Läheltä piti -tilanteet

Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 31.8.2009 22:40

Ei minulla kuitenkaan koskaan ole ollut nopeus ongelmana, vaan risteysajo. Ja sehän on yleisin syy mopolijan kolariin. Onneks nekin on tullut opittua.
Kennolle tallentuneet
Motorsport24
Pyörä:
Keeway f-act focus 07
Liittynyt:
4.2.2009 9:03

ViestiKirjoittanut Motorsport24 » 1.9.2009 8:00

L44M4K0 kirjoitti:En kyllä yhtää tajuu näit nyky nuorii ku saa mopon alle ehkä ekaa kertaa ellei oo rälläny mökillä.. nii liikenteesee ja heti viritetyllä tai ei viritety.. joteki arvaa et sama tie jossai auto kyles lärvi siin ikkunas..

Ite saan mopon ens vuode kesällä. (toivottavasti uudistus ei oo tullu vielä) et pääsis halvemmalla...
sit vaa dt50x alle =PPP itse en aijo virittää mopoa.... ainaka heti 8)

ja toi rekka juttu on kyllä nii ihme et se vois tuottaa ongelmii.. jos ei pöyräilleskä haittaa oo muutaku ku roskat silmis..




Tuo asia jäi epäselväksi, siis tarkoititko ilman mopokorttia ajoa tuossa vai mopokortin kanssa? yleensä mopokortilla liikenteessä ajo on sallittua. Ymmärtäisin tuon jotenkin, jos vanhempi henkilö sanoisi tuon, mutta että sellainen jolla ei ole viellä mopokorttia, huh huh. Yleensä liikenteessä edelleenkin sen ajamisen parhaiten oppii, siinä mitkään mökillä ajot auta pätkääkään. Mahtanetko tietää, jotta kaikki kolarit eivät ole mopoilijoiden syytä? No kyllä sinäkin opit sitten, kun pääset ajamaan tuonne liikenteeseen.
Pappis79
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.8.2008 16:24

ViestiKirjoittanut Pappis79 » 1.9.2009 19:15

Lähellä oli tänään etten löytänyt itseäni golfin kyljestä. Ylläripylläri, naisautoilija tuli kolmion takaa eteen. Ei kyllä katsonut yhtään. Lukkojarrutus märällä asfaltilla -> Perä sivulle -> Jollain ihmeen konstilla mopo suoraan ja matka jatkuu...
nigwe
Pyörä:
PV
Paikkakunta:
kantahäme
Liittynyt:
22.8.2008 17:28

ViestiKirjoittanut nigwe » 1.9.2009 19:59

Pappis79 kirjoitti:Lähellä oli tänään etten löytänyt itseäni golfin kyljestä. Ylläripylläri, naisautoilija tuli kolmion takaa eteen. Ei kyllä katsonut yhtään. Lukkojarrutus märällä asfaltilla -> Perä sivulle -> Jollain ihmeen konstilla mopo suoraan ja matka jatkuu...

Ihan liian yleistä toi kolmion takaa eteen tuleminen... Kai ne sitten vaan ajattelee että " se on vaan mopo, kyllä mä tosta ehdin"
FaiberGlass^
Liittynyt:
6.11.2005 15:59

ViestiKirjoittanut FaiberGlass^ » 2.9.2009 9:13

Miksi kukaan tulisi tahallaan eteen? Todennäköisempää on, että mopo jäi sopivasti kasvillisuuden tai auton rakenteiden vuoksi katveeseen. Ja muistakaa, että autoilijan on muutenkin todella vaikea arvioida 2-pyöräisen ajoneuvon nopeutta autoon verrattuna.
iknam
Liittynyt:
18.3.2009 16:32

ViestiKirjoittanut iknam » 2.9.2009 13:43

Kaikki eivät välttämättä edes katso kunnolla että tuleekos sieltä ketään. Itsekki vähän aikaa sitten ajoin AIVAN suorta tienpätkää, vasemmalta tuli sivutie, minkään näköstä kasvillisuutta ei ollut siinä, ja jo ajaessa katoin vähä epävarmasti sitä autoo ja kädet valmiiks jarruille.. Onneks teinkin niin, sillä sieltähä se naiskuski tuli kolmion takaa suoraan eteen, eikä kyllä kattonut sivulle enne ku käänty, ainakaa kunnolla.. :eek: Mutta minkäs näille mahtaa ;)
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 2.9.2009 15:11

Joissain risteyksissä kyllä tosiaan tuntuu, että pitää melkeimpä olla jo keskellä risteystä ennen kuin näkee että tuleeko sieltä ketää...
Kennolle tallentuneet
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 2.9.2009 17:40

Laittakaa ne valot päälle niin välttyy aika monista tilanteista. Jos ne ei toimi niin korjatkaa. Hämärällä mahdoton nähdä jotai viriderbiä mikä paahtaa tua ilman valoja miten sattuu.
santtude
Pyörä:
Oliskin
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
12.5.2007 9:38

ViestiKirjoittanut santtude » 2.9.2009 17:45

Meinas yks päivä vähän etupyörä heittää alta, oli varmaan jotain liukasta mönjää asfaltilla kun etujarrua painoin niin luistaa vaan ja kauhee ninjaliike että pyörä pysyy pystyssä :--D
Allekirjoitus on yliarvostettu.
Motorsport24
Pyörä:
Keeway f-act focus 07
Liittynyt:
4.2.2009 9:03

ViestiKirjoittanut Motorsport24 » 2.9.2009 21:28

Tänään naiskuski lähti kääntymään vasemmalle päin ja itse ajoin suoraan. Olin ihan auton kohdalla ja tämä viellä alkaa silti kääntymään. Mutta tajusi sitten katsoa, jotta tulen sieltä edestä päin ja saikin sitten auton pysäytettyä. Rengas oli kääntynyt jo melkein ja meinasi viellä kaasua laittaa. No onneksi sitten ymmärsi katsoa eteensä.
Käärvönen
Pyörä:
Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
21.11.2008 21:43

ViestiKirjoittanut Käärvönen » 2.9.2009 23:43

Ittellä ei ny niin lähellä ollu mutta vähä säikäytti ku olin liikenneympyrään menos ns. isommalta tieltä ja vähä ennen suojatietä huomasin että jumaliste joku auto menee vielä siinä vaihees ohitte. äkkijarrutus että ei kylkeen tarvi ajaa... Ajoin siis oikeassa reunassa niinkun kuuluukin. Samoten sivutieltä tuli pakettiauto kun pyörätietä ajoin mutta autoilia huomas onneksi ajoissa vaikka varmanpäälle pelasin ja pudotin vauhtia...
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 3.9.2009 20:59

TurPPu kirjoitti:Olin tuos pyörätiel ajaas. tuli joku vitun teini joukko siihen eteen yllättäen, yritin väistää, nii se yks sitte vetäsee "kovat" ja hyppää siihen eteen ja yrittää tarrata kiinni, oli vitun lähellä etten osunu.. mikä vittu porukkaa oikeen vaivaa?

Samaa tapaa mulla käynyt, tosin autotiellä. Aika paha sinänsä kyllä yöaikaan, kun nuoriso/vanhempi sukupolvi saa väläyksen hypätä eteen.
Jos pysähtyy, osakseen saa huutoja ja naurua.
Jos tööttää / kiertää, saa osakseen naurua ja halveksintaa.
Jos ajaa päälle, mopoilija on oikeassa, mutta tässä tilanteessa olet useasti 1 vs. 6 tilanteessa. Poliisien saapuessa onnettomuuspaikalle, mitä teet tilanteessa kun yksin 6 "todistajaa" vastaan?
Tosin oikeus on puolella, jos tapahtumapaikka on autotien keskellä, eikä suojatien lähettyvillä.
Voihan asian toki oikeuteen vetää, jos tietää olevansa oikeassa, 6 muuta "todistajaa" vastaan, eikä poliisi usko asiaa ja lätkäsee sakot.
Ogww
Pyörä:
Z750
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.4.2008 13:55

ViestiKirjoittanut Ogww » 3.9.2009 21:10

Ajakaa ohi ja potkastaa rintaan,kerran tehny itekki näin sen jälkeen ku joku 20-25v pelle kiskas kaveria nyrkillä ajolaseille 50km/h vauhdis.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1497797
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 3.9.2009 21:16

Olwi kirjoitti:Ajakaa ohi ja potkastaa rintaan,kerran tehny itekki näin sen jälkeen ku joku 20-25v pelle kiskas kaveria nyrkillä ajolaseille 50km/h vauhdis.

Pitänee kokeilla. Tosin voihan tielle hyppääjä nostaa syytteen väkivallasta, ja väittää seisoneensa jalkakäytävän reunalla...
Väkivalta ei oo kyllä mun juttu, mutta mua ei kyl kyykytetä hyppäämällä ajokaistalle.
Samoin jatkossa törkeät kaistalle tuppaamiset kiilaten, seuraavalla kerralla jätän väistämättä. Sen tuutte huomaamaan. Jokupäivä tuun tänne kirjottamaan, kun vaihdettiin kaistaa kylkeen ja lennän nurin.
On niin helvetisti varsinkin NAISKUSKIT vaihtaneet kaistaa kylkeen, sitten ei vastata minkäänlaiseen kontaktiin, oli se sitten tööttäämistä, ikkunan koputtamista, valojen vilkutusta yms. Paras tilanne olisi, kun poliisi olisi vielä takana...

Kokeilemme onnea taas liikenteessä, muutamien minuuttien päästä taas lähtö yöliikenteeseen 17km töihin.
Rupikonna
Pyörä:
Neljä pyörää ja ratti
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
26.12.2008 19:31

ViestiKirjoittanut Rupikonna » 4.9.2009 9:02

ei helvetti olin ajamas kouluu kaverin kaa ja yhdessä risteyksessä jossa on iha hyvä näkyvyys et näkee joka puolelle jne kolmion takaa pomppaa auto aivan eteen ja jouduin tekee äkkijarrutuksen ja kaveri rysäytti perää no onneks se takaa tullu ei ollu auto..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista