Läheltä piti -tilanteet

Pampula
Pyörä:
Aerox
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
30.6.2009 0:44

ViestiKirjoittanut Pampula » 18.8.2009 18:46

Motorsport24 kirjoitti:Yksi tilanne sattui äsken kaupungilla ajaessani. Auto oli kääntymässä vasemmalle ja minä ajan eteenpäin tietä. Taas vaistosin, jotta ei varmaankaan näe minua, joten hiljensin vauhdin 30km/h tietenkin auto lähti jo kääntymään, mutta huomasi minut ajoissa, joten ei kerennyt kääntyä. Kylkeen siinä olisin ajanut, jos olisi lähtenyt kääntymään, vauhdista huolimatta. Kyllä sätkäytti tuon jälkeen.


Melkeen joka päivä sulle tulee kans näitä läheltä piti tilanteita, kannattaa se ajaminen lopettaa ennenku ajat kolarin ;) mun puolesta SÄ voit kyl ajaa vaikka miljoona kolaria
nigwe
Pyörä:
PV
Paikkakunta:
kantahäme
Liittynyt:
22.8.2008 17:28

ViestiKirjoittanut nigwe » 18.8.2009 18:56

Ei nyt sattunut itselleni, mutta näin kuitenkin niin juoruan nyt sitten täällä:D Eli köröttelin suht. pitkän rekan perässä noin 40km/h kapealla metsätiellä. Yht äkkiä jostain ilmestyi taakse kolme skootterityttöä, jotka aikansa minulle ja rekalle tööttäiltyään lähtivät ohittamaan minua ja rekkaa. Tytöt olivat päässet jo melkein rekan ohi, kun mutkan takaa tulikin toinen rekka vastaan. Lopputuloksena rekan äkkijarrutus, kaksi tyttöä syvässä ojassa ja yksi kumossa aivan rekan nokan edessä. Olisi voinut päättyä huonosti kaikkien kolmen tytön ajelut, mutta selvisivät kuitenkin säikähdyksellä ja katteiden naarmuuntumisilla.
Viimeksi muokannut nigwe päivämäärä 19.8.2009 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran
themiki
Liittynyt:
14.8.2009 12:53

ViestiKirjoittanut themiki » 18.8.2009 19:43

Tänään kyllä bussi veti todella törkeästi vierestäni ohitse. Oli pieni tie ja ajoin siinä sit jotain 50km/h vauhtia ja bussi ohitti niin läheltä että olisi työntänyt sen perä mut ojaan ellen ois jarruttanu vauhdit melki nollaan, oli varmaa alle 10cm musta.. niin lähellä että viereisestä puskasta johon bussin katto osui niin lensi isoja pisaroita päälleni ja puska oli siis minun puolella..
Mukke
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
24.6.2008 14:36

ViestiKirjoittanut Mukke » 19.8.2009 17:39

Läheltä piti tänää :D Eli oon kääntymäs oikeelle oon sii keskel tietä suunniillee, sit katon et oikeelt tulee joku skode et annan sen mennä. Sitten meen hiuka eteen päi ja katon ni tää skode tulee sielt ilma vilkku mua kohti. Siinä mun edessä semmost märkää soraa sun muuta, tä skode kuski jarruttaa. Sit se heittää kyljellee siihe, liukuu mun mopooo päi. No siinä ajattelin et voi vittu jos taas tulee vahinkoa. Katon maaha ni vähä iäkkäämpi äijjä ajamas, kysyn et kävikö jotain? Vastaa, näyttää sitä ilmas olevaa puolta et tos muovi vähä paikoiltaa. Sit se kokoo ittes ja lähtee menee ;O No ei mittää katon ettei tullu mitää ja matka jatkuu kouluu...
Koneremontteja halvalla! Työt n.100e + osat
Motorsport24
Pyörä:
Keeway f-act focus 07
Liittynyt:
4.2.2009 9:03

ViestiKirjoittanut Motorsport24 » 19.8.2009 18:15

Pampula kirjoitti:
Motorsport24 kirjoitti:Yksi tilanne sattui äsken kaupungilla ajaessani. Auto oli kääntymässä vasemmalle ja minä ajan eteenpäin tietä. Taas vaistosin, jotta ei varmaankaan näe minua, joten hiljensin vauhdin 30km/h tietenkin auto lähti jo kääntymään, mutta huomasi minut ajoissa, joten ei kerennyt kääntyä. Kylkeen siinä olisin ajanut, jos olisi lähtenyt kääntymään, vauhdista huolimatta. Kyllä sätkäytti tuon jälkeen.


Melkeen joka päivä sulle tulee kans näitä läheltä piti tilanteita, kannattaa se ajaminen lopettaa ennenku ajat kolarin ;) mun puolesta SÄ voit kyl ajaa vaikka miljoona kolaria



Ei niitä usein tule ja vasemmalle kääntyvän kuuluu päästää suoraanajava ensin, joten jos minun eteeni tunkee, niin autoilija se vahingot maksaa, onhan hän väistövelvollinen.
Rampeg3
Pyörä:
Mito, projekti TZR
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
30.5.2008 16:40

ViestiKirjoittanut Rampeg3 » 19.8.2009 22:25

No tästä nyt on aikaa, sillon vielä ku räksäs oli kilvet, mut kerron silti.
No lähdin tost kotipihasta menemään ja kiihdytin ihan normaalisti. No sitten kun tuossa on risteys, josta pääsee naapurin pihaan. Tulin sitten siihen ja hiljensin tavan mukaan, koska vasemmalta yleensä tulee auto kovalla vauhdilla siihen vastakkaiseen pihaan. No tietenkin kun olen melkein keskellä risteystä vasemmalta tulee paku kovalla vauhilla. Jarrutuksen jälkeen matka eturenkaan ja pakun kyljen välillä oli 20cm : d
Eikä muuten ees ollu naapuri ku eräs niitten tuttu. Ois voinu sanoo pari valittuu sanaa sille :s
Vauhti korjaa virheet.
Alluuh
Pyörä:
Derbi drd racing
Liittynyt:
16.11.2008 17:16

ViestiKirjoittanut Alluuh » 19.8.2009 22:57

Ajoin kerran isolla tiellä mopolla kun ei ollu mahdollisuutta käyttää mitää pikkureittejä nii pitkä rekka ohitti varmaan alle puolen metrin päästä.. Voi kuulostaa vähä liiotellulta mutta alle puolen metrin päässä oli varmasti ja ajoin vielä ihan reunassa. Meinas olla siinä vaiheessa vähän paskat housussa
Allekirjoitus, vai mikä se oli?
difiCa
Pyörä:
2008 Derbi X-Race R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
3.6.2009 12:15

ViestiKirjoittanut difiCa » 20.8.2009 8:43

Alluuh kirjoitti:Ajoin kerran isolla tiellä mopolla kun ei ollu mahdollisuutta käyttää mitää pikkureittejä nii pitkä rekka ohitti varmaan alle puolen metrin päästä.. Voi kuulostaa vähä liiotellulta mutta alle puolen metrin päässä oli varmasti ja ajoin vielä ihan reunassa. Meinas olla siinä vaiheessa vähän paskat housussa

Joo, onneks rekkakuskit yleensä tajuaa ohitella kunnon hajuraolla, meinaan siitäkin tulee jo mukava ilmavirtaus ja pienet tärinät kun esim. 80-alueella tulee rekka ohi. Ainahan näitä toki on jotka ei tajua, tosin omalla kohdalla yleensä ollut bussi- eikä rekkakuskeja...
Joulupukki18
Liittynyt:
23.8.2009 17:47

ViestiKirjoittanut Joulupukki18 » 23.8.2009 17:57

Mul oli läheltä piti täs pari päivää sit. ajelin tos kilossa kavereiden kaa jä sit päätettii eksyy siel ja päädyttii sinne sellon lähellä olevan golfradan vieree. Eihän sieltä päässy pois ku siinä oli junarata edessäja ku se ylitettii siinä oli portti eikä pääsy pois muutaku mennä samaa tietä takas mutta mepäs keksittiin tai no minä keksin että mennäänpäs golfradan läpi ja siinä kaasuteltiin kaveri jäi mopon kanssa taakse ku minä vedin siinä huippunopeutta 50kmk/h ja kyydissä oleva kaveri huuteli kauhuissaa" PERKELE HIDASTA" ja enhä mä kuunnellu ja oltiin siellä 22.30 ja nurmikko oli odotettavasti märkää ja oli pimeää ja oli lyhyet valot päällä ja sit tuli huomattua viimetipassa lammikko edessä ja etujarru pohjaan ja siin spinnattiin ja kaadutaan juuri lammikon äären :D . Siinä noustessa takaa kuulu hirveetä naurua eikä siinä muuta voinu tehäkkää kun nauraa onneks kyllä mopolle ei käyny pahasti. No nyt kyllä kukaan ei haluu tulla mun kyytin :D
Astrayed
Pyörä:
Aprilia MX -04
Paikkakunta:
Reijola the big city
Liittynyt:
15.9.2007 18:19

ViestiKirjoittanut Astrayed » 23.8.2009 22:32

Tossa yks yö kun tulin kaverin kaa absin pihaan, niin joku amis tulee nurkan takaa golffillaan varmaan 70km/h. No siinä äkkiä jarrut pohjaan ja smotosladia enskoilla :D Jäi alle 10cm rakoo Derbin keulan ja golffin kyljen väliin. Tuli sen jälkeen ajettua vähän varovaisemmin siinä pihassa...
Uusia kuvia galleriassa. Käykää kattomassa.
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 24.8.2009 17:05

Voi vittu taas. Jäin 2 kertaa melkein auton alle. Naiset pois liikenteestä, sanon minä!
Ekaksi ajoin mäkelänkatua keskikaistaa. Minun ja edessäolevan auton välissä oli matkaa n. 5 metriä, vaihtia n. 50. NAINEN Mersun sptintterillä pistää vaan roskisti vilkun päälle ja kiilaa minut seuraavalle kaistalle. Kiihdytin hänen etukulmaan, keskisormi pystyyn, tapaistensa naisten mukaisesti katsotaan vain eteenpäin, eikä reagoida mitenkään.

Toinen ei niin läheltä piti tilanne: Ajoin tammistosta tebarin ohi, valoissa oli kääntymisvalot, ja 2 kaistaa suoraan. Taas nainen vanhan mallin sprintterilläkatsoo että valot vaihtui, ajoi suojatien päälle, jarrut lukkoon, se olikin käntymisvalo. Seuraavassa risteyksessä ei huomata valoja, ja ajetaan suojatien yli 2m jarrut lukkoon, taas.

Kolmas ja vakavin: Ajoin mäkelänkatua keskustaanpäin, bussikaistaa. vasemmalla kaistalla NAINEN KELTAISELLA CITROENILLA ei mitään vilkkua tai mitään, olen jo auton rinnalla, (EN kuolleessakulmassa)
Tää pistää vilkun kääntyessään päälle. Ilman jarrutusta olisin 100% varmasti ollut jalkakäytävällä nurin. Seuraavissa valoissa ajoin citikan rinnalle, koputin ikkunaa, ja huusin: "MITEN HELVETISSÄ SÄ OIKEIN AJAT? JOS MÄ EN OIS JARRUTTANUT, OLISIN OLLUT JALKAKÄYTÄVÄLLÄ NURIN!" Ajoin auton eteen. Heti kun pääsin jalkakäytävälle, rekkari ylös ja soitin 112. Kortit pois tollasilta huorilta.

Uskomatonta, että kaikissa tilanteissa oli nainen ratissa.
xxn0lifexx
Pyörä:
Derbi GPR 05
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
8.5.2008 19:29

ViestiKirjoittanut xxn0lifexx » 24.8.2009 17:12

Sebu-- kirjoitti:pitkä teksti

ohho. :o
~Klikkaa~
http://www.motot.net/galleria/g58589_derbi_gpr_05
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 24.8.2009 18:14

Yks päivä menin traktorilla random-mopoilijan perässä, abaut 50-100m väliä, mopoilija ohitti polkupyöräilijää, ja samalla auto tuli ohitseni, ja aikoi ohittaa mopoilijankin, aluella oli 100km/h rajoitus. Sitten valoton ja vilkuton mopoilija yht-äkkiä taakse, saatika peiliin katsomatta kääntyi vasemmalle, tien yli siis, kun tämä auto oli aivan hänen perässään. Molemmat veti jarrut lukkoon, ja autoilija joutui koukkaamaan reilusti penkan puolelta, siltikin oli aivan lähellä ettei osunut, kymmeniää senttejä, ei metriäkään ollut väli auton etukulmaan mopon eturenkaalla. On se hyvä että tulee ajokoe mopokorttiin. 8o :x
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 24.8.2009 19:35

Larppari kirjoitti:On se hyvä että tulee ajokoe mopokorttiin. 8o :x

Kyllä, täälläkin yksi päivä yksi tyyppi törmäsi autoon, ja sairaalaanhaan sitten. Ei tainnut olla se kortti montaakaan päivää.

Ja muistaa ne omat ensimmäiset 50km, huh huh.
Kennolle tallentuneet
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 24.8.2009 20:04

Harmi, että valottomat, jarruttomat ja muut pommit eivät sillä mopokortilla tai sen vaikeuttamisella itsestään korjaannu.

Kaikkia vammoja ei voi korjata - asennevamman voi.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista