajoin vähän matkaa, niin tulikin tajuttua että ei se mitään hidastele.
Jarrua sitten aika paljon päälle, mutta tämäkin auto sitten justiinsa ennen minun kaistalle tuloa tajusi että sieltä on joku toinenkin tulossa.
Ei kaukaa hakenut.
Kennolle tallentuneet
Pekkkooo
Pyörä:
-88 ja -82
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
2.2.2007 16:45

ViestiKirjoittanut Pekkkooo » 15.9.2009 18:53

Mulla eilen melkein samanlainen tilanne.

Oon tulossa Motonetistä himaan ja ajan semmosta alamäkeä. Alamäen lopussa on risteys: suoraan, vasemmalle tai oikealle. Oikealta tulee auto. Siinä on kolmio ja naiskuski huomaa minut aivan selvästi, mutta painaa kaasun pohjaan kun olen n.10 metrin päässä risteyksestä. Ite tuun siihen n.55km/h. Heitän sitten lukkojarrutuksen ja mopo liukuu hyvin uudella asvaltilla. Autokin heittää jarrut pohjaan ja päästää minut menemään. Oli siinä vähän semmottii "Mitä vittua toi tekee". No onneks mitään ei käyny.
Manq
Jynkky69
Pyörä:
Yamaha BW's '96
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
25.5.2009 19:48

ViestiKirjoittanut Jynkky69 » 15.9.2009 19:59

proppu kirjoitti:Muakin jo ruvennu noi vituttamaan ku kääntyyvät eteen vaikka ajan normaalisti ja pitää pudottaa vauhti johonkin 15-20km/h ku ne luulee et ne paskat kiihtyy ennen ku ehin tulla.

Jep, ohi vaan jos on vapaata tilaa vähääkää :| siinäpähä opetus että alkavat edes vähän antamaan tietä jos ite joutuu vielä väistämään.. Silloin tietenkin eri asia jos eivät jää eteen hidastelemaan vaan kiihdyttävät suht ripeesti..

ps. nemo, en omista teharia. ;)
Yamaha BW's, kuvia galleriassa: http://www.motot.net/galleria/g48255_yamaha

Vilkaise pois!
L44M4K0
Liittynyt:
12.5.2009 18:10

ViestiKirjoittanut L44M4K0 » 15.9.2009 23:03

Mitä nyt ite pyöreilles huomannu ni pollat ei pahemmi piittaa mopoist mut jos vähäki kovemmat äänet irtoo putkest ni joha on kiinni, ja eiku testaamaa sitäki.. jos on viritetty ja maijat takana nii vetää siin ku mitää ei ois tehtykkä :D
Roomis
Pyörä:
Yamaha Dt50r '06
Liittynyt:
26.4.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Roomis » 16.9.2009 18:32

Tossa pari päivää sitten ajelin 40km/h alueella. Vauhtia oli noin 45-50 km/h kun kolmiolle tulin, risteyksestä näkee kohtuullisen hyvin molempiin suuntiin, ja kun katsoin ettei autoja tule, niin en paljoa vauhtia hidastanut.

Vasemmalla on sellanen suora + kohtuullisen iso alamäki, ja kun katoin että autoja ei tule, lähin ajamaan.
Noh, täältä vasemmalta ajoi joku neropatti vähintään 80-90km/h siihen alamäkeen, iskin jarrut pohjaan ja liuin sivuittan, oli ~1 metri väliä etten jäänyt alle. Siinä vaiheessa kun vasemmalle katsoin, autoa ei näkynyt, joten vauhdin täyty olla aika iso, koska matkaa oli risteykseen kumminkin jonkun verran.

En sitten tiiä että miten ois käyny, jos auto rysäyttää kiinni ~90km/h vauhdilla, muttei varmaan kovin hyvin kumminkaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista