Viritetyn mopon haitat

Mikä näistä haittaa eniten?

160 5%
1203 37%
762 23%
165 5%
167 5%
35 1%
162 5%
52 2%
95 3%
258 8%
205 6%
Ääniä yhteensä : 3264
<Wille>
Pyörä:
Yamaha DT 125x
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
15.7.2009 23:04

ViestiKirjoittanut <Wille> » 20.8.2009 21:51

h3mu^ kirjoitti:Mopon hajoaminen


Mites se viritetty mopo muka hajoo helpommin,kyllä se vakiokin leviää tienposkeen.
Lazyzombie
Pyörä:
Honda NSR 125cc, Fude 50cc
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
1.7.2008 21:10

ViestiKirjoittanut Lazyzombie » 20.8.2009 22:14

<Wille> kirjoitti:
h3mu^ kirjoitti:Mopon hajoaminen


Mites se viritetty mopo muka hajoo helpommin,kyllä se vakiokin leviää tienposkeen.


Jos vaihat näihin 50 kuutioisiin muoviluoteihin teharii ja isompaa kaasarii jne, nii alkaa kone ottaa kuule enemmän kierroksia kun vakiona - kone lämpenee enemmän ja suurempi riski esim. lämpöleikkaamiseen ja muutenki mitä enemmän kierroksia sitä suurempi riski et koneesta levii jotain paskaa. :lol:
TNT tuning is a crime
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.8.2009 19:50

Voi se kone silti keittää vakionakin, ja kone tykkää enemmän kun ei ole vaikkapa kuria ahistamassa.
difiCa
Pyörä:
2008 Derbi X-Race R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
3.6.2009 12:15

ViestiKirjoittanut difiCa » 22.8.2009 2:23

Slerpa_ kirjoitti:Voi se kone silti keittää vakionakin, ja kone tykkää enemmän kun ei ole vaikkapa kuria ahistamassa.

Kyllähän mikä vaan voi pullaa tehdä kuhan huoltaa tarpeeks huonosti ja raiskaa konetta tarpeeks, mutta kyllä mä väittäsin että se mopo nopeemmin leipoo missä on kunnolla viriä kiinni, kuin vakio. Kuritonhan on asia erikseen, kun on kuitenkin käytännössä vakiotekniikka, mutta ei vaan ole niitä ahistajia kiinni, ja se saattaa jopa parantaa koneen käyttöikää ja monissa tapauksissa kulutusta kun ei laillisissa vauhdeissa tarvi huudattaa 9500rpm. Mutta tosiaan eri asia jos onkin kiinni teharia, kaasutinta yms palikkaa.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 22.8.2009 2:41

Viritysaste nousee -> huoltoväli tihenee -> huoltojen laiminlyönti -> leviää. Eli suomeksi, oikein huollettuna ja käytettynä ei leviä.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 22.8.2009 14:48

Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 22.8.2009 14:54

Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.


Tässä nyt ilmeisesti puhuttiin moottorin kestävyydestä. Mäkin haluisin tietää, missä kevarissa on tekniikaltaan samoja osia kuin mopossa? :lol:
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 22.8.2009 17:28

Vakiot ei edes kierrä lähellekään niin korkealle kun viritetyt, joten kone ei joudu niin koville vakiolla.
Eli kestää pidempään.
Kennolle tallentuneet
dööbi13
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
25.5.2008 19:04

ViestiKirjoittanut dööbi13 » 22.8.2009 17:31

khor kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.


Tässä nyt ilmeisesti puhuttiin moottorin kestävyydestä. Mäkin haluisin tietää, missä kevarissa on tekniikaltaan samoja osia kuin mopossa? :lol:
125cc jamahasa on sama vesipumpunkoppa kuin minarellissa! eipä kyl vaikuta koneen kestävyyteen. :lol:
"ainahan sitä täydellisyyttä kohti pyrkii, vaik sitä ei koskaan pysty saavuttaa, siin on se juttu"
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 22.8.2009 21:34

khor kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.


Tässä nyt ilmeisesti puhuttiin moottorin kestävyydestä. Mäkin haluisin tietää, missä kevarissa on tekniikaltaan samoja osia kuin mopossa? :lol:
Ainakin jossainpäin maailmaa muistaakseni oli aprillioissa mopoissa ja kevareissa rotaxin kone.
Vakiot ei edes kierrä lähellekään niin korkealle kun viritetyt, joten kone ei joudu niin koville vakiolla.
Eli kestää pidempään.
Nykyajan mopo kestää viritettynäkin koko elinikänsä, jos huoltaa hyvin, mutta silti sanon että järki pitää olla mukana virityksessä.Ei kannata alkaa tunkemaan 125cc pyttyä solifer smään esimerkiksi.On niitä järjettömiä virityksiä nähty mopoissa ja sitten valitetaan että on huono mopo kun 200cc kisaosilla varustettu solle hajoaa.
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 22.8.2009 22:41

Slerpa_ kirjoitti:
Vakiot ei edes kierrä lähellekään niin korkealle kun viritetyt, joten kone ei joudu niin koville vakiolla.
Eli kestää pidempään.
Nykyajan mopo kestää viritettynäkin koko elinikänsä, jos huoltaa hyvin, mutta silti sanon että järki pitää olla mukana virityksessä.Ei kannata alkaa tunkemaan 125cc pyttyä solifer smään esimerkiksi.On niitä järjettömiä virityksiä nähty mopoissa ja sitten valitetaan että on huono mopo kun 200cc kisaosilla varustettu solle hajoaa.

Tottakai, kyllähän nämä nykyiset kestävät hyvin.
Mutta isommilla vireillä kone kuluu aina nopeammin kun vakio.
Kennolle tallentuneet
Tomasi
Pyörä:
Suzuki PV & Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
24.3.2008 0:20

ViestiKirjoittanut Tomasi » 22.8.2009 22:53

Noo enimmäkseen nuo verot ja poliisi. Mutta onneksi en ole joutunut kummankaan kanssa tekmisiin =)
Artsi93
Pyörä:
MB C220D
Paikkakunta:
Ullava
Liittynyt:
17.8.2008 10:48

ViestiKirjoittanut Artsi93 » 22.8.2009 23:37

Lähinnä sen vuoksi olen ajanut vakiolla aina kun tuumaan hommata A1-korttiluokkaa. Myös verojen myötä ja suorituskiellon takia tämä jäisi minulta. Sakot ja verot on sen kortin verran ainakin. Ennemmin ajan laillisesti sitä 100km/h kuin pelätä poliisia aina.

Vakio derbi kestänyt ihtellä tosihyvi. Mitää vikaa koskaan ole ollut.
Nykyinen: Haussa (2014??-)
EX Yamaha DT 125 RE '05 (2009-2013)
EX Derbi X-Race '07 SM (2008-2009)
EX Suzuki PV '91 (2003-2009)
MYYDÄÄN DT125RE IMUKAULA KYSY YV:LLÄ LISÄÄ!
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 23.8.2009 1:16

Slerpa_ kirjoitti:Ainakin jossainpäin maailmaa muistaakseni oli aprillioissa mopoissa ja kevareissa rotaxin kone.


Jos nyt pysytään ihan faktatiedoissa ja Suomeen tuotavissa mopoissa.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 23.8.2009 9:19

Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.

Vai että kevarissa ja mopossa molemmissa Rotaxin kone... No onhan vaikka mankissa ja CBR:ssä molemmissa Hondan koneet? Ja Pv:ssä ja vaikka piikki Tessussa?

Ei niissä silti suuremmin mitään samoja osia ole.
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista