Läheltä piti -tilanteet

Eldomar
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.10.2009 9:35

ViestiKirjoittanut Eldomar » 12.7.2010 21:14

Noh tänään kävikin sitten oikein mukava tapaus.

Tulin liikenneympyrästä liittymään joka haarautuu kahdeksi kaistaksi, joista toinen kääntyy vasemmalle ja toinen oikealle. Olin oikeanpuoleisella kaistalla ja huomasin että minun pitää vaihtaa kaistaa, jotta pääsen kääntymään oikeaan suuntaan. Noh katselin siinä että takaa tulee n.100m päästä auto joka kulki suht. hidasta vauhtia. Siinä sitten ajattelin että ehdinhän minä vaihtamaan kaistaa, väärässä olin. Juuri kun laitoin vilkun päälle ja rupesin vaihtamaan kaistaa se saatanan molopää rupesi kiihdyttämään oikein kunnolla ja ajoi melkein perään kiinni ja hirveä tööttäily. Sitten kirosin saatanasti ja vaihdoin takaisin oikealle kaistalle (koska en mahtunut vas. kaistalle auton takia.) Keskaria siinä tuli sitten näytettyä ja vitunmoinen kiertoreitti tuli tehtyä. :(
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 12.7.2010 23:33

Lähin keulimaan ässällä niin meni takahaarukan akseli poikki ja takaharukka jäi takapyörän ja jousen varaa. Keula laski äkkiä, meinasin kaatua avensiksen kylkee.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Virheilmoitus
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
19.3.2008 21:16

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 12.7.2010 23:53

Itselläni etuajo-oikeus ja taksikuski tulee ravintolan pihasta suoraan eteen ja siitä ninjaliikkeillä päädyin katukiveykseen. Nyt vanteesta n. 4cm matkalta maalia lähtenyt metallipintaan asti 8) Ilman just vaihettuja takajarrupaloja olisin osunut siihen toyotaan.
420
Motorsport24
Pyörä:
Keeway f-act focus 07
Liittynyt:
4.2.2009 9:03

ViestiKirjoittanut Motorsport24 » 13.7.2010 13:09

Ja nyt se kesän ensimmäinen läheltä piti -tilanne pääsi tulemaan.


Ajan normaalisti ns. päätietä eteenpäin, auto odottaa oikealla puolella(kolmio hänellä) kyseinen kuski antoi mennä, MUTTA vasemmalta puolelta, erään kaupan parkkipaikalta tulee auto yht'äkkiä kovalla vauhdilla(kääntyi vasemmalle, eli päätyi samalle kaistalle kuin minä), äkkijarrutuksella siitä onneksi selvittiin. Sitten katsoin, että kuka mahtoi olla kuskina. No, nainenhan se oli, sillä hetkellä kun tuli sieltä kaupan pihasta, niin ei edes katsonut sivuille, ajoi vain muista piittaamatta eteenpäin. Näistä naiskuskeista on huonoja kokemuksia aiemminkin, ja kaikilla on ollut tapana olla katsomatta eteensä, aina on silmät harhailleet aivan muualla kuin liikenteessä.
ConneX
Pyörä:
Honda Zb50
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.9.2009 14:49

ViestiKirjoittanut ConneX » 13.7.2010 17:34

Parkkihallissa ajan suoraan,oikealla on auto ja sillä kolmio ...
Ei saatana venannu vaa melkee törmäs muhun.
72cc Honda ZB50
Dexter__35
Pyörä:
Kymco super 8 4T -08, Victory Hammer 1731 cc
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
22.2.2008 22:43

ViestiKirjoittanut Dexter__35 » 13.7.2010 21:21

läheltä piti tilanteita on pari tossa juvantien nesteen risteyksessä, talvella mopolla lähen valoista normaalisti,vähän hiljempaa se käännös vasemmalle ettei lähe piikillä vetää takapyörää nii pirusti nii eiku joku autoilija tuu sitte siinä kiilamalla ohi ja vielä näyttää kädellä että meeppäs enemmän laitaan. noh ajelin kyllä perässä ja pysähty tonne niin annoin liikenneopetuksen pikakurssin ja vielä sano ettei mopopoika mitää säännöistä tiiä :D näytin sitten ajokortin ja sanoin että viimosemmaks minä autokoulussa oon käyny (ku piikki kortti ja kaveri joku +30v). syvästä urasta on kyllä mopolla todella vaikea päästä pois, ja varsinkin tiukassa käännöksessä niin mitäpä olisin voinu tehdä.
tapahtu melkee vastaava mutta käännyin kaupungista päin saksalaan niin joku mersu tulee ohi, vanha pariskunta kyydissä ja ukko näyttää keskaria. melkee karautti liikenteen jakajaa kun ei tiennyt että oli mustaa jäätä(itse tiesin ku olin meinannu vetää pitkäs aikasemmin kanssa) ja hirvee kiihdytys karkuun sitten. ei liukkaalla tiellä oikee uskaltanu perään lähteä painamaan, vaikka kyllä siinä perässä oisin pysyny ( pienen pätkän katoin perässä nii 70-80 veti). vitutus muutenkin oli aika korkealla ku harkoissa just aikasemmin nivunen oli venähtäny :D

lähellä oli myös se etteikö polvi olis murskaantunu tässä taannoin tossa 200m kotoa, ajoin sitä 30-40kmh 30 alueella niin auto käänty kylkeen , lensin aika pitkän matkaa (ku vielä jyrkkä alamäki). just olin aikasemmin kotoa lähtiessä miettiny laitanko ajotakin vai toppatakin ku oli kuitenki joulukuun alkua ja laitoin ajotakin mikä pelasti vammoilta siinä tilanteessa ku olkapäällä otin vastaan.
myöhemmin jäljistä katoin nii 2-5cm pitemmälle olisin kerenny niin polvi olis murskaantunu... hämillään olin ku kenkä oli toisesta jalasta tippunu ja poliisi sitten kohta sano että näissä kevareissa pitäis olla nastarenkaat vaikka räxästä vaa oli kyse :D kyllä olin seuraavana päivänä hiljanen ku tajusin miten lähellä oli ettei polveen osunu...
Kiitos anteeks ja näkemiin!
rZln^
Pyörä:
mbk nitro -07
Paikkakunta:
kouvola
Liittynyt:
7.6.2010 13:32

ViestiKirjoittanut rZln^ » 14.7.2010 0:50

Eilenköhän ois ollu ku olin ajelees kaupan ohi ja siin sit joku auoton kaa kiilaa kolmion takaa suoraan mun eteen. Jarrutan siihen sen taakse sit rupeen ihmettelee "mitä vittua toi oikee säätää?" (ajaa 20km/h 40 alueel) No, lähen ohittaa sitä (vieläpä oikein vilkulla aikeeni ilmoittaen ;) )mutta, sillä tuleekin sitten mieleen kääntää suoraan mun eten vaikka oon siin sen vieres. sain sentään väistettyä sen, mutta ei ollu kiva yllätys. :x (eikä tietekään tullut mieleenkään laittaa vilkkua päälle) onneks ei osunu...

Peilistä sattui sitten osumaan silmään joku ehkä 80 vuotias kääkkä joka kurkki siel ratin takaa... :roll:
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 14.7.2010 0:58

RaiZalaineN kirjoitti:Eilenköhän ois ollu ku olin ajelees kaupan ohi ja siin sit joku auoton kaa kiilaa kolmion takaa suoraan mun eteen. Jarrutan siihen sen taakse sit rupeen ihmettelee "mitä vittua toi oikee säätää?" (ajaa 20km/h 40 alueel) No, lähen ohittaa sitä (vieläpä oikein vilkulla aikeeni ilmoittaen ;) )mutta, sillä tuleekin sitten mieleen kääntää suoraan mun eten vaikka oon siin sen vieres. sain sentään väistettyä sen, mutta ei ollu kiva yllätys. :x (eikä tietekään tullut mieleenkään laittaa vilkkua päälle) onneks ei osunu...

Peilistä sattui sitten osumaan silmään joku ehkä 80 vuotias kääkkä joka kurkki siel ratin takaa... :roll:


Nää on just näitä.. Mua vituttaa eniten se ku annan tietä jollekkin että pääsee ohi niin ei tulla sillon ohi, mutta vittu sittenku oon siinä keskellä taas ni ohitellaa keskisormi pystyssä... :eek:
Pöö
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 14.7.2010 1:10

Ei varsinaisesti mopoihi liity, mutta ajeltiin kaverin kanssa cbr (125) nopeusrajoitusten mukaisesti, tavalla ne menee ohi siitkin kun mopostakin. Pitää varmana olla joku tonninen pyörä et ne ei koita koko aja ohi.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
>Allu<
Pyörä:
derbi xtreme -06
Liittynyt:
10.11.2009 21:23

ViestiKirjoittanut >Allu< » 21.7.2010 19:29

Juu ei tänne kuulu mut eilen tulin traktorilla paalikuorman kans olin kääntymässä vasemmalle
hiekkatielle. Satametriä ennen risteystä laitoin vilkun päälle, ryhmityin lähelle keskiviivaa
samalla katoin peiiliin että asuntoauto tulee perässä eikä ohituksen merkkejä ollut näkyvissä
Kun tulin risteyksen kohdalle rupesin kääntämään ja vilkaisin vielä peiliin samalla tulikin suusta
kaikki kirosanat joka kielellä kun vitun asuntoauto tuli rinnallle jouduin väistää ihan linkkuun
oikealle, asuntoauto väisti sinne hiekkatielle jonne olin kääntymässä. Kaiken kruunasi se että rekka
tulee 150m päässä ja minä oon keskellä tietä linkusa rattorin kans, tuli pikkusen kiire vekslata pois.
Hyppäsin ulos ja menin huutamaan sille kuskille että perkeleen tollo miten sinä tuollaa ohitat,
no sieltä tuli heti että et näyttäny vilkkua. Sanoin että voit kyllä käyrä kassomassa niin räppää
vieläkin.
kuski-"joo joo mutta ei tuollaa saa kääntyä"
minä-"missä sulle niin on opetettu?"
Äijä intti vieläkin että minussa olisi vika, rupes kyrsii niin että hyppäsin koppii ja jatkoin
hommiani.Nyt jälkeen päin V*ituttaa kun en ottanut rekkaria ylös. :paha:
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17

ViestiKirjoittanut proppu » 21.7.2010 19:41

Meikä meinas kanssa keihästää etukuormaajalla jonkun kotteron kun hiljaa ajeli perässä pitkään ja pysy takana vielä kun vilkasin taakse suuntamerkin jälkeen ennen ku käännyin. Onneks siskon poikaystävä oli kyydissä ja ehti karjasta et se tulee ohi ennen ku ehin enempi kääntää...

Iskälle kävi samalla lailla autolla pari talvee sitten. Iskän piikkiin meni koska "sivutielle kääntyessä ei saa aiheittaa vaaraa muulle liikenteelle". :roll: Oikeesti se takaa kylkeen tullu ajo tahallaan kun halus auton lunariin. (Näin oli kolaripaikalla iskälle epäsuorasti todennu)
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 22.7.2010 15:43

Tänään lentoasemantiellä jumbon risteyksen kohdalla tuli taas todistettua isojen ajoneuvoyhdistelmien kusipäisyyttä. Risteyksessä oikea kaista johtaa suoraan ylästöön kääntyvälle liikenneympyrälle, ja vasen kaista jumbon risteyksen yli, kääntyy asuntoalueelle. Iso suomalainen perävaunullinen rekka ohittaa n. 7 autoa, jotka odottaa vihreää valoa asianmukaisesti oikealla kaistalla. Minä mukaanlukien, rekka ikäänkuin kiilaa koko jonon eteen vasenta kaistaa. Mä ajan oikeaa kaistaa rekan takapyörien kohdalla, oman kaistan vasemman reunan tuntumassa. Rekka pistää vilkun päälle, kääntää ja kiilaa mut bussipysäkille / penkan puolelle. Ihan vaan isomman oikeudella ja nopeutta molemmilla oli ~50km/h.

Sama tapahtui aikoinaan autolla, kehältä porvoonväylälle kääntyessä. Pitkä jono ~50-100 autoa jonottaa kääntymistä porvoonväylälle. 2 täysperävaunullista venäläistä rekkaa ohittaa koko jonon, ja pysähtyy vihreillä valoilla suoraanmenevälle kaistalle vilkku päälle. Kukaan ei antanut tilaa jonon kiilaajille, näinpä rekat kääntyvät isommanoikeudella porvoonväylälle väärältä kaistalta. Autot kävivät penkan puolella ~puoliksi, kun ei tilaa ollut rekkojen kiilatessa. Pistää todella vihaksi nämä isot paskakorvat liikenteessä :paha:
Rhyno
Liittynyt:
22.6.2008 20:23

ViestiKirjoittanut Rhyno » 22.7.2010 18:44

Venäläisistä rekoista en tiedä, mutta suomessa ja ainakin pohjoisessa täyspitkät rekat ajavat risteyksistä "röyhkeästi" yli jos mahdollista jotteivat joutuisi pysähtymään juuri sen takia, että tuollaisella yhdistelmällä painoa sen verran että vie aikaa pysähtyä ja vielä enemmän ja vaivaa päästä liikkeelle. Ja todennäköistä on että kuski ei nähnyt sua peileistä ja isä ajaa rekkaa työkseen ja itse monesti ollut kyydissä joten tullu asiat tutuksi.
Alqq
Liittynyt:
3.4.2010 21:06

ViestiKirjoittanut Alqq » 22.7.2010 21:10

Rhyno kirjoitti:Venäläisistä rekoista en tiedä, mutta suomessa ja ainakin pohjoisessa täyspitkät rekat ajavat risteyksistä "röyhkeästi" yli jos mahdollista jotteivat joutuisi pysähtymään juuri sen takia, että tuollaisella yhdistelmällä painoa sen verran että vie aikaa pysähtyä ja vielä enemmän ja vaivaa päästä liikkeelle. Ja todennäköistä on että kuski ei nähnyt sua peileistä ja isä ajaa rekkaa työkseen ja itse monesti ollut kyydissä joten tullu asiat tutuksi.


Minkäs teet. Jos kerta työkseen välttämättä halunnut rueta rekkaa ajamaan, täytyy olla ollut jo etukäteen tietoinen että mahdollisesti saattaisi joutua ajamaan tehopainosuhteeltaan hieman heikomman tasoista ajoneuvoa. Liikennesääntöjä on noudetettava siitä huolimatta.
huikka
Pyörä:
BOMBER Suzuki 6*125cc i/ö
Paikkakunta:
Ulvsby
Liittynyt:
23.8.2007 18:13

ViestiKirjoittanut huikka » 22.7.2010 21:51

Alqq kirjoitti:
Rhyno kirjoitti:Venäläisistä rekoista en tiedä, mutta suomessa ja ainakin pohjoisessa täyspitkät rekat ajavat risteyksistä "röyhkeästi" yli jos mahdollista jotteivat joutuisi pysähtymään juuri sen takia, että tuollaisella yhdistelmällä painoa sen verran että vie aikaa pysähtyä ja vielä enemmän ja vaivaa päästä liikkeelle. Ja todennäköistä on että kuski ei nähnyt sua peileistä ja isä ajaa rekkaa työkseen ja itse monesti ollut kyydissä joten tullu asiat tutuksi.


Minkäs teet. Jos kerta työkseen välttämättä halunnut rueta rekkaa ajamaan, täytyy olla ollut jo etukäteen tietoinen että mahdollisesti saattaisi joutua ajamaan tehopainosuhteeltaan hieman heikomman tasoista ajoneuvoa. Liikennesääntöjä on noudetettava siitä huolimatta.

Voi voi, kun vituttaa, kun joskus on joutunut mopopoika antamaan tilaa isommalle :lol:
Ihan vaan liikenteen sujuvuuden kannalta kannattaa antaa kuorma-autoille/rekoille/yhdistelmille jne tilaa.
Don't drink and drive,just smoke and fly

Purkuosat 125cc--->

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista